Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight! Sen räcker det med Coleman-citaten. :-D

 

 

Blir så trött på SC2. Får aldrig spela mot någon som är lägre eller liknande rank som mig så blir tokägd gång efter gång. Tappar 1-3 poäng på de matcherna sen lyckas jag tura ibland med någon fultaktik och får +24 så att det blir samma motstånd igen. Får börja spela FFA eller något....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everybody wants to be a bodybuilder, but ain't nobody wanna lift no heavy ass weight! Sen räcker det med Coleman-citaten. :-D

 

 

Blir så trött på SC2. Får aldrig spela mot någon som är lägre eller liknande rank som mig så blir tokägd gång efter gång. Tappar 1-3 poäng på de matcherna sen lyckas jag tura ibland med någon fultaktik och får +24 så att det blir samma motstånd igen. Får börja spela FFA eller något....

 

Prestera du för bra på placement matcherna? Sen är de nog allmänt hög kvalitet på de "dåliga" spelarna dåde är beta , hängivna fans som fixat key och så. Du får fixa dig en bra grund , en buildorder du följer åså får du testa dig fram eftersom efter saker som funkar för dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Blir så trött på SC2. Får aldrig spela mot någon som är lägre eller liknande rank som mig så blir tokägd gång efter gång. Tappar 1-3 poäng på de matcherna sen lyckas jag tura ibland med någon fultaktik och får +24 så att det blir samma motstånd igen. Får börja spela CS eller något....

 

fyp osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestera du för bra på placement matcherna? Sen är de nog allmänt hög kvalitet på de "dåliga" spelarna dåde är beta , hängivna fans som fixat key och så. Du får fixa dig en bra grund , en buildorder du följer åså får du testa dig fram eftersom efter saker som funkar för dig..

Jag förlorade alla placement matcherna. :oops::lol:

 

Mitt främsta bekymmer är antagligen att jag har lärt mig spelet genom att köra mot AI:n som är helt hjärndöd. Jag kan varken micra eller macra och kör på med mina superdefensiva strats som jag har använt innan. Får börja köra med mycket press så att jag lär mig spela "ordentligt". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade alla placement matcherna. :oops::lol:

 

Mitt främsta bekymmer är antagligen att jag har lärt mig spelet genom att köra mot AI:n som är helt hjärndöd. Jag kan varken micra eller macra och kör på med mina superdefensiva strats som jag har använt innan. Får börja köra med mycket press så att jag lär mig spela "ordentligt". :)

 

Du får ta och kolla mycket vids/vods. Är väldigt lärolikt och man plockar upp mycket av tankegångarna om det är en bra kommentator, husky gillar jag.

 

Bara youtuba starcraft 2 husky eller något, o hitta hans channel o kolla bra matcher, rekommenderar TheLittleOne's matcher då han spelar random och kör något nytt cheese/ballt varje match. IdrA är väl en bra spelare också som endast koncentrerar sig på macro typ.

 

Det fina är ju att det går o smacka upp det i 720p o fullsiza så ser det ut som om det vore spelet på ens egen skärm.

 

walla in och bygga superdefensivt fungerar inte nej, de flesta har spelat sc/bw innan och det är typ tillräckligt för att slå den typen av strategier, i.e. expa lös o spöa dig ekonomiskt.

 

Spela spelet super aggressivt som poker istället, skräm motståndaren in i sin bas, expa, hit and runna etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena PF :-)

 

massa text.

I dagsläget väger jag iaf ca 87kg utspritt över 190cm och markar 120, böjer 85 och bänkar 70....inget imponerande direkt dvs :mrgreen:.

 

Iaf, dagens pass:

 

4 set 5*90kg mark

4 set latsdrag

2 set hantelshrugs

2 set reversed hantelflies för baksida axlar

1 set stångcurls

 

 

 

Mvh

 

Synd att kalla dig själv tjock?!

Men du var inte så stark i böjen dock, där borde de inte krävas allt för mkt att öka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att kalla dig själv tjock?!

Men du var inte så stark i böjen dock, där borde de inte krävas allt för mkt att öka?

 

Nä tjock är jag verkligen inte och vet inte om jag skrev det heller? Gått ner typ 4kg sen peaken dock.

Aa riktigt klen där, men kunde inte träna det på 1,5 månad nu i vintras efter att ha varit heeelt förstörd i ryggen efter en bussresa hem från haugen :-) Tar garanterat lite mer än 85 också men kändes löjligt att skriva ut en vikt som jag faktiskt aldrig testat. Har förut haft problem med att hålla uppe ryggen då jag haft dålig teknik (stången och hela tyngdpunkten för långt fram) kombinerat med för svag bål för min längd. Blir en jävla lång lyftväg när man är 1.90 och kör fulldjup (som jag alltid gör, tycker det känns skitkonstigt att vända på mitten så blir bara rädd då :D). Men nu har jag lärt mig hålla uppe ryggen så borde kunna kötta på lite bättre med benen i framtiden, dock bryr jag mig inte jättemycket om benen släpar efter 20% mot överkropp sålänge man inte ser ut som en felvänd kon som min och sorkens träningspolare buster :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

twu409tuh9t0 rage på halva golvet...

Det lämnar du väl ändå kvar åt mamma att plocka upp.

 

 

Var nyss ute på en joggingtur. Eller, ja, sprang 10 min sen var jag helt död med maxpuls trots att man knappt hade styrfart, så gick i 5 min och sprang 10 min till sen var jag hemma hos farsan så drog in där på depåstop innan jag gick sista 20 min hem. Brände iaf 900 kcal på 1h enligt pulsklockan!

 

Nu äter man kvarg och falu rågrut med ost och gurka. Verkar som att det även blir en promenix med PE senare. Får se om man inte är helt död bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Översettat 3 gånger försa 500 nävarna igår, alla regs suger osv osv. dööö

 

 

 

tjock och glad ftw.

 

edit: mina pers, har dock aldrig maxat helt utan so lägst 4 reps.

 

knäböj: 170x4

Mark: 185x4 (borde nog klarat mer men la alltid marken 2 dagar efter knäböjen så kunde vara lite seg i benen då och tappa formen i början av lyftet)

bänk: x (aldrig kört med stång, dock en 10a i plan bänk med 41 kg hantlarna)

 

beat: var ett tag sen man var i närheten av dom vikterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför aldrig bänkpress med stång urmy, axelproblem?

 

Dagens schema:

 

2st ägg, 1 grapefrukt, energidryck

1 hamburgare med bröd, cheddarost, dressing, grönsaker

Energidyck, EAA

 

Bröst/tric pass hantelpress, smalbänk, dips, lutande hantelpress, sidolyft

 

Vassleshake

Stor protbar med 50g protein, sån yoggi med apelsinsmak och mussli, 200mg koffein

 

Promenad med sorken, drack lite powerade

 

Kasein/vassle shake

Korvstroganoff, ris, rivna morötter, gurka, tomat, kreatin

Hamburgare utan bröd, med cheddar, dressing, lök

1 glas mjölk

 

sova

 

 

wööööö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä tjock är jag verkligen inte och vet inte om jag skrev det heller? Gått ner typ 4kg sen peaken dock.

Aa riktigt klen där, men kunde inte träna det på 1,5 månad nu i vintras efter att ha varit heeelt förstörd i ryggen efter en bussresa hem från haugen :-) Tar garanterat lite mer än 85 också men kändes löjligt att skriva ut en vikt som jag faktiskt aldrig testat. Har förut haft problem med att hålla uppe ryggen då jag haft dålig teknik (stången och hela tyngdpunkten för långt fram) kombinerat med för svag bål för min längd. Blir en jävla lång lyftväg när man är 1.90 och kör fulldjup (som jag alltid gör, tycker det känns skitkonstigt att vända på mitten så blir bara rädd då :D). Men nu har jag lärt mig hålla uppe ryggen så borde kunna kötta på lite bättre med benen i framtiden, dock bryr jag mig inte jättemycket om benen släpar efter 20% mot överkropp sålänge man inte ser ut som en felvänd kon som min och sorkens träningspolare buster :mrgreen:

 

Jag har också alltid haft problem med squats. Det löste jag enkelt genom att alltid köra frontböj istället.

Tyngdpunkten blir annorlunda, och rörligheten förbättras avsevärt inte bara i böj utan även i marklyft.

Förra hösten gjorde jag en 1a på 95, men sen drog försäsongen igång på allvar, så försökte aldrig på 100 :| Vilket inte borde varit omöjligt att klara...

Nu så bör även rörligheten ha förbättrats så pass mycket att backsquat inte bör vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också alltid haft problem med squats. Det löste jag enkelt genom att alltid köra frontböj istället.

Tyngdpunkten blir annorlunda, och rörligheten förbättras avsevärt inte bara i böj utan även i marklyft.

Förra hösten gjorde jag en 1a på 95, men sen drog försäsongen igång på allvar, så försökte aldrig på 100 :| Vilket inte borde varit omöjligt att klara...

Nu så bör även rörligheten ha förbättrats så pass mycket att backsquat inte bör vara några problem.

 

Okej :-) Mådde vidrigt dåligt imorse när jag vaknade efter 2h sömn och skulle upp till eng C lektion. Drog hem direkt efter och sov 1,5h och drog precis i mig en kapsel gamer och en energidryck, mår cirka 200x bättre nu :-) Ska egentligen skriva matte E prov om 20 min, men det blir det inget av hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du PE, hantlar tycker jag är så mycket trevligare. Sen varvade jag lite med bänk ibland för omväxlinsskull, och snedbänk var nästan alltid std efter 4 set planbänk med hantlar.

Ja ena axeln strulade lite när jag körde ett hantelpass, skadade rotatorkuffen rätt fint så att man inte kunde lyfta armen på ett tag :-( Det är lugnt nu, och ser alltid till att värma upp dom nu innan varje bröst eller axelpass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...