Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight


Sorkoas

Recommended Posts

 

Måste faktiskt säga att jag inte har någon träningsvärk idag just. Det är mer trötthet liksom. Nu när man har kört Sheiko-schemat en vecka så börjar man komma in i det. Jag tycker iofs inte att belastningen är så överdriven, det kunde ha varit fler tunga lyft. Och då har jag räknat på max 115 när jag inte ens har lyft 110 i år. Schemat verkar vara brutalt när det är så otroligt mycket volym men det är inte så jobbigt att faktiskt genomföra det. Resultatet får vi se efteråt då det givetvis ska testas att maxas. :)

 

 

Värken kommer nästa dag ska du se :)

Inte följd med här, men är målet att kunna maxa mer i bänkpressen?

 

Glöm inte att pressa med hantlar också, ger riktigt mycket imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag spyr jävligt ofta när jag tränar.

 

Spyr iofs jävligt ofta annars också, rätt gött imo. Jag är allvarlig, spelhuset kan confirma osv

Inga konstigheter!

 

hade jag dött av

Kroppen ställer antagligen om sig rätt bra efter ett par dagar.

 

Värken kommer nästa dag ska du se :)

Inte följd med här, men är målet att kunna maxa mer i bänkpressen?

 

Glöm inte att pressa med hantlar också, ger riktigt mycket imo.

Nja, eftersom jag deffar så räknar jag inte med att öka i bänken direkt. Kör det främst för att helt enkelt lyfta bättre, då min teknik, ellar ja bänken överlag suger. Tyckte det passade bra med sån högvolymsträning då och även kul att testa den här typen av träning då det inte är många som utövar styrkelyft som tränar bänk tungt mer än max en gång i veckan.

 

 

Har nyss varit ute och gått i 2h. 2400 kcal intag idag med en uppskattad förbränning på cirka 3900.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Kroppen ställer antagligen om sig rätt bra efter ett par dagar.

 

 

Precis. Kroppen är väldigt bra på att anpassa sig. Nu ligger jag iofs på överskott med periodisk fasta. Men många föredrar att köra det speciellt under deff eftersom att man får äta sig rejält mätt. Tänk en 1500 kcal middag efter träningen istället för massvis med små 300 kcal aptitretare. Själv brukar jag äta typ 400g nötfärs med 200g pasta och massa mjölk efter träningen :-)

Men allting är såklart individuellt och det gäller att hitta ett sätt som passar en själv.

Rätt intressant att klassikerna att frukost är superviktigt och att om man styrketränar måste man äta 6 gånger om dagen, egentligen inte stämmer alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är de negativa effekterna av att äta sällan? inte sällan brukar en dag se ut såhär för mig:

09:00 - En banan

12:00 - Lunch

18:00 - Middag

 

Äter oftast inget i övrigt och ibland skippar jag bananen.

 

Vet inte exakt vad de negativa effekterna är. Typ inga skulle jag tro. Det där med muskelnedbrytning osv stämmer inte iaf. Kroppen klarar sig länge utan mat innan den bryter ner muskler. Förutsatt att man äter ordentligt och mycket när man väl äter. Är ju ingen mirakelgrej det här utan det är kcal in/ kcal ut som räknas.

 

Här finns det en hel del att läsa, 127 sidors tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har testat periodisk fasta? Det hela går ut på att man äter 8h om dygnet och fastar 16h. 80% av dagsbehovet ska man käka efter träningen.

Jag har kört det i en vecka nu och tycker att det funkar kanon och det är inga större problem med hunger eller att träna efter en natts fasta t.e.x.

 

Killen som har kommit på programmets blogg med massa info om fördelarna:

http://www.leangains.com/

 

Martin Berkhan är ingen lallare direkt 8-) Går ju emot allt man läst och tror på men jag vågar då inte avfärda någon som är så kunnig som han.

 

Men du kan inte komma efter en vecka och påstå att det funkar kanon...det är lite som att ändra om sitt pokerspel helt, spela en kort session, och sen säga att man nu är vinnande på tre nivåer över sin egen.

 

För litet urval helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Berkhan är ingen lallare direkt 8-) Går ju emot allt man läst och tror på men jag vågar då inte avfärda någon som är så kunnig som han.

 

Men du kan inte komma efter en vecka och påstå att det funkar kanon...det är lite som att ändra om sitt pokerspel helt, spela en kort session, och sen säga att man nu är vinnande på tre nivåer över sin egen.

 

För litet urval helt enkelt.

 

Det jag menade var att jag tycker det funkar bra med själva upplägget att äta så. Har mycket energi på gymmet. Känner mig inte seg, hungrig, ont i huvudet osv under fastan. Något som man var lite orolig för innan.

 

Sen är det självklart ett alldeles för litet sample för att se några mastodontresultat 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att jag tycker det funkar bra med själva upplägget att äta så. Har mycket energi på gymmet. Känner mig inte seg, hungrig, ont i huvudet osv under fastan. Något som man var lite orolig för innan.

 

Sen är det självklart ett alldeles för litet sample för att se några mastodontresultat 8-)

 

Jo jag förstår det med. Jag som alltid brukar tjata om att det är kalorier in och ut som räknas borde ju ge med mig direkt egentligen ;) Det handlar fortfarande om det.

 

Mitt upplägg är faktiskt inte sååå långt ifrån detta. Jag brukar käka någon timme efter att jag gått upp, sen vänta ca två timmar och dra till gymet. Sen brukar jag äta två hyfsat stora måltider som jag försöker lägga så tätt inpå träningen som möjligt. Normalt första målet ca 1½ timme efter att jag är klar med träningen och andra målet ca 2 timmar efter det första.

 

Ovan är ju faktiskt i princip IF 8-) Men det blir alltid något proteinrikt till innan jag går och lägger mig. Nästan alltid mitt tjatobjekt nummer ett, Eiselt Double Pro Chocolate...är jag för hungrig tar jag en macka till det.

 

 

Icke-träningsdagar är jag dock mindre duktig :cry: Har fortfarande så jävla fruktansvärt svårt att motivera mig till att äta vettigt om jag inte har ett gympass inlagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens gympass:

 

Smalbänk 5x50 5x60 4x65 4x70 3x75 3x75 3x80 3x80 2x85 2x85

French press m. hantel 8x25 8x30 4x35 (larvigt trött i triceps här)

Pushdowns 10x60 10x60

 

Känner mig fortfarande trött i benen så tar det nog lugnt resten av dagen. Det är roligare att spela datorspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig fortfarande trött i benen så tar det nog lugnt resten av dagen. Det är roligare att spela datorspel!

 

+1. Man är inte så kaxig dagen efter ett mördarbenpass...

 

Jo det blir ju i princip samma sak som IF. Inte så svårt egentligen. Ät mycket efter träningen. När jag tränar tidigt äter jag inget innan men om man ska träna eftermiddag måste man köra ett pre-workout mål några timmar innan. Men bara man köttar i sig mycket mat efter träningen och trivs med sitt upplägg är det ju chill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alltid mitt tjatobjekt nummer ett, Eiselt Double Pro Chocolate...är jag för hungrig tar jag en macka till det.

Standard med DoublePro här med =D. Men kör även kvarg om jag är för hungrig (obv inte samtidigt).

 

Det här blir väl en rätt standard dag för min del.

 

10:30 - Frukost: Gröt + 3 kokta ägg

14:00 - Gym

15:30 - 2x knäcke med mycket ost + mjölk

18:00 - Middag (6-800 kcal)

22:00 - DoublePro

00:00 - Kvarg

02:00 - Sova

 

Sammanlagt ~1800 kcal idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, exakt så kör jag. Gröt och kokt ägg är riktigt bra.

 

Hur ser ett ryggpass ut för dig?

Jag kör så tungt när jag kör marklyft så det är inte ofta jag kör något mer utöver det. Just nu kör jag det i kombination med knäböj sen går jag ner en annan dag och kör det här passet. Så inga konstigheter direkt. Tung mark och rodd sen så ska jag börja köra chins när jag blivit lite lättare. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, idag gick det tungt. :(

 

Knäböj 8x60 6x90 6x120 6x120 6x120

Marklyft 10x60 raka, 6x110 6x150 5x150

Obliques sidlyft 10x35 10x35

 

Hade känningar i korsryggen så det blev att ge upp i marken. Det beror antagligen på att jag sitter riktigt dåligt vid datorn då jag inte kan höja/sänka min stol. Får ta tag i det...

 

Jag får iaf trösta mig med att det går bättre på SC2 nu. 6:a i bronze league nu och blir förhoppningsvis snart uppflyttad till silver!!

 

För övrigt så är Jaroslav Halak en riktig jävla konung. Tre insläppta mål på tre matcher och 134 skott mot Caps som ledde till en vändning från 1-3 till 4-3 för Habs. Så jävla skönt. Förhoppningsvis så håller hans form dock inte i sig då de möter Pens nu som jag håller på. :mrgreen:

 

Nu blir det att kolla in vad bolaget har ett erbjuda i ölväg. Det är ju valborg imorgon lolz. (Emil säg till nu om du vill att jag ska langa åt dig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör så tungt när jag kör marklyft så det är inte ofta jag kör något mer utöver det. Just nu kör jag det i kombination med knäböj sen går jag ner en annan dag och kör det här passet. Så inga konstigheter direkt. Tung mark och rodd sen så ska jag börja köra chins när jag blivit lite lättare. :mrgreen:

 

Mmm ser bra ut. Trevliga vikter också. Bra gjort.

Japps chins är en av mina favoriter, tycker den tar enormt bra.

 

Endast att köra på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta på dig nåt som passar då

Det var säkert du som stal min tröja så att man fick gå och bli hånad hela kvällen :(

 

 

GOALIES

MTL › 41 - J. Halak

Total 15 - 20

TOI 45:18

 

 

15 av 20 skott räddade. Det blev lite skillnad när han fick möta ett bättre lag som kan ta riktiga avslut. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...