Gå till innehåll

SAJT: Betsson.com


Sunbird

Recommended Posts

  • Svars 535
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick mail av betsson idag där dom pratar om poäng för sitt spel.

Vad motsvarar betssons poängsystem i rakeback %?

Blir tilt på att sidorna på ongame inte anger rakeback i % (eftersom dom inte får) men gör samma sak fast med poäng som man kan växla till pengar.

 

Exakt 1 %. Du får 1 € för varje 100 "poäng" (inte Player Points). Och varje poäng = 1 rejkad €.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer inte riktigt, för du får 1 poäng bara du varit med i handen, oavsett om du lagt in pengar i potten eller inte. Så det går inte att räkna så.

 

Vad jag förstår så har du fel.

Från betssons hemsida:

 

HOW DO I EARN POINTS?

Poker

For every euro you pay in rake, you receive 1 point!

We calculate the total rake that you pay, and it doesn’t matter if you play at a table with high or low stakes.

 

Och sedan 100 points = 1€ tillbaka = 1 % RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så har du fel.

Från betssons hemsida:

 

HOW DO I EARN POINTS?

Poker

For every euro you pay in rake, you receive 1 point!

We calculate the total rake that you pay, and it doesn’t matter if you play at a table with high or low stakes.

 

Och sedan 100 points = 1€ tillbaka = 1 % RB.

 

Jag står på mig. Eller vi har nog båda rätt :-)

De har två olika poängsystem.

 

1) För player points, som ger utbetalning av sign-on bonus etc. Enlig hemsidan:

Ring games: 0.1 Player Points delas ut för varje $0.10 av varje bordsavgift från potten.

 

En bordsavgift på 3 dollar innebär alltså 3 Player Points för samtliga spelare i given.

 

2) För deras egna minibonus-system

Poker

För varje euro du betalar i rake får du 1 poäng!

Även här räknar vi ihop den totala raken du betalar, och det spelar ingen roll om du spelar på bord med höga eller låga insatser.

 

Vilket ska kombineras med att om du månaden innan haft >50 poäng, så är du guldmedlem och får 4x antalet poäng.

 

Så som guldmedlem så mostavarar deras egna bonus ca 4% RB.

 

Men frågan var ursprungligen angående del 2), där svaret är 1-4%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag är ny på Betsson och är lite förvirrad när jag kollar på mitt konto.

Jag håller på att spela ut en bonus och jagar poäng, och undrar om dom poängen är samma som "player points"?

Kan man genom att spela upp sig till silver/goldmember dubbla takten på poängen som är kopplade till bonusen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler frågor från mig. Tänkte att chanserna att få svar dubblas om jag ställer två frågor, ungefär som att multitabla.

 

Finns det något man kan göra för att automatiskt placera borden när man multitablar på Betsson?

Finns det något man kan göra för att filtrera ibland sng i listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag, eller har alla Ongame-klienter blivit slöare senaste tiden?

Jag har provat Betsson och Eurobet och för båda tar det ca 10-15 sekunder innan det händer nånting när man trycker på "Limit"-fliken för att sortera efter limit. Så var det inte innan.

 

Dessutom tycker jag Betsson-klienten har börjat dra mer och mer CPU på senare tid. Datorn måste kyla ner sig allt oftare och oftare känns det som, även med helt ren Session Browser.

 

Någon mer som känner likadant? Finns det nåt svar på problemet? Nån skum version av JAVA eller liknande som ställer till problem? Nån programvara som klienten ligger i konflikt med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu blivit nekad uttag till bankkonto pga att jag satte in med Neteller. För att komma förbi detta gjorde jag först uttag till Neteller på samma belopp som jag satte in med Neteller. Trots detta nekar dom mig uttag till bankkonto. Fler som råkat ut för detta? Någon som lyckats med uttag till bankkonto?

Löste sig så fort jag mailat VIP-managern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Är det bara jag, eller har alla Ongame-klienter blivit slöare senaste tiden?

Jag har provat Betsson och Eurobet och för båda tar det ca 10-15 sekunder innan det händer nånting när man trycker på "Limit"-fliken för att sortera efter limit. Så var det inte innan.

 

Dessutom tycker jag Betsson-klienten har börjat dra mer och mer CPU på senare tid. Datorn måste kyla ner sig allt oftare och oftare känns det som, även med helt ren Session Browser.

 

Någon mer som känner likadant? Finns det nåt svar på problemet? Nån skum version av JAVA eller liknande som ställer till problem? Nån programvara som klienten ligger i konflikt med?

Jag har exakt samma problem får vänta 10 sekunder varje gång jag trycker på nån flik för att det helt plötligt ska släppa..Ruskigt segt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

YO!!!!!

 

nan som har problem att importera hander till pokertracker och pokeroffice fran betsson???

 

for mej funkar det inte, jag importerar till pokertracker sa star det att allt mislyckas..

pa pokeroffice sa star det att jag lyckades importera 0 av 0 hander!!

 

bade pokeroffice och pokertracker ar kopta hos farbror torrent sa jag vet inte om det ar det som kan vara problemet.

 

vad sager ni gubbar?? nan som kan hjalpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...