Gå till innehåll

SAJT: Betsson.com


Sunbird

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svars 535
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Hade tänkt försöka kvala in till Poker-SM via Betsson men hittar inte några kvalturneringar på klienten? Varken sit&go's eller turnering finns. Har inte dessa kommit igång än eller lyckas jag missa dem?

 

Det är inga speciella qualifiers för just SM, förutom lördagens veckofinal. Du kan spela vilka qualifiers som helst som leder fram till en qualifier tör $300+20.

 

Själv har jag spelat $3 SnG och klonkat platser uppåt så nu har jag min $300+20 biljett:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska föra över pengar från baskontot till pokerkontot så står det

"Du behöver ett pokeralias"

Vart fixar man det?

Är det pokeraliaset man ska logga in i klienten med? (funkar inte med betsson namnet)

 

Hade samma problem , supporten hjälpte mig:

 

logga in med användarnamn på JAVA-klienten , alltså browserversionen , där väljer du pokeralias.

Sedan behöver du inte använda browserversionen mer , utan logga in som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hej,

Har kört några turneringar/sng:s på Betsson. Det jag förundras över är att om t ex blindsen är 100/200 och du snackar först så kan du inte beta 200 på turn. Då måste du beta minst 400. Vi snackar No-limit spel. För visst är det väl så att minsta bet är lika med big blind på alla gator i No-limit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har kört några turneringar/sng:s på Betsson. Det jag förundras över är att om t ex blindsen är 100/200 och du snackar först så kan du inte beta 200 på turn. Då måste du beta minst 400. Vi snackar No-limit spel. För visst är det väl så att minsta bet är lika med big blind på alla gator i No-limit?

 

I Limit är det en storlek på satsningen före floppen och efter floppen och dubbel så hög satsning på turn och river. På Ongame kör det även så på NL.

 

För mig gör det inget för chansen att jag skulle vilja betta mindre än 2big blinds på turn och river är mycket lite. Rekommenderar att även du aldrig satsa så lite som 1BB på turn och river. Skall du betta så betta ut minst en tredjedels pott. En standardhöjning pre-flopp är 3BB och med en syn så blir en pott då 6BB - en tredjedel är då 2Bb dvs samma som Ongame minimibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Limit är det en storlek på satsningen före floppen och efter floppen och dubbel så hög satsning på turn och river. På Ongame kör det även så på NL.

 

För mig gör det inget för chansen att jag skulle vilja betta mindre än 2big blinds på turn och river är mycket lite. Rekommenderar att även du aldrig satsa så lite som 1BB på turn och river. Skall du betta så betta ut minst en tredjedels pott. En standardhöjning pre-flopp är 3BB och med en syn så blir en pott då 6BB - en tredjedel är då 2Bb dvs samma som Ongame minimibet.

 

Tack för svar.

 

Håller med om ditt resonemang. Anledningen att jag tog upp detta var pga att en kille vid ett home game hävdade att reglerna var sådana, alltså minst dubbla BB på turn och river vid no-limit. När jag sa att "nej så är det inte i No-Limit" så hävdade mannen att så är det ju på nätet...Nu har jag fått förklarat att det är så på Ongame iaf. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Är det bara jag som tycker att det fullkomligt myllrar av vidriga, äckliga utdragningar på Betsson? Eller är det bara tillfälligheter. Jag vill gärna tro på det sistnämnda och hoppas verkligen att så är fallet. Men just nu känns det som favorithanden aldrig håller upp. Vidrigt var ordet:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att det fullkomligt myllrar av vidriga, äckliga utdragningar på Betsson? Eller är det bara tillfälligheter. Jag vill gärna tro på det sistnämnda och hoppas verkligen att så är fallet. Men just nu känns det som favorithanden aldrig håller upp. Vidrigt var ordet:evil:

 

Hört talats om varians? Svängningar? etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att det fullkomligt myllrar av vidriga, äckliga utdragningar på Betsson? Eller är det bara tillfälligheter. Jag vill gärna tro på det sistnämnda och hoppas verkligen att så är fallet. Men just nu känns det som favorithanden aldrig håller upp. Vidrigt var ordet:evil:

 

 

 

Håller helt och hållet med... Helt sjuka saker händer rätt ofta...

Jag håller på att cleara en bonus och när den är klar sätter jag nog inte min fot där igen...

 

En fråga: Jag mailade betsson och frågade om det inte gick att ändra valutan på kontot (är SEK som standard tror jag) så att man slipper konverteringen från neteller (USD --> SEK --> USD igen in på pokerkontot).

Det svaret jag fick var följande:

Vid ändring av valuta kommer alla dina lojalitets poäng att försvinna samt din nuvarande status. Det kan även hända att lojalitets systemet efter ändringen inte kommer att funka.

 

Godtjäner du dessa villkor och risker?

 

Hur seriöst låter det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

En sak som har hänt mig vid ett flertal tillfällen på Betsson är att ett eller flera bord bara försvinner/stängs ner. Någon annan som haft detta problem eller vet någon lösning på det?

 

En kompis hävdade att det skulle hjälpa om man "tankade" (ladda ner/upp data) samtidigt. Men det är inget som är bekräftat ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som har hänt mig vid ett flertal tillfällen på Betsson är att ett eller flera bord bara försvinner/stängs ner. Någon annan som haft detta problem eller vet någon lösning på det?

 

En kompis hävdade att det skulle hjälpa om man "tankade" (ladda ner/upp data) samtidigt. Men det är inget som är bekräftat ännu.

 

Jag har samma problem, händer inte så jätteofta dock, 1-2 ggr per dag kanske. Det där med nedtankningen hjälper inte, men jag har ingen annan lösning heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har samma problem, händer inte så jätteofta dock, 1-2 ggr per dag kanske. Det där med nedtankningen hjälper inte, men jag har ingen annan lösning heller.

 

Inte så ofta?.....

1-2 ggr per dag är extremt ofta.

Hände det 1-2 gånger i månaden skulle jag fortfarande tycka att det är på tok för mycket.

 

Händer det 1-2 ggr per dag kan man räkna med att man är inblandad i åtminstonde 1-2 potter iveckan med varierande mängd pengar när det händer.

Spelar du 5/10 med snittpotter på 100 dollar så kostar en sån här bugg dig 400-800 dollar i månaden = 2800-5600 kronor i rena förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt och hållet med... Helt sjuka saker händer rätt ofta...

Jag håller på att cleara en bonus och när den är klar sätter jag nog inte min fot där igen...

 

En fråga: Jag mailade betsson och frågade om det inte gick att ändra valutan på kontot (är SEK som standard tror jag) så att man slipper konverteringen från neteller (USD --> SEK --> USD igen in på pokerkontot).

Det svaret jag fick var följande:

Vid ändring av valuta kommer alla dina lojalitets poäng att försvinna samt din nuvarande status. Det kan även hända att lojalitets systemet efter ändringen inte kommer att funka.

 

Godtjäner du dessa villkor och risker?

 

Hur seriöst låter det där?

 

Håller med om utdragningarna, det är verkligen helt sjukt hur 2-3 outarna utlöser varandra. Man nästan slänger AA pre mot allins bara för att man vet att de inte ska hålla upp mot den andres pocket 1010. Förjävla sjukt, jag lämnar nog snart oxå betsson om detta sattyg forttsätter att HUNTA mig..... Nej jag är inte ironisk......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om utdragningarna, det är verkligen helt sjukt hur 2-3 outarna utlöser varandra. Man nästan slänger AA pre mot allins bara för att man vet att de inte ska hålla upp mot den andres pocket 1010. Förjävla sjukt, jag lämnar nog snart oxå betsson om detta sattyg forttsätter att HUNTA mig..... Nej jag är inte ironisk......

 

Ja det är helt sjukt riggat.. en gång fick jag Qr5s 8d4s och sen TdJk direkt efter varandra... oddsen för att det händer är typ 1 på 500 000.. en annan gång fick jag TdTs sen 4s5r och sen Ad8d ... det är också lika liten chans att det händer. HELT SICK....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
TJa, kan man på nått sätt lira fler bord på betsson

Grymt! Nu går det att spela upp till 12 bord samtidigt på Betsson. 9 stycken går att köra som mest för att kunna se alla samtidigt. För att få till denna inställning i klienten går man in på options>preference>table där kryssar man i minitables och sedan är det bara att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, nån som vet vad man ska fylla i när man ska ta ut pengar från betsson via banktransfer? Banknamn först antar jag, vad betyder sortcode? Och vilket account number? Och vad finns det för avgifter om man tar ut med banktransfer?

 

Bank *

Sort code *

Account number *

Amount (SEK)*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, nån som vet vad man ska fylla i när man ska ta ut pengar från betsson via banktransfer? Banknamn först antar jag, vad betyder sortcode? Och vilket account number? Och vad finns det för avgifter om man tar ut med banktransfer?

 

Bank *

Sort code *

Account number *

Amount (SEK)*

 

Prova välj svenska så står de:

Bank*

Clearingnummer*

Kontonummer*

Belopp (SEK)*

 

...lättare då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...