Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Kanske dags för mig med en liten återgivning av helgen som var.

Har väl smält det mesta av det nu:-) .

 

Fantastiskt lyckad helg tillsammans med ett helt gäng sköna människor.

För egen del blev resultatet en första och en tredjeplats att skryta med.

 

Efter lite resestrul som verkar höra till när jag ska iväg så kom vi iaf fram till ett grådaskigt Tallinn. Man hade hört en del att hotellet skulle vara sunkigt men jag tyckte det var helt ok. I vart fall till priset vi betalade (ca 500 sek för två nätter).

 

Fick dela rum med TotalFarsa och det funkade såklart strålande. Jag råkade sjunga lite i duschen och fick senare betyget på insatsen. Hörde TF säga två gånger att jag sjöng Bohemian Rhapsody, när det jag egentligen försökte skråla på var The Boxer med Simon and Garfunkel. Kanske dags att avsluta min artistkarriär :roll: !

 

Pokern då? Jag hade inga större förhoppningar om några djupare bedrifter på det området, utan mitt mål för helgen var att ha så trevligt som möjligt och iaf försöka göra mitt bästa på borden. Åkte rätt fort i fredagens turre. Efter det spelade jag två 1000 EEK sng men ölen och whiskeyn var för billiga för att fokusen skulle vara på topp så slaskade mig ur dom ganska omgående.

 

Gick sen runt och yrade lite, bl a torterade jag Valterego och Juggler med lite DrHook-historier innan jag fick den lysande idén att gå ut för att fixa en natthamburgare.

Ingen aning var jag gick någonstans, men helt plötsligt befann jag mig på vad jag tror var en byggarbetsplats. Vände och skulle gå ut men det enda jag kommer till är två meter höga stängsel.

Vad fan händer? Jaja, bara att använda gymnasttalangen och försöka häva mig över, vilket såklart resulterade i en stor reva i grenen på jeansen och ett gott blåmärke farligt nära härligheten. Efter det fick jag förnuftet tillbaks och traskade tillbaks till hotellet (fråga mig inte hur jag hittade) där jag köpte tre mackor i baren och gick upp och la mig.

 

Denna kväll resulterade i min förstaplats. Nyktre Valteregos topp tre lista på mest onykter av oss i gänget!:oops:

 

Lördag:

 

Standardfrukost, lite vila på rummet innan några av oss samlades på Valteregos rum för ett gäng grytor. Skanke hade förutseende nog varit och köpt en låda pilsner så vi fick lite föda i oss innan andra turneringen började 15.00.

Den gick något bättre (kanske beroende på promillehalten) men donkade ut mig på en plats i mitten ungefär (150 startande).

 

Blev även denna dag två 1000 EEK sngs varav den sista var en med dubbelstartstack och celebert deltagande av bl a HeyLisa, Skanke, Jennez, Crappy, Miata91och OJP .

 

Där börjar jag med att först piska ut båda skåningarna Jennez och OJP och samlar på mig tillräckligt med marker för att ta mig till pengarna där senare Crappy vann över Lisa med en vacker utdragning.

 

Överlag (med undantag ;-) ) mycket lugnare denna kväll vilket var skönt, för man kunde mer sitta ner och snacka med folket i lugn och ro.

Mycket bra kväll och mycket bra helg!

 

Detta är i mitt tycke ett riktigt bra evenemang med turnering både fredag och lördag.

Kul också att få träffa Lisa och Peter L som jag inte träffat innan, glada och sociala människor båda två.

 

Är väldigt glad att ha fått möjligheten att åka med ett sånt härligt gäng på denna resa.

Så stort tack allihop för en oförglömlig tripp, kärlek i massor!

:heart: :heart: :heart: :heart:

 

/Omalley

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt glad att ha fått möjligheten att åka med ett sånt härligt gäng på denna resa.

Så stort tack allihop för en oförglömlig tripp, kärlek i massor!

:heart: :heart: :heart: :heart:

 

/Omalley

 

Tänkte ju bjuda dig på Goodwin som tack för den enorma gästvänligheten i påskas men du var ju kvar i turren när vi drog dit. :(

Nåja, jag dumpade ju markerna till dig i sng'n sen, du lär väl inte ha haft en chans annars... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3a i gårdagens pf-turre på ftp. Hade glömt av hur mycket jag gillar klienten. Deposita? Meh...

 

Beat. 3,5åringen fick sova i vår säng inatt. Något läckte hon för det var blött som fan i sängen på morgonen. Så det blev till att börja dagen med ett lass tvätt och dusch av ett st aptrött barn. Fast hon var ju lite söt när hon vaknade. Satte sig, gnuggade sig i ögonen och sa "Idag det fredag. Imorn det lördag. DÅ man få äta lördagsgodis!".

 

Jens, ge mig en bra anledning att stoppa in lördagens vinst på NB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3a i gårdagens pf-turre på ftp. Hade glömt av hur mycket jag gillar klienten. Deposita? Meh...

 

Beat. 3,5åringen fick sova i vår säng inatt. Något läckte hon för det var blött som fan i sängen på morgonen. Så det blev till att börja dagen med ett lass tvätt och dusch av ett st aptrött barn. Fast hon var ju lite söt när hon vaknade. Satte sig, gnuggade sig i ögonen och sa "Idag det fredag. Imorn det lördag. DÅ man få äta lördagsgodis!".

 

Jens, ge mig en bra anledning att stoppa in lördagens vinst på NB.

 

Sitespelare Nordicbet? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitespelare Nordicbet? ;-)
Sluta nu när jag försöker trigga Jens ;-)

 

:shock: Då behöver man väl inte deposita? Då får man väl deposit av siten :mrgreen:.
Tänkte mer att han kunde slå på riggen åt mig :-P

 

Något säger mig att det är en dålig deal att vara sitespelare på Nordic... :roll:
Nänä, det är en veritabel guldsked uppkörd i rumpan. Läs nedan ;-)

 

Nä, nu får du skräpa dig. Man får ju tex åka på super weekends o hänga med highrollaspelare från kumla o sånt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jens, ge mig en bra anledning att stoppa in lördagens vinst på NB.

 

Har du clearat bonusen? Rakeback?

 

Själv återupptog jag 5CD igår genom en $22 turre. Jobbade mig in i pengarna trots att jag blev sjukt beatad av en snubbe som köpte fyra kort till kåk i stora mörken på bubblan.

Hamnar ibland i perioder då texas känns så sjukt tråkigt. Alldeles perfekt att krossa 5CD borden då! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kunde den gravida, 4 från vänster, få vara med på kortet?

 

Hur kunde den blonda, i mitten som står framåtlutad, och som ser ut som en kille få vara med? :S

 

Det är nog han som äger kameran och ville ha ett foto.

 

Hahah! Det måste nästan va så ;)

 

Nähh... Trr nog mera på att det ska vara lite för alla. Det finns faktiskt en hel del killar som tänder på gravida kvinnor och tjejer som ser ut som killar...

 

Elena från Ukraina, en Olga-kopia men med huvudet på skaft.

 

Prickade in rätt land iaf.

 

Gick sen runt och yrade lite, bl a torterade jag Valterego och Juggler med lite DrHook-historier innan jag fick den lysande idén att gå ut för att fixa en natthamburgare.

Ingen aning var jag gick någonstans, men helt plötsligt befann jag mig på vad jag tror var en byggarbetsplats. Vände och skulle gå ut men det enda jag kommer till är två meter höga stängsel.

Vad fan händer? Jaja, bara att använda gymnasttalangen och försöka häva mig över, vilket såklart resulterade i en stor reva i grenen på jeansen och ett gott blåmärke farligt nära härligheten. Efter det fick jag förnuftet tillbaks och traskade tillbaks till hotellet (fråga mig inte hur jag hittade) där jag köpte tre mackor i baren och gick upp och la mig.

 

Tur att du inte bor i Stockholm, annars hade det kunnat att gå ännu värre. På ett av mina resor till Uppsala lyckades jag bryta in i en bygge efter jag missad tågen och tog in mig till en uppvärmd torrdass för att värma mig lite och för attsova senare....

 

Jens, ge mig en bra anledning att stoppa in lördagens vinst på NB.

 

Sök efter Donator1 på PLO eller PL7CS cg för extravärde....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån stackars 85årig änka, vars make gick bort för några månader sedan, som kommer fira sin första ensamma jul på 60 år. Julpyntet är inte lika juligt, ingen gran (Vem skulle bära hem den nu?) och barnen firar på Gran Canaria... Hon går ut för att iaf köpa julmat för sin pension, och tappar plånboken. Hemma sitter tant, hungrig, ensam, och gråter.

 

Bättre kan du TF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån stackars 85årig änka, vars make gick bort för några månader sedan, som kommer fira sin första ensamma jul på 60 år. Julpyntet är inte lika juligt, ingen gran (Vem skulle bära hem den nu?) och barnen firar på Gran Canaria... Hon går ut för att iaf köpa julmat för sin pension, och tappar plånboken. Hemma sitter tant, hungrig, ensam, och gråter.

 

Bättre kan du TF.

 

och så slutar det såhär

 

[/url]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Lisa! Ta vad som tagas kan! Jag har insett att solidaritet, skatt och annat vänstertjafs inte ger mig ett skit. Jag mår bäst av mer pengar. Och mer pengar. Fuck 'em all!

 

Jag ska leva efter den devisen. Exakt VAD tjänar jag på att andra har det bättre? Inte ett jota. All for me - none for you! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det går att rangordna er så sätter jag dig på 3-i-top-listan över de gladaste. :) kul resa o bra jobbat omalley.

 

:-D Fattas bara på en sån resa.

 

Tänkte ju bjuda dig på Goodwin som tack för den enorma gästvänligheten i påskas men du var ju kvar i turren när vi drog dit. :(

Nåja, jag dumpade ju markerna till dig i sng'n sen, du lär väl inte ha haft en chans annars... ;)

 

Hehe, tar en raincheck på den. Det lär bli fler Tallinnresor ;).

Förövrigt tror jag att jag behöver ett gäng KK för att komma ITM i det sällskapet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...