Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Klonken fortsätter... Idag hittade jag en iPhone! För mindre än två veckor sedan hittade jag som sagt 3500kr :-D

 

Självklart letade jag upp ägaren så han fick sin telefon tillbaks.

 

Du har inte hittat dessa saker i någons byxfickor? ;)

 

Haha! "Tyvärr" inte ;)

Pengarna låg på marken (ej i plånbok) och iPhonen hittade jag i en portfölj på ikea...

 

Misstänker att det inte bara är klonkskillz inblandat. Tydligen har Lisa haft ett antal års träning i Stockholms förorter.

 

Får ni någon gång en ordentlig kram av "m ysLisa" så kolla era fickor efteråt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det inte bara är klonkskillz inblandat. Tydligen har Lisa haft ett antal års träning i Stockholms förorter.

 

Får ni någon gång en ordentlig kram av "m ysLisa" så kolla era fickor efteråt.

 

Inte riktigt säker på om jag fick någon kram i Tallinn, men jag vet vad hon tog.

Sista handen jag överhuvudtaget har vunnit var en elak utdragning mot henne.

 

Förlåt Lisa, jag ska aldrig göra så mer, kan jag få tillbaka lite tur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk nr.2 för dagen! Satellitade mig in till NordicBets veckofinal till Aussie Million för ynka €14, satelliten kostar €175.
Du får det att låta så jämrans enkelt Lisa. Pengar, telefoner, sattar. Får jag gå i Livs-skola hos dig?

 

Då var man tillbaka från de norska urbergen. Nu när man vart utan internet i 6 dagar så är det bara att krypa till korset och erkänna; är nog lite beroende :evil:

 

Ahja, fick ju räjsa runt på gärdet med svågerns ett år gamla 100k-skoter. Det gjorde det nästan värt det.

 

Nu är pokersuget riktigt stort iaf. Men online... meh... Crappy, CC på lördag? Eller du var kanske upptagen... Grrr...

 

Also, WTF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonken fortsätter... Idag hittade jag en iPhone! För mindre än två veckor sedan hittade jag som sagt 3500kr :-D

 

Självklart letade jag upp ägaren så han fick sin telefon tillbaks.

 

De jävla telefonerna är som små hala ålar. Fler ggr än jag kan räkna till har den jäveln åkt ur byxfickan. Man kan nästan tro att det är medvetet från apple, för att kunna sälja fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonken fortsätter... Idag hittade jag en iPhone! För mindre än två veckor sedan hittade jag som sagt 3500kr :-D

 

Självklart letade jag upp ägaren så han fick sin telefon tillbaks.

 

Sick sick, va på möbelvaruhus igår, dock ej IKEA utan ILVA, väl hemma saknade jag min jag min.. jepp iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Also, WTF.

 

Det är väl bra som fan att administrationen minskar i den ofantliga sektorn? Problem på morsans jobb (sjukan i Lund) med inkompetenta chefer, farsan har "suttit av" (en gren till sjukan) till pensionen och skrivit julklappsrim och bedrivit annan kvasiverksamhet på arbetstid de senaste två åren.

Allt detta betalar jag och de flesta andra för. Kan räkna upp tjogtals med andra exempel men jag tog mina egna föräldrar för att inte trampa ngn på tårna.

Är förbannat trött på resursslöseriet. Att plocka bort skattemärkena är iaf en liten seger...

 

Annars har jag fördjupat mig i Call of Juarez i julhelgen. Multiplayerläget är fantastiskt! Köpte mig ett litet headset till PS3'an i julklapp för att kunna nörda loss ordentligt. Har inte hunnit snacka med så mycket sköna pajsare än men jag hade en kul kväll med en kille från London och en annan snubbe från Kanada för ett par dagar sen. Sjukt mycket roligare att spela spel i lag än ensam. :-D

Igår teamade jag upp med en snubbe från Illinois som inte kunde sluta säga "I can't believe it - it's amazing!" när jag berättade att jag är "fråm Sviiiden".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bra som fan att administrationen minskar i den ofantliga sektorn?
Som vanligt är jag för kass på att hantera info. Ungefär som dig Jennez ;-)

 

Sambon har för ovana att ljuga om de mest meninglösa saker. Bl a har hon lyckats lura ett otal svennar att norrmän får 25k på sitt konto när de fyller 25 och 50k när de fyller 50 osv. Skulle tippa att 8/10 går på den. Hon ljuger bra antar jag. Hursom, häromdan berättar hon att staten ska ta bort skattemärkena from nästa år. Lät, imo, precis som en sån där meningslös grej som hon skulle kunna ljuga om så vart tvungen att kolla upp det. Märkligt att man inte hört nåt om det i media eller liknande. Och jo, klart som fan det är bra med minskade utgifter/admin...

 

Sjukt sugen på livepoker nu. Linköping Mike? På lördag? Argh! Måste väl finnas närmre Göteborgshållet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har jag fördjupat mig i Call of Juarez i julhelgen. Multiplayerläget är fantastiskt! Köpte mig ett litet headset till PS3'an i julklapp för att kunna nörda loss ordentligt. Har inte hunnit snacka med så mycket sköna pajsare än men jag hade en kul kväll med en kille från London och en annan snubbe från Kanada för ett par dagar sen. Sjukt mycket roligare att spela spel i lag än ensam. :-D

Igår teamade jag upp med en snubbe från Illinois som inte kunde sluta säga "I can't believe it - it's amazing!" när jag berättade att jag är "fråm Sviiiden".

 

såg jäkligt ballt ut spelet... kul med ps3 snack här eftersom jag precis köpt en själv. mer sånt så ska jag läsa ofta här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att plocka bort skattemärkena

 

Med tanke på att folk pyntar mobiler, bär pins och band, har dekaler på fönster o s v. Vad ska man nu ha på skylten? Jag förutspår att det kommer klistermärken i samma storlek som skattemärket med loggor på (sponsring, flaggor, sportgrupperingar). Skicka min andel för affärsidén när det är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om undertecknad skulle få hjärnsläpp och önska deltaga sådär sistaminuten?

 

Men då vill jag nog ha med mig crappy, miata eller omalley i bilen *wink wink, nudge nudge*

 

Njaee.

Dessvärre går det inte. Hade självklart varit riktigt riktigt kul.

Men så länge Lisa behåller min tur stannar jag hemma. :roll:

 

 

 

Middag med mor och familjen är sedan länge bestämt. Men se gärna över ett annat tillfälle som passar. And i will be there :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev man ju redigt sugen på lite live.

Inspirationen för att besöka CC:s ombyggda pokerrum ökade med 100%.

Hur attans ska man tolka det där? A)TF ska dit, jäklars, värdet ökade ju med några tusen procent! B) TF verkar trevlig, kanske man skulle joina.

C) All/none of the above :-P

 

Seriöst, jag vet inte om jag orkar linköping ensam men om nån vill joina upp för att ta sig till CC Göteborg på lördag så är jag game. Pre-öl kan ju till och med vara nice men inte nödvändigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om undertecknad skulle få hjärnsläpp och önska deltaga sådär sistaminuten?

 

Men då vill jag nog ha med mig crappy, miata eller omalley i bilen *wink wink, nudge nudge*

 

Hade självklart varit supertrevligt men tyvärr. :( Dels behöver samhället mina tjänster denna vecka och sen har jag nog fyllt ivägfrånfamiljenkvoten för detta året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjugosexåriga Lisa har flyttat in i en stor lägenhet, Läge Enhet, i utkanten av en stor stad. Hon bor där helt ensam, eftersom hennes pappa, flygkapten Efraim Hemmilää, försvann när han ramlade av ett flygplan från Tallinn i en storm. Inte är hon särskilt oroad över sin pappa utan tror att han flutit i land på en ö och blivit Ålandskung.

 

Som tur var hade hennes pappa hyrt lägenheten för många år sedan. När Lisa mönstrade av flygplanet tog hon med sig en apa, Herr Jadbäck, och en kappsäck full med guldpengar. När hon flyttade in köpte hon också en häst som får bo på verandan.

 

Lisa tyckte ganska bra om att bo ensam för då var det var det ingen som tjatade på henne att hon skulle gå och lägga sig eller tvinga henne att äta fiskleverolja när hon hellre ville spela poker.

 

En bit från Läge Enhet ligger några andra hus och där bor två skötsamma gossar, Ola och SchoolBook. De förundras när de första gången får se Lisa: klädd i en blåröd klänning med en brun och en svart strumpa och ett par skor som är dubbelt så långa som hennes fötter. Hennes blonda hår är uppsatt i två hårda flätor som sticker rakt ut och på kinderna har hon massor av fräknar. Ute på vägen håller Lisa på att gå baklänges och när de frågar varför svarar hon: Vi lever väl i ett fritt land och berättar: "Förresten ska jag säja dej, att i Estland går alla människor på det här viset, och ingen tycker, att det är det minsta konstigt".

 

Nästa dag är de sakletare, och Lisa hittar snabbt ett kap: ett gammalt gummiband som håller ihop 3500 kronor. Med en sådan kan man nämligen köpa massor med kakor, och lägga i en burk så det blir en trevlig "Burk Med Kakor", och det är ju alltid bra att ha. De får se hur ett pojkgäng ger lille JohnH stryk, och Lisa ingriper snabbt: hon är nämligen världens starkaste flicka och de elaka pojkarna blir snabbt upplyfta i ett träd. Lisa tar en av pojkarnas iPhone som straff (men säger att hon hittade den på gatan). De fortsätter sedan att leta saker i Lisas trädgård: Schoolbook hittar en skolbok med läderpärmar och en fin penna och Ola hittar en vit liten hund...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lördag är ju nästa år, då måste ju kvoten ha tömts?

 

Touché! :)

 

Att omalley fick följa med till Tallinn fyllde kvoten för ett decennium framöver :lol:

 

Nåja! :-D

 

För att försvara mig lite så har vi en alltför fullspäckad vår för några fler utsvävningar.

 

* Mike´s Rock n Roll i Januari

* JohnH´s Superweekend i Stockholm i slutet på mars

* Pokerkollo i slutet på Maj

 

Med mitt schema på hemmaplan så är jag mer än nöjd om jag fixar ovanstående punkter! :-)

 

Med det sagt!

 

GOTT NYTT ÅR alla mina nyfunna pokervänner!

 

/O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...