Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Jens för ett tag sen: och så är det ju käckt om det snackas lite SW inför resan i dagboken. Bra reklam. Börne.

 

TF: Ok.

 

Jens, nu: Men guuuud vad ni är oroliga. Hur mkt frågor kan ni ha egentligen? Lite på mig för fanken!

 

TF: :ola:

 

Exempel:

Vad säger ni killar, ska vi dra till den här restaurangen? Har kollat upp den, verkar bra.

Ohh! Bra struktur i turrarna!

Najs, jag ska dricka strawberry daiquiri i baren!

osv, etc.

 

Exempel på epic fail:

Oj, ska man ha passet med sig?

Va? Vågar man använda visakortet?

Vilka gängfärger gäller?

Får man ha solglasögon på sig? Vore ju katastrof om jag råkade få med mig glajorna utan att kunna använda dem.

Vilken färg är det på markerna?

Kan man prata engelska eller måste jag ta en snabbkurs i estniska?

Exakt vad innehåller buffén? Jag är nämligen allergisk mot polynesiska morötter.

osv, etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla snackar om hur bra Ilsidur1 är på att rusha rulle, från $60k till $4M...

Jag har ruschat från $100 till $18k på mindre än 500 händer nu. Ska jag säga upp mig och bli pokerproffs?

 

Eller vänta, jag har ju inget jobb att säga upp mig från. Sluta skolan då?

 

Det tycker jag du ska! Satsa allt på att bli pokerproffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag du ska! Satsa allt på att bli pokerproffs!

 

"Gå all in på att bli pokerproffs!" Hi, hi..... hi.....

 

Jag är grym på att ruscha rullen neråt. Hade $500 på Stars för en vecka sedan. Nu har jag 10% kvar. Jag superdupersuger på Onlajnpoker. Visserligen fick jag för mig att dundra på med $50 DoN's och fick stordäng, det kan ju vara en anledning.

Nä, PS3'an lockar mer än poker just nu.

 

Och eftersom jag inte kan närvara på kryssningen har jag nu en liten stejkad häst som springer åt mig där också. Kusen får klonka på havet så klonkar jag i Tallinn, sen är allt normales igen. Får väl byta lite % med Lisa i Tallinn också, känns som att det är hennes tur nu. Vad säger du BL? Är du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla snackar om hur bra Ilsidur1 är på att rusha rulle, från $60k till $4M...

Jag har ruschat från $100 till $18k på mindre än 500 händer nu. Ska jag säga upp mig och bli pokerproffs?

 

Eller vänta, jag har ju inget jobb att säga upp mig från. Sluta skolan då?

 

Om du spelar 500 händer i månaden hinner du väl plugga också:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på dig imorse Jens. ..

, lyssnade på en snubbe som ringde in till P3 och man hörde knappt vad grabben sa. Litegranna samma sak med dig. Hoppas du tränar bort det där talfelet och börjar snacka stockholmska ;-)

 

Å vad vet en bonde från vischan nånstans på baksidan av Sverige hur äkta Stockholmska låter?

 

Sen var det nog en hörseloperation du hade behövt, inte ögon :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla snackar om hur bra Ilsidur1 är på att rusha rulle, från $60k till $4M...

Jag har ruschat från $100 till $18k på mindre än 500 händer nu. Ska jag säga upp mig och bli pokerproffs?

 

Eller vänta, jag har ju inget jobb att säga upp mig från. Sluta skolan då?

 

Online poker är obv rogged... Nu har jag spelat 500 händer till, och inte vunnit en dollar! Hur länge kan denna doomswith pågå? Jag vill ju minst dubbla sajtrullen varje dag :ola::-)

 

Du kan ju inte nöja dig med att inte vinna, du måste obv nästan gula igen för att räknas bland de stora grabbarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tallinn-dilemma. Jag har ju insett att vi är mer än ett par stycken som åker, men jag vet ju inte hur 1. folk ser ut 2. vad de heter egentligen.

Detta löser vi på 1 av 2 sätt: 1 - folk lägger upp bild med sitt nick och riktiga namn. 2 - folk får presentera sig med sina "nick" i tallinn :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tallinn-dilemma. Jag har ju insett att vi är mer än ett par stycken som åker, men jag vet ju inte hur 1. folk ser ut 2. vad de heter egentligen.

Detta löser vi på 1 av 2 sätt: 1 - folk lägger upp bild med sitt nick och riktiga namn. 2 - folk får presentera sig med sina "nick" i tallinn :D

 

 

Ok. Här är jag, alltså Mike "Micke" Time:

Ugly20Guy.gif

 

Torax:

ugly.jpg

 

Miata91:

2659162830_0a90cb8fd7.jpg

 

Omalley:

SexyFireman_jpg.jpg

 

Jennez:

fat-elvis-costume.jpg

 

Valterego:

buffy-300x225.jpg

 

Skanke:

OldBiker.jpg

 

Juggler:

namnls-2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vad vet en bonde från vischan nånstans på baksidan av Sverige hur äkta Stockholmska låter?

 

Sen var det nog en hörseloperation du hade behövt, inte ögon :mrgreen:.

Eftersom stockholmska är en sjukt irriterande dialekt så är poängen såklart att allt är bättre än den rotvälska han nu för sig med :mrgreen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel:

Vad säger ni killar, ska vi dra till den här restaurangen? Har kollat upp den, verkar bra.

Ohh! Bra struktur i turrarna!

Najs, jag ska dricka strawberry daiquiri i baren!

osv, etc.

 

Exempel på epic fail:

Oj, ska man ha passet med sig?

Va? Vågar man använda visakortet?

Vilka gängfärger gäller?

Får man ha solglasögon på sig? Vore ju katastrof om jag råkade få med mig glajorna utan att kunna använda dem.

Vilken färg är det på markerna?

Kan man prata engelska eller måste jag ta en snabbkurs i estniska?

Exakt vad innehåller buffén? Jag är nämligen allergisk mot polynesiska morötter.

osv, etc etc.

 

Jag hoppas och tror att du faktiskt tycker det är lite kul. Annars har du nog valt fel jobb. ;)

 

Tänk på att du är pokerproffs och vi andra knappt lagt upp mer än 200spänn för en pokerturnering. Och nu ska det highrollerspelas på internationell mark... som praktiskt taget är ditt andra vardagsrum.

 

Men jag är inte direkt avundsjuk. Drygt o vara surogatmamma åt ett gäng mifflon för en helg. Det optimala hade nog varit om vi fått självlysande västar och kepsar som 7åringar får när de börjar skolan.

 

Jennez: "Öj, totalfarsa.. vänta på grön gubbe innan du går över och håll miketime i handen så vi håller raka och fina led."

 

Skanke: Jag är hungrig!

 

Jennez: Ta din mellanmålbanan.

 

Juggler: Varför har han fått en banan?

 

John: När börjar turneringen? Varför pratar alla så konstigt här?

 

Omalley: Jag vill åka hem!

 

Skanke: Var är jennez?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas och tror att du faktiskt tycker det är lite kul. Annars har du nog valt fel jobb. ;)

 

Haha, klart att det är kul men när samma frågor nu står i begrepp att bli besvarade för tredje gången börjar det bli lite tröttsamt... ;)

 

Ska bli skoj att träffa er alla imorgon! Och en gång för alla nu, vilka åker från Stockholm? Jag, JohnH, Lisa och.... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, klart att det är kul men när samma frågor nu står i begrepp att bli besvarade för tredje gången börjar det bli lite tröttsamt... ;)

 

Och en gång för alla nu, vilka åker från Stockholm? Jag, JohnH, Lisa och.... ?

 

 

:)

 

Ses där 7 då vid arlanda express?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...