Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Jag slänger in mitt sista db-inlägg från knarkarboken här för att kicka igång...

 

Jag åkte upp till Stockholm i onsdags för att jobba och sedan framåt helgen ägna mig åt lite nöje. Det är alltid skönt att komma upp till Stockholmskontoret och ta del av ”det senaste”. Det blev några möten och på torsdagen hann jag dessutom ta en lunch med Ola.

 

Efter lunchen fick jag faktiskt se det allra heligaste av det heligaste – Olas kontor! Vid entrén stod en glassgubbe och delade ut t-shirts från hela världens olika pokersajter. Om man tog fler än tre fick man en ballong också.

I nästa rum kunde man spela en freeroll men eurythmech, jello och nebbis satt redan vid bordet så jag hoppade över. Jag marscherade istället in i köket och tog en kopp kaffe. Snackade lite skit med Ola innan jag begav mig tillbaka till ”Gnuf-borgen” som vårt stockholmskontor populärt kallas.

 

På kvällen var jag inbjuden till ett ”homegame” som egentligen var ett kontorsgame i Vegas Groups lokaler. När jag anlände fanns redan Bengan, Andreas (aka wiseguy), Dersim från bwin som inte gillar att jag skriver ”Ongay” istället för Ongame i dagboken (förlåt), ”Bjugge” från Bestpoker och ett par andra killar på plats. Jag kände mig som, och var nog också, fisken i sällskapet. Det spelades dealer’s choice med Texas, Omaha och Crazy Pineapple. Jag klonkade friskt och hade faktiskt sånär tiodubblat mitt inköp efter någon timme. Därefter gick allt käpprätt åt helvete. Karma tror jag att det kallas, för jag hade klonkat och dragit ut likt aldrig förr. Nu vändes steken och jag fick smaka på utdragningar. Eller som Andreas uttryckte det: ”Det är alltid samma visa för er skåningar. Så fort det ser ut att gå bra kommer det ett gäng stockholmare och kör över er!” Tråkigt nog stämmer det allt för väl.

 

Jag lämnade sällskapet efter ett par timmar eftersom jag ändå var bust och jag dessutom skulle upp och jobba dagen efter.

 

På fredagen kom min sambo Sara upp till Stockholm. Vi hade planerat en kväll på Norra Brunn med Bengan och Hefo men pga den gångna veckans tragedi i poker-stockholm så avstod de. Förståeligt nog, vi får ta det en annan gång! Istället tog vi med oss Saras kusin Martin och hans tjej Ulrika.

Konferencier på Norra Brunn var Fredrik Andersson. En otroligt rolig kille som vi såg på Norra Brunn för ett år sedan. Oturligt nog fick vi ett bord längst fram vid scenen och som överallt annars i Stockholm så fick vi en del skit för att vi är skåningar.

”Skåningar är som ett fem-i-tre-ragg vi råkade dra på oss på fyllan för trehundra år sedan. De är alltid där när man vaknar också…

- Men alltså, jag måste till jobbet nu…

- Äh, de äur lugnt! Vi föeljer med!”

 

FredrikAndersson.jpg

Fredrik Andersson

 

Näste man på scen var en nykomling som hette Sven Brundin. Han var tyvärr inte särskilt rolig. Han riktade sig nog mer till den äldre generationen. Vi inväntade istället huvudnumret, ingen mindre än Jacob Öqvist, känd från Stockholm live och Vakna! Med the Voice i radio och på Kanal5.

 

jakobstor_531335b.jpg

Jacob Öqvist

 

Jag har aldrig tyckt att killarna från Stockholm Live har varit särskilt roliga men nu blev man positivt överraskad. Jacob verkade vara i fin form och bjöd på riktigt bra stand up! Sen är ju stand up alltid bättre live än på tv också.

När vi begav oss mot hotellet gick vi vilse någonstans vid Odenplan och fick en promenad på en och en halv timme i den arktiska stockholmsnatten. Men man sov gott när man kom hem i alla fall!

 

På lördagen var det dags för den obligatoriska shoppingrundan. Jag släpade mitt överviktiga skånska arsle längs Drottninggatan, Kungsgatan, två varv runt Stureplan, upp och ner längs Biblioteksgatan och slutligen upp för Kungsgatan igen innan jag gav upp och släpade mig hem till hotellet. Sara fortsatte dock glatt sina räder i Stockholms butiker.

 

När skåneparet var tillbaka på hotellet förberedde vi oss för kvällens begivenheter, nämligen Chrilles 30-årsfest. Chrille är CC’s svenska mästare och vi träffade på honom i Vegas i somras då han var sponsrad av Betway.

Det var meningen att det skulle bli en överraskningsfest för Chrille men han hade oturligt nog fått reda på upplägget några dagar tidigare. Vissa rykten gjorde gällande att det var ett fyllo från Västerås som tjallade, andra påstod att Chrille hade fått informationen av misstag via Facebook. Skitsamma, det skulle nog bli en bra fest ändå.

 

När vi anlände till BarAkademien insåg vi att det inte var en ”pokerfest”. En hel del av Chrilles släkt och vänner var på plats. Vi kände oss lite malplacerade men Abbe Rolander var ju på plats och den mannen har man sällan tråkigt med.

 

(Samtliga bilder som följer är tagna av Malin Johansson)

Abbe1.jpg

Medarrangör Abbe, dock stort cred till Linda som gjort ett kanonjobb inför festen!

 

Vi är dock inget osocialt par så vi räknade med en trevlig fest trots brist på kända ansikten. Efter en stund snubblar dock en gammal hedersknyffel in – ingen mindre än Gusten Sjöberg. Han ser lika förvirrad ut som vi och efter en stund kan han inte låta bli att ställa frågan:

- Öh… Finns det inga andra pokermänniskor här?

 

Gusten1.jpg

Anton Körberg? Erik från ”Erik och Mackan”? Nej, Gusten Sjöberg!

 

Chrille hade inte anlänt till festen så vi väntar tålmodigt…

 

Krillefest.jpg

I väntan på Chrille…

 

Till slut dyker födelsedagsbarnet upp och vi utbrister i ”Ja må han leva” innan han gratuleras ordentligt av alla. Vi hugger in på de magnifika smörgåstårtorna och dinerar ihop med några av Chrilles ”civila” kompisar. Riktigt skönt att inte snacka poker ibland! Gusten berättade att han är en ganska vass trummis så det blev en del musiksnack och även en och annan lumparhistoria.

 

Malin1.jpg

Jennez med Abbes Malin (tillika fotograf)

 

Vi hade lovat att gå ut och festa med några av Saras gamla gymnasiekompisar men vi hade så trevligt på Chrilles fest att vi gärna stannade kvar. Kompisarna fick komma dit istället. Den allmänna uppfattningen verkade vara att vi skulle åka till ett ställe som heter Garbo ute i Sundbyberg. Särskilt Gusten var väldigt angelägen om detta.

Vi packar in hela festen i ett antal taxibilar och beger oss iväg. Malin höll låda och partymusiken strömmade ut i vår party-taxibuss. Den resan var inte lång!

 

Andreas.jpg

Andreas med okänd hårding i party-taxi-bussen

 

Väl framme i sumpan fick vi stå i kö en stund innan vi kom in. Vi skåningar är inte vana vid sånt. Men till slut kom vi i alla fall in och trängseln var… påträngande. Vi lyckades med mycket möda köpa ett par öl i baren men hälften spilldes ut direkt genom knuffar i ryggen och allmänt snubblande i trängseln.

Vi siktade in oss på dansgolvet istället där ett liveband spelade. Även där var det mycket trångt och jag vet inte hur många liter öl som passerade genom min kavajärm den kvällen. Antalet blåmärken i ryggen har jag heller inte hunnit räkna.

 

GustenJens.jpg

Jennez på Garbo

 

JensSara.jpg

Jens och Sara på dansgolvet

 

Våra skåne-kompisar ville in till Stureplan men vi hade kul på Garbo så vi stannade kvar och rockade loss med Stockholmarna. Efter en timme eller så hade jag fått nog av trängseln på dansgolvet så jag och Sara banade väg ut mot en golvplätt där man kunde andas någon minut utan att bli runtknuffad.

Vi bestämmer väl oss mer eller mindre för att gå men precis då dyker Gusten upp igen…

 

Gusten2.jpg

Gusten i dimman…

 

Gusten snubblar fram och vill, som han uttrycker det, ”skaka rumpa”. I samma ögonblick som han proklamerar detta börja livebandet spela introt till Metallicas gamla dänga ”Enter Sandman” och Jennez får någon idé om att han ska hämnas kollektivt på hela dansgolvet för alla knuffar och utspilld öl. Med knutna nävar i luften flyger jag och Gusten in på dansgolvet och bangar loss ordentligt!

När det sista rockackordet ebbar ut beger jag och Sara oss till garderoben med Andreas i släptåg. Vi tar oss hem till hotellet och somnar gott i vår hotellsäng. Utan Andreas då så klart.

 

Dagen efter var planen att åka skridskor i Kungsträdgården men vi känner oss lite hängiga. Muntorrhet och huvudvärk var symtomen. Kan det ha varit influensa? Vi vilar ut och tar tåget hem till den skånska myllan på eftermiddagen…

 

Är det här mitt längsta inlägg på pokerforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som hänt sedan sist:

 

- Shahin försöker lära mig att spela HU sngs (NLT). Jag har drämt av 100 stycken den här veckan och blivit lite bättre, men kör på micronivå (20-dollars) tills jag slutar gå bort mig två gånger per match.

- Jag har gjort klart min första coachfilm i PLO ("Från teori till praktik")

- Vet ni hur mycket telefonkonferenser jag sitter i på jobbet? Idag tog mobilbatteriet slut klockan 12:30 efter att jag pratat i telefon från 09:00 (ja, jag har en värdelös mobiletelefon som drar jättemycket i ström)

- Vi var deppade ett tag men börjar komma igen nu.

- Jag har renoverat ett av barnens två rum. Jag lade till och med in nytt golv. Mycket kärlek till mina händiga polare Jonas och Petri som hjälpte mig med glasfiberväv och golvlister. Nu är det bara ett kvar.

- Jag såg tre och en halv säsong av "How I met your mother" under julledigheten.

 

Med det sagt, kul att se er igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte mycket om Jennez pokerskills, men skriva kan han!

Som upplagt för succe imo

 

Tack, tack. :-D

 

När jag ser bilderna på jennez tänker jag direkt på Karlsson på taket, en man i sina bästa år :-)

 

Vad fan? Ännu en fetma-insinuation? Det är ok. Jag är i mina bästa år! Nej förresten, hade jag fått välja så hade jag nog velat vara typ tre år yngre och stannat där. Dessutom har jag gått ner ca 8 kg sedan jag var som fetast! Det går åt rätt håll!

 

Jag läste faktiskt i tidningen häromdagen att det är fler människor som dör av övervikt (eller relaterade sjukdomar snarare) än av svält. Makes you think...

 

Vi funderade på att kalla dagboken för "Mannen Myten och Legenden", för det är en myt att Jennez är dålig på poker. Okej, han är inte en världsspelare, men han har rätt handlag att spela MTT.

 

Yay! Ett erkännande! :-D Fan också, jag som har lyckats mörka mina skills i snart sju år. Cashgame är jag dock fortfarande sanslöst dålig på. På riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några gemensamma projekt? Typ "Jennez och Othello stakar Olas väg till framgång i WSOP" vore smaskigt. :-)

 

Jennez och Ola ska krossa SM är det tänkt. Senaste finnkampen gick så bra att det nästan var löjligt. Nu tänkte vi försöka göra om bedriften på SM och dessutom få med oss så många kvalare som bara är möjligt!

Planen är en kvalstege på betway där vi kör en freeroll varje dag och om man känner för att köpa in sig några pinnhål längre upp så går det också bra. Till hela spektaklet ska vi också sätta upp en sida där vi lägger ut lite "10 höjdare"-film, bloggar och annat kul.

Vi ska också försöka rikta in oss ordentligt på kvalspelarna så att folk vet vilka som faktiskt ingår i teamet.

 

Vi siktar på att vara på banan fr.o.m den 1:a februari. Häääääng på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vilka flytegenskaper den där bananen skulle ha om Jennez satte sig på den? Misstänker att den tippar lätt och det hela blir mer en Yellow Submarineaktig föreställning.

 

Jag börjar förstå syftet med den här dagboken. När Ola kontaktade mig och sa "Jens! Du, jag och Othello ska ha dagbok tillsammans" så tyckte jag det var kul att få vara med i gemenskapen. Nu har jag dock insett att hela dagboken går ut på att mobba mig för min fetma. :-(

 

Men jag ska inte gnälla, ni är bara avundsjuka. Det är inte lätt att vara smal när man är rik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest på Stars fast jag funderar på att byta sajt till en med rakeback

Ser ut som att Ola har chansen att öppna ultraaggressivt mot sina två db-polare. Jennez är redan avklarad gällande vikten, nu blir det Othello gällande rb-sajter. Fight, fight, fight! :-)

 

Btw, det här kanske är nåt för er?

 

3-way_chess.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att surfa inkognito påverkar inte hur andra människor, servrar eller program beter sig. Var uppmärksam på följande:

Webbplatser som samlar in eller delar information om dig

Internet-tjänsteleverantörer eller anställda som spårar vilka sidor du besöker

Fientliga program som spårar dina tangenttryckningar i utbyte mot gratis smilisar

Övervakning av hemliga agenter

Personer som står bakom dig

Det var ju tur att de påpekade just det sista...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mening var aldrig att anmärka på din vikt Jennez, åtminstone inte innan alla andra började hacka på den (då kan de ju anses va lite tufft att ha dragit igång de). För sådant e jag alldeles för snäll (blev på ngt mystiskt sett vald till skyddsombud för min årskurs på gymnasiet), har man dessutom själv var "mobbad" i sitt liv så aktar man sig noga för att säga ngt elakt om man kan låta bli.

 

Om det nu visar sig vara denna dagboks mening att mobba dig kommer jag dock hoppa på tåget för att liksom smälta in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...