Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

tror rätt få uppfattar mig som dryg irl. är nog mest när jag forumar jag kan vara dryg. tror de flesta uppfattar mig som lite halvblyg.

 

har väl vissa narcissistiska drag. lite självhävdelsebehov har jag fått höra och det stämmer säkert, men insåg väl det när stackbrat sågade mig och tror jag minskat på det lite.

 

 

 

hoho, metallica är bra. för att ett ansikte åt tråden och för din skulle lmaonade får du metallica på piano av mig(varning för känsliga öron):

http://sv.tinypic.com/r/os511c/5

 

Afraid to shoot strangers

 

Varför går min poker åt skogen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afraid to shoot strangers

 

Varför går min poker åt skogen?

 

ohh, snabbt.

 

gold_star.png

 

angående varför det går dåligt för dig. du spelar bra(enligt mig) och är seriös med pokern. önskar jag själv kunde vara lika seriös och orka grinda på lika högt och lika mycket även när det blåser motvindar.

 

tror bara du haft en rejäl dos med oflyt, vänder säkert närsomhelst. bara fortsätta kämpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för skumt piano som har de ljusare tonerna till vänster?

 

WP btw :)

 

hehe. filmar med webcamen i min laptop, den envisas med att visa spegelbild, fattar inte hur man ändrar. kör photo booth för att spela in webbcam, var hittar jag inställningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att du i teorin skulle kunna leva på poker resten av ditt liv, förutsatt att du hade ork, motivation osv?

 

Vart bor du?

 

vad gör du helst en lördagkväll?

 

durrrr eller doyle?

 

PT3 eller HEM?

 

pokerstars eller fulltilt?

 

Vilken specifik spelform tror du att det är mest lönt att satsa på för de som inte kommit lika långt i pokerutvecklingen som du? (HU/fr/sh/limit/omaha, you name it)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att du i teorin skulle kunna leva på poker resten av ditt liv, förutsatt att du hade ork, motivation osv?

 

ja. tror det finns chans att jag lyckas tjäna in så jag klarar resten av livet innan boomen är över om jag lägger lika mycket energi på poker några år till som jag gjorde 2008.

 

Vart bor du?

göteborg

 

vad gör du helst en lördagkväll?

hade varit trevligt att gå och käka på http://www.kockvin.com igen, någon som är sugen?

 

durrrr eller doyle?

durrr

 

PT3 eller HEM?

HEM

 

pokerstars eller fulltilt?

pokerstars

 

Vilken specifik spelform tror du att det är mest lönt att satsa på för de som inte kommit lika långt i pokerutvecklingen som du? (HU/fr/sh/limit/omaha, you name it)

beror nog på vad man har som mål. tror omaha har högst antal fiskar/regular och regular med flest läckor. dock mindre information om det ute så lite svårare att lära sig. shorthanded är bra början för raken äter upp en HU. bör gå relativt fort att lära sig slå PLO400 och kunna lira 6-9bord PLO400-PLO1000 jämfört med NLT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, några fler jobbiga frågor.. :-D

 

Vilka program / internetsidor osv har du uppe just nu förutom pf?

 

vad tror du generellt sett att en plussande men inte krossande NL25 fullring spelares största läckor är?

 

vem skulle du helst vilja möta i HU, nlth?

 

vilken träningssajt rekommenderar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har din coaching av Nebbis hjälpt dig?

Om du fick skicka ett sms till år 2003 versionen av dig själv, vad hade det stått?

 

Hur utvecklas man på bästa sättet just nu, inom NLTH?

 

Ungefär hur mycket har du dragit in på poker?

 

Om du skulle börja coacha, hur mkt skulle du ta/h?

Varför inte börja coacha?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att boomen ska vara över. Jag blev yrkesspelare i mars 2004. Dvs för fem år sedan. Redan efter ett år pratade folk om att online poker skulle dö. Har det hänt? Nej. Kommer det hända? Nej. Varför? För att folk älskar att spela. Dessutom kommer det nya spelare hela tiden. Varje dag. Visst dom spelarna som fortsätter att spela blir bättre och bättre. Men det blir jag också. Dessutom föds det nya barn varje dag. Om bara 0,1 promile av dessa börjar spela poker har vi hur många nya spelare som helst. Då säger någon, men det tar 18 år innan dom blir vuxna och börjar spela. jojo. Men om vi tar 2004 när jag började spela, dom nya 18 åringarna som börjar nu dom var ju 13 år när jag började spela. Det kommer nya spelare hela tiden. Och asien tror jag på. Inte kanske riktigt som pokerboomen vi hade här, men det finns över 1 miljard kineser. Över 1 miljard indier. Det finns nio miljoner svenskar. Vi behöver inte ha en pookerboom i dessa länderna. Det räcker med en miljon av deras befolkning börjar spela så har vi hur mycket nya spelare som helst. Åk till Macau och vilka är det man spelar med. Några västerlänningar, sedan Singaporeaner, Sydkoreaner, Kineser & Japaner. Var positivt! Är helt övertygad om att online poker kommer fortfarande finnas om tio år i minst samma omfattning som nu. UEIGA trodde många skulle ta död på online pokern. Har det hänt? Nej. Folk är så oroliga och ser på det stora. För mig räcker det med att sitta och spela med en spelare som jag anser mig bättre än så räcker det för mig. Jag behöver inte ha några miljoner av nya fiskar.

 

Enligt pokercout så är avg cashgame spelarna online 64,136 stycken. Hur svårt ska det vara att hitta några spelare av dessa som jag anser mig ha en edge på? Inte direkt svårt. Visst, man får vara lite flexibel på vilken nivå man får spela. Men det finns många dåliga spelare fortfarande. Gäller bara och leta lite.

 

Dessutom jag citerar pokerscout.

 

Year Over Year

The worldwide online poker market continues to grow on an annual basis despite the global economic slowdown. According to PokerScout's ACES indicator, online poker is growing at an annual rate of more than 25%.

 

Ursäkta att jag hickjackade din well heltok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, några fler jobbiga frågor.. :-D

 

Vilka program / internetsidor osv har du uppe just nu förutom pf?

 

vad tror du generellt sett att en plussande men inte krossande NL25 fullring spelares största läckor är?

 

vem skulle du helst vilja möta i HU, nlth?

 

vilken träningssajt rekommenderar du?

 

2+2 och några privata forum.

 

största läckan är nog att de väljer fel linjer men stora delar av sin hd. cbettar när man borde checkraisa, betfoldar när man borde checksyna

 

fgator

 

stoxpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket har din coaching av Nebbis hjälpt dig?

Om du fick skicka ett sms till år 2003 versionen av dig själv, vad hade det stått?

 

Hur utvecklas man på bästa sättet just nu, inom NLTH?

 

Ungefär hur mycket har du dragit in på poker?

 

Om du skulle börja coacha, hur mkt skulle du ta/h?

Varför inte börja coacha?;-)

 

respekterar nebbis önskan om att jag inte kommenterar det.

 

"läs spelsteori(GTO,fergusson,chen), spela nlthu cashgame, träna regelbundet och diverse privata meddelanden"

 

grinda, tänka medan man grindar, analysera pokerhänder analytiskt och numeriskt.

 

slarvat med bokföringen. la inte undan så mycket de första åren, brände mycket på resor och prylar och plussade inte så fantastiskt mycket. först 2008 som jag insåg att mitt lägenhetskontrakt gick ut som jag började spara till en lägenhet som jag började lägga pengar på hög.

 

$250/h skulle jag vilja ha iaf för det har fått ett antal erbjudanden som velat betala det, sedan höja efter tillgång/efterfrågan. coachar inte för att nebbis har bett mig att inte göra det. inga mer nebbis frågor nu tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starkaste han du har lagt på river? nl/fl eller omaha om du har grindat det något..

 

är inte så mycket för att lägga starka händer, föredrar att checksyna isåfall. har väl lagt några fyrttal med kass kicker. när båda hålkorten förbättrar brädan har jag väl lagt färg. starkaste relativa handen så kanske jag har lagt set någon gång, men numera stackar jag med set nästan alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur hög timpenning för att byta onlinegrinden mot

- cg live?

- liveturrar?

 

du får vara vem som helst för en dag, vem?

 

bästa 3 regsen nl1k på

- prima?

- ipoker?

- ongame?

 

vet inte, faktiskt aldrig lirat live. men säg 80% av online så kanske jag skulle börja lira majoritet live.

 

savant. dels få pröva att vara tjej, dels att få vara riktigt jävla smart.

 

jjflush, ebisumaru, protiprot

stolenmoments, zilkic, storkebab :roll:

spelar inte på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Bangkuken huserar du?

 

Hur många glädjetöser var du med i maj?

 

Varit med någon Katoy?

 

Bästa nattklubb i bangkuken?

 

fraser suites på soi 11 på bodde jag på sist jag var nere.

 

0.

 

nej.

 

aldrig hittat någon som utmärkt sig överdrivet i hur kul man har haft. har väl blivit många besök på bedsupperclub.org , rätt trevlig klubb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du sportbetting?

Vilket tror du är svårast att leva på av sportbetting och poker?

 

väldigt lite. bettade 300euro på att jens skulle gå vidare i idol. och bettat 100dollar på att hampus ska vinna över sorken. är den typen av betting jag gör.

 

tror sportbetting är mycket svårare att plussa på än poker. och ska man leva på det tror jag sportbetting är ytterligare mycket svårare än poker. men finns säkert en del pengar att göra om man är riktigt seriös, smart och ambitiös och har hyfsat kapital. men då är det kinesiska division 4 man ska satsa på inte premiere league. alternativt får man handla mot andra spelare, inte mot huset iaf. däremot tror jag prediction markets kan gå och göra pengar på. se t ex adanthar på 2+2 som gjorde rätt stora pengar på valet 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...