Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Har inte huniit läsa igenom hela tråden än, dessa frågor kanske redan finns besvarade:

 

1. Såg att du hade Pimsleur på ipoden. Vilket anser du är bättre, att "tragla" på som vanligt med glosor för att lära sig ett språk, eller pimsleur metoden?

 

2. Hur mycket har du vunnit totalt på pokern?

 

3. Hur mycket har du spenderat totalt på ALLT detta året. Alltså från Januari 2007-01-01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant, var hittar man intervjun?

 

http://www.bigpoker.ca/resources/rounders/Rounders_The-Poker-Show_2007-08-26.mp3

 

Har inte huniit läsa igenom hela tråden än, dessa frågor kanske redan finns besvarade:

 

1. Såg att du hade Pimsleur på ipoden. Vilket anser du är bättre, att "tragla" på som vanligt med glosor för att lära sig ett språk, eller pimsleur metoden?

 

2. Hur mycket har du vunnit totalt på pokern?

 

3. Hur mycket har du spenderat totalt på ALLT detta året. Alltså från Januari 2007-01-01

 

1. pimsleur

2. 300k ish

3. 200kkr kanske. köpt dyr dator, skärm, stol och laptop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tänka dig att coacha (poker)? Vad vore isåfall en rimlig deal?

 

jag har faktiskt funderat på att börja göra det. $50/h hade jag tänkt ta till en början. mest för att lära mig själv. jag var coach i FL tidigare och det är rätt givande att man tvingas ta reda på saker man är osäker på. man blir mkt pedant när man undervisar andra. blir nog mest åt polare och begränsade tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar du på musik ur Ipod och vad har du för hörlurar instoppade i den?

 

jag har en nano som jag köpte första dagen nano kom. dock är mina hörlurar trasiga så jag orkar nog inte använda den mer. hoppas på en ny bättre nano på onsdag, isåfall kanske jag slår till på en sådan. blir vanliga vita lurar.

 

när jag ska skönlyssna på musik tar jag på min ett par hp890. härlig wow-känsla i dem. dra igång sphinx of imagination, släcka ljus, krypa ner under täckte och ta på hörlurarna är nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en nano som jag köpte första dagen nano kom. dock är mina hörlurar trasiga så jag orkar nog inte använda den mer. hoppas på en ny bättre nano på onsdag, isåfall kanske jag slår till på en sådan. blir vanliga vita lurar.

 

när jag ska skönlyssna på musik tar jag på min ett par hp890. härlig wow-känsla i dem. dra igång sphinx of imagination, släcka ljus, krypa ner under täckte och ta på hörlurarna är nöten.

 

Jag hade också sådana för ganska länge sedan, fina lurar =)

 

Numera lyssnar jag ur shure e4c som jag tycker låter bättre (med gula skumpropparna och mer bas i EQn) och är ungefär en miljon gånger smidigare.

 

Skönt att ha på flygplan och liknande dessutom när man inte vill höra omgivningen och fortfarande inte spräcka trumhinnorna...

 

Ett köptips ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också sådana för ganska länge sedan, fina lurar =)

 

Numera lyssnar jag ur shure e4c som jag tycker låter bättre (med gula skumpropparna och mer bas i EQn) och är ungefär en miljon gånger smidigare.

 

Skönt att ha på flygplan och liknande dessutom när man inte vill höra omgivningen och fortfarande inte spräcka trumhinnorna...

 

Ett köptips ;)

 

jag är redan orolig för min hörsel. köpte ju öronproppar för dyra pengar om d missade den tråden. så några in ear är inte aktuellt. men tack för tipset ändå.

 

bra ljud är annars:

http://www.ageha.com/

 

deras 40st 360-högtalare modell jättestora hade sjukt tungt ljud. hade varit grymt mysigt om man hade haft öronproppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är redan orolig för min hörsel. köpte ju öronproppar för dyra pengar om d missade den tråden. så några in ear är inte aktuellt. men tack för tipset ändå.

 

bra ljud är annars:

http://www.ageha.com/

 

deras 40st 360-högtalare modell jättestora hade sjukt tungt ljud. hade varit grymt mysigt om man hade haft öronproppar.

 

Såg den tråden, trodde man köpte shure-lurar bl.a för att kunna använda låg volym. Sitter du på en buss t.ex så måste du ju ha galet mycket högre volym i ett par vita ipod-lurar jämfört med shure med skum-propp. Samt att musiken låter väldigt mycket roligare ur de bra lurarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok

jag har 79, fi JJ.

Han rejsar pre, jag synar. Jag har position.

Flop 77K. Check, check.

Turn X. Fi bet, Jag syn.

River J. Fi bet, Jag raise, Fi push.

 

Var gjorde jag fel? och varför? Är inte slowplay bästa linjen mot en tvåoutare? :D

 

på den floppen kommer du ofta bluffa. alltså vill du balansera dina bluffar med legitima händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...