Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Jag vet inte hur många högskolepoäng du har men hur mycket skulle du värdera en klar civilinjenjörsutbildning till? Anta att det är goda utsikter till bra jobb direkt efteråt och att du inte har några högskolepoäng från början.

 

Dvs hur mycket skulle du betala för bli civilinjenjör (inkl kunskaper givetvis) över en natt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur många högskolepoäng du har men hur mycket skulle du värdera en klar civilinjenjörsutbildning till? Anta att det är goda utsikter till bra jobb direkt efteråt och att du inte har några högskolepoäng från början.

 

Dvs hur mycket skulle du betala för bli civilinjenjör (inkl kunskaper givetvis) över en natt?

 

har väl ca 90 högskolepoäng enligt gamla 20poäng/termin-systemet.

 

tror titeln är lite lite överskattad, viktiga är att man kan något när man gått klart. kan ju räkna på vad alternativet hade gett, 5år *15kkr/månad≈1M.

 

låter lite i överkant när man tänker på det. hade man sagt det till oss på gymnasiet plugga i 5år eller tjäna 1M kr under tiden så hade man nog tänkt efter en gång extra...

 

tror rent allmänt att man sannolikt dör rikare om man jobbar som elektriker isället för ingenjör givet liknande intelligens och arbetsinsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) hur mkt skulle du betala för att komma tillbaka till tiden då unibet gick in i 24h nätverket? (dvs början på guldåldern då det inte gick att förlora)

 

2) vad har du för pengamål? per månad el år

Var går gränsen för att vara nöjd och inte se det som waste of time?

 

3) Får man whina på plusset till icke-pokerkompisar? säg du vinner 100k $ men missa några månader, får man anse det vara ett dåligt år då?

 

4) hur bra självförtroende skulle du säga du har inom a) POKER b) riktiga livet

 

5) om internetpoker kraschar över en natt, skulle du grinda live och hur lång tid skulle det ta innan du hoppa från en bro av tristess tror du? (inte kollat din länkade guide, men broar verkar poppis och man kan alltid få hjälp (iaf i kina)). Ok att svara hur lång tid innan du slutar grinda live.

 

bra brunn och ofta bra svar i övriga trådar, önskar jag satsade lika mkt på analys som dig så man inte blir omsprungen inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) hur mkt skulle du betala för att komma tillbaka till tiden då unibet gick in i 24h nätverket? (dvs början på guldåldern då det inte gick att förlora)

 

2) vad har du för pengamål? per månad el år

Var går gränsen för att vara nöjd och inte se det som waste of time?

 

3) Får man whina på plusset till icke-pokerkompisar? säg du vinner 100k $ men missa några månader, får man anse det vara ett dåligt år då?

 

4) hur bra självförtroende skulle du säga du har inom a) POKER b) riktiga livet

 

5) om internetpoker kraschar över en natt, skulle du grinda live och hur lång tid skulle det ta innan du hoppa från en bro av tristess tror du? (inte kollat din länkade guide, men broar verkar poppis och man kan alltid få hjälp (iaf i kina)). Ok att svara hur lång tid innan du slutar grinda live.

 

bra brunn och ofta bra svar i övriga trådar, önskar jag satsade lika mkt på analys som dig så man inte blir omsprungen inom kort.

 

1. antar att du menar att alla andra skulle bli lika dåliga på poker som de var dår. kräver väl lite resonerande innan man tar valet. sannolikt mer än jag gissar, men säger typ 80% av mitt nettovärde idag.

 

2. låga mål, satte det till 1M sek 2009. tjänar jag under $10k en månad är jag inte överdrivet nöjd dock. waste of time är väl $3k/månad. när jag började med poker var mitt mål att kunna göra $2k/månad så jag kunde resa och grinda samtidigt.

 

3. tycker inte man har rätt att whinea över resultat. dock att man haft det mentalt tufft. nästan inga polare irl som vet vad jag tjänar. var typ först iår en polare bad att veta hur mycket lån jag hade tagit. slingrade mig liten sedan sa jag ärligt att jag inte hade tagit några lån. tror han blev rätt chockad och misstänker att ryktet börjat sprida sig

 

usch. blev precis rivrad AK vs QQ flop AKT i 3500potten på nl1k. sedan drar fisken.

 

4. rätt lågt i pokern. irl vet jag inte, nog lite blandat.

 

5. skulle nog lira livepoker tills lönsamheten faller där med. sedan ta några år semester. sedan se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Om du skulle tillbringa det närmaste året på en öde ö, ensam, med fri tillgång till mat, dkulle du då välja att ta med dig en DVD /TV och 500 filmer, eller en stereo och 500 skivor?

 

2) Samma ö, och du har en tv/DVD samt en stereo. Du får ta med dig 3 böcker, 3 filmer (inga serier!) och 3 skivor. Vad väljer du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Om du skulle tillbringa det närmaste året på en öde ö, ensam, med fri tillgång till mat, dkulle du då välja att ta med dig en DVD /TV och 500 filmer, eller en stereo och 500 skivor?

 

2) Samma ö, och du har en tv/DVD samt en stereo. Du får ta med dig 3 böcker, 3 filmer (inga serier!) och 3 skivor. Vad väljer du?

 

1. 500 filmer.

2. brittish encyclopedia första 3 böckerna , 3st porrfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta kortfattat om olika PUA-strategier.

 

I ett befintligt förhållande, om man vill att det ska hålla, skulle du säga att man.

 

A. ska vara sig själv?

B. ska överdriva visa egenskaper/spela en roll?

 

har väl aldrig varit så bra på PUA grejjen. mitt game har varit rätt off i sverige senaste åren. de tjejer jag charmat har väl främst varit för att jag verkat trevlig och smart utan överdrivet många laster. utomlands har jag haft bättre lycka, är väl kombo problemfritt kul liv och inte lika blåst som de flesta andra turisterna som funkat. är väl främst strategierna som brister. levt mest på inner game som går hem hos vissa tjejer. låter väl riktigt misslyckad, riktigt så illa är det. mest att det varit rätt olika grejjer för det mesta och frågan handlade om generella strategier.

 

A. ja. men skadar inte att försöka lyssna och förstå lite också.

B. var det något som tjejen föll för ska man nog inte på minska på den egenskapen eller den rollen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror rent allmänt att man sannolikt dör rikare om man jobbar som elektriker isället för ingenjör givet liknande intelligens och arbetsinsats.

 

hur uppskattar du detta? räknar du med att de har samma kostnader då också eller? dvs elektriken får ränta på ränta effekter av att ha inkomster tidigare i livet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, det är så lätt att det blir för mkt och jag är för dålig. relativt många tror att jag är bög ändå. däremot hudkrämer etc gillar jag.

 

Biotherm-Homme-High-Recharge_5117556B.jpg

 

det är en mkt bra ansiktskräm.

 

När och varför började du använda smink?

 

Hur lång tid brukar det ta innan du blir nöjd med resultatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ups dubbel...

 

Edit. Ähh får väl passa på att ställa nån fråga då:

 

Hur mycket av dina vinster lägger du på hög resp lyxar upp?

 

haft en del utgifter senaste året. slaskade dyr dator några utlandsresor. och skaffa lägenhet kostade lite mer än planerat, men får ju igen det i framtiden kanske. iår har jag kanske bränt 10-20% av vad jag plussat om man bortser från investeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har väl aldrig varit så bra på PUA grejjen. mitt game har varit rätt off i sverige senaste åren. de tjejer jag charmat har väl främst varit för att jag verkat trevlig och smart utan överdrivet många laster. utomlands har jag haft bättre lycka, är väl kombo problemfritt kul liv och inte lika blåst som de flesta andra turisterna som funkat. är väl främst strategierna som brister. levt mest på inner game som går hem hos vissa tjejer. låter väl riktigt misslyckad, riktigt så illa är det. mest att det varit rätt olika grejjer för det mesta och frågan handlade om generella strategier.

 

A. ja. men skadar inte att försöka lyssna och förstå lite också.

B. var det något som tjejen föll för ska man nog inte på minska på den egenskapen eller den rollen iaf.

 

 

Ok, men minns en diskussion ang att ge blommor mm till sin tjej. Och huruvida detta sände dolda singnaler.

 

Att vara sig själv är ju en sak, men just dessa små saker som man kan styra utan att för den skull ändra sig i person funderar man ju över. Typ som att ge blommor utan motivering eller inte, att alltid betala notan eller inte, att då och då gå sin egen väg i frågor som är rätt triviala bara för att visa att man inte är en mjäkig mes mm mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur uppskattar du detta? räknar du med att de har samma kostnader då också eller? dvs elektriken får ränta på ränta effekter av att ha inkomster tidigare i livet

 

räknar på antal år de hinner få lön. och att de flesta som blir ingenjörer skulle klara elprogrammet hyfsat bra.

 

gah QQ vs 64o och set vs turnad stege 3vägs på nl2k euro. kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När och varför började du använda smink?

 

Hur lång tid brukar det ta innan du blir nöjd med resultatet?

 

förra veckan faktiskt. jag och diverse bangkokbögar har diskuterat att börja använda smink. men först när jag såg

som jag bestämde mig för att ta itu med det. tog en kurs om smink för killar på kicks, de var så trevliga och det verkade inte så farligt. argumentet som att alla i tv är sminkade, även fotbollskomentatorerna så började jag mjuka upp kring det hela lite. och kom hem med rätt mycket prylar därifrån. bra smink kostar...

 

om jag är rakad+duschad räcker väl 5min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...