Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

En mening börjar med stor bokstav. Du tror du är så smart och kan inte ens skriva.

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/48518-cds-arsresultat.html#post1022419

 

Skiljetecken eller interpunktionstecken är sådana tecken som punkt (.), kommatecken (,), kolon (:), semikolon (;) och tankstreck (–), vilka används för att tydliggöra vad som avses i en text genom att skilja olika meningar, satser, satsdelar, ord och dylikt från varandra.

Interpunktion (lat. interpunctio, avskilja med punkter) är bruket att sätta ut skiljetecken i en text för att göra den förståelig.

Ursprungligen var skiljetecknen till för att i tryckt form kunna återge talspråket rytm och tempo, där de olika skiljetecknen symboliserade pausernas längd. Texterna var avsedda för högläsning och med hjälp av skiljetecknen kunde den som läste återge det skrivna som det var tänkt.

Skiljetecknen delas upp i stora (till exempel punkt, utropstecken och frågetecken) och små (till exempel kommatecken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bryr mig också om miljön. mer global uppvärmning så vi kan nå människans optimala temperatur. synd bara att koldioxid knappt påverkar temperaturen. hellre det än en liten istid igen som på 1600-talet då man kunde vandra över isen till danmark med svält och minskad utveckling som följd.

 

Hur menar du? För det är ju knappast någon som oroar sig för att människor inte ska klara sig utan det är ju de indirekta effekterna som anses vara hotet.

 

Ja många områden kommer få det bättre och andra kommer få det sämre. Känns dumt att spekulera i huruvida klimatet skulle kunna bli bättre då jag är skeptisk till att vi kan förutspå det. Med tanke på att landytan kan komma att minska då vattnet stiger är väl en bättre gissning att det blir sämre.

 

bästa för sverige miljö vore givetvis om vi slängde ut miljöparitet och lät marknaden fixa lönsamma kärnkraftverk istället för att subventionera kolkraft som försurar sverige, försurning är vårt största miljöproblem.

 

Där håller jag med dig.

 

så tråkigt att folk ska se ner på en när man är iskallt rationellt i sin välvilja istället för att vara emotionell och komma med kontraproduktiva förslag eller som innebär färre människor med lägre levnadsstandard.

 

Håller med detta också. Nu råkar det faktiskt vara så att jag i gymnasiet var starkt kritisk mot, vad jag uppfattade som, det överdrivna klimat hotet. Då förnekade jag tom växthuseffekten. Men det var just en rationell syn på saken som fick mig att inse jag(utan sakkunskap) kanske ska lyssna på den sida som har 95% av experterna på sin sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bryr mig också om miljön. mer global uppvärmning så vi kan nå människans optimala temperatur. synd bara att koldioxid knappt påverkar temperaturen. hellre det än en liten istid igen som på 1600-talet då man kunde vandra över isen till danmark med svält och minskad utveckling som följd.
Vilken är den optimala temperaturen? Du förstår naturligtvis att optimal temp på punkt A medför icke optimal temp på punkt B, C, D. Kanske är ett litet dilemma, m'kay.

 

Hur har du blivit underrättad om att förhöjd koldioxidhalt i atmosfären inte påverkar klimatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja många områden kommer få det bättre och andra kommer få det sämre. Känns dumt att spekulera i huruvida klimatet skulle kunna bli sämre då jag är skeptisk till att vi kan förutspå det. Med tanke på att växligheten kan komma att öka då koldioxidhalten stiger är väl en bättre gissning att det blir bättre.

 

klart vi kan spekulera i det. hela debatten bygger ju på att vi kan det. skadar ju inte att vara tydlig med vilka kritierier vi bygger det hela på. jag försöker se någon maximering av antal människor x subjektivt välmående utan att vi kränker för mycket rättigheter som mål.

 

såg du blip.tv länken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är den optimala temperaturen? Du förstår naturligtvis att optimal temp på plats A medför icke optimal temp på punkt B, C, D. Kanske är ett litet dilemma, m'kay.

 

Hur har du blivit underrättad om att förhöjd koldioxidhalt i atmosfären inte påverkar klimatet?

 

är inte så insatt, men enligt 7.50 in i filmen jag postade säger de att 1 grad varmare är optimalt.

 

visst, vissa tjänar på det, vissa förlorar på det. samma med global nerkylning. jag tänker mig någon summation över alla på jorden, inte bara på de i florida som vill få sänkt el-räkning.

 

jag är inte så insatt, ta inte min åsikt för någon fakta. jag är väl ungefär lika oinformerad som mina meningsmotståndare. vi får väl se vad framtiden visar. vad anser ni andra om cru-hacket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst Vad som händer i världen och varför det är viktigt att förstå av Fredrik Hären eller sett hans föreläsningar? Vad har du för åsikter isåfall?

 

gillade hans föreläsningar trots hans fula tröja. önskar fler hade lyssnat på honom med lite självkritik, vi är aldeles för självgoda i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...