Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

syftar du på maglev? visst, funkar väl bra på sträckor många färdas på, men är ju inget substitut för bilresor...

 

ja tunnelbaner kan vi göra om till vacuumtunnlar och överjord kan vi ersätta spårvägar och högtrafikerade busslinjer. nästa steg att driva bilar kanske är väte eller effektiva elmototer? små flygplan att flyga omkring i verkar intressant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är windows 7 > vista när det kommer till att spela många bord?

 

är det någon skillnad mellan home edition eller de dyrare varianterna för multitablande?

 

grafikhanteringen är multitrådad. för mig med 8kärnor innebär det skillnaden

lagg->inget lagg

 

proffessional behövs om du har mer än 1 fysisk processorkärna(8kärnor). annars tror jag vanliga duger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ok jag ger mig du har rätt. Ska inte va så neggo. När tror du förresten vi får såna här fordon för kommersiell trafik? 1.21 min in:

 

 

:mrgreen:

 

finns säkert redan privat. ser inte riktigt behovet av amfibie-UV-bilar, tror de flesta föredrar att ha en av varje då spec-kraven för miljöerna är så olika. rymdskepp som kan flyga under vatten också kommer säker säljas 2150.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjort tipsade om ett gulligt program. flux. anpassar datorns ljus efter utomhusjuset så man inte lurar kroppen att tro att det är dag när man grindar på kvällen. kört det några dagar nu på laptopen. gillar det sjukt nog. lite störigt ibland, men då tar man en timma off.

 

http://www.stereopsis.com/flux/

 

lirat 2500händer idag och sprungit 50min. fantastiskt hur naturen förändrar sig när frosten kommer. med V5F känner man stor skillnad. skönt att slippa alla pölar också. nackdelen är att underlaget blir hårdare så vaderna får slita mer med att dämpa stegen. var trött och seg hela november, nu känner jag mig full av energi. tror säker mina nya sömnvanor, flux och axbo är en stor del av orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grafikhanteringen är multitrådad. för mig med 8kärnor innebär det skillnaden

lagg->inget lagg

 

proffessional behövs om du har mer än 1 fysisk processorkärna(8kärnor). annars tror jag vanliga duger.

 

Home Premium kan köra multitrådat på flera kärnor men bara på en fysisk CPU. Antar att din burk har två fysiska CPUs där varje har fyra kärnor, därav åtta kärnor totalt. Hade du kört Home Premium hade du bara kunnat köra på fyra av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst Let there be range? Om ja, vad tyckte du om den?

 

nej, men skulle gärna vilja göra det. av det jag såg av utdragen var jag inte imponerad och kritiken av den på 2+2 från bland annat mdma tror jag på. slösar inte pengar på den. bara hypotetiskt, har den läckt ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, men skulle gärna vilja göra det. av det jag såg av utdragen var jag inte imponerad och kritiken av den på 2+2 från bland annat mdma tror jag på. slösar inte pengar på den. bara hypotetiskt, har den läckt ut?

 

Tror inte den läckt. Inte vad jag vet iaf... Även fast den fått kritik så skulle det nog vara intressant att läsa den. Nu är den ju dessutom nedsatt till $950, vilket kanske låter mycket, men tänker man på det i inköp så är det ju en spottstyver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag hört runt lite så verkar boken vara riktigt jävla kass. fylld av stavfel, sifferfel, otydliga formler, dålig poker, feltänk och missade alternativ. råden som ges verkar vara väldigt dåliga. känns som ett skämt att de tar 10kkr+ för något så dåligt gjort med så dåliga resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag hört runt lite så verkar boken vara riktigt jävla kass. fylld av stavfel, sifferfel, otydliga formler, dålig poker, feltänk och missade alternativ. råden som ges verkar vara väldigt dåliga. känns som ett skämt att de tar 10kkr+ för något så dåligt gjort med så dåliga resonemang.

 

hört nått om memoirs of aejones?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...