Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Är han allvarlig i sin fråga eller skämtar han? För mig låter det som att han frågar om de kan bygga en evighetsmaskin vilket de flesta förstår inte är möjligt.

 

Klippet är väl "känt" som vänsterpartisten som upptäckte evighetsmaskinen? Tror han är allvarlig, men han ser lite lurig ut när han frågar. Nånstans fattar han ju att frågan är hjärndöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nop, den var slutsåld på de ställen jag kollade. borde jag köpa den?

läser "why do men have nipples?" nu. lite halvkul, rekommenderas i brist på annat.

 

haha hade inte hört talas om den, men är ju en kul titel.

 

 

detta halvtråkiga skämt har man ju hört:

 

-vad är de 2 mest onödiga sakerna på jorden?

-vet inte

-männens bröst vårtor och påvens penis

 

 

Edit: vad handlar den om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nop, den var slutsåld på de ställen jag kollade. borde jag köpa den?

läser "why do men have nipples?" nu. lite halvkul, rekommenderas i brist på annat.

 

Tycker absolut att du borde köpa den. Rekommenderade den tidigare i den här tråden och kom att tänka på den igen när jag tidigare idag läste nåt du skrev, kommer inte ihåg vad dock. Kan ha varit något om incitament för de som ska rekommendera eller inte rekommendera vaccin.

 

Fick förresten precis hem The Black Swan. Läst den? Är den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut att du borde köpa den. Rekommenderade den tidigare i den här tråden och kom att tänka på den igen när jag tidigare idag läste nåt du skrev, kommer inte ihåg vad dock. Kan ha varit något om incitament för de som ska rekommendera eller inte rekommendera vaccin.

 

Fick förresten precis hem The Black Swan. Läst den? Är den bra?

 

den är bra. ok får köpa den med nästa köp.

 

edit:

köpte den nu

Antal ISBN Författare: Titel Bandtyp Pris/styck Pris totalt

1 0349120412 HARFORD, TIM:LOGIC OF LIFE Häftad 81 kr 81 kr

1 0765302306 JORDAN, ROBERT:GATHERING STORM Inbunden 222 kr 222 kr

Frakt: 19 kr

Att betala 322 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rekkas om man ska köpa någon spelkonsol?

Mitt wii blev snott för ett tag sen och tänkte dega ett nytt, verkar som PS3 ligger i toppen iom bra dvd och datorkompabilitet så jag slipper köpa ny dvd också.

 

Du är väl nästan insatt i all teknik så :-)

 

hoho. jag har en wii som samlar damm. rätt dålig koll på spel och spelande i allmänhet, men på irc snackas massa ps3, är väl svårcrackat, men tror det har bättre prestanda. vem ser på dvd 2009?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS3 är king för mig i alla fall, jag slipper hålla på med HTPC då streamandet av 720p / 1080p från stationära fungerar klockrent för mig, var tvungen fixa rätt stream-program, dra en kabel från routern till PS3 då wireless överföringen kan bli knepig om man kör en tung 1080p, men för dem som vill köra trådlöst ändå så kan jag säga att det fungerar klockrent på 720p åtminstone sålänge din router e grym. ("klarar 54mbit") betyder inte att den är grym... minst 100, gärna dem på 300 skall du ha för i realiteten så fixar inte ens 54mbitarna typ 25mbit. Satt o kollade 1080p med min gamla router med hur mkt trafik som krävdes uppe samtidigt o direkt det blev 30++ så började bilden rycka.

 

Den ger dig subs också för de som är intresserade av det så länge filnamnet är detsamma(påverkas av versaler.)

 

Sen att man kan mysa med grymma spel som Dragon Age, nya FF som kommer nästa kvartal osv är ju trevligt :)

 

 

avslutningsvis, har man bara en grym / stabil låda så är det inga problem sitta på den heller medan någon kollar film.

tjohej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vad har experterna på att vinna på att få det som att framstå som att deras expertis är skillnad mellan liv och död?

 

ungefär som att fråga vad politiker har att vinna på att lura pöbeln att enda sättet att rädda dem är att öka deras inflytande. fint exempel är antropogen global uppvärmning.

 

Kan du utveckla själva resonemanget? Förmodar att du inte är inne på samma spår som IPCC i (sak)frågan, så den får du gärna också utveckla :-) .

 

Tror du förresten inte fossilbränsleanvändandet ställer till med mer elände i form av krig m.m. än politikernas (samhällets) mål att minska de antropogena utsläppen av växthusgaser?

 

När folk ändå är inne på böcker kan Naomi Kleins chockdoktrinen vara intressant (har själv endast kommit 100sidor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du utveckla själva resonemanget? Förmodar att du inte är inne på samma spår som IPCC i (sak)frågan, så den får du gärna också utveckla :-) .

 

Tror du förresten inte fossilbränsleanvändandet ställer till med mer elände i form av krig m.m. än politikernas (samhällets) mål att minska de antropogena utsläppen av växthusgaser?

 

När folk ändå är inne på böcker kan Naomi Kleins chockdoktrinen vara intressant (har själv endast kommit 100sidor).

 

jag tror fossilt bränsle ställer till med mindre elände än hästdygna gjorde. vi som levde på 1800talet minns allt hur new york luktade och hur sjukdomarna spreds...

 

många glömmer hur mycket positivt fossilt bränsle har medfört för samhället. föreställ er

 

här kommer ett citat från moderat swing:

Vi har hög skatt på alkohol för att vi inte ska dricka. Trängselavgifter och bensinskatt för att vi inte ska åka bil.

 

Extremt hög skatt på arbete för att vi inte ska... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänkte göra en jam/fold-tabell likt den för sb/bb i mop fast 3handat 0-20bb inkrement av 1bb. kommer behöva slå upp 4x13x13 siffror ur ca 20 olika tabeller. avser köra en icm med 1,0,0 payout. självklart tråkigt, även om det är lite terapi, men kunde ju vara trevligt om vi var några som delade på bördan, som tack får du använda tabellen.

 

krav för att du ska får vara med är att du förstod det jag skrev ovan och kan lista ut någon situation du kan ha glädje av det.

 

mitt förslag är att vi är 4 eller 8pers som gör det. frivilliga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror fossilt bränsle ställer till med mindre elände än hästdygna gjorde. vi som levde på 1800talet minns allt hur new york luktade och hur sjukdomarna spreds...

 

många glömmer hur mycket positivt fossilt bränsle har medfört för samhället. föreställ er

 

här kommer ett citat från moderat swing:

 

Finns det någon som förnekar allt positivt fossilt bränsle medfört? Klart det finns en massa positivt annars skulle de knappast vara i bruk längre.

 

Förstår personligen inte varför man inte kan vara liberal o bry sig om miljön. Jag ser mig som liberal(även om jag nog framstår som fascist i jämförelse med många forumiter) förutom i miljöfrågan där jag står på vänstersidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon som förnekar allt positivt fossilt bränsle medfört? Klart det finns en massa positivt annars skulle de knappast vara i bruk längre.

 

Förstår personligen inte varför man inte kan vara liberal o bry sig om miljön. Jag ser mig som liberal(även om jag nog framstår som fascist i jämförelse med många forumiter) förutom i miljöfrågan där jag står på vänstersidan.

 

jag bryr mig också om miljön. mer global uppvärmning så vi kan nå människans optimala temperatur. synd bara att koldioxid knappt påverkar temperaturen. hellre det än en liten istid igen som på 1600-talet då man kunde vandra över isen till danmark med svält och minskad utveckling som följd.

 

bästa för sverige miljö vore givetvis om vi slängde ut miljöparitet och lät marknaden fixa lönsamma kärnkraftverk istället för att subventionera kolkraft som försurar sverige, försurning är vårt största miljöproblem.

 

så tråkigt att folk ska se ner på en när man är iskallt rationellt i sin välvilja istället för att vara emotionell och komma med kontraproduktiva förslag eller som innebär färre människor med lägre levnadsstandard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...