Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Är du duktig? spelar du på dator eller konsol?

 

spelar på pc.

 

jag är kass på fps-spel. kom sist för det mesta när vi lirade q3 i lan i bangkok, trots att jag campade konstant. men tar mig igenom spelen iaf.

 

mw2 verkar vara svårt att köra fast i, enkelt att veta vad man ska göra och vart man ska, inte som hl2 som ibland var lite småjobbigt att veta vad planen var...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var adressen till sidan där man kunde spela på utgången i t.ex. val?

 

Har för mig att det var något i stil med att man handlade med rätten till ett visst belopp i pengar om något hände i framtiden. Fram tills dess att detta något inträffade eller inte så fanns det en marknad där rätterna såldes mellan olika personer.

 

Förstår du vilken sida jag är ute efter?

 

Vore mycket uppskattat med länk. Har sökt men hittar inte ditt inlägg om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var adressen till sidan där man kunde spela på utgången i t.ex. val?

 

Har för mig att det var något i stil med att man handlade med rätten till ett visst belopp i pengar om något hände i framtiden. Fram tills dess att detta något inträffade eller inte så fanns det en marknad där rätterna såldes mellan olika personer.

 

Förstår du vilken sida jag är ute efter?

 

Vore mycket uppskattat med länk. Har sökt men hittar inte ditt inlägg om det.

 

http://www.intrade.com

 

går även att spela på finans/politik på unibet m fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns det tryggt att bli/vara vaccinerad? Vad tycker du om mediarapporteringen om svininfluensan?

 

inte vaccinerad. följer knappt svensk media, men mina föräldrar tjatar om det så lite grinig på media som skrämt dem. fick reda på att min syster och hela familjen var vaccinerade, ändå vill de inte ha dit mig för att jag är ovaccinerad. lol. hur skulle jag kunna smitta dem då?!?!

 

farsan sa att 14 har dött, det är väl rätt okej odds på 8miljoner i landet, en bra bit kvar till vanlig influensa och en bit efter prostatacancer och hjärt-/kärlsjukdomar. är övertygad om att ens förväntade livslängd ökar om man går ut och springer i en timma istället för att köa till vaccin i en timma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från dödsrisken, kan det verkligen vara +EV att ta den ganska stora risken att bli rejält sjuk i några dagar i stället för biverkingarna ( i snitt mycket mildare) samt att behöva köa? Det senare var inget problem alls för mig, har jag bara en bok med mig klarar jag mig överallt utan att tiden känns förlorad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från dödsrisken, kan det verkligen vara +EV att ta den ganska stora risken att bli rejält sjuk i några dagar i stället för biverkingarna ( i snitt mycket mildare) samt att behöva köa? Det senare var inget problem alls för mig, har jag bara en bok med mig klarar jag mig överallt utan att tiden känns förlorad.

 

jag vet inte, hörde att en polares polare är statistiker som räknat på det och kom fram till att han inte skulle ta sprutan. rent intuitivt känns det iaf som risken är försumbar jämfört med andra högriskbeteenden man har, köra mc utan hjälm på fyllan, åka "taxi" på lombok, hjärtinfarkt av att flippa 200bb på nl2k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte vaccinerad. följer knappt svensk media, men mina föräldrar tjatar om det så lite grinig på media som skrämt dem. fick reda på att min syster och hela familjen var vaccinerade, ändå vill de inte ha dit mig för att jag är ovaccinerad. lol. hur skulle jag kunna smitta dem då?!?!

 

farsan sa att 14 har dött, det är väl rätt okej odds på 8miljoner i landet, en bra bit kvar till vanlig influensa och en bit efter prostatacancer och hjärt-/kärlsjukdomar. är övertygad om att ens förväntade livslängd ökar om man går ut och springer i en timma istället för att köa till vaccin i en timma.

 

starkt inne på den här linjen själv, tror brudens och familjens tjatande sänker min förväntade livslängd mer faktiskt. posta gärna all rapportering samt statistik du läser kring baconfebern här, ty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...