Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Är den? Tyckte den stannade upp runt omkring bok 9 (tror jag det var) Tänkte avvakta tills alla är släppta och sen läsa om en stor del av serien (men kanske inte allt).

 

Hur var Hobbs nya?

 

senaste boken var riktigt actionladdad, mer av det man vill läsa och mindre av det man skummar igenom. vill minnas att det hänt lite mer i de senaste böckerna, men var ett tag sedan jag läste dem. bara läst böckerna 1gång var och varit rätt många år sedan jag läste första boken så jag kanske bedömmer serien fel, men tycker senaste boken var den bästa.

 

hobbs nya var okej. inte lika spektakulär som farseer, ships of magic, tawny man men helt klart bättre än soldier boy trilogin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyvunnen respekt för heltok upphittad.

 

Also, läste att det ska bli 3 böcker av Jordans, planerade, sista. Wtf liksom :shock:

 

han dog men berättade typ hela storyn för en författarkompis plus till sin familj plus massvis med anteckningar om hur han skulle lägga upp det. Författarkompisen fick i uppdrag att skriva färdigt serien och insåg att sista boken var tvungen att bli tre böcker istället för att försöka knyta ihop säcken. Läste att Jordan först trott att han behövde sex böcker men fick ändra planer ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Heltok. Skickade ett PM till dig härom dagen, tänkte bara kolla om du fått det och att din PM-box inte är full.

 

haft fullt upp och varit allmänt trött och less. svarar om någon dag.

 

heltok vet du när den senaste jordan boken kommer på svenska?

Har läst alla tidigare på svenska och är rädd att man kommer missa en del saker om man nu går över till engelskan!

 

nej, ingen aning. gör om gör rätt.

 

----

 

asdfasdfasdfasdfasdfasd

gaaah

asdfasdfasd

 

köper windows 7 professional, ska regga min serial. då vägrar datorn godkänna den för jag hade ultimate installerat. hackar register för att kunna uppgradera, backupar och tänker köra igång, då kan inte ens datorn läsa skivan överhuvud-taget. inte vista-skivan heller, men andra dvd-skivor går bra.

 

pallar nog inte lösa det heller, blir väl att jag köper en ultimate också och kör på den så får min professional samla damm, 1500kr fattiga. tilt på att man stöder ett sånt jävla kukföretag. +$2800 idag så det drabbar förvisso ingen fattig, men stör mig som fan på sånt här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haft fullt upp och varit allmänt trött och less. svarar om någon dag.

 

 

 

nej, ingen aning. gör om gör rätt.

 

----

 

asdfasdfasdfasdfasdfasd

gaaah

asdfasdfasd

 

köper windows 7 professional, ska regga min serial. då vägrar datorn godkänna den för jag hade ultimate installerat. hackar register för att kunna uppgradera, backupar och tänker köra igång, då kan inte ens datorn läsa skivan överhuvud-taget. inte vista-skivan heller, men andra dvd-skivor går bra.

 

pallar nog inte lösa det heller, blir väl att jag köper en ultimate också och kör på den så får min professional samla damm, 1500kr fattiga. tilt på att man stöder ett sånt jävla kukföretag. +$2800 idag så det drabbar förvisso ingen fattig, men stör mig som fan på sånt här...

 

Sälj till någon här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haft fullt upp och varit allmänt trött och less. svarar om någon dag.

 

 

 

nej, ingen aning. gör om gör rätt.

 

----

 

asdfasdfasdfasdfasdfasd

gaaah

asdfasdfasd

 

köper windows 7 professional, ska regga min serial. då vägrar datorn godkänna den för jag hade ultimate installerat. hackar register för att kunna uppgradera, backupar och tänker köra igång, då kan inte ens datorn läsa skivan överhuvud-taget. inte vista-skivan heller, men andra dvd-skivor går bra.

 

pallar nog inte lösa det heller, blir väl att jag köper en ultimate också och kör på den så får min professional samla damm, 1500kr fattiga. tilt på att man stöder ett sånt jävla kukföretag. +$2800 idag så det drabbar förvisso ingen fattig, men stör mig som fan på sånt här...

 

cracka skiten eller kör en vettig linux dist, är ju principsak att aldrig betala för windows!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cracka skiten eller kör en vettig linux dist, är ju principsak att aldrig betala för windows!

 

önskar jag kunde göra det, men är för mycket ev-. windows 7 är för övrigt mkt bättre än vista för massgrind.

 

vaknar 8 idag, ska börja grinda. postar bigblind på några bord så varnar party för att borden stängs ner. gaaaaaaaaaaaah. fick iaf in 1k händer på ipoker/prima. måste kosta party en del pengar och säkert en del kunder... fattar inte att ska ha så mkt downtime, hur svårt ska det vara?

 

försöker ansöka om shb platinum. tvivlar på att de vill ha mig som kund. ingen som hittat någon vettig bank? visa-kort i dollar någonstans så man slipper dubbla växlingsavgifter hela tiden?

 

när jag ändå köper en till win7-lincens tänkte jag slaska ett usb-minne. vill ha något litet, snyggt och som rymmer 16gb+. funderar på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=315792

era tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ring microsoft så fixar dom det åt dig? borde gå snabbt och smärtfritt är ju deras jobb och du har betalt redan.

win 7 är iaf en klar förbättring ..om nästa version blir bättre kanske man tom kan betala för det. kan ju inte funka ha "monopol" hur länge som helst när man får betala så mycket för så lite . Undra hur länge det tar innan det börjar säljas linux distar med nya datorer. För 5 år sedan trodde/hoppades jag det skulle i större skala år 2009 men inte mycket har hänt så vi får väl vänta och se...

 

edit: angående party säger jag bara prima för 6 år sedan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag ändå köper en till win7-lincens tänkte jag slaska ett usb-minne. vill ha något litet, snyggt och som rymmer 16gb+. funderar på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=315792

era tankar?

 

Om man gillar plastiga usb-minnen så är den väl nice. Har själv letat efter Titanium 16gb+ men verkar som att dom inte tillverkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ring microsoft så fixar dom det åt dig? borde gå snabbt och smärtfritt är ju deras jobb och du har betalt redan.

win 7 är iaf en klar förbättring ..om nästa version blir bättre kanske man tom kan betala för det. kan ju inte funka ha "monopol" hur länge som helst när man får betala så mycket för så lite . Undra hur länge det tar innan det börjar säljas linux distar med nya datorer. För 5 år sedan trodde/hoppades jag det skulle i större skala år 2009 men inte mycket har hänt så vi får väl vänta och se...

 

edit: angående party säger jag bara prima för 6 år sedan :D

 

imo är persondatorn död om några år. folk kommer ha skärmar överallt, på matbord etc som kopplar upp sig mot ett cloud hos apple/google som har hand om all lagring, cpu etc. det är min gissning iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många år i framtiden tror du vi är från att bilar svävar som i minority report och femte elementet. Tror du ens det kommer ske?

 

Edit: Alltså att all trafik är uppbyggt så. För tekniken finns väl redan nu.

 

jag tänkte mer på star wars och animatrix. vetefan alltså, tänker mig nog mer som flygplan än som svävande bilar i kö. gissar jag kommer flyga till krogen regelbundet först år 2075.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver ju inte vara att vi flyger , snarare svävar. ligger närmare i framtiden. är redan här kolla på tokyos höghastighetståg. så borde vi utforma kollektivtrafiken i europa me IMO.

 

syftar du på maglev? visst, funkar väl bra på sträckor många färdas på, men är ju inget substitut för bilresor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...