Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

CTS klarade sig visst bra mot Isildur. Har alltid gillat CTS game.

 

tycker han har massa grova tankefel. senaste jag såg någon film så började han första handen att 4beta 45o för 25% av stacken, sedan kom riktigt värdelösa ev-uträkningar som om han hade förstått dem hade slutsatserna ur dem blivit motsatta typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle träffat min syster imon, men hon är orolig över att jag inte är vaccinerad så hon vill inte att jag kommer dit och smittar hennes yngsta dotter. folk har verkligen inga perspektiv på risker. tänkte på det på hemresan på alla flygplan där de går igenom hur man ska ta på flytvästen etc. hur många liv räddar den infon? vore det inte bättre om de pratade om rökning, övervikt, prostacancer, hjärt och kärlsjukdomar eller andra saker som faktiskt kan rädda liv? :roll:

 

+ så jävla mkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hörde rätt nyligen att sverige är det landet med mest allergier och samtidigt landet som är mest kliniskt i hantering av mat och sånt. tror ärligt att det har med varandra och göra, har inte källan själv men skulle absolut inte förvåna mig. jag kanske är lite överdriven men jag gillar att tänka det som inte dödar det härdar, äter sällan typ huvudvärkstabletter och sånt för det känns som kroppen kan sånt. skulle jag däremot känna mig riktigt dålig skulle jag såklart uppsöka läkare.

 

vet inte riktigt vad jag ville med posten men tyckte väl att det relaterade lite till tidigare poster. skyller lite på ölen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle träffat min syster imon, men hon är orolig över att jag inte är vaccinerad så hon vill inte att jag kommer dit och smittar hennes yngsta dotter. folk har verkligen inga perspektiv på risker. tänkte på det på hemresan på alla flygplan där de går igenom hur man ska ta på flytvästen etc. hur många liv räddar den infon? vore det inte bättre om de pratade om rökning, övervikt, prostacancer, hjärt och kärlsjukdomar eller andra saker som faktiskt kan rädda liv? :roll:

 

Hehe, dina försök till att intellektualisera så många saker är lite skojigt, ungefär som att titta Bambi på hal is. Du tror inte att denna mentalitet hos mödrar faktiskt fyller en funktion kontra en likgiltig sådan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, dina försök till att intellektualisera så många saker är lite skojigt, ungefär som att titta Bambi på hal is. Du tror inte att denna mentalitet hos mödrar faktiskt fyller en funktion kontra en likgiltig sådan?

 

jaja, finns en anledning att vi människor har så mkt bias. men skadar ju inte om att försöka vara medveten om det så man kan inse när ens bias får en att agera irrationellt. finns en fin blog förresten, evidence based parenting.

http://evidencebasedparenting.net/

 

Vad tycker du om Bluefirepokers instruktörer då?

 

säkert svarat på det redan. gillar inte dem. jmans HU mot benyamine fick mig att säga upp mitt medlemskap....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag började segt. var trött och grinig och deppig över mörkret och kylan. fick in en 500händers grind och var osäker på om jag skulle orka lira mer på dagen. tiltar på mig själv över hur slö jag är så tar på mig träningskläder och går ut och springer 50min i kylan. rätt kallt i början men sedan tänkte man knappt på det. hem, varmt bad, äta och se southpark. sedan var jag trött igen så jag gick och försökte somna till TUF. misslyckades att somna så tänker jag går och försöker grinda. då från ingenstans kom fokus, får in 1500händer till.

 

så blir rätt nöjd med dagen trots att jag trodde det skulle bli en missnöjd dag. gissar att 1h i ljuset är vad man behöver för att inte deppa ihop.

 

lite deppig över att jag vägde in på 69kg. var ju 68kg innan jag åkte till indo, 67kg i indo, men sedan levde jag rätt onyttigt några veckor i thailand. kanske bara varians, pissade så var jag nere på 68.7, men skadan på självförtroendet var ändå skedd. ska skärpa mig, vill ha så få kilo onödig last som möjligt när det ska springas marathon....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, eftersom du är en erfaran sydostasien resenär skulle jag vara intresserad och tacksam för några goda råd och några kloka ord inför min och min frus två veckor i Malaysia (på Langkawi).

 

ni kommer säkert ha det jättebra. men räkna inte med fest och frun får vara sparsam med att gå i linnen, sola topless etc.

 

ta några få dagar i KL bara, tornet är typ enda roliga där. frugan kanske uppskattar shoppingen i KLCC.

 

enda mer jag kan tänka på var någon gammalt reseprogram där emma andersson åkte på spa på palau langkor(stavning). hittar ni det kanske det är av intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande varor har idag skickats till dig.

 

Orderdatum: 2009-10-26

Leveranssätt: Postpaket

 

Rad Artnr. Beskrivning Best. Lev. aPris Summa

000020 6904220 Scythe Twin Mounter3,5inch to 2,5inch adapt. 1 1 75.00 75.00

000030 4301295 SSD 160GB Intel X25-M2.5"/SATA/MLC 34nm,Retail 1 1 4290.00 4290.00

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, du är OK som du är. Glöm inte det. Hare gött vid lagom ålder.

 

tackar!

 

funderar lite på hur jag ska göra med min ssd. tänkte installera win7. kört min vista i snart 2år, så den började bli gammal. tänkte jag försöker köra allt rent.

 

så frågan är hur man ska få över pokern lättast. behåller min gamla HD i, så kan ju accessa den, där har jag en del HHS. min tanke var iaf att jag försöker exportera alla mina händer på något sätt, någon som vet hur? sedan importerar jag dem och senaste veckans mine. sedan börja minea på nytt.

 

skiter i inställningar etc och räknar iskallt med att jag orkar orkar konfa allt likadant igen eller vänjer om mig. tankar ner allt på nytt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar!

 

funderar lite på hur jag ska göra med min ssd. tänkte installera win7. kört min vista i snart 2år, så den började bli gammal. tänkte jag försöker köra allt rent.

 

så frågan är hur man ska få över pokern lättast. behåller min gamla HD i, så kan ju accessa den, där har jag en del HHS. min tanke var iaf att jag försöker exportera alla mina händer på något sätt, någon som vet hur? sedan importerar jag dem och senaste veckans mine. sedan börja minea på nytt.

 

skiter i inställningar etc och räknar iskallt med att jag orkar orkar konfa allt likadant igen eller vänjer om mig. tankar ner allt på nytt igen.

 

exportera alla händer + kopiera config-mappen i HM är väl standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många händer har du i din databas? kan tänka mig att det är rätt många ;-)

 

inte så många, purgeade rätt regelbundet :(

 

försökte hittat någon länk där man kunde köpa win7 på nätet. blev bara länkad till prisjakt.nu :(

 

har en

7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso

liggandes. kan jag bara bränna den och sedan köpa serial i windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som man måste köpa win7 fysiskt på sikt... 2800kr. trevligt trevligt... vem bestämde att windows skulle bli standard? apple har mkt humanare prissättning på sitt operativsystem imo.

 

jäjä är väl bara att betala.

 

Kanske just är för att windows är standard som apple har den prissättningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som man måste köpa win7 fysiskt på sikt... 2800kr. trevligt trevligt... vem bestämde att windows skulle bli standard? apple har mkt humanare prissättning på sitt operativsystem imo.

 

jäjä är väl bara att betala.

 

Kjell & co säljer någon version där man i princip bara får en skiva. Finns ingen support what so ever men samma program i övrigt. Perfekt imo! Kostade 1199 om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...