Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

verkar som man måste köpa win7 fysiskt på sikt... 2800kr. trevligt trevligt... vem bestämde att windows skulle bli standard? apple har mkt humanare prissättning på sitt operativsystem imo.

 

jäjä är väl bara att betala.

 

En liberal som ogillar naturlig monopol, det var något nytt :-) W7 är värt pengarna, allt annat än Home Premium är ganska överflödigt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kjell & co säljer någon version där man i princip bara får en skiva. Finns ingen support what so ever men samma program i övrigt. Perfekt imo! Kostade 1199 om jag minns rätt.

 

vill ha ultimate 64bit tror jag. har ju 10gb ram, 8kärnor och ssd och eventuellt vill jag kunna virtualisera.

 

en fågel viska i mitt öra att man skulle köpa OEM. 1800kr verkar kalaset gå på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485491

 

tänkte bara dubbelkolla att OEM är nuts?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, jag har filat länge på vad man skall som hemanvändare nyttja för typ av win7 OS... Home, Professional, Ultimate? Skillnader?

 

Jag e less på min comp, den e fan outdated nu med ett år, så skall köpa nytt och då smäller jag nog in win 7, och det blir nog mitt första operativsystem som jag faktiskt köper och e lite fundersam kring vilket man skall ta.

 

Ultimate e fan dyrt, professional går på 2k...Tar emot men jag vill nog helst ha ultimate känns det som men betalar jag för luft?

 

 

edit: såg just att du länka ultimate 64bit OEM för 1800 kr... wtf.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte ju med en 2.5"->3.5". visade sig dock att den inte passade med macpros släd-sladdlös-lösning. funderade på hur jag skulle göra, sedan gav jag upp och tog till najtråd. fulhack är de bästa hacken! så nu hänger ssdn fint svävande i datorn. osx hittade disken så nu ska jag

 

1. installera snow leopard

2. köra bootcamp 3.0

3. installera win7 från nätet

 

har kvar hela gamla installationen i värsta fall. hoppas jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har läst på lite. verkar som OEM är jobbigt. man måste ringa något samtal om man vill byta hårdvara, t ex jag vill ju kunna köra det på laptop och stationär.

 

har jag fattat det rätt?

 

Vad jag vet är enda skillnaden på OEM och retail att OEM är det som alla datortillverkar stoppar in i sina datorer innan försäljning. Då får inte en unik cd-nyckel.

 

Jag kör på pirat OEM w7 ultimate 64bit (lowstakes obv :( ) Funkar riktigt bra och det där med att ringa har jag inte hört nått om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, när vi macanvändare bara använder win till pokern förstår jag inte riktigt behovet av att uppdatera windows. Tar bara mer plats o minne helt i onödan. Helst skulle jag vilja köra win3x om det gick o låta datorn lägga krutet på macOS.

 

Själv kör jag pokern i VMFusion som integrerar programmet rakt in i MacOS utan att man ska behöva reboota o greja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brände om skivan i 2x. funkade bättre. brände boot camp drivare på en disk, var inte lätt att få ut skivan visserligen, men nu börjar allt arta sig.

 

inte märkt så mkt av ssdn. är väl främst så man märker den, att man inte noterar att hårddisken jobbar, allt bara sker direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för storlek på din ssd disk?

 

Mitt nästa datorköp blir nya processorn ssd disk och 8gig+ minne, kommer antagligen snåla på gfx kortsidan då det inte intresserar mig ett dugg sålänge det håller värmen lågt och kan leverera 2560x1600 lr vad 30" är.

 

160gb G2 från intel.

 

Har du några åsikter om nya iMac 27"? Jag har beställt en sån med i7 processor och den ska levereras på måndag.

 

nice. riktigt bra köp imo. nog perfa för poker, upplösningen duger fint för grind. köp en ssd och sätt in i den imo :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker party ser annorlunda ut. har ni de här färgerna i er klient?

 

28603522.th.png

 

har för mig det var mindre rött, kanske borde kalibrera om skärmen

 

prövade att grinda. fick så ont i ögonen så jag började bråka med calibreringen. blev smått galen av allt justerande. tillslut insåg jag att när jag hade bråkat med nvidia hade jag ändrat video-färger, vilket inte hade gjort något resultat, men när där hittade jag tillslut desktop color och fick sänkt digital vibrance från 90->50%. gjorde rätt rejäl skillnad.

 

windows 7 inbyggda kalibrering suger. kör inte den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt vilken skillnad i prestanda.

 

dels ssd. HM är brutalsnabbt. väljer mitt alias. bam är grafen över 350k händer uppe. tar isildur1 hands show known hole-cards all, BAM så valde den ut 3000händer.

 

hade tagit lååång tid på gamla installationen.

 

iometer_database.png

19506.png

 

 

windows 7 är fint med. slipper reboota efter en natt mine. 45bord igång, inte minsta lilla lagg. multitrådad fönsterhantering ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prövade att grinda. fick så ont i ögonen så jag började bråka med calibreringen. blev smått galen av allt justerande. tillslut insåg jag att när jag hade bråkat med nvidia hade jag ändrat video-färger, vilket inte hade gjort något resultat, men när där hittade jag tillslut desktop color och fick sänkt digital vibrance från 90->50%. gjorde rätt rejäl skillnad.

 

windows 7 inbyggda kalibrering suger. kör inte den!

 

fuck va ja saknar old school klienten. hur får man tillbaka den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...