Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste jag rätt?! Hyrde ni en tomte för 1k,det var allt en lyx-tomte ni hade då!:-D

 

Jupp, smakar det så kostar det 8-). Faktum var att det var en "riktig" skådis som inte hade mask utan var sminkad av en sminkös från teatern här i staden. Därav priset. Fast som jag skrev. Det var värt varenda sekin.

 

Aha, Då kan jag ju istället rekommendera Arn-triologin när du är klar med brödraskapet :mrgreen:

 

Den har jag redan läst och sett med för den delen. Håller med om att tvåan nog var den bästa.

 

Igår var det liveslask hos svärsonen. Och slask kan man nog kalla det. En raise på 3BB pre medförde minst tre syn. Sjukaste potten var en som 4-betades pre och på flopp var vi 7 man :shock: som höll tummarna för att rätt kort skulle falla.

Själv åkte man hiss hela kvällen. Va efter 45 min 4 inköp upp. Efter ytteligare 1½ timme 3 ner. Va sen uppe på 7 inköp plus, innan kvällen avslutades ½ halvt ner.

Sjukaste utdragningen stog ena svärsonen för. Jag i SB tittar ner på AJ i hjärter. 5 man limpar fram till mig som höjer max (3BB). BB (svärsonen) och 3 till synar. Floppen kommer AQ2 i ruter. Check :shock: (konstigt när man sitter i SB) till mig som betar max bet 3 BB. Svärsonen synar de andra lägger sig. Turn en 7 i spader och jag betar max (6BB). River kommer T i klöver. Jag checkar han betar 3BB och jag synar för jag vet att han inte har färgen ( då hade han höjt mig senast på turn). Grabbdjäveln vänder upp 2To för rivrat tvåpar och hade synat hela vägen med lägstaparet och förgen på flopp. WP TY GG :evil:.

 

Förklaras ska väl att vi alltid lirar sk. spreedlimit. Max 3BB pre och på flopp och max 6BB på turn och river. Blir liksom lite roligare och mer spel då. Blindsen ligger på 2,50/5 och inköp är 40BB.

 

Kallast var temperaturen när vi skulle åka hem. -8 grader. Annars var som vanligt stämningen hög och whinandet oavbrutet och de hårda orden haglade men med glimten i ögat. Mao, en helt normal pokerkväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt i morse på jobbet och filade på årets lista över bäst vs sämsta som hänt mig detta år när min mobil ringde. Såg att det va svågern så svarade med ett tjeckt

- Tjen moss lappdjävel (de bor norr om Dalälven).

Man kan ju säga att det inte va världens bästa timing inte. Syrran hade blivit påkörd på ett övergångsställe på väg till jobbet och låg på intensiven och skulle opereras omgående. Tjolahopp vad man kan känna sig som ett arsle som klampat i klaveret.

Så troligen blir det en sväng norrut på nyårsafton istället för en trevlig kväll med diverse vänner. Bara hon får ta emot besök så. Sen så kan man ju säga att det här gick in på topp två-tre över värsta saker som hänt. Lätt, syrran och jag har varit som ler och långhalm sedan barnsben och är det syskonet som jag haft tätast kontakt med.

Dock verkar det som om hon kommer att klara sig och operationen var lyckad och de hade fått stopp på blödningarna inombords fick jag reda på för ett litet tag sen. Däremot har de inte kunnat göra nått åt ben- och armbrottet då de va tvungna att få stopp på blödnignarna först om jag fattade rätt.

 

Annars så kan man konstatera att julhandeln inte direkt nådde de höjder som HUI hade förutspått (de har iofs aldrig varit i närheten av att pricka rätt). Vår branch kommer nog att tappat nånstans runt 15% pekar alla prognoser på. Inte så konstigt att även vi har haft en trög december.

Men det är bara att ta nya tag och planera 2009 för att göra ett kanonår istället. Men det får nån annan göra för jag skiter i det.

Rök även ihop med chefen i telefon när han ringde idag (vid 11) och sa att han tänkte jobba hemifrån (han bor i Stockholm egentligen). Är ju oxå ett djävla sätt att inte informera om att man tänker va i Stockholn under mellandagarna utan när jag frågade innan jul så - Jo jag kommer att vara på platts på kontoret. Kanske inte fredagen den 2 januari men alla andra dagar. Djävla skitstövel är vad han är.

 

En sak är säker. Livet är ingen dans på rosor utan det är evig kamp för att överleva och ibland kan man undra vad man gjort för att behövas stärkas på det här sättet. De säger ju att det som inte dödar stärker en, men jag vete fan. Tycker det känns som om man bryts sönder bit för bit och snart kolappsar man väl som de två tornen på WTC 2001.

 

Nästa inlägg blir nog listan med årets mest minnevärda händelser - goda som onda, eller troligen finns väl bara onda för 2008.

 

2009 kommer att bli ett toppenår. Det har jag bestämt. För det första så ska vi få igång klubben i januari, sen så ska jag bli moffa igen i februari och sen ska jag ju börja på ett nytt jobb i maj (senast :roll:). Dessutom fyller någon jättejättenära anhörig det magiska 50 och då ska den personen få massor av roliga presenter. Jag har hört att han vill ha en Lexus, och en riktigt fin whisky som e minst 25 år gammal. Plus några vackra flickor som ska massera hans nacke och axlar när han sitter i länsstolen och lirar poker ;-).

Sen stundar det bröllop igen i maj och när allt detta är klart så har vi inte ens nått halvvägs in på 2009, så nog ser det ut att bli ett bra år. Funderar bara på vad han däruppe har hittat på för att sabotera allt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat en hel del på det här med livet i största allmänhet. Känner att jag har en hel outrättat, både privat och inom jobb. Har därför beslutat mig för att inleda nästa år med att på allvar börja se mig om efter något hyffsat jobb.

 

Med hyffsat menar jag alltså ett nytt jobb på minst den ställningen jag för närvarande har men jag kommer oxå vara öppen för att ta steget högst upp i toppen. Det har jag inte velat förut för jag har tyckt att det här med marknad och försäljning är min grej. Tycker dock att jag genom det nuvarande jobbet och de händelser som påverkat min och ett gäng arbetskamraters arbetsituation har fått mig att inse att jag troligen skulle kunna göra ett riktigt bra jobb även däruppe.

Skulle det vara så att jag får tag i nått sånt så inser jag att det kommer att kräva massor av tid vilket troligen skulle inverka på mitt engagemang här på PF som moderator och även på den tid jag har att lägga på pokerspel. Detta är dock något jag får ta ställning till där och då.

 

När det gäller livet så kommer jag att ägna ännu mer tid åt min fru. Man vet aldrig hur länge man får va tillsammans så det gäller att ta vara på den tid man får. Många små tripper, typ weekendresa, bara för att få komma bort och bara vara tillsammans och rå om varandra.

Barnbarna måste man ägna tid åt nu när de vill. För om några år vill de inte umgås på det sätttet med den gamla gubben som är mor/farfar. Återigen, ta med dem på saker de vill och jag tycker de bör uppleva som barn.

 

I morgon bär det av till lapplandet ovan Dalälven för att besöka syrran på sjukhuset och sedan fira nyår med svågern och deras ungar. Tycker mig höra att han nog behöver en del stöttning när jag snackat med honom på telefonen och vad har man sina syskon till om de inte finns där när man som mest behöver dom?

 

Här kommer en liten lista på de fem värsta vs bästa som hänt under 2008. Vi börjar med värsta:

 

Farsans bortgång- man är fan aldrig förberedd för sånt.

 

Mobilsamtalet från svågern häromdagen- man tror man kommit över allt men inser att livet bara är till låns för ett kort tag och att det när som hellst kan slitas bort från dig eller din nära och kära.

 

Vårt misskötta företag- att få en uppsägning är sånt man får räkna med, men sättet som lett fram dit och en styrelse och VD´s inkompetens i hur man sköter ett företags ekonomi, det ska man fan inte behöva betala priset för medans de bara kan fortsätta som om inget hänt.

 

Sjukhusakuten- Där vill jag fan inte sätta min fot igen. Ett tag hade jag kunnat ha familjeklippkort dit.

 

Den Svenska primärvården här i stan- som bara skickar runt sjuka människor och som man måste vara frisk för att kunna vara sjuk eftersom man måste stöta på och skrika och gorma för att de ska ta en på allvar. Den som hörs mest får hjälp först.

 

Så går vi över på de bästa. Har lärt mig att man alltid ska avsluta positivt:

 

Frugans tillfrisknande- Den känslan går inte att beskriva i ord eller skrift. Man kan säga att jag liksom svävade på moln i en hel vecka.

 

Bröllopet i augusti- När ens dotter gifter sig är man så stolt att tuppen i hönsgården kan slänga sig i väggen.

 

Moderator träffen i maj- Kul att få ett ansikte på en del och sen hade vi/jag väldigt trevligt.

 

Sista sommarhelgen i juli/augusti- tillbringade två underbara dagar på grabbens landställe tillsammans med familjen. Bad och sol och grillning. Kan det bli bättre.

 

Julafton- Obeskrivlig glädje och en känsla som inte går att förmedla att få fira julafton med hela sin familj och barnbarnas glädje över en riktig tomte. Att det dessutom snöade var bara ett extra plus.

 

Tja, när man ser på listan så inser man att man har inte alltför stora krav på livet egentligen. Fast det är nog bra det. Man blir ju desto gladare när det kommer fram något positivt.

 

Pokermässigt så finns inget som är i närheten av att komma in på listorna. Däremot så kan man konstatera att avslutning av året inte kommer att gå till historien som den mest lyckosamma tiden av mitt spelande. Fast man ska väl egentligen inte klaga. Pengarna har kommit väl till pass och eftersom jag iaf vunnit mer än jag förlorat och kunnat unna oss en del extra saker så är jag nöjd. Jag räknar inte SEK/timme utan det ska va kul att lira och finns inte den känslan så låter jag bli. Kärleken till spelet ska va det som driver en att spela. Finns så mycket annat viktigt att lägga tiden på annars.

 

Så detta var det sista inlägget från oss i denna dagbok året 2008. Så vi får då passa på att önska de fåtal som läser här ett riktigt gott slut och ett Gott Nytt År, och ni............. ta hand om den ni älskar. Man vet som sagt aldrig vad morgondagen har i sitt sköte. Så gör det nu, inte i morgon. Säg idag att ni älskar denna, vänta inte till i morgon. Man kan aldrig säga det för många gånger. Skulle det något hända så har man tusen saker man velat säga eller göra för den som drabbats.

 

Mvh/ Ängeln 17 & Motfallskärringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back in town, så att säga.

 

Efter några dagar uppe hos syrrans man. Det blev inte direkt det nyårsfirandet som vi planerat men under omständigheterna så va det faktiskt riktigt ok.

Började med att vi kom upp vid elvasnåret. Först och främst så va ett besök hos syrran på hospitalet det primära. Där blev vi kvar några timmar. Då det visade sig att svågern inte hade handlat nått till kvällen så åkte frugan och jag iväg och köpte lite käk till oss, honom och deras två grabbar. Tog i lite eftersom de är två vargar i åldern 14 och 17 och man vet ju hur mycket de kan stoppa i sig.

Därefter åkte vi hem till svågern med all mat och började förbereda lite. Fixade till för- och efterrätten så de skulle va klara till kvällen. Sen tog vi en sväng förbi syrran med lite av hennes favoritgodis. Blev kvar nån timme.

Åter hemma hos dem så va det dags att börja fixa till käket.

 

Förrätt (redan förberedd) Rullar av Parmaskinka fylld med kräftröra och fräst sparris.

 

Varmrätt: Oxfilé med konjakssås och potatislåda. Samt lite kaninfoder.

 

Efterrätt: Hemlagad Tirramisu och kaffe.

 

Vi hoppade över alkoholen om det skulle visa sig nödvändigt att åka till syrran lite fort. Så det fick bli julmust och bordsvatten. Funkade helt ok.

 

Sen har dagarna förflutit med besök hos syrran och diverse aktiviteter med svåger och barna. Som det verkar så kommer syrran inte att få några men och hon mår under omständigheterna riktigt bra.

 

nu ska vi visst käka hör ajg så God Fortsättning på er allihopa och senare ska jag berätta hur det gick när frugan skulle lära syrrans äldsta grabb att lira poker. Det va riktigt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken djävla start på dagen :evil:.

 

Vakna som vanligt runt halv sju och stack iväg till gymmet för att cykla 2 mil, inga problem med det, men sen. Kom ut och skulle åka hem och vad i alla glödhetafördjävligasatanssjuhelvetesidiotiers fan. Punktering på bilen. Va bara att sätta igån och byta däck i minus 8 och träningskläder. Kallt va bara förordet. Så i morgon bär det av till däckverkstan direkt.

 

Annars så slutade gårdagen betydligt bättre än idag började. Mobilen ringde vid femsnåret. Såg att det va ett utlandssamtal och trodde att det kanske va någon site som ville sponsra en gammal gubbe :ola:. Men det va det inte.

Det va ändå ett intressant samtal då jag blev erbjuden att bygga upp ett försäljningsnät här i Sverige åt ett Schweziskt företag. Innebörden är att jag skulle bli "toppman" och få igång organisationen och sen kanske flytta till alplandet och ingå i deras ledningsgrupp samt ha hand om den nordiska marknaden. Alternativt stanna kvar och sköta ruljansen i Sverige. Bad om några dagars betänktetid och lovade återkomma i morgon med besked om jag är intresserad, och det har jag bestämt mig för att jag är nu när jag tänkt igenom vad det skulle innebära i jobb kontra inkomst. Så om vi bara kommer överens om villkor och sånt så lär jag snart ha ett nytt jobb.

 

Sen lovade jag att återkomma om frugans coachning av syrrans äldsta grabb när han skulle lära sig poker.

Hon började med att förklara grunderna i Holdém och lite om hur man ska tänka osv. Sen lirade de någon timme med öppna kort, även lillgrabben var med. När hon tyckte att han börjat fatta galoppen så gick de över att lira som vanligt. Då blev jag ivägskickad att införskaffa marker.

När jag kom tillbaka så sa hon att grabben va smart och han va bra på att förstå hur man sätter en HD. Dessutom så va matten inga problem heller, men det är klart. Om man ska läsa till CI så har man väl något innanför pannbenet.

Grabben vill så lira om lite småpengar. Jag sa nej men frugan sa okey och viskade att hon skulle ge tillbaka allt hon vann från honom efteråt ;-). Oja vad hon fick betala :roll:, men inte tillbaka. Han lira skjortan av henne och plockade av henne närmare 400 sek på en timme :ola:. Måste erkänna att jag önskar att jag hade hans medfödda känsla för att pricka rätt i HD. Nästan kuslit så man trodde han hade hålkameror nånstans. I alla fall så fick frugan nog och sa att de skulle prova lite nätpoker. Så hon logga in på SvS och visade lite hur det funkade och hur man höjde och så vidare. Sen skulle han prova själv och efter en halvtimme va han ytterligare 300 sek rikare. Då tyckte frugan att han lärt sig tillräcklig och vi återgick till lite lugnare former av sällskapsspel. Jag säger bara en sak: - Natural born instinkts, det har den grabben och jag hoppas han inte kommer och sätter sig vid mina bord framöver. Så gick det med hennes lektion hon skulle ge honom. En klart stukad fru kröp ner i sängen och när jag lite småfräckt frågade hur mycket hon var tvungen att betala tillbaka till grabben så kom ett fräsande - Gör dig inte lustig. Det tonfallet kunde ha fryst Niagarafallen till is vill jag lova :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här och försöker få ihop nån form av affärsplan som Schweizarna vill ha. Sitter och fumderar på vad fan det kostar i avgifter på en anställd. Har för mig att man räknar med en faktor på 1,48 på lönen. Då är väl alla former av avgifter för tjänstemän inräknade. Nån som vet om det är rätt?

 

Har även varit i kontakt med några säljare som jag vet är tillgängliga och de är intresserade. Lokal är däremot en akilleshäl. Men räknar med att det ska lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.nutek.se/sb/d/978/a/5083

 

Här kan du räkna ut alla kostnader för en anställd. Om du behöver få fram faktorn så räkna baklänges.

 

TY, y made my day.

 

haha, är ni säkra på att frugan inte blev hustlad? Heter systersonen Seth?

 

Troligen är det nog så. Fast med tanke på vad han går igenom just nu med en mamma på sjukhus så får vi väl bjuda på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att se en säljkollega!

 

Säljaren är turbinen i det kapitalistiska kraftverk som vårt samhälle är.

 

Jag jobbade tidigare som säljare åt Eniro och det var extremt lärorikt. Främst för att man får en förståelse för vad försäljning är. Eller jag fick iaf det, en del säljare fattar ju aldrig eller vill aldrig erkänna vad de håller på med.

 

Som jag ser det så är säljaren anställd för att sälja. Han får gärna vara kompis, samtalspartner, rådgivare, medmänniska, smörare(inte gärna kanske, men han kan ju vara det) osv. Men det är inte därför han jobbar som säljare.

 

Många anständiga, smarta, välutbildade människor i medelåldern har ingen anning om hur det går till i säljbranschen. De klarar väl av att köpa bra produkter och tjänster ändå men samtidigt är de som aningslösa barn i en hotfull omvärld.

 

Jag är djupt tacksam för att jag fick ett säljjobb hos Eniro och orkade fortsätta med det. För det gav mig många nyttiga lärdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säljaren är djävulens redskap i en företagsorganisation.

 

.

 

FYP.

 

... och det dessa jag dagarna i ända jagar med piska för att det ska bli nått uträttat. Latare personer får man leta efter :mrgreen:.

 

 

Edit: Måste nog räkna om en del. Kvar i lön till mig blev 12347 sek - om året :-( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP.

 

Säljaren är djävulens redskap i en företagsorganisation..

 

Word... Vet inte hur många nödlögner jag har dragit för kunder när vi inte kunde leverera i tid på mitt gamla jobb. En av de lögner som jag använde oftast var att hamnen i Göteborg var bottenfrusen och att båtarna därför inte kunde gå in för att lasta. Funkade varje gång. Tilläggas kan var att vår kunder befanns sig i Nigeria, Libien, Sudan och liknande platser och trodde att sverige hade arktisktklimat. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...