Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han fick pyramidsspel-vibbar. Multi-Level-Marketing eller vad det kallas.

 

T6-pokerstuket u know....

 

Som de beskrivit det ovan. Var lugn, ett skämt i ungdomligt oförstånd :-P

 

Puuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh. Trodde det va nån 50-årskris eller gubbsjuka eller nått. Bara för jag vill ha en blond, 22årig nymfoman till sekreterare :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, en liten söt, kvinnlig, 22-årig läkare... som kan vårda honom ömt... :-D

 

65 är och äldre herre är nog att föredra för tillfället :roll:.

 

Gäller att hålla ett kort koppel på gubben, yes? :mrgreen:

 

Men lossa gärna strypsnaran.

 

 

 

Efter åtskilliga timmar med excell och kulramen verkar det som om jag fått ihop nått jag kan lämna över och stå för. Dvs inga himmelsblå fantasisiffror.

Har gjort en ordentlig marknadsanalys och tagit hänsyn till det finasiella läget samt räknat på ett värsta scenario. Några sena nätter har det blivit de senaste dagarna men man får väl ta igen det senare.

Jämför med förra uträkningen så tillkom det en nolla och det efter att jag fått min del av kakan. Upptäckte att jag räknat dubbla löner på säljarna samt lite andra småfel. Så 123 470 över efter alla avdrag och före skatt måste ju anses som godkännt första året. Det borde de köpa.

 

Nu ska jag bara gå igenom budgeten och marknadsanalysen en gång till så man inte missat något, samt finslipa mina förklaringar på bruten engelska så de förstår och kan ta till sig mina tankegånger.

 

Som Othello skrev: Go go go go go :-D. Nu kör vi så det ryker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll:.

 

Gör om gör rätt så det inte blir fel. Bra om excellarken är kordinerade med rätt formler :oops:.

 

Jaja, blir "några" timmars arbete idag med tydligen. Har redan varit nere på jobbet och hämtat lite kompletternade uppgifter som jag behöver.

 

Frugan, jag och en bekant som precis separerat var annars på bio igårkväll och såg nya Wallander. Kanske ingen jätte hit för filmfreaks men för en annan som inte har så stora förväntninger så va den 1 timme och 45 minuters avkoppling och riktigt okey faktiskt.

Efter det så styrde vi stegen till Bishops Arms. En av alla otaliga pubar här i stan. Dock den där medelåldern passar oss bäst samt den med bästa utbudet av öl- och whiskysorter. De hade en Stout från Västerås som gästdryck. Så djävla god den va. Bara ett fel. Jag kommer inte ihåg namnet på den.

 

Nu jobba, jobba, jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftrsom det va pumpöl så såg jag inte etiketten men tycker att namnet klingar bekant. I vilket fall så va den fantastiskt god.

 

 

Jahaja, totalt blev det 40 timmars arbete sen i fredags vid 9 snåret på morgon till i går kväll vid 21 snåret. En färdig affärsplan och markandsplan med en ordentlig markanadsanalys, en sk forecast 2009 - 2011 i värde, antal och TB, en kostnadsbudget (utan min ersättning) samt ett tiotal sidor om hur jag hade tänkt. Dessutom alltihopa english. Så i morse när klockan ringde så tittade jag på den och tänke: ten to six, nice could sleep a little bit more :oops:. Fick iväg alltihopa i ett mail i morse och nu är det bara att avvakta vad de tycker. Inget är som väntans tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så. Fredag om man ska straxt gå hem.

 

Efter att ha pratats vid i telefon så skickade jag iväg lite kompletterande uppgifter om lite småsaker, som mitt lönekrav å lite investeringskostnader för ett kontor/lager i onsdags.

 

Annars så har veckan flutit på bra och idag ramlade det in ett mail där det fanns en möjlighet till jobb. Iofs ett bra jobb och marknadsmässig lön men det fanns ett fel. Skulle vara tvungen att flytta tillbaka till Stockholm som jag en gång lämnade för att jag tröttnat på stan. Men jag slängde iväg uppgifterna de ville ha och lite referenser så får jag väl ta mig en ordentlig funderare OM det skulle bli aktuellt.

 

Ska förresten till Sthlm nästa fredag. Ska träffa distributören som har agenturen på glasögon i Danmark och Sverige. Ska träffas på Optik 2000 ute på InfraCity. De har mässa där då. Han mumlade oxå om nått jobb, eller mumlade va väl inte rätt ord. Han pratade danska men det är ju som skånska, man fattar var tredje ord ;-).

 

Har nog inte lirat mer än två timmars poker totalt denna vecka. Finns inget sug efter nätpoker men ett desto större sug efter liveslask. Blir nog en vända till svärsonen denna eller nästa helg för att stilla den hungern. Å sen håller vi tummarna för att markerna ska komma inom kort.

Resultatmässigt så har det nog gått +-0. Har en förmåga att bli utdragen av 2 eller 3outare så fort jag skrapat ihop en hyffsad stack. Igår var det ex JJ vs QQ och jag floppa kåk med 55J och fick syn på min höjning och sen damp Q ner på brädan på turn. Så va den dagen förstörd.

Fast det värsta är egentligen att det inte längre bekommer mig. Jag liksom bara konstaterar att det hände igen och stänger ner och tar en kopp kaffe samt ägnar tiden åt frugan istället.

 

Nu ska jag gå hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja. Lirade PF-turren på Betson. Tycker själv att jag lirade helt ok. Va uppe som CL straxt före andra pausen.

 

Fick AQs och mellanstacken höjde 3BB jag kallsynade och nästa mellanstack ställde. Första folda och jag synade för ca 30% av stacken. Fi hade AT och turnade stege förståss.

 

Sen rätt kall tills AQ igen och utg+1 (runt 15BB) höjde 3BB och jag ställde. Fi QQ och ingen hjälp.

 

Stal en gång efter två limp med 97s i sen pos, plus några blinds.

 

Sen sista handen där jag ställer med 77 och ca 19BB efter att utg (CL) limpat. Fi synar och visar 55, Yes :-) . Flopp 468, turn 4 :-D, river 5 :cry:.

Så ut som 31 men är ändå nöjd med hur jag spelade, synd bara att det va så många Polacker med. Tydligen hade supporten gett ut lösenordet :roll:

 

Nu får man sikta på att använda vouchern så man kommer till Portugal och får dricka grogg med Juggler :-D .

 

 

Har haft en hel del mailkonversation med alplandet och skickat ner en ny kostnadskalkyl idag. De är iaf inte helt kallsinniga till att investera runt 1 mille första året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...