Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack tack allihopa. För er som inte fått barnbarn kan jag tala om att det känns nästan större än när man själv fick barn. Lite svårt att focusera på jobbet även om det blev sovmorgon och jag inte va här förrän vid 11.

 

Lär nog inte bli så mycket poker den närmaste tiden framöver. Finns en annan guldklimp att se ägna tiden åt just nu. Ikväll blir det besök på BB och de kan ju försöka hålla morfar borta från att träffa den lille (frugan säger att de inte får ta emot besök numera, annat än från barnets far eller syskon). Inte ens ett tjog vilda hästar kan stoppa mig.

Fast innan det så blir det en shoppingrunda. Klart grabben ska ha nya kläder. Ett besök på banken och sätta upp ett litet konto i någon form är ju standard. Det har de andra fått så klart Melvin ska ha det.

 

Fan va det bubblar och pirrar i kroppen på en gammal gubbe. Man kanske ska kolla med frugan om vi skulle fixa en egen sån där liten sak igen ;-) .

 

Ska försöka få till nått som ser ut som jobb oxå. Annars kanske man får sparken :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättar in mig i kören. Stort, stort grattis! Extra roligt med en morfar på forumet då den stora majoriteten - antar jag - inte ens har barn. Jag tror du har en poäng i storheten med barnbarn gentemot barn. Jag har aldrig sett min egen far mer rörd än när han höll i min dotter första gången.

 

Åter igen, stort grattis Ängeln!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valterego:

Rättar in mig i kören. Stort, stort grattis!

 

Tack tack.

Sen finns det ju en sak till med barnbarn vs egna barn. Man kan lämna tillbaka dom om de blir för jobbiga ;-).

 

Upptäckte igår att det finns en stor nackdel med att få barnbarn. Svärsonen hade ju inte tid att fixa till/upp hemsidan för nya klubben som han skulle gjort igår :evil:. Det är då fan att han tyckte det va roligare att umgås med sin nye son :mrgreen:.

 

Annars kan här meddelas att han va så oerhört söt och liten. Dessutom påminde han om morfar. Kort och kraftig :-D. Stark som en oxe är han osså.

 

Funderar på om man kan tänka sig att jobba med Tallin som utgångspunkt? Arbetet innebär iofs en hel del resor till en del länder men utgångspunkten skulle va Tallin. Företaget är svenkst. Men bo i Tallin? Får väl fundera lite över det.

 

Försökte lira en satte på betway igår igen. Jag tror de har nått emot mig. Korttorka i varenda sattelit. Å när man får nått så är det uppsatt så Fi har bättre alternativt träffar alternativt drar ut. Jag är nog den mest otursförföljda spelaren på den siten :roll::mrgreen:;-). Men skam den som ger sig. Nya sattar kommer och går, så pån igen så länge det rör på sig.

 

Har bestämt att ta det lugnt och bara ägna mig åt frugan i helgen som kommer. Tror det kan behövas om jag ska överleva mars. Har ju varit en hel del på sistone och även kommande helger ser ut att bli fullbokad när det gäller lördagarna. Först är det grabbmiddag hos en fd arbetskamrat, sen är det whiskykväll hos en annan bekant, sen är det lir på klubben, därefter eventuellt poker igen (om frugan inte skär halsen av mig vill säga, förhandlingar ska inledas i helgen) innan det bär iväg för en liten minisemester över min 50-årsdag. Som sagt mycket är det och vi får väl se om man får ihop det.

 

Just det ja. Vi har ställt in resan till Thailand eftersom läget är som det är samt att frugan fått ny medecin och vi inte visste hur hon skulle reagera på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt igårkväll och funderade lite över livet. Dels för att jag blivit morfar igen och dels därför att jag snart är mellan två jobb.

 

Kom då att tänka på att man ändå är ganska lyckligt lottad. Jag har en fru som älskar mig (tror jag iaf), jag fyra välskapta barn som klarat sig rätt hyffsat här i livet. Jag har lyckan att redan vid min ålder fått barnbarn som jag orkar leka med och skämma bort. Dessutom är allihopa friska och krya.

Vad är då hotet om att bli utan jobb mot detta? Absolut ingenting kom jag fram till.

 

Dessutom har jag ju faktiskt nöjet att få träffa diverse forumfolk lite då och då. Det ger alltid en lika rolig aha-upplevelse. Har ännu inte träffat någon som jag tyckt varit dryg och dum. Tvärt om. Även fast man vet att en del faktiskt lirar in rätt hyffsat med deg så är ödmjukheten slående.

 

En sak har jag i alla fall lärt mig på senaste tiden, eller rättare sagt fått bekräftad är.

Självklart så är VDns huvuduppgift att genomföra styrelsens beslut och driva den dagliga verksamheten utifrån de riktlinjer som styrelsen bestämt. Däremot är det inte kläderna eller dyra bilar som gör en bra VD. Inte heller att man sätter bokstäverna VD under sitt namn så fort man skrivit något på vårt intranät. Alla som kan läsa där vet vem XX är ändå. Empati, lyhördhet, och förståelse för personalens frågor är sånt som gör en bra och omtyckt VD.

Jag har länge jobbat efter tesen - Chefsskapet kan du bli tilldelad, men ledarskapet förtjänar du! Vår VD har inget ledarskap längre. Till och med de som inte är uppsagda söker febrilt nya jobb. WP GG.

 

Har fått en inbjudan till poker i mars. Är så djävla sugen på att åka och lira men eftersom jag redan innan är borta 3 helger (lördagar) i rad från frugan, så vete fan om jag kan förmå mig att lämna henne en lördag till på raken. Inte för att hon inte klarar sig själv utan mer för att jag tycker att man borde ägna sig åt varandra oftare än så. Samtidigt lockar det oerhört mycket att åka. Känns ungefär som att behöva välja mellan pest och kolera, fast tvärom om ni förstår vad jag menar.

 

Vi ska se om vi kan hitta någon vill knega lite extra som dealer nån gång ibland. Funderar lite på hur/vad man betalar en sån. Det är ju inte direkt så att vi vill betala för att hålla i cg-spel. Funderar lite på vad avgiften på cg-spel ska va. Vi har för närvarande bestämt 5% med ett tak på 50. Till vi kommer på nått annat så får det bli den nivån.

 

Nu ska jag väl försöka få till nått som liknar jobb oxå. Så ha det bra och ta hand om varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg! Prioriteringar, helt enkelt. :)

 

Har fått en inbjudan till poker i mars. Är så djävla sugen på att åka och lira men eftersom jag redan innan är borta 3 helger (lördagar) i rad från frugan, så vete fan om jag kan förmå mig att lämna henne en lördag till på raken. Inte för att hon inte klarar sig själv utan mer för att jag tycker att man borde ägna sig åt varandra oftare än så. Samtidigt lockar det oerhört mycket att åka. Känns ungefär som att behöva välja mellan pest och kolera, fast tvärom om ni förstår vad jag menar.

 

Är själv i valet och kvalet, samma turnering... hmm. Det är fasen inte lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en inbjudan till poker i mars. Är så djävla sugen på att åka och lira men eftersom jag redan innan är borta 3 helger (lördagar) i rad från frugan, så vete fan om jag kan förmå mig att lämna henne en lördag till på raken. Inte för att hon inte klarar sig själv utan mer för att jag tycker att man borde ägna sig åt varandra oftare än så. Samtidigt lockar det oerhört mycket att åka. Känns ungefär som att behöva välja mellan pest och kolera, fast tvärom om ni förstår vad jag menar.

 

Då ska vi se om jag inte kan tippa vågskålen lite.

 

I min vanliga umgängeskrets har jag ganska nära noll kompisar som är intresserade av poker. Alltså stillas min pokerådra av att hänga på pf och ta del av allt som skrivs här. Bittert, javisst :-P

Hursom, när jag så blev bjuden till arrangemanget förra året så nappade jag med en gång. Inte pga vilka som skulle komma dit utan för att över huvud taget få chans att umgås med lite likasinnade. Jag satte mig i bilen och tuffade de 40 milen, enkel väg, och visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Skulle ju inte känna en käft där uppe. Sure, ett par st hade man pratat med på pf men det var i princip bara arrangören som jag var "du" med.

 

Och jag ångrar det inte för en sekund. Hade verkligen toktrevligt. Det var en salig röra av folk som, precis som jag själv, var hobbylirare och så fanns det ju de som lirade på högre stakes. Men alla hade den sköna inställningen att "nu ska vi ha en trevlig kväll". Och jäklars, det hade vi. Kudos till arrangören för en skön mix människor och ett bra arr. Extra mycket hatt av till hans fru som stod för markservicen :-D

 

Det finns folk man känner att man skulle vilja träffa irl för att få se om ens bild av dom stämmer överens med den feeling man får framför tangentbordet. Hoppas att du kommer! Jag är killen som bjuder dig på en Leffe :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...