Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Först vill vi säga att vi hade bestämt oss för att stänga ner den här dagboken iom vårt förra inlägg. Men idag hände något som gör att jag måste skriva det här.

 

Sen vill vi säga tack för allt det stöd från er som skrivit här sen jag fick mitt besked.

 

Ibland händer det saker som man inte hade en susning om att de skulle hända. Ibland är det ovidkommande saker. Ibland är det tråkiga saker. Ibland vardagliga saker och ibland saker som gör en så enormt lycklig och glad att man inte vet vart man ska ta vägen.

Vi har alltid ansett att medmänsklighet kan man inte ge för mycket av. Vare sig det är i stort mått eller små gester. Vi har alltid försökt finnas där för den eller de som behövet stöd från oss. Vi har aldrig krävt något i gengälld utan lyckan att se någon bli glad är tillräckligt för oss.

Vi är tillräckligt gamla för att inse att vi har haft ett priviligerat och för det mesta ett lyckligt liv som kanske inte alla har/har haft. Därför har vi alltid gärna delat med oss till de som behövt eller funnits där som stöd när det behövts.

 

Idag hände något som fick oss båda att bara sitta och titta i över en timme med tårarna rinnade nerför kinderna. Inte på grund av att vi var olyckliga utan av glädje. Det ringde på dörren vid 11.30 och när jag öppnade dörren stog där ett bud från en blomsteraffär här i stan. Tillsammans med honom var det största blomsterpaket jag någonsin sett. Det var enormt.

 

När vi sen öppnade paketet så var det min älsklingsblomma orchiden. Inte bara en utan två dubbelstjälkade megastora orchideér i en väldigt vacker kruka. De var de finaste orchideér jag någonsin sett. Att sedan öppna kortet som var med och inse att inget av namnen var någon som jag egentligen känner personligen (vissa av namnen har jag bara träffat vid ett enda tillfälle när jag skötte serveringen vid turneringen i juni) gjorde att jag blev alldeles varm inombords av både glädje och förundran. Att det finns så mycket medmänsklighet gör mig enormt glad. Ängeln har ju träffat flera av er flera gånger men även för honom så var det flera namn som han aldrig träffat ansikte mot ansikte utan bara via nätet men även han blev alldeles stum, och det är inte ofta det sker. Det var då vi ställde upp blommorna på bordet och bara satt och njöt och grät av lycka. Vi sa inte ett ord till varandra på hela tiden.

 

Så eftersom jag inte vet hur jag ska återgällda denna enormt uppskattade gest så vill jag egentligen bara skriva det här:

 

TACK för att ni finns :h: :h: och för ert enorma stöd som detta innebar. Ni vet allihopa vilka ni är.

 

 

På återseende eller i alla fall återhörande. Jag ska klara av det den här gången också!

 

Hälsningar

Motfallskärringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jobbigt att höra att ni än en gång blivit drabbade. Det var ju ett tag sen vi hade kontakt nu, men under den tid vi hade tätare kontakt förstod jag att du är en människa full av medmänsklighet och värme, och framförallt med en stor kärlek till din fru - hoppas nu att den kan hjälpa er genom detta hemska än en gång. Oerhört jobbigt att tänka på detta... lider med er :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...