Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

En liten tankegång

Nu när klubben är igång, så varför inte ha ett antal "kvalsattar" på någon lämplig sait.

Vad kan då bli bättre än att sen då avsluta med ett trevligt finalspel på din klubb?

 

Som sagt bara en liten tanke

 

Det finns en tanke med att använda vår sponsor till div turneringar med större inköp. Din idé tål att desikreras ordentligt.

 

Lessen att jag är så lat att ja inte orkar kolla bakåt i dagboken. Men vad är planerna kring klubben och vart ska den vara?

 

mvh

 

Linköping och till att börja med en gång i månaden för att utöka om behov/intresse finns. Endast medlemmar kommer att vara välkomna. De som är intresserade av medlemskap eller mer info mailar namn och mob.nr till:

pkengeln@hotmail.com

 

En tanke som luftas just nu är att avsätta 5% av inköpen från turneringarna som ska gå till att adda ett "klubbmästerskap". Troligen ett på våren och ett på hösten.

Dessutom är tanken att tillhandahålla cg för de som önskar allt eftersom folk får respass från turneringarna. Vi letar just nu efter lämplig/a dealers till detta.

 

Vi räknar med att första turneringen kommer att gå av stapeln om några veckor. Mer info i avdelningen för "Livepoker" kommer när vi fått klart med lokalen. Så håll ögona öppna ni som är intresserade.

 

Edit: Av diverse orsaker har klubben hamnat lite längre ner på prioriteringslistan senaste veckorna. Men nu arbetas det för fullt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Änglahund???;-)

 

;-) Nä en riktig BrioTax. En sån där stor sak fick det bli. Men inte fan har BB tittat fram än för det. Å nu får h*n fan bo kvar därinne till efter helgen eftersom moffa ska bort på jobb i dagarna fyra.

 

 

För tillfället händer inte så mycket i gammal mans liv annars. Mest oinspirerat arbet som utförs. Å privat så lullar det på i sin gilla gång. Inga skandal beutys eller annat att rapportera om. Även klubben står still då vi inte får besked om lokalen. Ja åsså markerna som inte har kommit än heller.

Fyra dagar på mässa känns som en jättehit i min nuvarande situation ;-). Tur man kunde ta med sig frugan iaf.

 

Önskar alpmänniskorna kunde komma fram till ett beslut. Har nog svarat på 10 mail under veckan på olika frågor. Är egentligen inte så svårt. Antingen kör vi eller så kör vi inte.

 

Rent pokermässigt har jag lirat ofantligt mycket poker på nätet i januari. Har plockat ihop hela 24 timmar cg. Känns som om spelberoendet håller på att ta över. Får nog dra ner på det nästa månad. Har däremot slaskat lite turrar utan några större framgångar. Iofs så semiklonk på en liten $22 så man har iaf inte backat på pokern.

 

Ha en trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mässa i dagarna fyra sen igår. Skitkul :roll:.

 

Igår åka bil i två timar efter lunch. Sen bära in ett ton skyltmaterial och produkter. Därefter checka in på hotellet och bära upp 35 kg packning på rummet (ja frugan är med och har packat för 7 veckor tror jag).

Sen bygga monter och skylta produkter i 4 timmar och 14 liter svett. Därefter en god middag och några pilsner med några mer eller mindre suspekta vänner i branchen. Såklart förlorade jag stickdragningen och blev den som fick stå för kallaset. Stöp i säng vid 23.30 och bara kände att det skulle bli helt fantatiskt att få somna direkt.

 

Nej då. Då skulle vi gulla :shock: tyckte hon.

-Va? Gå ner i baren, där sitter ett tjog pilska väskdängare som vill gulla, sa jag, och så va man ett blåmärke rikare och idag tog hon pendeln in till Stockholm för att på ren tjurighet rädda januaris omsättning för alla Stockholms affärsidkare. I alla fall om man tittar på kassarna som nu översvämmar vårt rum, och då har vi ändå minisviten. Hålla tand för tunga ska det stå på notelappen hädanefter.

 

Idag åtta timmar på en fantastiskt välbesökt mässa. Fyra kunder har jag gjort avslut med, och så en som kom in i montern för att få smaka godis. Underbara tider, fantastiska tider.

Plusset idag bestod av att vann stickdragningen och slapp notan och passade på att ta in några extra flaskor vin 8-).

 

Nu ska vi gulla. Man lär sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Porrinlägg får inte förekomma på pf. Ban imo.

 

Nejnejnej, tänk på att det är en gammal man med hängbjörk du anklagar. Ingen hormonstin pubertetstonåring :-( .

 

Mässor kan vara såååååååååååååååå tråkiga. Nog tryck i mig 2 kg smågodis, 25 muggar kaffe, 6 liter mineralvatten och några munkar. Hittills.

 

Jag vill hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mässa i dagarna fyra sen igår. Skitkul :roll:.

 

Igår åka bil i två timar efter lunch. Sen bära in ett ton skyltmaterial och produkter. Därefter checka in på hotellet och bära upp 35 kg packning på rummet (ja frugan är med och har packat för 7 veckor tror jag).

Sen bygga monter och skylta produkter i 4 timmar och 14 liter svett. Därefter en god middag och några pilsner med några mer eller mindre suspekta vänner i branchen. Såklart förlorade jag stickdragningen och blev den som fick stå för kallaset. Stöp i säng vid 23.30 och bara kände att det skulle bli helt fantatiskt att få somna direkt.

 

Nej då. Då skulle vi gulla :shock: tyckte hon.

-Va? Gå ner i baren, där sitter ett tjog pilska väskdängare som vill gulla, sa jag, och så va man ett blåmärke rikare och idag tog hon pendeln in till Stockholm för att på ren tjurighet rädda januaris omsättning för alla Stockholms affärsidkare. I alla fall om man tittar på kassarna som nu översvämmar vårt rum, och då har vi ändå minisviten. Hålla tand för tunga ska det stå på notelappen hädanefter.

 

Idag åtta timmar på en fantastiskt välbesökt mässa. Fyra kunder har jag gjort avslut med, och så en som kom in i montern för att få smaka godis. Underbara tider, fantastiska tider.

Plusset idag bestod av att vann stickdragningen och slapp notan och passade på att ta in några extra flaskor vin 8-).

 

Nu ska vi gulla. Man lär sig.

 

Konsumtion och berusningsdrickande låter som ett trist och andefattigt sätt att fylla upp dagarna. Hoppas att ni ägnar er åt vettigare saker också. Det tror jag säkert att ni gör, jag vet ju redan att du gullar och bättre än så kan det ju inte bli 8-)

 

Jag var förresten och åkte skidor idag. Det finns en hel del stekheta jäntor ute i spåren. Mitt anspråkslösa tips är att motionera mer, dricka mindre och därmed få mer lust att gulla :)

 

Sen är det ju sunt att konsumera lite också. Köp ett par längdskidor till jäntan din vetja :)

 

...

 

Vad jag ville ha sagt, var att min DB står förstås öppen för alla marknadsliberaler och andra som vill diskutera det ena och andra. I min DB så tystas inte sanningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag för korkade för att kunna ha en uppfattning om någonting om marnader eller monopol

 

Bra att du inser dina begränsningar. Tyvärr verkar inte alla göra det ;)

 

Skämt åsido. Jag tycker nog man kan diskutera och spekulera lite utan att vara så jädra smart eller insatt.

 

men att ta upp något efter så lång tid och när alla parter kommit överens om att avsluta frågan känns..... sådär.....

 

Ja.

 

Men problemet var att en rad herrar här sa ungefär som så "Ja, nu ska vi ju inte diskutera det men jag ville bara ha sagt bla bla. Och nu säger jag inget mer." Om jag då skulle svara "Ja, nu skulle vi ju inte diskutera det här, men jag ville bara ha sagt bla bla. Och nu säger jag inget mer." så skulle det ju ha blivit absurt.

 

Det är ju som att diskussionen fortsätter ändå när folk pratar på det där sättet.

 

Du har ju en poäng så allt jag ville ha sagt är ju att min DB står öppen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick ju ett helt stim i paketet jag skickade tillbaka dina böcker med bara att köpa em såndäringa maskin :)

 

Ljudböckerna ja. Men eftersom jag brukar ha dom i bilen så tror jag inte mässarrangören skulle uppskatta om jag dundra in här med tjutande däck för att kunna lyssna på mina ljudböcker i montern ;-)

 

googla efter "mp3 to 78 converter", sedan behöver du bara leta på tradera efter portabla sjuttiåttavarvarspelare, samt något usb-interface.

 

:shock: :shock: Öhhh, jag ska fråga svärsonen ikväll vad det är för språk du skriver på. Jag var med till googla efter, sen va vi inte på samma match :oops: . Jo det där med sjuttioåttavarvs spelare vet jag. Är på en sån jag brukar lira mina stenkakor från ungdomen ;-).

 

Konsumtion och berusningsdrickande låter som ett trist och andefattigt sätt att fylla upp dagarna..

 

Du är inte gift va? Flest kassar när man dör vinner tror jag är devisen de lever efter.

 

[Jag var förresten och åkte skidor idag.

 

Sen är det ju sunt att konsumera lite också. Köp ett par längdskidor till jäntan din vetja :).

 

Känns rätt menislöst då vi här nere i princip aldrig ser det där vita som norrlänningarna kallar snö.

 

...

 

[Vad jag ville ha sagt, var att min DB står förstås öppen för alla marknadsliberaler som vill diskutera vikten av våldta våra svaga medborgare för att få hjulen att snurra. I den här dagboken så var det ju inte så välkommet att diskutera tex för- och nack-delar med en avreglering av apoteksmarknaden. Det gick bra att mässa markadsliberala morgonböner men började man se några problem och kom med lösningförslag på dessa problem så skulle man helst hålla käften som det lät mellan raderna.

 

Oj då va putt man kan va. Ingen av de däringa töserna i spåren som vill diskutera liberal marknadspolitik med dig?

 

Sen angående den diskussionen så tyckte jag att det va bättre att ni som ville hålla på med den tog den i separat tråd där de som är intresserade av att läsa/delta i en sån kunde hålla på.

Min dagbok ska inte förvandlas till något politiskt diskussionsforum om fördelar kontra nackdelar med liberal markandspolitik. Den ska handla om poker (iofs väldigt sparsamt med det just nu), livsglädje/sorg, tråkiga rapporter från diverse supertråkiga mässor, samt livets efterrätt - mina barnbarn.

Lite om mitt jagande av nytt jobb ska väl klämmas in oxå samt lite rapporter hur det går för vår pokerklubb. En och annan anekdot från min arbetsplatts kan man väl klämma in oxå. Utifrån detta är alla välkomna att skriva vad de vill men inget djävla politiskt tjafs.

 

Rapport från tråkig mässa: Jag är urless på att smila mot urtråkiga och bakfulla näringsidkare som ändå bara tycker att det är skit med handeln för tillfället. Snart får jag gå på lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte gift va? Flest kassar när man dör vinner tror jag är devisen de lever efter.

 

Haha, nej, jag är inte gift. Kvinnor ja... funderade här om dagen på vad man ska "ha" kvinnor till och kom på det självklara svaret "Barnproduktion" 8-)

 

Jag ser inte riktigt på tjejer på det sättet men jag tyckte det var ett ganska kul tankefragment som formades i mitt medvetande :)

 

 

 

Oj då va putt man kan va.

 

Nej, faktiskt inte alls. Blev bara lite för förälskad i förmånen att få skriva. Klippte bort det mesta av inlägget precis innan du svarade.

 

Ingen av de däringa töserna i spåren som vill diskutera liberal marknadspolitik med dig?

 

:mrgreen:

 

 

Sen angående den diskussionen så tyckte jag att det va bättre att ni som ville hålla på med den tog den i separat tråd där de som är intresserade av att läsa/delta i en sån kunde hålla på.

 

Javisst. Det är synd och skam att moderaterna är så slöa på det här forumet och vägrar bryta ur intressanta diskussioner som hamnat OT.

 

Min dagbok ska inte förvandlas till något politiskt diskussionsforum om fördelar kontra nackdelar med liberal markandspolitik. Den ska handla om poker (iofs väldigt sparsamt med det just nu), livsglädje/sorg, tråkiga rapporter från diverse supertråkiga mässor, samt livets efterrätt - mina barnbarn.

Lite om mitt jagande av nytt jobb ska väl klämmas in oxå samt lite rapporter hur det går för vår pokerklubb. En och annan anekdot från min arbetsplatts kan man väl klämma in oxå.

 

Det var som fan! Jag kan inte vänta tills nästa inlägg! ;)

 

Utifrån detta är alla välkomna att skriva vad de vill men inget djävla politiskt tjafs.

 

Fine. Men så länge du fortsätter kasta ur dig liberala floskler så får du räkna med att folk från höger och vänster sträcker upp dig.

 

Rapport från tråkig mässa: Jag är urless på att smila mot urtråkiga och bakfulla näringsidkare som ändå bara tycker att det är skit med handeln för tillfället. Snart får jag gå på lunch.

 

Det är ju det jag säger. Alkohol suger på många sätt. Det sägs att svenskarna historiskt sett har druckit sällan men då mycket. Medans folk i sydeuropa druckit oftare men mindre.

 

Själv kombinerar jag det bästa ur två kulturer. Jag dricker lite och sällan 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som har varit kanon med den här mässan är faktiskt luncherna, till min stora förvåning. Det brukar vara halvkallt, torrt och allmänt tråkiga maträtter. Men den här gången har det varit fantastiskt roligt att gå och käka lunch. Alltid nått att glädja sig åt.

 

Nu tänker jag ge fan i det här och börja plocka ner skiten så man komer härifrån något så när i kristlig tid.

 

Sen vill jag bara säga: Upp till kamp emot ........... :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dålig stil av dig och OJP att inte flippa om $20 när fans frågar efter det...

 

Ber om ursäkt för det. Men såg faktiskt inte det :oops:. Såg att han skrev why i chatten men såg faktiskt inte att ni hade skrivit nått sånt. Då hade man självklart gjort det. Allt för fansen 8-):roll:.

 

Jaja, slutade tvåa och $190 ramlade in på kontot. TT fick inte stå mot AK. Så nu ska här grindas satteliter till Tallinx2 framöver. Eller är det x1 och Mariehamn x1;-). man blir ju aldeles yr av alla olika uppgifter :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkt godkänd.

 

Är van vid att folk har koll på prisplatserna...

Du hade dessutom bara 1/2 av FI:s stack.

 

Undra vad du ska grinda till Åland...

Till min och Olas glädje har jag hört rykten om att SM ska spelas i Ukraina. :-P

 

Jo hade koll på priserna men ville se hur han lirade HU ett litet tag innan jag började. Men han va ju tajt så........

 

Åland = Vackra kvinnor, billig sprit och en sjuhelvetes

huvudvärk ingår i resan ;-). Räcker inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...