Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter här och funderar på om man skulle ta och flyga till Basel i nästa vecka. Har nämligen fått en förfrågan om jag skulle kunna tänka mig att bygga en organisation här för ett av våra varumärken som vi har licensen på.

Fördelar är ju att man kommer ha ett jobb ett tag till. Nackdelen är att man inte slipper ifrån ankdammen den här branchen är. Plus att nästa vecka passar lite illa iom att vi ska stoppa ner farsgubben. Vi får se. Ska fundera till i morgon.

 

I morgon ja. Då blire party här. Julfest och som vanligt ska jag inte hem emellan. Så mellan 14.30 och 18.00, vad gör man då?

Rätt gissat, man dricker whisky. Sen ska jag låna ett sånt där TV-spel från svärsonen. Här ska tävlas i GuitarHero på kvällen.

Man mot man och man mot kvinna och kvinna mot kvinna. En rad envigar som till slut ska leda fram till en slutsegrare, ungefär som i HU alltså. Segraren i varje omgång måste dessutom ta en 8:a whisky innan nästa match. Förloraren för trösta sig i vinbålet eller med GT.

Har dessutom sett till så att dotra kommer och hämtar gubben frammåt natten. Lördagen lär väl bli halvjobbig med tanke på att vi ska på kalas på kvällen då svärson fyller år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var begravningen av min farsgubbe. Just nu känns det tomt och innehållslöst och har så varit sen vi gick fram till hans kista för ett sista farväl.

Det var då jag insåg hur mycket jag kommer att sakna honom och våra lördagsluncher i Solna Centrum när han levde upp av att få komma ut bland folk. Samtidigt hoppas och tror jag att han har det bra nu och får vara tillsammans med mamma.

 

Saknad... Det finns en saknad, som alltid stannar.

Det finns en saknad, som aldrig ger sig av.

Det finns en saknad, som alltid blommar.

En sådan saknad har jag...

 

Jag kommer alltid att älska er mamma och pappa :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julfeten :-D, tja man får tolka det som man vill.

 

Så där ja. Plockat ut ungefär 60 % av rullen på FT. Lämnat ca 10 inköp på 0,5/1 kvar. Senaste 2 månaderna har varit en enda lång pina när det gäller setups och badbeats.

 

Senast i raden idag med AQs på knappen. Höjer 4BB och får syn av BB. Flopp kommer 78Qr. betar ~70% av pott BB synar. Turn kommer Q, betar ~60% av flopp, BB synar. River kommer 5, betar ~50% av pott och BB ställer. Synar och BB vänder upp Q5o. WP, GG osv.

PLO, AJsKTs, pottar pre, 2 syn. Flopp T63r, betar 70%, 1 syn. Turn 7r, pottar, syn. River 9, betar ½ pott och fi synar och vänder upp 4678r för rivrad hålpipa. WP, GG.

 

Ungefär så har det sett ut i två månader mer eller mindre. Kommer inte att lira nått på FT förrän efter helgerna igen, tidigast. Och då börjar vi om på 0,5/1 med ~10 inköp så får vi se vart det tar vägen.

Är för närvarande rätt trött på onlinepoker så ser fram emot att få liveslaska lite på lördag hos svärsonen. Vi blir tydligen en 12-14 pers så en lite turre och cg blir det då.

Dessutom ser jag fram emot kickoffen på klubben. Denna verkar dock, tyvärr, bli framflyttad ca 2 veckor pga lite logistikproblem. Synd för lokal var klar och anmälningar med. Vi kommer att ta beslut i morgon.

 

Annars rullar livet på. Är ju snart jul och de flesta paketen är införskaffade. Fast på tisdag går jag ju hem vid ett från jobbet och då ska jag i vanlig ordning strosa omkring lite på stan och köpa lite fler onödiga paket till barn och barnbarn. Det är ju hela grejen med jul, att få se hur de fullkomligt lyser av glädje när öppnar alla paketen, man blir så varm innombords då :-D.

 

Helgen har annars gått åt att förbereda det mesta i matväg. Idag la man in/gjorde tre sorters sill, la in strömming, fixade revbensspjällen och frugan gjorde kåldolmar vilket grabben vägrar vara utan på julbordet. Köttbullarna fixade vi för några veckor sen. Skinkan ungsbakar jag på tisdag kväll och sillsalladen gör jag då med. Går nog åt en del mat, då vi blir 14 om jag räknat rätt. I morgon får man väl gå till bolaget och fixa julsnappsen oxå.

 

Satt här och funderar på varför det pirrar så i kroppen, nä frugan går inte omkring naken, det är nåt annat. Så kom man på det, det är ju faktiskt julglädjen som börjar infinna sig. Trotts allt djävla skit man varit med om sista månaderna. Tror faktiskt att farsgubben och morsan vill att det ska va så.

 

Så nu saknas bara en sak. Snö och kyla. Skulle det nu va sol på julafton då ställer jag ta mig fan in julen. Mulet, kallt och ett idogt snöande ska det va. Det vore den perfekta julaftonen det.

 

Edit: just det. Har nu nått under 100 kg, 99,4 stannade vågen på idag 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO, AJsKTs, pottar pre, 2 syn. Flopp T63r, betar 70%, 1 syn. Turn 7r, pottar, syn. River 9, betar ½ pott och fi synar och vänder upp 4678r för rivrad hålpipa. WP, GG.

 

Nu får du nog läsa om det där igen, eller så har du skrivit fel... han har tvåpar turn som du skrivit och du har tptk, så han leder ju ganska bra... han har dessutom par + dubbla pipor på flop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du nog läsa om det där igen, eller så har du skrivit fel... han har tvåpar turn som du skrivit och du har tptk, så han leder ju ganska bra... han har dessutom par + dubbla pipor på flop...

 

Inte behöver jag läsa om eller skriva om. Jag vet att han har allt det där och jag vet att jag inte lirade speciellt bra. Det enda jag tycker är diskutabelt, är hans syn oop i SB och kanske, kanske synen på flopp.

 

Egentligen så är det mer att jag aldrig träffar en flopp eller så blir jag utdragen på turn eller river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2992180330103383768S500x500Q85.jpg"]2992180330103383768S500x500Q85.jpg[/url]

 

 

Idag blir full fart. De börjar droppa in vid 12 och minstinen kommer vid 15 när hon slutat jobba.

Så nu är det bara att dra igång med potatisskalning och allt annat som ska fixas.

 

Edit: Kan det börja bätttre? När man vakna i morse och kollade ut, så snöade det. Min jul är fullständig. Barn, barnbarn och snö. Livet blir inte bättre än så här (man har inga stor krav direkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh.

 

Nu har de gått hem. Fan vilken underbar julafton det blev. Skratt, stoj och stim. En och annan gliring med glimten i ögat va det oxå.

Mat i massor tillsammans med dryck i olika former. Det åt så jag trodde inte att maten skulle räcka, men det gjorde den.

 

Sen när maten var undanplockad och disken i maskinen så ringde det på dörren och fan trot om inte själva Jultomten kom på besök. Det va en riktig upplevelse. Snacka om att barnbarna gjorde stora ögon :shock: och de två äldsta (10 & 7) kollade snabbt in att alla var närvarande och när vi var det så blev de klart fundersamma :-D. Å vilken tomte det var. Whisky drack han och damerna fick sig lite kramar och ett och annat tjuvnyp.

 

Den allra minsta blev faktiskt lite rädd till en början och sökte upp moffas knä, men när tomten hade haft två paket till honom och det tredje kom fram så kunde inte ens han hejda sig utan rusade fram och tog paketet av tomten. Dock så var han snabb som en iller när det gällde att komma tillbaka till moffas knä. Fast efter ett antal paket till så gav även han tomten en kram.

Den näst minsta va alldeles stum och stirrade med stora ögon växelvis på tomten och växelvis på den stora säcken med julklappar som tomten hade med sig. När sedan det största paket var till honom då fick farbror tomten en puss på skägget.

De två äldsta visste inte riktigt vad det skulle tro. Tomten finns ju inte, men ändå satt han där i vårat vardagsrum och allihopa vuxna va ju där oxå. Artiga som de är så både kramade och tackade de tomten och när han frågade om de ville följa med på en liten runda i släden som Rudolf drog, då va förvirringen total. Frågan är om de inte förväntar sig ett besök nästa jul med ;-).

 

1k kostade det att hyra tomten men det var värt vareda öre för att få den showen, för show var det och han hade gått rakt in i vilken ensambel som helst. Att dessutom de minsta nu är övertygade om att han finns tomten, det är ju bara ett extra plus.

 

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på julklappen Tempelriddaren som jag fick i ljudboks varianten. Fast jag är nog rätt säker på att det inte blir mer än nått kapitel innan John Blund kommer och slänger grus i mina ögon. För om tomten finns så måste ju även han finnas. Eller hur 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, nu har man börjat återhämta sig efter julafton. Tar på krafterna att ha alla barnbarn här. Gammal man orkar inte lika mycket som förr.

 

Idag blir det en sväng bland alla tokiga reaköpare på stan. Ska se om man hittar nått. Skulle behöva lite nya byxor :-D. Funderar på att slå till och bli ett teknikfreak oxå.

Ska se om jag hittar nån bra DvD med hårddisk till nått bra pris. Frugan tjatar så om att vi inte har nån spelare och därmed inte kan spela in program hon vill se men inte har tid till. Fast det bär emot.

 

Fick ett bra tips om bubbel till nyår. Hardys: Notting Hill ska visst vara prisvärt. Runt 150 sek tydligen. Passar en annan bra. Fast det får väl vänta till i morgon för den butiken har väl varken rea eller annadagsöppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de gått hem. Fan vilken underbar julafton det blev.

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på julklappen Tempelriddaren som jag fick i ljudboks varianten. Fast jag är nog rätt säker på att det inte blir mer än nått kapitel innan John Blund kommer och slänger grus i mina ögon. För om tomten finns så måste ju även han finnas. Eller hur 8-).

 

Har du läst Vägen till Jerusalem? Det var längesen jag läste trilogin, så jag kommer inte ihåg hur pass viktigt det är att läsa den, men jag tänkte bara upplysa dig om att Tempelriddaren inte är den första boken. Däremot har jag för mig att det är den bästa :mrgreen:

 

God Jul! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst Vägen till Jerusalem? Det var längesen jag läste trilogin, så jag kommer inte ihåg hur pass viktigt det är att läsa den, men jag tänkte bara upplysa dig om att Tempelriddaren inte är den första boken. Däremot har jag för mig att det är den bästa :mrgreen:

 

God Jul! :h:

 

Det är väl Arn-triologin du menar, eller hur. jag hade fel den här heter Brödraskapet men handlar om tempelriddare, av Robyn Young.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...