Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Har dessutom fått HM att fungera åt frugan på SvS. Borde nog bli datatekniker :roll:.

 

 

Men asså vadå tacksamhet :roll:. Nu vill hon veta hur hur tyder alla siffror hon får fram på bordet/spelarna :roll:.

Att de aldrig kan va nöjda. Nu måste man ju läsa på själv så man fattar nått man inte brytt sig om tidigare. Bara mer jobb hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svärsöner är bra att ha.

- De kan fixa datorfel och installera program etc.

- De kan hjälpa till att bära saker som ska flyttas.

- De ser till att man får barnbarn.

- De gillar poker.

- Man får presenter av dom när man fyller år.

- De fixar kortis i lägenheten så man inte kan laga mat utan att ringa fastighetsjouren :roll::evil:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade igår möte med alpmännen. Fyra timmar totalt. Vi kom inte överens om hur verksamheten skulle struktureras. Jag kan inte göra det på ett sätt som jag inte tror på. Det skulle innebära att jag tar på mig att bygga upp något som jag är övertygad om inte kommer att fungerar och det gör jag inte. Då får de hitta någon annan som vill va nickedocka.

 

Därmed är man officiellt arbetssökande igen. Fast det rer sig så småningom som han som gjorde sås sa.

 

På lördag är det tänkt att vi ska dra igång klubben med en liten turnering. Det är då själva fn vad svårt pokerspelare har att anmäla sig i tid till saker och ting. Vi har haft ca 35 förfrågningar av olika art fast det är långt från så många som anmält sig.

 

I lördags hade vi ett litet homegame som uppvärmning. I sju timmar lirade vi och till slut så hade jag backat hela 45 sek. Känns ju så där, inte att förlora 45 sekiner utan att det känns som om man lika gärna kunde sovit i sju timmar. Fast eftersom jag va back nästan 1 k när vi bestämde att vi skulle lira en halvtimme till så kan man säga avslutningen va bra.

 

Idag ska jag försöka motivera mig till en arbetsinsatts som motsvarar den lön jag fortfarande har. Första 75 minuterna har ju gått bra :roll:. Har iaf hunnit läsa de flesta inläggen jag är intresserad av här på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Idag ska jag försöka motivera mig till en arbetsinsatts som motsvarar den lön jag fortfarande har. .

 

Funkade kanon till lunch. Sen satte jag mig och åt och då försvann liksom arbetslusten. Så em tillbringades med att surfa på PF och lite andra sidor. Nu funderar jag på att gå hem straxt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag, 16:35
Sluta knega för dagen. Nu!

 

Lyckades själv med att ta lunch och raster i ca 5 timmar idag.

Om 20 minuter är det hemgång för mig.

 

Då va jag redan halvägs hem nästan :mrgreen:.

 

Ikväll blir nog SM-kval på betway och ev ett till Finnkampen. Däremot får det bli CG på FT då jag inte hittar var fan de gömt HHna på bw och därmed inte kan få in händerna i HM. Datatekniker kanske man skulle bli ja :roll:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand:

 

Total number of players : 5

Seat 1: Hero( $364.57 )

Seat 4: Fi1 ( $392.67 )

Seat 5: buttlaun ( $371.28 )

Seat 2: VeronicaE ( $121.5 )

Seat 3: chintzy ( $87.96 )

chintzy posts small blind [$0.5].

Fi1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :3h::3d: ]

buttlaun folds.

Hero calls [$1].

VeronicaE folds.

chintzy calls [$0.5].

Fi1 checks.

** Dealing Flop ** [ :3c::2d::Kc: ]

chintzy checks.

tonypstola bets [$2.25].

Hero raises [$10].

chintzy calls [$10].

Fi1 raises [$32.5].

Hero raises [$107.25].

chintzy folds.

Fi1 is all-In [$356.92]

Hero is all-In [$246.32]

** Dealing Turn ** [ :Qh: ]

** Dealing River ** [ :9c: ]

Hero shows [ :3h::3d: ] three of a kind, threes.

Fi1 shows [ :Kd::3s: ] two pairs, kings and threes.

Fi1 wins $28.1 from side pot#1 with two pairs, kings and threes.

Hero wins $725.14 from the main pot with three of a kind, threes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för glassigt jobb då? ska nog utbilda mig till det du håller på med

 

För att kvalificiera för mina arbetsuppgifter krävs det minst 5 års supande och/eller knarkande och utöver det bör man vara en speltorsk.

 

Ska du ta en vanlig utbildning för mitt jobb är det socionom du du ska plugga till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand:

 

Total number of players : 5

Seat 1: Hero( $364.57 )

Seat 4: Fi1 ( $392.67 )

Seat 5: buttlaun ( $371.28 )

Seat 2: VeronicaE ( $121.5 )

Seat 3: chintzy ( $87.96 )

chintzy posts small blind [$0.5].

Fi1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :3h::3d: ]

buttlaun folds.

Hero calls [$1].

VeronicaE folds.

chintzy calls [$0.5].

Fi1 checks.

** Dealing Flop ** [ :3c::2d::Kc: ]

chintzy checks.

tonypstola bets [$2.25].

Hero raises [$10].

chintzy calls [$10].

Fi1 raises [$32.5].

Hero raises [$107.25].

chintzy folds.

Fi1 is all-In [$356.92]

Hero is all-In [$246.32]

** Dealing Turn ** [ :Qh: ]

** Dealing River ** [ :9c: ]

Hero shows [ :3h::3d: ] three of a kind, threes.

Fi1 shows [ :Kd::3s: ] two pairs, kings and threes.

Fi1 wins $28.1 from side pot#1 with two pairs, kings and threes.

Hero wins $725.14 from the main pot with three of a kind, threes.

 

limpa 33 utg+1? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

limpa 33 utg+1? :shock:

 

Jupp :oops:.

 

Hade just då stattsen 28/26 på ca 120 händer och hade höjt de senaste 4 händerna (iofs helt legalt) och plockat upp blindsen/limparna. Kändes väl som att de skulle börja slå tillbaka mot en höjning till och jag lirar ogärna 33 OOP i 3-betad pott så därför föll valet på en limp. Är väl inte världens bästa spel men ibland så tycker jag det är ok.

 

 

EDIT: Skriver från fel konto. Handen är alltså från SvS och det är jag som spelar den

/Motfallskärringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja. Nu har man läxart upp henne så hon ger tusan i att skriva från mitt konto. Hon ska veta sin platts :roll:.

 

 

Asså måste säga att jag e klart besviken på responsen på vår turnering på lördag. Tidigare har jag fått en massa intresseanmälningar när jag frågat om det fanns något intresse för en pokerklubb här i stan. Dessutom kom det rätt många förfrågningar om själva turneringen på lördag men dåligt med definitiva anmälningar.

Men men, vi ska köra ändå och det blir ju rätt bra övervärde om man räknar in klockan från Police som är värd 2990 kr i prispotten. Dessutom kommer vi inte att ge oss utan vi kommer att köra på åtminstone fram till sommaren för at se om intresset växer. Däremot kommer vi inte att ordna med en fast lokal förrän vi ser att det verkligen finns ett intresse.

 

Annars ser det rätt mörkt ut. Svarta moln och ett intensivt snöfall utanför fönstret och en propp som gått här på jobbet så ingen tak/väggbelysning fungerar. Bara våra egna skrivbordslampor. Tur man har datorn att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klaga lagom. På vårt jobb har proppen istället gått i huvudet på våra chefer.

 

Jojo, tillhör inte du den skaran numera :mrgreen: ?

 

Sen klagar jag absolut inte för tydligen så funkar inte vår server heller vilket innebär att jag inte kan jobba :-P. Tur ens man spar allt viktigt som man jobbar med på servern och inte sin egen hårddisk. Och ännu mer tur att internet fungerar så man kan surfa runt i stora världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom kravspecifikationen för att bli chef här är följande:

 

* Total avsaknad av empati

* Funktionen "ge och ta" har försvunnit

* Lögn > Sanning

* Inte utföra uppgifterna man är ålagd inom överskådlig framtid

* Flexa fram till 13:30 och flexa från 14:30

* Organisera spioner inom medarbetarleden

 

så är jag inte det minsta intresserad av en chefstjänst på det här bygget. Det roliga är att det är du som betalar deras löner eftersom jag jobbar på ett statligt företag. Hoppas du är nöjd med vart dina pengar går... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom kravspecifikationen för att bli chef här är följande:

 

A* Total avsaknad av empati

B* Funktionen "ge och ta" har försvunnit

C* Lögn > Sanning

D* Inte utföra uppgifterna man är ålagd inom överskådlig framtid

E* Flexa fram till 13:30 och flexa från 14:30

F* Organisera spioner inom medarbetarleden

 

så är jag inte det minsta intresserad av en chefstjänst på det här bygget. Det roliga är att det är du som betalar deras löner eftersom jag jobbar på ett statligt företag. Hoppas du är nöjd med vart dina pengar går... :rolleyes:

 

Stämmer alternativen in på vår VD?

 

A [x]

B [x]

C [x]

D [ ]

E [x]

F [x]

 

Med andra ord så kan man tro att det är samma person ;-).

 

Sen ska jag sluta betala deras löner från maj :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså måste säga att jag e klart besviken på responsen på vår turnering på lördag. Tidigare har jag fått en massa intresseanmälningar när jag frågat om det fanns något intresse för en pokerklubb här i stan. Dessutom kom det rätt många förfrågningar om själva turneringen på lördag men dåligt med definitiva anmälningar.

 

Vår klubb har 30 medlemmar. 23 anmälda till vår lilla klubbturre imorgon. Fast det är klart - närkingar kanske är mer sociala än östgötar...;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...