Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

h=timma, kommer var engelskans hour

PT=pokertracker

BB=BigBets=2big blinds

 

$2k på nl50 är långt ifrån svårt. se mitt räkneexempel.

 

Tycker det är fint med lärare här på forumet :)

 

Frågor:

 

1. Varför blandar man in pokertracker i det hela?

 

2. Är ett big bet allstå 2 BB (big blinds)?

 

3. Varför skriver man inte bara att man räknar med att snitta tex 20% av inköpet per bord och timma alt. 100 händer?

 

4. Är jag helt ute och cyklar?

 

Ps. Jag är förskolelärare och inte lärare så jag behöver få in det med tesked!!

 

Tjocko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

teoretisk maxgräns bör nog hamna runt 10PTBB/100händer*1500händer/h=130PTBB/h. är det NL50 så blir det $150/h.

 

rent praktiskt vad jag tror man kan genomföra är antagligen i trakterna 10PTBB*1000händer/h, vilket blir runt $100/h. detta klarar man ca 12h dag utan knark. men säg 10h för att man ska orka göra det varje dag. så runt $1000/dag är nog vad man pallar på NL50. Säg $300k på ett bra år.

 

Men orka stanna kvar på NL50. Känns som en typisk skynda igenom-nivå. NL100 är ju mer fisk och samma propotion haj.

 

Öh, 20inköp per dag i snitt? GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En duktig 6-bordsgrinder kan alltså ha från 200:- till 400:- i skattefri timlön på vad som i princip är en mikronivå. Vet inte vad du menar med "illa".

 

Har som du säkert förstår inget med timpengarna att göra utan att du ska sitta timtals med 6 st nl50 bord och lyckas dubbla på tre av dem.

Känns som med ett korrekt spel på de nivåerna så ska du kunna dra in mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ärligt, inser du själv hur dumma grejer du skriver? Pallar inte ens diskutera me dig om du ska hålla på så...

 

Bara för att han höjer 50% av sinna händer så fattar du ju att du inte kan sätta han på en specifik hand om han går all in pre. Även spelare som höjer 50% pre får KK ibland, har till o me sett de hända...

 

Det var inte han som gick all-in. Han synade en all-in och det gör han med alla dessa händer. Han synade exakt alla reraisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice. DaPine87 är föresten break even nu de sista 40 000 händer. Det är jävligt lätt att räkna ut på papper, men du måste räkna med variansen, tilt och många andra faktorer.

 

Sen så är det OMÖJLIGT att tjäna $200 per dag, det skulle inte ens världens bästa spelare klara av (på NL50 då). Kanske i några dagar, men varje dag?

 

Ingen chans.

 

Sen om du menar att du under de senaste 2 åren har snittat $200 per dag på NL50 så är det jätteimponerande resultat. Men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att många klarar av det tyvärr.

 

Vi kan väl säga att du spelar 4 timmar och 4 dagar i veckan och du drar in 200 000kr /år, det är grymmt.

 

Lycka till me pokern och jag tycker verkligen att du borde försöka spela lite högre. Är du vinnande på NL50 tror jag inte det blir så stor skillnad lite högre upp, du har ju br till de ;)

 

Jag drog in 110k kr förra året på NL20 och då är jag inte ens en bra spelare, så det vore väl själva faan om inte en bra spelare skulle kunna plussa 200K/år om han dessutom spelar 5ggr högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drog in mellan 10000 kr och 15000 kr i månaden (bonusar inräknade) på NL50 för 2 år sedan. Numera spelar jag naturligtvis högre, men på den tiden var det inte någon större svårighet för mig att göra de pengarna. Spelade 4 bord.

 

Det var nog överlag lättare för 2 år sedan att vinna bra med pengar på den nivån. Gäller de flesta siter. Jag tror det är svårt att komma upp i sådana summor i dagsläget, men man kan helt klart tjäna hyggliga pengar, säkert en 5.000:---8.000:-. Sedan är det viktigt att markera att förtjänstmöjligheten torde vara bättre om man spelar short handed, jämfört med full ring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men heltok, ärligt?

 

Så om jag investerar $2500 (vi höjer br-kraven eftersom vi lirar 6 bord, man är ju ingen fisk ;) ) så är jag miljöner efter ett år! Jag grindar gärna 10 timmar varje dag för det, snälla lär mig :)

 

Det jag fortfarande försöker säga är att det är lätt att skriva ner det på papper och räkna ut det, men det är en helt annan sak att göra det(undantag för botar då).

 

Sen menar jag inte att ingen kan lyckas med det, men ni får det att verka så enkelt när ni räknar ut det och skriver ner det. Visa lite statestik på det istället!

 

Jag har spelat 13k händer/dag i 5dagar i sträck. Körde 2st 6h pass på 10bord NLT200 på prima. Var inte så överdrivet jobbigt, även om jag inte tror jag skulle palla det regelbundet och inte tycker det är värt pengarna. Så mycket förbättras inte min levnadstandard för att jag bränner ut mig lite halvt i ett år. Men om man verkligen vill så går det ju.

 

Kräver ju en del disciplin och vilja dock.

 

Testa att smacka upp 10st primabord, testa på den lägsta nivån om du inte vill riskera för mycket pengar medan du lär dig hantera hastigheten. Sedan är det bara att klicka och klicka, timma efter timma. Tiden går fort och man kopplar bort det mesta. Autopilot på.

 

Läs på 2+2 om supernova elite. Är ju ett gäng NL-fiskar som tänker spela in 1M vpp på stars på NL100-NL600 på ett år.

 

 

1. Varför blandar man in pokertracker i det hela?

för statistiken ofta presenteras ur PT

 

2. Är ett big bet allstå 2 BB (big blinds)?

Ja

 

3. Varför skriver man inte bara att man räknar med att snitta tex 20% av inköpet per bord och timma alt. 100 händer?

spelar du FLT 3/6, vad tjänar en normal spelare per bord och timma då? använd dina siffror i räkneexemplet.

 

4. Är jag helt ute och cyklar?

näh, är väl mest nomenklatur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog överlag lättare för 2 år sedan att vinna bra med pengar på den nivån. Gäller de flesta siter. Jag tror det är svårt att komma upp i sådana summor i dagsläget, men man kan helt klart tjäna hyggliga pengar, säkert en 5.000:---8.000:-. Sedan är det viktigt att markera att förtjänstmöjligheten torde vara bättre om man spelar short handed, jämfört med full ring.

Om det var lättare "förr" att tjäna pengar på 50nl hade jag nästan skämts att spela poker, plussar man inte 20-30bigblinds/100hd i längden har man jävla otur alltid eller så har man inte optimal strategi på nivån alt man suger på att lira.

Jag har 40 bigblinds/100 på 20k hd på nivån 3x5max ca 15-20 h i veckan.

På alla nivåer handlar det om att ha rätt strategi/taktik i förhållande till motstånd och tempo. Hade jag mött 5st med exakt samma spelstil som mig själv hade jag ju knappast plussat några 40bb d.v.s anpassa ditt spel efter motståndet!

En bra spelare på 2000NL kan lätt vara förlorande på 50nl (till anpassning skett vill säga)

Så spela 20h i veckan och snitta 4kdollar i mån är fullt rimligt på 50nl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg något felaktigt påstående jag har skrivit. visst jag eller de flesta andra här klarar inte det. men nu pratar vi om vad som är möjligt.

Ditt första inlägg i den här tråden var rätt pinsamt. Skulle vilja påstå att inget stämmer där alls. Du bör nog inte yttra dig mer i den här tråden.

 

OT: Lyckas någon hålla mer än 5-7,5ptbb/100 över en LÅNG period, typ 500k händer, så är det SJUKT. Skulle vilja se någon som klarat av det. Jag vet själv ingen som gjort det över fler än 50k händer. Men det ska nog kunna gå. 3-5ptbb/100 är nog närmast rimliga i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd! Ni som skriver att det är så lätt att vinna allt mellan 5 och 20 big blinds per timme på både NL50 och NL100 bör ju tillhöra dom 5%-en som är vinnande på poker. För de andra 95% som är förlorande på poker är ju detta prat om snitt en ren utopi... Säger inte att det är omöjligt att ha detta snitt, är fullt möjligt, men inte för alla.

 

Sedan kanske det kan vara lättare att vara mindre förlorande eller ha högre BB snitt om man väljer rätt site. SS är ju det mycket nybörjare på de lägre nivåerna och amerikanerna har ju en inställning till poker som i många fall handlar om underhållning och/eller förströelse som får kosta pengar. Hittar man rätt site många spelare av denna typ så bör det ju rimligtvis underlätta ens egna chanser att vinna.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska så kul tråd här :)

 

Jag drog in 110k kr förra året på NL20 och då är jag inte ens en bra spelare, så det vore väl själva faan om inte en bra spelare skulle kunna plussa 200K/år om han dessutom spelar 5ggr högre.

Snittade du alltså cirka $43 om dagen?

Hur mycket spelade du per dag?

Hur många bord?

Och hur lyckades du få alla spelare att donera pengarna till dig som inte ens var bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var lättare "förr" att tjäna pengar på 50nl hade jag nästan skämts att spela poker, plussar man inte 20-30bigblinds/100hd i längden har man jävla otur alltid eller så har man inte optimal strategi på nivån alt man suger på att lira.

Jag har 40 bigblinds/100 på 20k hd på nivån 3x5max ca 15-20 h i veckan.

På alla nivåer handlar det om att ha rätt strategi/taktik i förhållande till motstånd och tempo. Hade jag mött 5st med exakt samma spelstil som mig själv hade jag ju knappast plussat några 40bb d.v.s anpassa ditt spel efter motståndet!

En bra spelare på 2000NL kan lätt vara förlorande på 50nl (till anpassning skett vill säga)

Så spela 20h i veckan och snitta 4kdollar i mån är fullt rimligt på 50nl

 

Snitta 4K dollar i mån fullt rimligt på 50NL? På 20 tim/vecka? Tror jag inte ett ögonblick på. Löjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas någon hålla mer än 5-7,5ptbb/100 över en LÅNG period, typ 500k händer, så är det SJUKT. Skulle vilja se någon som klarat av det. Jag vet själv ingen som gjort det över fler än 50k händer. Men det ska nog kunna gå. 3-5ptbb/100 är nog närmast rimliga i längden.

 

Nu är det väl lite orimligt att vänta sig att någon som klår NL50 rejält skulle hinna lira 500K händer innan det är dags att kliva upp...

 

Dock så vet jag att de duktigaste 2+2-grindarna på de lägre nivåerna snittar 8-10PTBB/100 över en väldans massa händer. Men visst, då pratar vi om de som är exceptionellt duktiga. Om jag ska säga ett mer rimligt riktvärde för en duktig och ambitiös grinder så tycker jag att 5 är lagom, dock med lite mer utrymme uppåt än neråt (säg 4-7).

 

Nu har jag tyvärr inte kvar mina stats från när jag partygrindade förra vintern/våren så jag kan inte lägga upp någon screenshot, men jag landade på ca 7PTBB/100h (8-10 bord) efter ca 80k händer, och då spelade jag by no means perfekt poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte han som gick all-in. Han synade en all-in och det gör han med alla dessa händer. Han synade exakt alla reraisar.

 

Ok som om jag synar all in 3 gånger med KJ, betyder det att varje gång jag synar någon all in så har jag KJ?

 

Jag drog in 110k kr förra året på NL20 och då är jag inte ens en bra spelare, så det vore väl själva faan om inte en bra spelare skulle kunna plussa 200K/år om han dessutom spelar 5ggr högre.

 

Snälla läs tråden, eller rubriken i alla fall. Vi snackar om NL50 här, det är klart som fan att man lätt kan dra in 200K/år om man spelar högre, annars hade nog ingen spelat poker!

 

Jag har spelat 13k händer/dag i 5dagar i sträck. Körde 2st 6h pass på 10bord NLT200 på prima. Var inte så överdrivet jobbigt, även om jag inte tror jag skulle palla det regelbundet och inte tycker det är värt pengarna. Så mycket förbättras inte min levnadstandard för att jag bränner ut mig lite halvt i ett år. Men om man verkligen vill så går det ju.

 

Kräver ju en del disciplin och vilja dock.

 

Testa att smacka upp 10st primabord, testa på den lägsta nivån om du inte vill riskera för mycket pengar medan du lär dig hantera hastigheten. Sedan är det bara att klicka och klicka, timma efter timma. Tiden går fort och man kopplar bort det mesta. Autopilot på.

 

Läs på 2+2 om supernova elite. Är ju ett gäng NL-fiskar som tänker spela in 1M vpp på stars på NL100-NL600 på ett år.

 

 

1. Varför blandar man in pokertracker i det hela?

för statistiken ofta presenteras ur PT

 

2. Är ett big bet allstå 2 BB (big blinds)?

Ja

 

3. Varför skriver man inte bara att man räknar med att snitta tex 20% av inköpet per bord och timma alt. 100 händer?

spelar du FLT 3/6, vad tjänar en normal spelare per bord och timma då? använd dina siffror i räkneexemplet.

 

4. Är jag helt ute och cyklar?

näh, är väl mest nomenklatur.

 

5 dar i sträck ja, varje dag i ett år?

 

Sen är det väl klart att din levnadstandard förändras om du tjänar en mille på ett år.

 

Om man jämför NL50 och NL400 så kan man lätt snitta högre BB/100 på NL50, men variansen ökar eftersom man blir utdragen lite oftare. Får man sina AA utdragna 10 ggr mot skit på en dag så kan jag lova dig att man börjar tilta lite, och jag känner ingen som spelar sitt A game på tilt. Känner jag att jag börjar tilta lite nu så stänger jag av, men ska du lira så mycket varje dag så kan du inte stänga av. Jag tror att det skulle bli jättejobbigt.

 

Är inte meningen att hacka på dig för jag gillar verkligen det du skriver, men här håller jag inte me dig :)

 

Om det var lättare "förr" att tjäna pengar på 50nl hade jag nästan skämts att spela poker, plussar man inte 20-30bigblinds/100hd i längden har man jävla otur alltid eller så har man inte optimal strategi på nivån alt man suger på att lira.

Jag har 40 bigblinds/100 på 20k hd på nivån 3x5max ca 15-20 h i veckan.

På alla nivåer handlar det om att ha rätt strategi/taktik i förhållande till motstånd och tempo. Hade jag mött 5st med exakt samma spelstil som mig själv hade jag ju knappast plussat några 40bb d.v.s anpassa ditt spel efter motståndet!

En bra spelare på 2000NL kan lätt vara förlorande på 50nl (till anpassning skett vill säga)

Så spela 20h i veckan och snitta 4kdollar i mån är fullt rimligt på 50nl

 

lol?

 

Ärligt, om du har 40bb/100 på dina senaste 20K händer så kan jag sätta mitt liv på att det inte kommer hålla om du spelar 20K händer till. Jag har 11bb/100 på NL50, så du menar att jag haft en jävligt otur? Jag är kanske jävligt dålig :(

 

Vi räknar lite:

 

Du lirar 6 bord 6-max och snittar 75 händer i timmen.

På en timme lirar du 75*6=450 händer.

Har du en snitt på 40bb/100h är tjänar du:

40*0,5=$20 per 100 händer.

$20*4,5= $90 i timmen!!!

 

Du har inte lust att dela med dig lite av dina tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

myssion, vilka nivåer rörde det sig om då?

 

 

 

Oj, det föll bort när jag pillade runt i mitt inlägg, första 10-15k händerna eller nåt var NL25, resten NL50, vad jag kan minnas hade jag ungefär likadana stats på respektive nivå när man tittade på dem var för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt första inlägg i den här tråden var rätt pinsamt. Skulle vilja påstå att inget stämmer där alls. Du bör nog inte yttra dig mer i den här tråden.

 

OT: Lyckas någon hålla mer än 5-7,5ptbb/100 över en LÅNG period, typ 500k händer, så är det SJUKT. Skulle vilja se någon som klarat av det. Jag vet själv ingen som gjort det över fler än 50k händer. Men det ska nog kunna gå. 3-5ptbb/100 är nog närmast rimliga i längden.

 

Är ju du som är pinsam nu! Klart som fan det finns snubbar som snittar 8 PTBB/100 över en jävla massa händer!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...