Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

Ni förstår helt enkelt inte vad det handlar om! Sensaste 5 mån har jag nog plussat 95% av mina speldagar och det handlar inte om tur utan om att jag är bättre än 95% av mina motståndare. Glöm inte att vi snackar om 50nl 5max där spelarna knappast är av elitklass.

Detta eviga sjat om downswings tillhör dom högre nivåerna där marginalerna är mindre vilket leder till att man måste ta fler risker. Jag kan förlora dom flesta stora nyckelpotter och ändå på plussa marginellt vilket knappast hade gått på tex nl1000.

 

När förlorade du senast med set mot överset? All-in med AA preflop? floppad stege mot någon som sätter färg senare etc?

 

När hade du senast en dag då du backade 5 inköp trots att du ledde i varje hand? Sådana dagar kommer, och ibland flera dagar på rad. Och då faller ditt snitt bb/100 som en sten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När förlorade du senast med set mot överset? All-in med AA preflop? floppad stege mot någon som sätter färg senare etc?

 

När hade du senast en dag då du backade 5 inköp trots att du ledde i varje hand? Sådana dagar kommer, och ibland flera dagar på rad. Och då faller ditt snitt bb/100 som en sten...

 

Så är det, och då tar psyket stryk och man börjar, utan att själv märka det, spela något sämre och blir en förlorande spelare. Det tar tid att hitta tillbaka till spelet efter en downswing.

 

Däremot har jag ingen aning om hur mycket man kan tjäna som NL50 grindare. Antar att man kan tjäna ganska bra om man är en riktigt bra spelare och att man gular om man är en lite sämre spelare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När förlorade du senast med set mot överset? All-in med AA preflop? floppad stege mot någon som sätter färg senare etc?

 

När hade du senast en dag då du backade 5 inköp trots att du ledde i varje hand? Sådana dagar kommer, och ibland flera dagar på rad. Och då faller ditt snitt bb/100 som en sten...

Detta händer mig väldigt ofta, badbeatsen på 50nl är grova och haglar tätt pga allt fiskande. Den aggressiva naturen av ett shbord blir ofta för mkt för dom oerfarna spelarna och dom försöker ta efter en aggro stil dom inte behärskar vilket ger spelare som mig en enorm fördel. Känner jag att mitt psyke påverkats av en rad utdragingar så tar jag ett par dagars vila tills jag blir motiverad att börja vinna nya pengar (inte förlorade)

Jag vet att jag spelat alldeles för länge på 50nl än vad jag borde men har inte haft lust eller råd att klättra i nivå innan och för mig är 3-4k$/mån mkt pengar för den minimala ansträngning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att vi snackar om 50nl 5max där spelarna knappast är av elitklass.

Detta eviga sjat om downswings tillhör dom högre nivåerna där marginalerna är mindre vilket leder till att man måste ta fler risker. Jag kan förlora dom flesta stora nyckelpotter och ändå på plussa marginellt vilket knappast hade gått på tex nl1000.

 

Jag är förespråkare för att man kan krossa NL50 rättså rejält, men nu är du faktiskt ute och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förespråkare för att man kan krossa NL50 rättså rejält, men nu är du faktiskt ute och cyklar.

Ok kanske generaliserade lite väl där men jag är knappast ensam om det i denna tråden. I vilket fall som helst kan ingen downswing få mig att sluta krossa den nivån iaf. Däremot kan mitt dåliga spel som följer säkert göra det men det är ett helt annat problem som jag iaf inte har ännu!

Nu kommer jag tyvärr aldrig få veta om en downswing kommer att förstöra min winrate på nl50 eftersom jag antagligen inte kommer att spela där igen. Får väl helt enkelt va glad för mitt resultat på nivån och lovar att posta mina stats från po2 om jag bara får in fler hd där. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni förstår helt enkelt inte vad det handlar om! Sensaste 5 mån har jag nog plussat 95% av mina speldagar och det handlar inte om tur utan om att jag är bättre än 95% av mina motståndare. Glöm inte att vi snackar om 50nl 5max där spelarna knappast är av elitklass.

Detta eviga sjat om downswings tillhör dom högre nivåerna där marginalerna är mindre vilket leder till att man måste ta fler risker. Jag kan förlora dom flesta stora nyckelpotter och ändå på plussa marginellt vilket knappast hade gått på tex nl1000.

 

 

Lol...

 

Du har haft extremt mycket tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man råkar hamna i en downswing, börjar tilta, spela förloarande poker är man ju för studen inte vinnande och det kan inte längre klassas som en downswing. sedan vet ajg inte riktigt varför ni snackar om det. har ni spelat 1300händer/h någon gång? inte mycket tid att hinna tilta när man gör det. slaska kanske man hinner, men känns som att det snarare händer när man vinner, när jag torskar under monstergrindsessioner så tightare jag bara till mig ytterligare iaf.

 

swingsen blir ju inte överdrivet långvariga när man kör 13k händer/dag. de flesta som gör det drar ner sin vpip till 12-19 på 6maxborden, då minskar variansen igen.

 

en kul notis i varianssnacket är dock att när man kör monstersessioner så kommer man ofta sitta med väldigt stora stackar. jag klonkade 3outaren på river i en $1800-pott på NL200 t ex. det påverkar självklart variansen kraftigt när man och ens motståndare sitter på 2-5inköp på flera av borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man råkar hamna i en downswing, börjar tilta, spela förloarande poker är man ju för studen inte vinnande och det kan inte längre klassas som en downswing. sedan vet ajg inte riktigt varför ni snackar om det. har ni spelat 1300händer/h någon gång? inte mycket tid att hinna tilta när man gör det. slaska kanske man hinner, men känns som att det snarare händer när man vinner, när jag torskar under monstergrindsessioner så tightare jag bara till mig ytterligare iaf.

 

swingsen blir ju inte överdrivet långvariga när man kör 13k händer/dag. de flesta som gör det drar ner sin vpip till 12-19 på 6maxborden, då minskar variansen igen.

 

en kul notis i varianssnacket är dock att när man kör monstersessioner så kommer man ofta sitta med väldigt stora stackar. jag klonkade 3outaren på river i en $1800-pott på NL200 t ex. det påverkar självklart variansen kraftigt när man och ens motståndare sitter på 2-5inköp på flera av borden.

 

En haj utan dess like

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt Heltok och The__muse , jag tror ni har haft värsta rushen sen ni börjde spela NL. Vad plussade Heltok första månaden var det typ 30-40 inköp?

Jag har också haft såna rusher som har varat 2-3 månader. Visst man får en del badbeats, men rushen gör så man plussar rejält ändå. Typ flera set över set, träffar bra när någon annan har en hand de inte kan släppa o.s.v. Inköpen bara trillar in.....

 

Det vänder, 20-50bb/100h håller inte i längden. Men var glad så länge det varar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt Heltok och The__muse , jag tror ni har haft värsta rushen sen ni börjde spela NL. Vad plussade Heltok första månaden var det typ 30-40 inköp?

 

något sådant. men 200inköp senare så undrar jag hur länge min nybörjartur ska hålla i sig och varför min winrate ökar. jaja, även jag kommer ju garanterat gula, det sa ju baren-alex på seminariumet. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man råkar hamna i en downswing, börjar tilta, spela förloarande poker är man ju för studen inte vinnande och det kan inte längre klassas som en downswing.

Om man väntar sig att förlora $1 per speltimme och förlorar $100 är det fortfarande en downswing. Precis som det är en upswing i omvänd situation uppåt.

 

Begreppen har inget att göra med om ens väntade win-rate är positiv eller negativ.

 

För övrigt är tilt det enda tillfället jag faktiskt spelar vinnande poker. Är så vektight annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt Heltok och The__muse , jag tror ni har haft värsta rushen sen ni börjde spela NL. Vad plussade Heltok första månaden var det typ 30-40 inköp?

Jag har också haft såna rusher som har varat 2-3 månader. Visst man får en del badbeats, men rushen gör så man plussar rejält ändå. Typ flera set över set, träffar bra när någon annan har en hand de inte kan släppa o.s.v. Inköpen bara trillar in.....

 

Det vänder, 20-50bb/100h håller inte i längden. Men var glad så länge det varar!

 

Menar du att 30-40 inköp är bra första gången man spelar nl/månad ??

Eller menar du att 30-40 inköp per månad i längden inte håller?

 

30-40 inköp ser jag inte alls som några problem att dra in på nl100 på 1 månad i snitt över 1år.

Nåra timmars spel per dag räcker gott.

 

runt 20 inköp skulle jag klassificera som en Mkt dålig månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket skämtare i den här tråden. Känns som ingen har haft en riktig downstreak. Att man har 95% vinstsessioner i bagaget bevisar ju lite hur mycket tur man har haft. Det håller inte i längden!

 

Btw är jag gärna med på "$4k bettet". Sign me up for $2k på att han inte klarar utmaningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att 30-40 inköp är bra första gången man spelar nl/månad ??

Eller menar du att 30-40 inköp per månad i längden inte håller?

 

30-40 inköp ser jag inte alls som några problem att dra in på nl100 på 1 månad i snitt över 1år.

Nåra timmars spel per dag räcker gott.

 

runt 20 inköp skulle jag klassificera som en Mkt dålig månad.

 

Lol...

 

Du har haft tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt sista inlägg i denan tråden ! Allt snack om rushar och tur här e bara bs i mitt fall!!! Jag spelade ut dom flesta av mina motståndre totalt på både nl25 nl50 och händerna jag vinner vid 5max e inga set eller stegar oftast utan snarare tp mot mp. Detta är ofta fis desperata försök att sätta dit vad dom tror är en bully. Jag vet att många av er som skriver i denna tråd är mkt mer erfarna och bättre mot bättre motstånd! Men tror inte många av er hade kunnat ha en bättre winrate än mig på micronivåerna iaf!!

Tack för mig nu ska jag ut o festa. PS. Heltok håller med dig i det mesta du skriver, ser fram emot fler videos i din dagbok ;-) DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol...

 

Du har haft tur.

 

Vi pratar runt 200k händer.

Visst kan jag ha haft lite flyt vissa månader, men 200k händer är ändå rätt mkt.

 

Men när det gått mera kärvt har jag grindat mera för att jobba tbax o således spelat mig ur svackorna.

100% rakeback hjälper rätt bra när ja grinda på worldpx o 1-1.5 inköp om dagen i rb vart inge problem.

 

O andra sidan lägger jag MKT tid på tableselection, tror det ger mer än vad vissa tror.

Spelar på ongame just nu för en bonus o letar upp ett bord där ALLA sitter med runt 0.8-0.1 inköp.

 

 

Fast visst kan jag haft flyt ändå, det dementerar jag inte.

Sen så får man ju tänka på att nivån är nl100 o kryllar av tomtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratar runt 200k händer.

Visst kan jag ha haft lite flyt vissa månader, men 200k händer är ändå rätt mkt.

 

Men när det gått mera kärvt har jag grindat mera för att jobba tbax o således spelat mig ur svackorna.

100% rakeback hjälper rätt bra när ja grinda på worldpx o 1-1.5 inköp om dagen i rb vart inge problem.

 

O andra sidan lägger jag MKT tid på tableselection, tror det ger mer än vad vissa tror.

Spelar på ongame just nu för en bonus o letar upp ett bord där ALLA sitter med runt 0.8-0.1 inköp.

 

 

Fast visst kan jag haft flyt ändå, det dementerar jag inte.

Sen så får man ju tänka på att nivån är nl100 o kryllar av tomtar.

 

Pratar vi om 200k händer/månad?

 

F.ö rekommenderar jag dig att spela högre iom att du uppenbarligen är en fantastisk spelare. Gäller även the Muse...

 

 

P.S Jag har 6 PTBB på 100 k händer på NL 100 och jag upplevde det som jag krossade den nivåen. Denna tråd bevisar att jag nog är ytterst medelmåttig... D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...