Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

5 dar i sträck ja, varje dag i ett år?

 

Sen är det väl klart att din levnadstandard förändras om du tjänar en mille på ett år.

 

Om man jämför NL50 och NL400 så kan man lätt snitta högre BB/100 på NL50, men variansen ökar eftersom man blir utdragen lite oftare. Får man sina AA utdragna 10 ggr mot skit på en dag så kan jag lova dig att man börjar tilta lite, och jag känner ingen som spelar sitt A game på tilt. Känner jag att jag börjar tilta lite nu så stänger jag av, men ska du lira så mycket varje dag så kan du inte stänga av. Jag tror att det skulle bli jättejobbigt.

 

Är inte meningen att hacka på dig för jag gillar verkligen det du skriver, men här håller jag inte me dig :)

 

räkne-exemplet gällde "enbart" 10k händer/dag och 300dagar per år. sa inte att jag skulle palla det, men sa att det troligtvis finns någon på vår jord skulle kunna genomföra det OM denne ville det.

 

gör man det kommer man självklart må pyton. jag blev småsjuk efter 3dagar, antagligen pga stressen. men det var under ett race så man hade press på sig att sova, inte ta piss-pauser, äta rätt etc etc. har man inte sådana krav på sig så tror jag den fysiska belastningen blir mindre.

 

variansen är försumbar. när man spelar 10k händer/dag så försvinner de i mängden. speciellt om man harvar samma nivå över en längre tid.

 

visst det skulle bli jobbigt. jag tänker inte utsätta mig själv för det. men det går att göra och finns antagligen folk som gör liknande saker. se t ex de på stars som ska spela in 1M vpp på ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ju du som är pinsam nu! Klart som fan det finns snubbar som snittar 8 PTBB/100 över en jävla massa händer!!!

lol, hur stor skillnad är det på 7.5 och 8 då? Sa jag att det var omöjligt? Nej, jag sa bara att det var sjukt. Jag har spelat NL50 riktigt riktigt länge och har hyffsad koll på vad de bra spelarna vinner i längden. Skulle gärna vilja se lite bevis på folk som vunnit så mycket under en så lång period. Ge mig en print på någon som har cirka 10ptbb/100 över 500k händer så ska jag vara tyst sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore sjukt ballt om man gjorde dock.

Säsong fyra avsnitt ett av High Stakes Poker.

 

Gabe Kaplan: And here in the four seat, we have a player who probably is unknown to 99% of our viewers. At least when it comes to appearance, but if I say "Backdoor_lol", any viewer who has ever sat down at a micro limit NL table at any of the major sites will surely know who I'm talking about. Gary Loeb is rumoured to be one of the five biggest winners of all-time when it comes to online poker. Numbers all the way from the low seven figures up to much much higher than that has been proposed, but he remains very secretive.

Let's see how he handles his $200,000 stack tonight.

 

AJ Benza: It has to be a HUGE change for him, going from the $50 stack to tabling the networth of an average New England suburban family at once.

 

Gabe Kaplan: Yeah...hmm...I'm not sure what you just said, I just kinda...shut off, you know? Whenever you open that mouth of your's. Anyways, in the next seat we have an old familiar face; Eli Elezra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte länka och hålla på en massa, du kan själv skimma igenom SSNL på 2+2, finns hur mycket som helst att referera till, men några exempel:

 

"4bb/100 and 70SD means you're not very good"

 

"a very good player (8 PTBB/100 or more)"

 

"For more marginal winners (4 PTBB/100 or less)"

 

"Some things to keep in mind though: 4 PTBB/100 is a pretty low winrate"

 

"Since when is a 5PTBB/100 winner not a good winner ?!

Ever since the best players have been crushing SSNL for 8-10 PTBB/100+"

 

Det tråkiga med sådana här trådar är att det alltid dyker upp folk som ifrågasätter bra resultat baserat på någon form av "det här är det bästa jag klarar av, så det där måste ju vara i princip omöjligt..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka att många spelar för skojs skull också och då är det kanske inte så svårt att tabla x antal bord x antal timmar/dag.

Poker är trots allt ganska roligt förutom de gångerna man torskar som en sten.

 

Hur stor är x, och varför använder du samma beteckning för två olika variabler? Och vad menar du, att det är lätt att grinda sönder sitt liv om man inte bryr sig om pengarna? Wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är x, och varför använder du samma beteckning för två olika variabler? Och vad menar du, att det är lätt att grinda sönder sitt liv om man inte bryr sig om pengarna? Wtf?

 

haha. Du är rolig du. Grinda sönder sig och skita i pengarna.

Så har inte jag uttryckt mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har med säkerhet iaf spelat nära på en halv miljon händer på 0.25 / 1 och 0.50 / 1, och för några månader sedan när jag skulle se hur mkt jag vann så kom jag upp i 350 kr i timmen, det är alltså ett snitt. Det var varken en bra eller dålig månad.

 

Då 6-tablade jag, så bordssnittet blev ca 58kr i timmen drygt åtta dollar, alltså 16bb i timmen.

 

Det går att vinna mkt när folk inte inser att man vinner 90-95 procent av alla viktiga showdowns. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har med säkerhet iaf spelat nära på en halv miljon händer på 0.25 / 1 och 0.50 / 1, och för några månader sedan när jag skulle se hur mkt jag vann så kom jag upp i 350 kr i timmen, det är alltså ett snitt. Det var varken en bra eller dålig månad.

 

Då 6-tablade jag, så bordssnittet blev ca 58kr i timmen drygt åtta dollar, alltså 16bb i timmen.

 

Det går att vinna mkt när folk inte inser att man vinner 90-95 procent av alla viktiga showdowns. ^^

 

0,25/1, aldrig hört talas om sånt nivå.

 

0,5/1, där är drygt $8 lika med 8bb, inte 16bb.

 

Sen så skriver du att du kom upp i 350kr i timmen, de låter inte som ett snitt.

 

Första inlägget i detta tråd skriver du att du brukar vinna

 

50-75 dollar om dagen rakeback + i snitt runt 100-200 dollar på spelet.

 

andra inlägget skriver du att du spelar

 

 

2-3 upp till 6 timmar om dagen 3-5 dagar i veckan - går galant.

 

 

Nu helt plötsligt har du 8bb/100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mkt jag lirar skiljer oerhört mkt. Men rent generellt lirar jag ganska lite för att försörja mej på pokern.

 

Och 0.25 / 0.5 är standardnivån för mej, och den där månaden lirade jag 0.25.

 

Snälla, efter punkt(.) så är det en ny mening. Ta inte citat från andra meningar och tryck in dem för att passa dina tankar.

 

Jag spelar ngn timme om dagen, tjänar mellan 100-200 dollar i snitt på dem få timmarna, jag har lirat ungefär en halv miljon händer på den nivån.

 

Kan inte vara så svårt att begripa ? ;)

 

Och ja, runt 300-400kr är mitt snitt på dessa två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mkt jag lirar skiljer oerhört mkt. Men rent generellt lirar jag ganska lite för att försörja mej på pokern.

 

Och 0.25 / 0.5 är standardnivån för mej, och den där månaden lirade jag 0.25.

 

Snälla, efter punkt(.) så är det en ny mening. Ta inte citat från andra meningar och tryck in dem för att passa dina tankar.

 

Jag spelar ngn timme om dagen, tjänar mellan 100-200 dollar i snitt på dem få timmarna, jag har lirat ungefär en halv miljon händer på den nivån.

 

Kan inte vara så svårt att begripa ? ;)

 

Och ja, runt 300-400kr är mitt snitt på dessa två år.

 

 

LOL

 

Roligt att se att du bara svarar på frågor som passar dig.

 

Du börjar överdriva nu, kommer inte svara eller snacka med dig längre förren du slutar ljuga.

 

Om du hade kollat upp hur mycket du vinner per dag eller i timmen så hade du bara skrivit det och inte skrivit anorlunda varje gång. Först så spelar du NL50 och har lirat 500 000 händer på den nivån (vilket bara en idiot skulle göra), sen så har du spelat på NL100, och låt oss inte glömma den månaden du lira NL25. Du vinner 95% av alla viktiga showdowns.

 

************************************************************************************

 

Så klart finns det en anledning till att jag reagerar så starkt på denna tråd. Här skriver alla om du lätt det är att tjäna pengar på så låga nivåer. Vi har ju bland annat FraZin som inte har den blekaste aningen om hur mycket han snittar, men ger sig inte. Sen har vi en annan kille som tycker att man har jävligt otur eller suger på poker om man inte plussar 20-30bb/100. Själv ligger han på 40bb/100.

 

Vad tror ni händer med alla trötta unga grabbar som går sista året på gynmasiet och råkar surfa in på europas största pokerforum. Man ser ju poker överallt nu, klart man ska in och läsa lite. Vad tror ni de tänker när de läser denna tråd? Hur många av de tror ni blir sugna på att plugga vidare? Hur många av de kommer söka jobb efter de läst lite i denna tråd? Hur många av de kommer inte söka socialbidrag innom ett år?

 

Man kan ju lätt tjäna lika mycket som en läkare på NL50, som alla de andra här.

 

Men jag får la ge upp, jag är bara en fisk som snittar 10bb/100 på NL50 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska så kul tråd här :)

 

 

Snittade du alltså cirka $43 om dagen?

Hur mycket spelade du per dag?

Hur många bord?

Och hur lyckades du få alla spelare att donera pengarna till dig som inte ens var bra?

 

 

Om du har räknat rätt så blir det det.

Ingen aning. Har alltid spelat som det faller in, men det är nog mer än de flesta iaf.

1-4, 2 bord i snitt antagligen. 1-2 i början och 4 när jag blev van vid multitabling.

Genom att spela som de gör hela tiden, dvs syna allt och bluffa hela tiden.

Jag har påpekat det förut. Man behöver inte vara så super. Huvudsaken är att man spelar någorlunda vårdat och försöker spela bra. Undviker man bara att sitta och höja med 83off eller syna höjningar med T6 regelbundet som folk gör så är mycket vunnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man måste vara autistisk eller något liknande om man skall kunna sitta och spela på 10stycken 6-maxbord samtidigt och hålla koll på 50 stycken motspelare som byts ut lite då och då samt varje gång ett fönster ploppar upp komma ihåg tidigare händer under sessionen och dessutom precis vem som gjort vad i alla händer som man håller på med för tillfället när man spelar sitt LAG-spel.

Har man en sådan hjärna att man kan hålla allt det i minnet samtidigt så kan man ju börja leta efter stora primtal också genom huvudräkning. Eller varför inte gausseliminera 20x20-matriser för hand fast utan papper och penna när man ändå är igång med hjärnjympan? Givetvis under tidspress också. 8 timmar om dagen.

Hur gick det föresten för han på 2+2 som skulle spela 20k händer under ett dygn?

Jag har för mig att på e-bay så säljer dom e-böcker med "system" som lovar att man kan tjäna 100-tals dollar i timmen genom att sälja saker via e-bay. Undrar om det inte är just dessa böcker de lyckas sälja till mindre begåvade människor som tror att de ska lyckas med samma sak.

Min poäng är i alla fall att jag tror säkert att folk kan snitta 20-30 bb/100 över många händer på NLT. Men jag har svårt att tänka mig att det är möjligt när man 10-tablar 6-maxbord i långa sessioner dagligen under lång tid. Jo, det är möjligt att det finns NÅGON som lyckats med det. Men i poker finns ju varians. Och så finns det autister. Men snälla, säg inte att ni tror att vem som helst, eller ens en hyggligt begåvad spelare kan förvänta sig sådana resultat.

Och det fåtal människor som lyckas tjäna en hyffsad summa på poker dag ut och dag in, gör det genom att de säljer en dröm om att tjäna en massa pengar till (i pokersammanhang) mindre begåvade människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är för litet sample men på de 5dagar då vi spelade ~120k händer plussade vi ca 12k på spelet och fick 5k i rb detta på NL200. Vilket blir ca 4-5PTBB/100händer. En hel del var HU med det mesta 6max. Nästan inget FR.

 

MEN vi spelade inte för att ha hög winrate, vi spelade för att rejka händer. Dvs mycket limpande, postade av dead blind utg, allt för att maximera antalet händer till uppemot 1300händer/h. Hade vi gått ner mot 1000händer/h hade vi antagligen inte gett upp lika mycket edge. Och prima är ju inte direkt fiskparadiset.

 

Spela 10 bord på Unibet/Ongame/Party/Everest/iPoker whatever, men bra table selection, hög koncentration, seriöst etc så är jag övertygad om att man kan knäcka nivåerna med 10PTBB/100händer även vid multitablande.

 

 

Många som försöker säga vad som andra kan och inte kan göra. Men jag har ännu inte hört några argument som inte endast gäller egenskaper hos den som skriver utan även gäller alla andra spelare. Tror inte någon här försöker får det att verka enkelt. Det är fan inte lätt att spela 10bord. Men omöjligt är det inte.

 

Tips är att kolla på lite warcraft3/starcraft/etc-filmer och se hur många beslut per sekund de bästa i spelen klarar. Ofta de som blir bäst grinders sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snitta 4K dollar i mån fullt rimligt på 50NL? På 20 tim/vecka? Tror jag inte ett ögonblick på. Löjligt!
Jaså du tror mig inte? Hade jag vetat hur man postade po2 statistiken hade jag kunnat bevisa det! Spelar dock på 100 nl nu och inser att det kommer ta ett tag innan jag får samma värde från denna nivå!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som många här "underskattar" en badstreak. Ingen spelar klara sig ifrån en badstreak om man spelar under ett år, om man inte har ofantligt mycket tur. Om man ska ligga över 5 BB / 100 hands måste man undvika det flesta utdragningar och spelar man på b2b som jag är det till synes omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr roland, Jag förstår dig inte riktigt?

Du vann alltså genom att syna allt och bluffa hela tiden?

När de satsar synar du? När de checkar satsar du? Låter som en bra och vinnande taktik!

 

Genom att spela som de gör hela tiden, dvs syna allt och bluffa hela tiden.

 

Men du höjde däremot inte med 83off och synade inte höjningar med T6 regelbundet?

Låter som om det du säger går emot sig själv?

 

Huvudsaken är att man spelar någorlunda vårdat och försöker spela bra. Undviker man bara att sitta och höja med 83off eller syna höjningar med T6 regelbundet som folk gör så är mycket vunnet.

 

Något dubbeltydligt skrivet av dig.

Men hey! Förklara det för mig; Hur snittade du över två inköp per dag under 365 dagar?

Ge mig din hemlighet så får du hälften av min vinst ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har med säkerhet iaf spelat nära på en halv miljon händer på 0.25 / 1 och 0.50 / 1, och för några månader sedan när jag skulle se hur mkt jag vann så kom jag upp i 350 kr i timmen, det är alltså ett snitt. Det var varken en bra eller dålig månad.

 

Då 6-tablade jag, så bordssnittet blev ca 58kr i timmen drygt åtta dollar, alltså 16bb i timmen.

 

Det går att vinna mkt när folk inte inser att man vinner 90-95 procent av alla viktiga showdowns. ^^

 

Om du har vunnit så stabilt varför spelar du fortfarande på dessa förhållandevis låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är för litet sample men på de 5dagar då vi spelade ~120k händer plussade vi ca 12k på spelet och fick 5k i rb detta på NL200. Vilket blir ca 4-5PTBB/100händer. En hel del var HU med det mesta 6max. Nästan inget FR.

 

MEN vi spelade inte för att ha hög winrate, vi spelade för att rejka händer. Dvs mycket limpande, postade av dead blind utg, allt för att maximera antalet händer till uppemot 1300händer/h. Hade vi gått ner mot 1000händer/h hade vi antagligen inte gett upp lika mycket edge. Och prima är ju inte direkt fiskparadiset.

 

Spela 10 bord på Unibet/Ongame/Party/Everest/iPoker whatever, men bra table selection, hög koncentration, seriöst etc så är jag övertygad om att man kan knäcka nivåerna med 10PTBB/100händer även vid multitablande.

 

 

Många som försöker säga vad som andra kan och inte kan göra. Men jag har ännu inte hört några argument som inte endast gäller egenskaper hos den som skriver utan även gäller alla andra spelare. Tror inte någon här försöker får det att verka enkelt. Det är fan inte lätt att spela 10bord. Men omöjligt är det inte.

 

Tips är att kolla på lite warcraft3/starcraft/etc-filmer och se hur många beslut per sekund de bästa i spelen klarar. Ofta de som blir bäst grinders sedan.

 

Innan jag började spela poker så spelade jag starcraft 4-5 timmar varje dag i 2-3 år, tröttnade lira så mycket när maphack och allt annat skit kom.

 

det står bl.a. hur enkelt det är att lira 8 bord, 5 timmar varje dag och snitta ca. 13bb/100 (varje dag i ett år). Läser man i den persons dagbok så skriver han att han är break-even på de senaste 40K händer.

 

Sen så skriver en annan att de flesta torskar för att de vill torska, de som vill vinna vinner. Ok, så 90% av alla pokerspelare vill torska?

 

En annan skriver att man kan tjäna $200 varje dag, och han skriver "VARJE" med stora bokstäver.

 

En annan här skulle skämmas om man inte plussade 20-30bb/100, han hävdar att man suger på poker om man inte plussar så mycket.

 

Jag har aldrig sagt att det är omöjligt att snitta10-20bb/100 men man är inte en dåligt spelare eller helt sjukt i huvuden om man inte uppnår det, tvärtom, så länge man plussar så tycker jag att det är imponerande.

 

Sen så håller jag fast vid att det är OMÖJLIGT att tjäna $200 varje dag.

 

Jaså du tror mig inte? Hade jag vetat hur man postade po2 statistiken hade jag kunnat bevisa det! Spelar dock på 100 nl nu och inser att det kommer ta ett tag innan jag får samma värde från denna nivå!

 

Öppna PO, tryck på "Print Screen" sen öppnar du paint och väljer klistra in. Sen lägger du upp det på nätet och klistrar in länken här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...