Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Leta fram det i PO som du vill visa. Tryck på "Print Screen" på ditt tangentbord. Öppna Paint. Välj "Klistra in". Spara bilden. Gå till t.ex. http://www.imageshack.us och uploada bilden där. Posta bilden i ett inlägg genom att länka med bildverktyget (den gulgråa fyrkanten i verktygsfältet som ser ut som... två berg eller nåt) till din bild på imageshack.

 

(Om det är flera grafer/siffror som finns på olika sidor så upprepa proceduren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta fram det i PO som du vill visa. Tryck på "Print Screen" på ditt tangentbord. Öppna Paint. Välj "Klistra in". Spara bilden. Gå till t.ex. http://www.imageshack.us och uploada bilden där. Posta bilden i ett inlägg genom att länka med bildverktyget (den gulgråa fyrkanten i verktygsfältet som ser ut som... två berg eller nåt) till din bild på imageshack.

 

(Om det är flera grafer/siffror som finns på olika sidor så upprepa proceduren)

Tack så mkt men tyvärr vill inte mitt tangentbord som jag, händer inget när jag klickar på print screen =( finns det något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr roland, Jag förstår dig inte riktigt?

Du vann alltså genom att syna allt och bluffa hela tiden?

När de satsar synar du? När de checkar satsar du? Låter som en bra och vinnande taktik!

 

 

 

Men du höjde däremot inte med 83off och synade inte höjningar med T6 regelbundet?

Låter som om det du säger går emot sig själv?

 

 

 

Något dubbeltydligt skrivet av dig.

Men hey! Förklara det för mig; Hur snittade du över två inköp per dag under 365 dagar?

Ge mig din hemlighet så får du hälften av min vinst ;-)

 

 

 

1, Nej, men det är så folk spelar. Det är en väldigt svag spelstil som är lätt att utnyttja genom att betta med starka händer och bluffa extremt sällan.

 

2, Det beror väl på om jag har en bra hand eller inte. Sitter jag med en dålig hand själv så är det bara att lägga sig. Har jag en bra hand så är det bara att slå om och ta hela stacken för dom eftersom folk gillar att syna reraisar även om de är helt tomma.

Vid check. Samma där. Meningslöst att bluffa såvida jag inte har en read som säger att spelaren går att bluffa.

 

3, Nej, undviker att spela dessa händer. Det är som att göra saker baklänges.

Att spela med 83off och T6off istället för AK eller TT är som att försöka cykla i ett badkar jämfört med att cykla på en rak motorväg.

 

4, Hemligheten är inte så hemlig. Du petar in pengar när du har bäst hand så synar dom av någon anledning som inte jag känner till. Drivkraften ligger iaf inte i att vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

3, Nej, undviker att spela dessa händer. Det är som att göra saker baklänges.

Att spela med 83off och T6off istället för AK eller TT är som att försöka cykla i ett badkar jämfört med att cykla på en rak motorväg.

 

 

Jag hade i alla fall hellre försökt cykla i ett badkar än på en motorväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså du tror mig inte? Hade jag vetat hur man postade po2 statistiken hade jag kunnat bevisa det! Spelar dock på 100 nl nu och inser att det kommer ta ett tag innan jag får samma värde från denna nivå!

 

Hade jag vetat hur man ordnar en date med Britney Spears, så hade jag ordnat det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för mig som är en helt okunning idiot till spelare som har snittat 4.2tkr per månad på mitt första spelhalvår i livet på microlimit SvS 0.5/1kr med i genomsnitt 33 big blinds/100 händer så bör jag vara nöjd...typ. Eller?

 

Då är det rent hobbyspel cirka 3h 4bord fullring varje kväll medan man sitter och tittar på TV.

 

Kanske dags att gå upp i nivå?

 

Cluelessrookie

 

Plussar man $2k i månaden i snitt under ett år på nl50 så är man duktig. Exklusive bonusar och rakeback dvs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för mig som är en helt okunning idiot till spelare som har snittat 4.2tkr per månad på mitt första spelhalvår i livet på microlimit SvS 0.5/1kr med i genomsnitt 33 big blinds/100 händer så bör jag vara nöjd...typ. Eller?

 

Då är det rent hobbyspel cirka 3h 4bord fullring varje kväll medan man sitter och tittar på TV.

 

Kanske dags att gå upp i nivå?

 

Cluelessrookie

huh?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka ens diskutera detta ämne.

 

En spelare som knäcker sin nivå kan hålla 10PTBB/100. Det verkar dom flesta överens om. Hur många händer man spelar per månad är då naturligtvis det enda viktiga. Spelar man 10 bord får man nog dra ner PTBB/100 lite (läs: ganska mycket).

 

10PTBB/100 * 20000händer = 2000PTBB => $2000 (NL50)

 

Löjligt att nämna summor som man vunnit om man inte redovisar hur många händer man spelat.

 

Att spela mer än 20K per månad och ha arbete/skola och liv ser jag som ganska svårt. Själv spelar jag inte NL50. Men jag brukar spela runt 12K händer per månad. Att jämföra summor med folk som jobbar med poker/arbetslösa, känns ganska meningslöst. Då dom sällan nämner att dom spelat 100K händer, men gärna hur mycket som vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla skitsnack det är i den här tråden. Det fattar väl alla normalbegåvade personer att det är omöjligt att hålla långsiktiga snitt på 20bb/100 händer med 6-10 bord igång samtidigt. Är absolut inte konstigt utan faktiskt sannolikt att vissa lyckas med detta under kanske 50k händer då dessa haft tur och sluppit en downswing men under 200k-500k anser jag detta omöjligt då variansen bör ta ut sig.

 

plussar man inte 20-30bigblinds/100hd i längden har man jävla otur alltid eller så har man inte optimal strategi på nivån alt man suger på att lira.

 

Jag har 40 bigblinds/100 på 20k hd på nivån 3x5max ca 15-20 h i veckan.

Så spela 20h i veckan och snitta 4kdollar i mån är fullt rimligt på 50nl

 

Fattar inte vilken nivå du spelat på men är du sugen på ett vad? Du får en månad på dig att plussa $4000 på nl50 med maxspel 80h. Allt ska spelas in för verificering och om du lyckas med detta så får du $4000 av mig. Om du misslyckas med detta så betalar du mig $4000. Pengarna sätts in i förskott hos en oberoende person som sätter in pengarna hos vinnaren efter att tiden gått ut. Vad sägs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vilken nivå du spelat på men är du sugen på ett vad? Du får en månad på dig att plussa $4000 på nl50 med maxspel 80h. Allt ska spelas in för verificering och om du lyckas med detta så får du $4000 av mig. Om du misslyckas med detta så betalar du mig $4000. Pengarna sätts in i förskott hos en oberoende person som sätter in pengarna hos vinnaren efter att tiden gått ut. Vad sägs?

 

Man blir ju lite frestad. $8k för 80h arbete är typ min normala vinstsnitt. Men är ju lite mer påfrestande och mindre utvecklande och dessutom känns det rätt 50/50 att man klarar de där sista $4k även om man faktiskt har vinstsnitt på $50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla skitsnack det är i den här tråden. Det fattar väl alla normalbegåvade personer att det är omöjligt att hålla långsiktiga snitt på 20bb/100 händer med 6-10 bord igång samtidigt. Är absolut inte konstigt utan faktiskt sannolikt att vissa lyckas med detta under kanske 50k händer då dessa haft tur och sluppit en downswing men under 200k-500k anser jag detta omöjligt då variansen bör ta ut sig.

 

 

 

Fattar inte vilken nivå du spelat på men är du sugen på ett vad? Du får en månad på dig att plussa $4000 på nl50 med maxspel 80h. Allt ska spelas in för verificering och om du lyckas med detta så får du $4000 av mig. Om du misslyckas med detta så betalar du mig $4000. Pengarna sätts in i förskott hos en oberoende person som sätter in pengarna hos vinnaren efter att tiden gått ut. Vad sägs?

Mkt trevligt erbjudande, vet inte om du är seriös men eftersom min bankrulle är på 6k$ så känns ditt vad lite tungt. Dessutom måste jag ju gå ner i nivå tillbaks till nl50 vilket heller inte känns så roligt. Sen spelar jag inte 6-10 bord utan 3 st 5manna!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir ju lite frestad. $8k för 80h arbete är typ min normala vinstsnitt. Men är ju lite mer påfrestande och mindre utvecklande och dessutom känns det rätt 50/50 att man klarar de där sista $4k även om man faktiskt har vinstsnitt på $50.

 

Du är ju NL50 proffs!

Anta utmaningen och visa hur mycket "normalt bra" (eller vad du kallar dig) kan tjäna in under 80h!

 

Vore bättre underhållning än HSP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://img217.imageshack.us/my.php?image=namnls4ww7.jpg

 

Vet inte ens om man kan se grafen, men detta är det bästa jag kunde bidra med . Har spelat på 2 olika sajter här e dom senaste 7k hd

Alltså inte för att vara taskig men du förstår fortfarande inte. Vad jag försöker få fram är att det är totalt menningslöst att se på ett mindre urval vad du har tjänat. Finns det en tillräcklig stor massa (spelare) kommer det sannolikt alltid finnas ett fåtal som ruschar längre än andra och då är det möjligt att hålla ett sådant snitt som du gjort men ju fler händer du loggar desto mer sannolikt kommer ditt förväntade värde att sjunka. De få som ruschar som dig kommer att skriva i forum att det självklart går att hålla sådana snitt men i verkligheten går det inte och det är vad jag och många andra försöker få fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen spelar jag inte 6-10 bord utan 3 st 5manna!

Du får spela så många bord du vill. Dock tror jag det blir i stort sett omöjligt om du bara spelar på tre bord men det var ju exakt vad du skrev:

 

Så spela 20h i veckan och snitta 4kdollar i mån är fullt rimligt på 50nl

Du måste då ha räknat på vad DU skulle klara av på tre stycken bord. Det låter ju inte så jobbigt att spela knappt 3h per dag på tre bord och dra in i snitt 80 inköp per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså inte för att vara taskig men du förstår fortfarande inte. Vad jag försöker få fram är att det är totalt menningslöst att se på ett mindre urval vad du har tjänat. Finns det en tillräcklig stor massa (spelare) kommer det sannolikt alltid finnas ett fåtal som ruschar längre än andra och då är det möjligt att hålla ett sådant snitt som du gjort men ju fler händer du loggar desto mer sannolikt kommer ditt förväntade värde att sjunka. De få som ruschar som dig kommer att skriva i forum att det självklart går att hålla sådana snitt men i verkligheten går det inte och det är vad jag och många andra försöker få fram.

Detta är inget mindre urval!! Jag har bara haft po i 5 veckor och spelat på 2 sajter , har bara 15k hd jag lagt in. Jag säger inte att jag är en gud på poker bara att jag kan spelet på denna nivå och kan läsa spelet bra. Jag har ett snitt på ca 40bb/100 senaste 30k hd kanske just för att jag "bara" spelar 3 bord och har bra reads på spelarna vid bordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget mindre urval!! Jag har bara haft po i 5 veckor och spelat på 2 sajter , har bara 15k hd jag lagt in. Jag säger inte att jag är en gud på poker bara att jag kan spelet på denna nivå och kan läsa spelet bra. Jag har ett snitt på ca 40bb/100 senaste 30k hd kanske just för att jag "bara" spelar 3 bord och har bra reads på spelarna vid bordet!

 

Lol...

 

Du har haft tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni förstår helt enkelt inte vad det handlar om! Sensaste 5 mån har jag nog plussat 95% av mina speldagar och det handlar inte om tur utan om att jag är bättre än 95% av mina motståndare. Glöm inte att vi snackar om 50nl 5max där spelarna knappast är av elitklass.

Detta eviga sjat om downswings tillhör dom högre nivåerna där marginalerna är mindre vilket leder till att man måste ta fler risker. Jag kan förlora dom flesta stora nyckelpotter och ändå på plussa marginellt vilket knappast hade gått på tex nl1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...