Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag har spelat NL50 i 3månader ungefär, har inga flashiga BB i timmen,

och jag spelar inte på någon rakeback sida.

 

men jag för noga dokument på vad jag plussat och förlorat de dagar jag spelat

 

jag spelar inte varje dag

 

men snittet ligger på mellan 3-4inköp per spelad dag.. oftast 250dollar men ibland kan man ju backa.. så mitt snitt på 3månader är ca 175-200dollar per spelad dag, oftast då ca 4 timmar. så skulle tippa ungefär ett inköp i timmen

6tablar

 

Räknade på det här... 6 bord, 90händer/timma, 4 timmar/dag ger 2160 händer/dag

 

175 dollar/dag ger drygt 8 PTBB/100

 

Säg till om jag räknar fel. Om jag räknar rätt så tror jag dig definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har du räknat rätt, bortsett från den lilla detaljen att det blir 8,1BB/100 händer.

 

Men 90 händer i timmen är ett jävla tempo. Det är inte alldeles enkelt att tabla 6st 6-manna bord i 4 timmar.

 

Det är många ungdomar som 8-12-tablar 6-mannabord så 6 bord är nog inga problem för dessa "multitasking"-experter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BS.

 

Kan vara bra att veta för alla nybörjare att detta är ljug.

 

Roligt att folk tar för givet att någon som plussar bra ljuger. Minns när Unreal/Texaslimitking frågade hur mycket som var "normalt" att plussa och även berättade vad han själv plussade när han spelade lowstakes. Hjort med flera hävdade att hans winrate var orimlig...

Menar givetvis inte att alla som säger att de plussar gör det, men att hävda att folk ljuger utan några som helst bevis är väll bull om något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade nl50 på ep för ca 2månader sedan.

Jag har 14,89bb/100h över 13k händer, men det skulle nog sänkas om jag spelade fler händer känns lite väl bra.

Men att plussa 10bb/100h på nl50 kan ju verkligen inte vara omöjligt i längden.

Säg att man trycker in 2k händer om dagen om man 6 tablar ca 5-6 timmars spel. Gör man det 20 dagar i månaden blir det 40k händer 10$x400 = 4000$ så det går faktiskt att göra bra pengar även på nl50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att folk tar för givet att någon som plussar bra ljuger. Minns när Unreal/Texaslimitking frågade hur mycket som var "normalt" att plussa och även berättade vad han själv plussade när han spelade lowstakes. Hjort med flera hävdade att hans winrate var orimlig...

Alltså, han hade en BB/100 på 5,8 (FL) efter 30k händer. Det är med stor sannolikhet orimligt att hålla det snittet i längden. Framför allt är det orimligt att man håller sig kvar på nivåer där man kan plussa så bra om man vinner så pass mycket, vilket också var en poäng som Hjort framhöll:

 

Jag tror inte att det är orimligt att din BB/100 kommer falla under 3,5. Snarare ser jag det som rätt troligt eftersom du troligen kommer hoppa upp i limit och då möter tyngre motstånd och sänka din BB/100 men öka din lönsamhet.

 

Mycket riktigt postar unreal senare statistik där han har gått upp rätt rejält i nivå och BB/100 sänkts till en mer rimlig nivå:

 

http://img446.imageshack.us/img446/8464/statsc2nz.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, han hade en BB/100 på 5,8 (FL) efter 30k händer. Det är med stor sannolikhet orimligt att hålla det snittet i längden. Framför allt är det orimligt att man håller sig kvar på nivåer där man kan plussa så bra om man vinner så pass mycket, vilket också var en poäng som Hjort framhöll:

 

 

 

Mycket riktigt postar unreal senare statistik där han har gått upp rätt rejält i nivå och BB/100 sänkts till en mer rimlig nivå:

 

http://img446.imageshack.us/img446/8464/statsc2nz.jpg

 

Tjena vad imponerande. Om jag fattar det rätt var det bara en nivå som var 6max också. Vet du om det han slängt upp någon utföligare statistik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, han hade en BB/100 på 5,8 (FL) efter 30k händer. Det är med stor sannolikhet orimligt att hålla det snittet i längden. Framför allt är det orimligt att man håller sig kvar på nivåer där man kan plussa så bra om man vinner så pass mycket, vilket också var en poäng som Hjort framhöll:

 

 

 

Mycket riktigt postar unreal senare statistik där han har gått upp rätt rejält i nivå och BB/100 sänkts till en mer rimlig nivå:

 

http://img446.imageshack.us/img446/8464/statsc2nz.jpg

 

Du missade poängen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar nl50 kanske 2 timmar om dagen kanske.

i snitt kanske jag har dragit in ett inköp om dagen .. men jag började med nl50 i början av månaden så det är svårt att säga..

 

Så du skrev ett inlägg om ungefär hur mycke, efter att ha spelat en dag?

 

 

För övrigt så beror det väl mycke på hur personen spelar, hur många bord mm.. Jag försöker spela 6-12 bord, vilket gör att jag inte spelar värst löst, ingen vidare bb/100 eftersom det tickar på rätt snabbt med händer. Men kan ändå få ihop en slant..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag är impad av alla som gör så mkt cash på grinda 6-8 bord.

Det har gått åt helvete när jag kört 4 bord+.:roll:

 

Blir jag för tajt så får jag aldrig betalt av fi när jag får stål.

Nästa problem är att jag har inte full koll på motspelarna vid typ mer än 4 bord vilket innebär att jag missar fiskar och motståndarna spelstilar.

Blir ofta bra händer på 4 bord samtidigt och så kommer det en farliga flopar...

så gör man dyra misstag.

 

Jag spelar på CDpoker, kanske inte rätt ställe att grinda?

Var spelar ni någonstans, Grindvänligt, där man kan få syn fast man är äckeltajt grinder?

 

Jag har istället gått upp en nivå spelar max 2 bord. Studerar motståndarna spelstilar noga, stjäl, tar tid till att tänka ut de perfekta betten, försöker helt enkelt spela bra poker.

Känns mer som man lirar poker då inte ett TV spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...