Gå till innehåll

Hur mycket kan en NL50 grinder tjäna?


pisak84

Recommended Posts

  • Svars 190
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OT: Men lirar du inte bra mkt högre än så? :P

 

Säg att du 6-tablar och trycker in 5PTBB/100 4 timmar om dagen vilket är vädligt realistiskt så blir det ju ändå 100$ om dagen. Och då känns ju även 5PTBB/100 rätt så underdrivet. Lär gå o hålla 10PTBB/100..

 

Snälla...va betyder all den här mumbo jumbon:) PT va fan e de?

 

Sry...är lite grön på alla förkortningar jag inte hittat på själv!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att du vill få det till något dåligt?

 

Ja, det är rätt dåligt kan man säga... Höjer man 50% (Och jag menar 50% av sina händer, inte 50% av de händer man spelar.) av sina händer så är man nere på Q7+, flesta A, alla par, många K och lite diverse händer.

 

Går man ett steg längre och synar alla reraisar så fattar du nog vilken klippa det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är rätt dåligt kan man säga... Höjer man 50% (Och jag menar 50% av sina händer, inte 50% av de händer man spelar.) av sina händer så är man nere på Q7+, flesta A, alla par, många K och lite diverse händer.

 

Går man ett steg längre och synar alla reraisar så fattar du nog vilken klippa det är.

 

Men ärligt, inser du själv hur dumma grejer du skriver? Pallar inte ens diskutera me dig om du ska hålla på så...

 

Bara för att han höjer 50% av sinna händer så fattar du ju att du inte kan sätta han på en specifik hand om han går all in pre. Även spelare som höjer 50% pre får KK ibland, har till o me sett de hända...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som Depine skrev går det absolut att tjäna 200 dollar på spelet VARJE dag.

 

Jag har spelat in ca 400k på 0.25 och 0.50 /1 och då lirar jag inte i närheten av "heltid". På två år. Så visst klagar jag inte.

 

2-3 upp till 6 timmar om dagen 3-5 dagar i veckan - går galant.

 

Anledningen varför man inte går upp i nivå är vel för att orka bry sig om annat i livet samtidigt som man har pokern som inkomstkälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som Depine skrev går det absolut att tjäna 200 dollar på spelet VARJE dag.

 

Jag har spelat in ca 400k på 0.25 och 0.50 /1 och då lirar jag inte i närheten av "heltid". På två år. Så visst klagar jag inte.

 

2-3 upp till 6 timmar om dagen 3-5 dagar i veckan - går galant.

 

Anledningen varför man inte går upp i nivå är vel för att orka bry sig om annat i livet samtidigt som man har pokern som inkomstkälla.

 

Nice. DaPine87 är föresten break even nu de sista 40 000 händer. Det är jävligt lätt att räkna ut på papper, men du måste räkna med variansen, tilt och många andra faktorer.

 

Sen så är det OMÖJLIGT att tjäna $200 per dag, det skulle inte ens världens bästa spelare klara av (på NL50 då). Kanske i några dagar, men varje dag?

 

Ingen chans.

 

Sen om du menar att du under de senaste 2 åren har snittat $200 per dag på NL50 så är det jätteimponerande resultat. Men om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att många klarar av det tyvärr.

 

Vi kan väl säga att du spelar 4 timmar och 4 dagar i veckan och du drar in 200 000kr /år, det är grymmt.

 

Lycka till me pokern och jag tycker verkligen att du borde försöka spela lite högre. Är du vinnande på NL50 tror jag inte det blir så stor skillnad lite högre upp, du har ju br till de ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teoretisk maxgräns bör nog hamna runt 10PTBB/100händer*1500händer/h=130PTBB/h. är det NL50 så blir det $150/h.

 

rent praktiskt vad jag tror man kan genomföra är antagligen i trakterna 10PTBB*1000händer/h, vilket blir runt $100/h. detta klarar man ca 12h dag utan knark. men säg 10h för att man ska orka göra det varje dag. så runt $1000/dag är nog vad man pallar på NL50. Säg $300k på ett bra år.

 

Men orka stanna kvar på NL50. Känns som en typisk skynda igenom-nivå. NL100 är ju mer fisk och samma propotion haj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teoretisk maxgräns bör nog hamna runt 10PTBB/100händer*1500händer/h=130PTBB/h. är det NL50 så blir det $150/h.

 

rent praktiskt vad jag tror man kan genomföra är antagligen i trakterna 10PTBB*1000händer/h, vilket blir runt $100/h. detta klarar man ca 12h dag utan knark. men säg 10h för att man ska orka göra det varje dag. så runt $1000/dag är nog vad man pallar på NL50. Säg $300k på ett bra år.

 

Men orka stanna kvar på NL50. Känns som en typisk skynda igenom-nivå. NL100 är ju mer fisk och samma propotion haj.

 

hehe, man är nog död efter 1 vecka då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rent praktiskt vad jag tror man kan genomföra är antagligen i trakterna 10PTBB*1000händer/h, vilket blir runt $100/h.

Skulle tro att antalet personer som klarar av att spela 1k/händer i timmen 30 timmar i veckan 50 veckor om året är under 10 om det ens finns någon. Disciplin, simultanförmåga, motivation och intelligens nog för att klara av varje del av det här är jäkligt sällsynta och att de sammanfaller i en person är jäkligt otroligt.

 

Praktiskt så tror jag att det inte finns någon människa på planeten som inte skulle vara en hund att dra in $300k på NL50 på ett år, oavsett motivation.

 

Att någon skulle klara av minst $150 om dagen på NL50 i, säg 100, dagar i rad är ett rätt stort lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semi-OT: är steget så litet mellan NL50 och NL100?

 

Jag spelar NL50 med rätt så ok resultat. Jag har kommit fram till att jag "behöver" 1000 dollar i bankrullen för att vara säker att inte gula. Resterande pengar tar jag ut i fickpengar (~500-1500 $ i månaden).

Lirat poker i något år, först låglimit SNG -> Cg NL25 och nu NL50 i tre månader. Har väl igentligen aldrig haft en fetstor downswing, visst har variansen grinat illa ibland men aldrig mycket. Tiltar nästan aldrig.

 

Borde jag flytta upp?

 

Hur gör man en smidig övergång?

 

spelar 2 bord NL50 och två NL100? Fuckar det upp hjärnan på en?

 

Köpa in semi-short? 2 bord NL50 och två NL100 med 70-80 i startstack? Är tveksam till shortstack lir - mitt lir bygger mycket på implicita odds och snittpotterna på mina bord tenderar att vara större än "medel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semi-OT: är steget så litet mellan NL50 och NL100?

 

Jag spelar NL50 med rätt så ok resultat. Jag har kommit fram till att jag "behöver" 1000 dollar i bankrullen för att vara säker att inte gula. Resterande pengar tar jag ut i fickpengar (~500-1500 $ i månaden).

Lirat poker i något år, först låglimit SNG -> Cg NL25 och nu NL50 i tre månader. Har väl igentligen aldrig haft en fetstor downswing, visst har variansen grinat illa ibland men aldrig mycket. Tiltar nästan aldrig.

 

Borde jag flytta upp?

 

Hur gör man en smidig övergång?

 

spelar 2 bord NL50 och två NL100? Fuckar det upp hjärnan på en?

 

Köpa in semi-short? 2 bord NL50 och två NL100 med 70-80 i startstack? Är tveksam till shortstack lir - mitt lir bygger mycket på implicita odds och snittpotterna på mina bord tenderar att vara större än "medel".

 

Jag är i precis samma sits som dig, har "ägt" 50 nl i några månader men känner att jag måste upp i nivå. Har lirat ca 4k hd på 100nl nu och mitt problem är att jag har för stor respekt för pengarna. Mitt tips är att ladda fullt på 2 bord när du provar 100 nl. Spelar du short stacked är risken nog stor att folk försöker köra över dig och du missar en korrekt uppfattning om nivån och dess tempo!

 

Ta tex 4 inköp och undvara dom till 100nl, tar dom slut flyttar du ner igen till nästa försök. Detta tycker iaf jag ett utmärkt sätt att komma in i en ny nivå/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teoretisk maxgräns bör nog hamna runt 10PTBB/100händer*1500händer/h=130PTBB/h. är det NL50 så blir det $150/h.

 

rent praktiskt vad jag tror man kan genomföra är antagligen i trakterna 10PTBB*1000händer/h, vilket blir runt $100/h. detta klarar man ca 12h dag utan knark. men säg 10h för att man ska orka göra det varje dag. så runt $1000/dag är nog vad man pallar på NL50. Säg $300k på ett bra år.

 

Men orka stanna kvar på NL50. Känns som en typisk skynda igenom-nivå. NL100 är ju mer fisk och samma propotion haj.

 

Men heltok, ärligt?

 

Så om jag investerar $2500 (vi höjer br-kraven eftersom vi lirar 6 bord, man är ju ingen fisk ;) ) så är jag miljöner efter ett år! Jag grindar gärna 10 timmar varje dag för det, snälla lär mig :)

 

Det jag fortfarande försöker säga är att det är lätt att skriva ner det på papper och räkna ut det, men det är en helt annan sak att göra det(undantag för botar då).

 

Sen menar jag inte att ingen kan lyckas med det, men ni får det att verka så enkelt när ni räknar ut det och skriver ner det. Visa lite statestik på det istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...