eloge38 Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Sen tar jag gärrna emot tips på vad jag behöver för att få trådlöst nätverk. Har just nu adsl-modem + vanligt nätverkskort i stationära datorn, vill givetvis ha internet på båda datorerna. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=7965&highlight=tr%E5dl%F6st+n%E4tverk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LordenDelly Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Är det möjligt att uppdatera en bärbar dator, typ mer minne, bättre graffekort sånna saker? Har sökt lite grann men står ju aldrig om några grejer till bärbara och det kan ju inte vara samma saker som till en vanlig. Nån datakunnig som vet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Är det möjligt att uppdatera en bärbar dator, typ mer minne, bättre graffekort sånna saker? Det brukar kosta en hel del att uppgradera en bärbar burk. Man måste alltid väga kostnaden mot vad man får genom att uppgradera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slovakien Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 Hej! Hittat någon som säljer en helt ny bärbardator som han säljer för ca 3000 kr och info om den är: 128 mb minne eller 256 20 GB hårddisk, 700 mhz processor. Tror ni denna dator är tillräckligt bra för att endast spela poker samtidigt som jag surfar, är inne i msn och laddar hem musik och använder den inte till något spel. Modellen är Apple ibook. Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 Hej! Hittat någon som säljer en helt ny bärbardator som han säljer för ca 3000 kr och info om den är: 128 mb minne eller 256 20 GB hårddisk, 700 mhz processor. Tror ni denna dator är tillräckligt bra för att endast spela poker samtidigt som jag surfar, är inne i msn och laddar hem musik och använder den inte till något spel. Modellen är Apple ibook. Tacksam för svar! Om du ska spela på pokerroom(betson mfl) eller något annat nätverk (b2b numera?, pacific?) som stöder mac går det fint. Annars om du tänkte lira genom virtualPC bör du komma på andra tankar. Gillar du mac så finns det numera macOSX för vissa intelburkar att ladda hem genom bittorrent. Dock ingen officiell utgåva än, kommer i butikerna om ett år eller så först(v 10.4). Då kan du lira poker på en vindowspartition och "använda" burken på OSX delen. Men är poker högprioriterat så nej, inget bra köp. /noob Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 ...Sen är inte priset så fantastikt att det i sig skulle rättfärdiga ett köp. Inte dåligt, men absolut inte bra heller... das is alles /noob Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slovakien Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 Så man kan inte med bärbar mac bara gå in på en sida som till ex party poker och instalera klienten och spela som vanligt? Låter skumt om det inte går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 Nope, man måste använda sig av virtualPC, ett program som "översätter" "windows-språket" till "macintosh-språket". Det kräver en massa juice från datorn vilket medför att det lätt kan lagga mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nucleus Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 ni som har en dell inspiron 6000 med 15'4" skärm, hur funkar det att spela med 1900x1200 i upplösning? blir inte allt grymt litet? är typ betsize o sånt ens läsbart? jag tycker det går utmärkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 3 November , 2005 Rapport Share Postad 3 November , 2005 ni som har en dell inspiron 6000 med 15'4" skärm, hur funkar det att spela med 1900x1200 i upplösning? blir inte allt grymt litet? är typ betsize o sånt ens läsbart? jag tycker det går utmärkt! Instämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fiddy Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 Är denna nått att ha tro? Kikade lite på denna: länk till elgiganten.se * LP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Betterman Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 Jag kan verkligen rekommendera Dell. Jag äger en Dell Inspiron 5150 sedan ett par år och har på den upplösningen 1600*1200 och kan därför köra 4 bord bredvid varandra. Ett tips! Köper ni Dell, ring upp en säljare och snacka och fråga lite om offert. Det går att snacka till sig att deras 3-års-nästa-dagen-support ska ingå kostnadsfritt. Det gjorde jag och för någon månad sedan fick jag strul och ringde supporten. Dagen därpå kom en tekniker och bytte moderkortet hemma hos mig - kostnadsfritt. Dell är kanon enligt mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 3 December , 2005 Rapport Share Postad 3 December , 2005 ni som har en dell inspiron 6000 med 15'4" skärm, hur funkar det att spela med 1900x1200 i upplösning? blir inte allt grymt litet? är typ betsize o sånt ens läsbart? jag tycker det går utmärkt! Instämmer. hur är skärmen på denna, matt och mindre bra betraktningsvinkel som min Dell x1 lr? Vore toppen om den vore så nice som Sony Vaio och deras killer skärmar, är de så bra tro? upplösningen låter iaf minst sagt lockande! nån som kanske orkar lägga upp lite bilder tagna med en digital kamera så vore det ännu bättre! jag har en del biler på min brevid en vaio men kommer ej ihåg vars man kan lägga upp bilderna, nån som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ninreb Postad 22 December , 2005 Rapport Share Postad 22 December , 2005 någon som kan svara på hur bra det funkar att köra 4-bord på en 17 -laptop. okej de får plats, men hur små blir borden egentligen?? går det att spela utan att anstränga ögononen o.s.v. ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
APC Postad 22 December , 2005 Rapport Share Postad 22 December , 2005 Tycker det går bra att ha 4 bord upp på min 15 tummare och då ser man bra. Själv spelar jag inte så många utan bara 2 max 3 för tillfället. Blir helt tilt i skallen om jag kör flera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ninreb Postad 22 December , 2005 Rapport Share Postad 22 December , 2005 jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hobbq Postad 22 December , 2005 Rapport Share Postad 22 December , 2005 jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra? Har en 17" bärbar med 1920x1200 upplösning fuknar perfekt. Ingen överlappning på 4 bord o då har man lite space över. Inga problem heller med att se vad som händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
APC Postad 22 December , 2005 Rapport Share Postad 22 December , 2005 jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra? Får inte överlapp på mina i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EAK Postad 23 December , 2005 Rapport Share Postad 23 December , 2005 jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra? Överlappning eller inte beror på upplösningen och inte vilken storlek skärmen har. Jag kör en 15" med 1920x1200 i upplösning. INGEN överlappning på party och 4 bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ninreb Postad 23 December , 2005 Rapport Share Postad 23 December , 2005 [Överlappning eller inte beror på upplösningen och inte vilken storlek skärmen har. Jag kör en 15" med 1920x1200 i upplösning. INGEN överlappning på party och 4 bord. jo jag vet att det beror på upplösningen t.ex. klara inte min 17 tft fyra bord. Visste dock inte att det fanns laptops 15' som klarar 1920-1200..... vad är det för några ? blir det inte väldigt litet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EAK Postad 23 December , 2005 Rapport Share Postad 23 December , 2005 jo jag vet att det beror på upplösningen t.ex. klara inte min 17 tft fyra bord. Visste dock inte att det fanns laptops 15' som klarar 1920-1200..... vad är det för några ? blir det inte väldigt litet? Dells inspiron 6000 klarar då 1920*1200, vet inte vilka fler datorer (om någon) som klarar av det. Hittar inget ställe att lägga ett exempel på hur det ser ut med 4 partyfönster i 1920*1200. Men jag tycker då absolut inte att det är för litet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Galerion Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Tänkte köpa Dell X1:an, skall användas för poker och internetsurfande...vill ha en vikt så nära kilot som möjligt, kan nån rekommendera nån annan modell.....X1:an har ju varit ute på marknaden rätt länge nu...skall man vänta?...nått nytt på gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag kan säga att vi har LG LW-75 på jobbet, och den är jag ta mig fan kär i. Visst, den är lite dyr och den fixar tyvärr inte högre upplösning än 1680x1050. Men satan va fin den är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakka Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Så vad tror ni om macintosh nya MacBook med processor från Intel? http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html Till den lär man väl inte behöva några specialklienter för mac? Aja...om inte annat så kan man ju köpa den för designen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Så vad tror ni om macintosh nya MacBook med processor från Intel? http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html Till den lär man väl inte behöva några specialklienter för mac? Jo, de flesta pokerklienter är skrivna för Windows. Det är ungefär samma sak som om du skulle köra Linux på din x86-burk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts