Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

Är även jag ute efter en bärbar som ska användas till pokerspel :)

 

Jag har följande krav:

 

Kunna 4-tabla på party utan allt för stor överlappning vilket betyder 1600x1050 eller 1600x1224 i upplösning.

Trådlöst nätverk

Under 2.5kg

 

Jag har kollat litegrann på Znote 4200 2.6kg och den har allt jag vill ha tyvärr är det inte en märkesdator, kanske aningens för tung, samt att den har fått kritik för att den är något högljudd :(

 

Pris spelar ingen större roll dock går inte vikten, trådlöst nätverk eller upplösningen att tumma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dell inspiron 9300 verkar optimal för både poker och film med en stor widescreenskärm. Problemet är bara att jag är några tusen kronor short. Istället för att leva snålt i ett par månader till så vore det bra om det gick att köpa den på säg 12 månaders avbetalning, men det verkar som att de enda som säljer det är Dell själva, och enda avbetalningsalternativet är 36 månader med en massa ränta :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell inspiron 9300 verkar optimal för både poker och film med en stor widescreenskärm. Problemet är bara att jag är några tusen kronor short. Istället för att leva snålt i ett par månader till så vore det bra om det gick att köpa den på säg 12 månaders avbetalning, men det verkar som att de enda som säljer det är Dell själva, och enda avbetalningsalternativet är 36 månader med en massa ränta :(

 

Fasen va jobbigt. Annars är 9300 en väldigt fin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har två frågor till de kunniga..

 

 

1/ är det bara Dell-datorer som har upplösningar 1600x1200 lr större (1920x1200)?

 

att man kan få 1920x1200 på en 15.4" verkar riktigt nice.. men som sagt är det bara dell som har denna superupplösningen..

 

 

en fråga om delldatorerna man kan snicka ihop på deras sida..

 

2/ påverkar val av grafikkort (64mb vs 128mb), processorhastigheten, storleken på minnet eller hårddisken något av följande:

 

vikt, batteritid,värme o ljud

 

 

 

jag försöker hitta den perfekta pokerdatorn efter följande kriterier

 

*måste klara minst 1600x1200 (1680x1050 i absolut värsta fall!)

 

*ej för kort batteritid

 

*smidig,tyst o LÄTT (ej bli för varm)

 

*bra processor med mkt minne

 

*design är inte så jätteviktigt, men ändå ett ganska starkt plus

 

*grafikkort är inte viktigt, kommer aldrig spela något 3d-spel, vill hellre ha ett som drar lite ström och inte värmer upp datorn till 100 grader

 

tycker 9300 är för klumpig och tung, visst blir den det när man har 17", men om man kan få samma upplösning på en lätt 15" vore det guld

 

några bilder på 9300 jämfört med en mac

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=393511

 

 

sitter o jämför inspiron 6000 o Latitude D810, kom med tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/ är det bara Dell-datorer som har upplösningar 1600x1200 lr större (1920x1200)?!

Jag har en D810 med 1680x1050 vilket funkar alldeles fenomenalt. Tror det skulle bli för pluttrigt med 1920x1200 på 15.4 skärm utan vill du ha det ska du nog satsa på en dator med 17-tumsskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/ är det bara Dell-datorer som har upplösningar 1600x1200 lr större (1920x1200)?!

Jag har en D810 med 1680x1050 vilket funkar alldeles fenomenalt. Tror det skulle bli för pluttrigt med 1920x1200 på 15.4 skärm utan vill du ha det ska du nog satsa på en dator med 17-tumsskärm.

 

 

jag vill verkligen ha minst 1200 i höjd.. har 1600x1200 och det funkar perfekt för 4st eurobet-fönster och så kan man ha en glipa i mitten där man kan se lite PT-siffror så man slipper tabba för at se hur mkt man vunnit/förlorat

 

testade lite att göra en bild i paint som var 150 hög och på så sätt mäta hur mkt av bilden som skulle försvinna... kom fram till att har man bara 1050 överlappar bet/calll/raise knapparna

 

i längden är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv..

 

MEN, om det finns en superlätt/smidig/snygg drömdator med 1680x1050 så kan jag nog överväga att ta den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... :)

 

n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv..

 

kanske sant :)

 

 

åhhh, jag har hittat den jag vill ha!!

 

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3

 

varför finns det inga liknande för max 25k :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... :)

 

n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv..

 

kanske sant :)

 

 

åhhh, jag har hittat den jag vill ha!!

 

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3

 

varför finns det inga liknande för max 25k :/

 

Helt sjukt, en dator för 36lax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... :)

 

n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv..

 

kanske sant :)

 

 

åhhh, jag har hittat den jag vill ha!!

 

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3

 

varför finns det inga liknande för max 25k :/

 

 

länk till laptopsdirect.co.uk

 

 

Helt sjukt, en dator för 36lax.

 

28 går den att få för...

 

usch, vill ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... :)

 

n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv..

 

kanske sant :)

 

 

åhhh, jag har hittat den jag vill ha!!

 

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3

 

varför finns det inga liknande för max 25k :/

 

 

länk till laptopsdirect.co.uk

 

 

Helt sjukt, en dator för 36lax.

 

28 går den att få för...

 

usch, vill ha!

 

Går säkert att få för 5k ute på gatan men den kostar 36k inkl. moms

Det är mycket pengar det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska försöka köpa en ny från ebay, går att komma över dom för runt 2000 dollar :D sen köper man bara ett svenskt keyboard i sverige o byter så man får åäö

 

sen är nog frakten runt 100 dollar o sen momms på allt 25%..

 

 

blir lite över 20 000 totalt om jag köper den nu, annars kan man ju vänta några månader..

 

men fan vill verkligen ha den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade precis på en Acer Aspire 5024. Den har 1.6" mindre skärm än en inspiron 9300, men det gör den ju å andra sidan bara mer portabel. Vikt 3.1kg. Man får mycket prestandra för pengarna jämfört med insipron 9300. Upplösningen är dock inte jättebra, men går att spela två bord med lite överlappning iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..upplösningen 1650x1050. Är det någon som provat denna upplösning. Går det hyggligt att spela med fyra bord? Jag förstår att det blir en del överlappande men är det ok ändå tycker ni?

 

Det blir 0 överlappning med den upplösningen och fyra bord. I alla fall med party, prima och många andra siter.

 

edit: nej nu tänkte jag lite fel :) det blir visst lite överlappning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...