Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sen kan du faktiskt skala ner (köra med sämre upplösning, bara max som är skön att ha!)

 

Det blir suddig bild om man ändrar upplösningen på en TFT-skärm.

 

Inte en chans, bilden på min TFT-skärm till min stationära dator blir inte suddig bara för jag ändrar upplösning?

 

Bara för att en skärm har maxupplösning, är det väl inte meningen att man ska använda den upplösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

länk till dell.com

kika på den...innan du springer ner på påav o köper hp:n

ta bort 3 år på platsen servie och lägg pengarna på GRYMM upplösning a:

hamnar på 13.5k

15,4" widescreen skärm UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200) innebär plats för många pokerbord, exploder fönster etc etc utan överlappning! för er med problem med denna upplösning, funderat på att vara förbi optikern o köpa glasögon? :shock:

fö vet jag verkligen inte hur man kan kalla en 17 tummare för bärbar? möjligen ett skrivbordsersättnings alternativ...skulle vilja se den som "smäller" upp en 17 tummare på bussen lr liknande! kanske om man sitter på ett separat släp bakom lr nåe... ;)

JO, jag ändra mig nu! Vill ha dell, men pappa ska ju tjöta med alla sina vänner som han tror kan mycket om datorer! :P

IDag är sista dagen man får dubbla arbetsminnet gratis (1024 istället för 512) på dell med! Så det lutar åt den!

EDIT: Pappa lipar över att hans kompis säger att det blir för litet med 15,4" och 1920x1200, bara för hans kompis säger att det är jobbigt att SE med 17" 1440x900!

Det går ju för fan att ändra textstorlek!

Sen hur skönt är det inte att lira 4 bord UTAN överlapp och ev. ha plats över för mer?

Btw. Hur lång tid kan en DELL ta i leverans ?

RE-EDIT:

Kan någon kolla på internet ifall det finns någon annan dator med 15-16" skärm som har Amd Turion 64 processor, med 1440, 1680 eller 1920 upplösning på skärmen, för ett pris UNDER 15k. som INTE är Dell?

 

för pengarna så får du oslagbart bäst prestanda med dell! (har kollat runt och ej hittat nån som slår dem iaf) sen att många älskar att hata dell är väl ungefär samma anledning som att hata bill gates (trots att han skänker MEST pengar till välgörenhet i hela världen!) en hopplös diskussion...kolla vidare i denna tråd så ser du att den dator jag rekommenderat är den de flesta poker spelare föredrar!

dell är de enda jag vet som har den upplösningen. sen kan du faktiskt skala ner (köra med sämre upplösning, bara max som är skön att ha!) den om du inte "törs/ids" vara till optikern.

dell tar ca 1-2 veckor, lite beroende på hur du betalar etc. om du är student så får du ännu billigare alt extra tillbehör, fsk till.

lycka till med ev datorköp!

testa var förbi lokal datorhandlare och känn på en 12" - 17" så kanske du förstår bättre vad skillnaden är mellan bärbara och släpbara laptops är

 

 

 

Japp. Så sa jag med, men pappas kompis tyckte t.ex. att Acer var bättre, sen så gillar Pappa HP, och så säger Pappa att han hört massa skit om DELL!.

 

Jag vet att DELL gör bra grejer. Så jag tänker inte gå med på att köpa annat. Men vi skulle till INET-Data eller något på lördag och kolla lite, kan ju jämföra 15" och 17", men tänker fortf. inte köpa någon annan än Dell!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans, bilden på min TFT-skärm till min stationära dator blir inte suddig bara för jag ändrar upplösning?

 

Bara för att en skärm har maxupplösning, är det väl inte meningen att man ska använda den upplösningen?

 

På TFT/LCD-skärmar så ska man köra den upplösning som den är tillverkad för. Annars blir det suddigt, finns inga LCD'er i världen som inte ger sämre bild på lägre upplösningar (om det eventuellt inte är exakt halva upplösningen då :) ).

 

Kör på en Dell, oavsett vad din faders inkompetenta kompisar säger om upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har någon info om Toshiba Qosmio F20-137 (Länk) ?

 

Utseende mässigt så ser den rätt nice ut och allt annat verkar ok om något låg upplösning.

Är riktigt sugen på denna och då speciellt för Media Center, skulle passa bra med 360'n som står här hemma.

 

Så, någon som har en Qosmio eller iaf har någon info om dom. Verkar inte vara en laptop som är i var mans hem precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor, dyr och för låg upplösning. Dock så har den bättre grafikkort.

 

Kör en Inspiron 6000 med Media Center som tillval istället :)

 

Ogillar att den inte har ett trådlöst nätverkskort som är intregerat, pallar inte med pci-kort och dyl, en småsak men jag har så på min nuvarande burk och det retar mig nå rejält.

 

Sen finns det ju lite roliga saker till Qosmio också, såsom fjärr och tv-tuner, tillsammans med media center så blir det en fin maskin.

 

Som sagt riktigt sugen men priset är lite väl högt, kanske får leta upp någon annan laptop med media center endå.

 

 

Edit:: Verkar som jag sett fel, Mini PCI trådlöst LAN-kort är ju inte ett PC-kort, dvs det är inbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat leta efter en vanlig standard laptop för runt 8k.. Hittade denna, verkar riktigt fin..

 

Ingen höjdarskärm kanske, men det kräver jag inte. Det riktigt viktiga är fingeravtrycksläsaren som gör den riktigt cool :]

 

tips iaf:

 

http://tinyurl.com/koeg6

 

Köp en skärm med 1280*1024 istället. Du kommer ångra sig annars. Visserligen är (i stort sett) alla hemsidor gjorda dör 1024 och neråt men det är skönare att ha 1280*1024.

 

Finns 15" med 1280 men då kanske det blir för smått och du måste kisa eller :shock: (stirra) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor, dyr och för låg upplösning. Dock så har den bättre grafikkort.

 

Kör en Inspiron 6000 med Media Center som tillval istället :)

 

Ogillar att den inte har ett trådlöst nätverkskort som är intregerat, pallar inte med pci-kort och dyl, en småsak men jag har så på min nuvarande burk och det retar mig nå rejält.

 

Sen finns det ju lite roliga saker till Qosmio också, såsom fjärr och tv-tuner, tillsammans med media center så blir det en fin maskin.

 

Som sagt riktigt sugen men priset är lite väl högt, kanske får leta upp någon annan laptop med media center endå.

 

 

Edit:: Verkar som jag sett fel, Mini PCI trådlöst LAN-kort är ju inte ett PC-kort, dvs det är inbyggt.

 

 

Inspiron har Fjärrkontroll för sitt Media center!

Sen så har jag för mig trådlösa nätverkskortet var inbyggt!

 

Var iaf en sån jag beställde i förrgår, tog dock XP Proff. istället för Media center.

Tar du bort 3 år-på-platsen-service , och lägger till skärmen med 1920x1200 upplösning, så blir det ändå 1000 kr billigare. Mycket bra val!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska precis beställa en inspiron 6000 men fastnade på detta,

 

Skattebefrielse

JAG ÄR INTE skattebefriad. Behandla beställningen som skattepliktig.

JAG ÄR skattebefriad. Behandla beställningen skattefritt.

 

Vad är det för skatt på burken?

 

(är inte så inne på att handla saker online och från staterna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställer du inte från svenska Dell? Du kan väl enbart beställa från svenska Dell här i Sverige :) För då är ju moms redan pålagd.

 

Jo men det står

Handelsregler

 

Dell är ett amerikanskt företag och lyder därför under alla exportlagar och föreskrifter som råder i USA.

 

på sidan och det gjorde mig lite fundersam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det står

Handelsregler

 

Dell är ett amerikanskt företag och lyder därför under alla exportlagar och föreskrifter som råder i USA.

 

på sidan och det gjorde mig lite fundersam.

 

Weird, datorn skickas ju från Irland så det känns rätt skumt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju meningslöst!, om man nu inte har en xbox 360 möjligtvis....lär tappa kollen över datorn med massa onödiga kontroller o funktioner

 

eh? Självklart är det meningslöst om man inte har en MC-enhet, är ju det som är hela grejjen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju meningslöst!, om man nu inte har en xbox 360 möjligtvis....lär tappa kollen över datorn med massa onödiga kontroller o funktioner

 

eh? Självklart är det meningslöst om man inte har en MC-enhet, är ju det som är hela grejjen....

 

Jag har en xbox360 och ska köpa en laptop. Kan du ge några konkreta exempel på när jag har nytta av ett sådant här media center?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju meningslöst!, om man nu inte har en xbox 360 möjligtvis....lär tappa kollen över datorn med massa onödiga kontroller o funktioner

 

eh? Självklart är det meningslöst om man inte har en MC-enhet, är ju det som är hela grejjen....

 

Jag har en xbox360 och ska köpa en laptop. Kan du ge några konkreta exempel på när jag har nytta av ett sådant här media center?

 

Tja jag är mest sugen på MC då det går att streama filmer från burken till 360'n, dock så är det endast .WMV-filer som funkar just nu, tror dock det kommer funka med fler format senare.

Sen finns det en massa annat som går att göra, som att spela in från tv'n m.m, det är bara gå in på sidan jag länkade till tidigare i tråden eller leta dig fram på http://www.microsoft.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...