Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad tror ni om denna? Vore gött med en 12 tummare. Lätt att ha med sig iaf.

 

har själv en dell latitude x1 och den är oxå en 12 tummare som är BÄRBAR och jag kan verkligen rekommendera denna storlek! ska man grinda poker så är väl dell inspiron 6000 med 15,4" widescreen skärm UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200) man ska satsa på!

 

men den LG du länkar till verkar mkt vass och mkt bra pris! de testar ultralätta modeller i senaste mikrodatorn (dock ej den modell du länkar till) men där vann "Bäst i test" Sony Vaio VGN-TX1XP med ca 6h i batteritid och överlägset bäst skärm! dock kostar den modellen ca 23k :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om denna? Vore gött med en 12 tummare. Lätt att ha med sig iaf.

 

har själv en dell latitude x1 och den är oxå en 12 tummare som är BÄRBAR och jag kan verkligen rekommendera denna storlek! ska man grinda poker så är väl dell inspiron 6000 med 15,4" widescreen skärm UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200) man ska satsa på!

 

men den LG du länkar till verkar mkt vass och mkt bra pris! de testar ultralätta modeller i senaste mikrodatorn (dock ej den modell du länkar till) men där vann "Bäst i test" Sony Vaio VGN-TX1XP med ca 6h i batteritid och överlägset bäst skärm! dock kostar den modellen ca 23k :(

 

Jag har en ovan nämnda Dell Inspiron 6000 med 15,4 wide och WUXGA. Verkligen huur skönt som helst! En drömdator för det priset (13K). Allt man behöver. Den är 9 mån gammal så det är en 1,6 ghz samt 512mb ram. Fick en basic skrivare också.. och en mus! ;)Rekommenderat köp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ovan nämnda Dell Inspiron 6000 med 15,4 wide och WUXGA. Verkligen huur skönt som helst! En drömdator för det priset (13K). Allt man behöver. Den är 9 mån gammal så det är en 1,6 ghz samt 512mb ram. Fick en basic skrivare också.. och en mus! ;)Rekommenderat köp

Funkar det bra att multitabla på denna dator? Man behöver inte glasögon för att se pottstorlek och vilka kort man har? En annan fråga: Det står äkta Windows. Innebär det att man får en orginalskiva från Microsoft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ovan nämnda Dell Inspiron 6000 med 15,4 wide och WUXGA. Verkligen huur skönt som helst! En drömdator för det priset (13K). Allt man behöver. Den är 9 mån gammal så det är en 1,6 ghz samt 512mb ram. Fick en basic skrivare också.. och en mus! ;)Rekommenderat köp

Funkar det bra att multitabla på denna dator? Man behöver inte glasögon för att se pottstorlek och vilka kort man har? En annan fråga: Det står äkta Windows. Innebär det att man får en orginalskiva från Microsoft?

Ser du dåligt behöver du glasögon, jag skulle inte fixa det utan ;) Och då har jag tom en 17".

Nej du får ingen Windowsskiva med, bara instalerat på hårddisken. Uselt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte bara säga att jag rekommenderar acer 8204wlmi för poker.

 

2ghz core duo

2gb ram

120gb hd

x1600 256mb(plus delat) grafik

1.3MP vridbar webcam, microfon(något dell 6000 saknar, skype istheshit), 5in1 minneskortläsare

15.4" 1680x1050 skärm

wlan(a/b/g),blåtand(2),1000/100/10

3kg 4h batteri

relativt snygg och smidig

1år försäkring(20% självrisk), 1år internationell garanti, 3år garanti

 

detta är standard i den...

 

fick även med bra optisk trådlös mus(2veckor utan batteribyte änsålänge), väska och 512mb mp3spelare. av acer uppskattat värde ca 2kkr.

 

köpte min för 18kkr i bangkok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min Dell Inspiron 6000 i Lördags och fick den i Tisdags, riktigt snabb leverans.

15.4'' med 1920x1200 upplösning, 2gig ram, 2ghz pentium M etc etc.

Windowsskiva fick man inte med men jag förstår inte vad man ska ha den till, beställer man en dator 2006 så har man väl redan minst en fullt fungerande XP-skiva hemma + att Dell's datorer har en liten partion för operativsystem, då behöver man bara skriva ett litet kommando (som jag nu glömt) i dos för att göra en total ominstallation av operativsystemet.

Sen har jag iofs för mig att man fick en skiva med om man lade till typ 150kr, om man nu ville ha en..

 

Men iaf, jag är riktigt nöjd med precis allt, perfekt för att multitabla/göra en massa saker samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windowsskiva fick man inte med men jag förstår inte vad man ska ha den till, beställer man en dator 2006 så har man väl redan minst en fullt fungerande XP-skiva hemma + att Dell's datorer har en liten partion för operativsystem, då behöver man bara skriva ett litet kommando (som jag nu glömt) i dos för att göra en total ominstallation av operativsystemet.

Sen har jag iofs för mig att man fick en skiva med om man lade till typ 150kr, om man nu ville ha en..

 

Om man ska följa Microsofts licensavtal, så får man endast ha Windows installerat på en burk. Du är medveten om att man måste aktivera Windows? Det går alltså inte att köra två kopior samtidigt på samma licensnyckel.

 

Det där med äkta, torde betyda att det inte är en OEM-version. Det kostar för övrigt 60 kr att få en CD-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om man kan kombinera dells erbjudanden med studentrabbaten på 5%? Det brukar ju vara rätt mycket bättre när de har dubbel ram erbjudanden.

 

Har för mej ja läste nånstans att studentrabatten även gäller för kampanjerbjudanden, men jag kan ha fel.

 

Sen gick väl "dubbel-ram"-erbjudandet precis ut....eller???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om man kan kombinera dells erbjudanden med studentrabbaten på 5%? Det brukar ju vara rätt mycket bättre när de har dubbel ram erbjudanden.

 

Har för mej ja läste nånstans att studentrabatten även gäller för kampanjerbjudanden, men jag kan ha fel.

 

Sen gick väl "dubbel-ram"-erbjudandet precis ut....eller???

 

Det funkar! Jag kombinerade "dubbel-ram" med studentrabatt iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windowsskiva fick man inte med men jag förstår inte vad man ska ha den till, beställer man en dator 2006 så har man väl redan minst en fullt fungerande XP-skiva hemma + att Dell's datorer har en liten partion för operativsystem, då behöver man bara skriva ett litet kommando (som jag nu glömt) i dos för att göra en total ominstallation av operativsystemet.

Sen har jag iofs för mig att man fick en skiva med om man lade till typ 150kr, om man nu ville ha en..

 

Om man ska följa Microsofts licensavtal, så får man endast ha Windows installerat på en burk. Du är medveten om att man måste aktivera Windows? Det går alltså inte att köra två kopior samtidigt på samma licensnyckel.

 

Det där med äkta, torde betyda att det inte är en OEM-version. Det kostar för övrigt 60 kr att få en CD-skiva.

 

Tänkte gå ifrån pirat och satsa på att köpa Windows professional men det känns ju inte så intressant att slänga ut pengar på om jag ändå bara kan installera den på en dator. Stämmer det verkligen att man bara KAN använda den på en dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ovan nämnda Dell Inspiron 6000 med 15,4 wide och WUXGA. Verkligen huur skönt som helst! En drömdator för det priset (13K). Allt man behöver. Den är 9 mån gammal så det är en 1,6 ghz samt 512mb ram. Fick en basic skrivare också.. och en mus! ;)Rekommenderat köp

Funkar det bra att multitabla på denna dator? Man behöver inte glasögon för att se pottstorlek och vilka kort man har? En annan fråga: Det står äkta Windows. Innebär det att man får en orginalskiva från Microsoft?

 

Du kan lägga till en skiva för typ 70 kr, så att du får windows, men det är en sån skiva med de program/drivrutiner du fick med datorn på skivan med!..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har handlat på Dell med studentrabatt. Är det 5% man får på totalpriset och ingenting annat eller lyckades ni få med nåt mera?

 

det beror nog på vilken försäljare du snackar med...jag fick gratis 3 drulle fsk, dubbelt minne etc samt "student rabatt" (som de ej verifierar, men jag e student)

lättast är nog o ringa och snacka med dem! sen kan de skicka offerter på det du e intresserad av så kan du jämföra vilket som ger mest för pengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag söker en laptop med följande krav:

 

Kan spela 4 bord utan att det känns stökigt

Kan spela WoW hjälpligt

Kan spela Football Manager (drömscenario?)

Minst 80 Gib HD

WLAN

Bra support / garanti

 

Prioritetsordning:

 

Pris

Batteritid

Vikt/mått

 

Några tips?

 

I övrigt, kan man säga något om hur läget på marknaden ser ut om några månader?

Är begagnat ett bra alternativ?

 

Tacksam för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag söker en laptop med följande krav:

 

Kan spela 4 bord utan att det känns stökigt

Kan spela WoW hjälpligt

Kan spela Football Manager (drömscenario?)

Minst 80 Gib HD

WLAN

Bra support / garanti

 

Jag köpte precis en Inspiron 6000* och lirar 3-4 bord helt utan överlappning (iaf på expekt), jag lirar även senaste FM i windowmode och det funkar hur bra som helst.

WoW har jag inte testat.

 

*Inspiron med 2gig ram, 1920x1200 upplösning på skärmen, 2Ghz processor + 100GB Hdd.

 

Det är ju dock en 15'' skärm och burken väger runt 3kg, är helt ok för mig då det inte kommer röra på sig så mycket, men att tänka på om man kanske är ute efter en liten och lätt dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kostar en sådan inspiron 6000 i det utförandet

 

Typ 15-16k med lite mera krimskram typ blutoth, extra och lite bättre batteri etc. Tror det får bli en sån för mig fast med 1Gig i minne som då blir lite billigare. Kan inte se vad jag ska ha större minne till men ni kanske tycker annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kostar en sådan inspiron 6000 i det utförandet

 

Typ 15-16k med lite mera krimskram typ blutoth, extra och lite bättre batteri etc. Tror det får bli en sån för mig fast med 1Gig i minne som då blir lite billigare. Kan inte se vad jag ska ha större minne till men ni kanske tycker annorlunda?

 

När jag pillade lite så hamnade jag runt 17k, utan blåtand. Hmm.

 

Var många val jag var osäker över.

T.ex hur stort värde är det med 7200rpm gentemot 5400rpm på en laptop?

Hur stor är skillnaderna mellan processorerna? (Hittade inget på toms hardware eller google, men prisskillnaden var ju stor)

 

Vad skiljer de olika wlan-korten åt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...