Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej gubbs!

 

Pokern tar tid, skolan gör det med. Hur ska man kunna kompromissa för att man ska ha så mycket fritid som möjligt? Jo man spelar poker på skolan! Föreläsningar är höjden av passiv inlärning, de går sakta och är uttråkande - men ger bra samvete. Tillsammans med en bärbar dator och en digitalkamera så jävlar. Spelar på ett par bord simultant som man kollar upp då och då på tavlan. Och så tar man kort på tavlan med kameran. Vore ju helt underbart faktiskt. Få in ett par-fyra timmar poker per dag!

 

Vad är det som beövs för detta projekt? Jo en bärbar dator med följande prioriteringar:

- mycke Tyst

- Lätt och smidig

- Åtminstone hygglig prestanda

- hög upplösning är inget krav då jag siktar på max 2 bord men alltid skönt om den skulle klara fyra

- en sjysst digitalkamera

 

Okej detta är ju bara en ide men jag tror den skulle fungera fint! Vad tror ni? Nån som har efarenheter? Vad har ni för förslag till dator? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej gubbs!

 

Pokern tar tid, skolan gör det med. Hur ska man kunna kompromissa för att man ska ha så mycket fritid som möjligt? Jo man spelar poker på skolan! Föreläsningar är höjden av passiv inlärning, de går sakta och är uttråkande - men ger bra samvete. Tillsammans med en bärbar dator och en digitalkamera så jävlar. Spelar på ett par bord simultant som man kollar upp då och då på tavlan. Och så tar man kort på tavlan med kameran. Vore ju helt underbart faktiskt. Få in ett par-fyra timmar poker per dag!

 

Vad är det som beövs för detta projekt? Jo en bärbar dator med följande prioriteringar:

- mycke Tyst

- Lätt och smidig

- Åtminstone hygglig prestanda

- hög upplösning är inget krav då jag siktar på max 2 bord men alltid skönt om den skulle klara fyra

- en sjysst digitalkamera

 

Okej detta är ju bara en ide men jag tror den skulle fungera fint! Vad tror ni? Nån som har efarenheter? Vad har ni för förslag till dator? :D

 

Enda problemet blir väl internetuppkopplingen om inte skolan har trådlöst internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag kan få ett ganska snabbt svar på denna fråga...

 

På Dells Inspiron 6000 datorer kan man välja att få en upplösning på 1680 x 1050 eller 1920 x 1200.

Är det någon vits att ha en 15,4 tums skärm med upplösning 1900 x 1200, kommer man över huvudtaget att se någonting med sådan hög upplösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4-tabeling på laptop???

 

Hur är det med bärbart nuför tiden?...klara de 1600x1200, så man kan köra sina 4-tables? Annars tänker då inte jag köpa laptop ännu.

 

Stöder de nya DELL laptopparna detta så hugger ja nog en =)...

 

Nån som är insatt i ämnet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz...funderar själv på 9300 med 1920X1200 men med handen på hjärtat, tar inte ögonen och huvudet stryk med den upplösningen? Vid längre sessions i alla fall? eller tycker du det funkar utan problem?

Jag har samma dator och upplever inte några problem med storleken så länge jag har linser/glasögon på. Däremot så blir bilden rätt dålig om det kommer mycket ljus på den, så det är inte direkt en ideal dator att sitta utomhus och slappa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz...funderar själv på 9300 med 1920X1200 men med handen på hjärtat, tar inte ögonen och huvudet stryk med den upplösningen? Vid längre sessions i alla fall? eller tycker du det funkar utan problem?

 

tack tack tack

 

Tycker att det är bra som fan, jag har inga problem med ont i ögonen heller i alla fall. Inte mer än när man blir utdragen i alla fall, sen vet man ju inte hur mkt det har med upplösningen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag kan få ett ganska snabbt svar på denna fråga...

 

På Dells Inspiron 6000 datorer kan man välja att få en upplösning på 1680 x 1050 eller 1920 x 1200.

Är det någon vits att ha en 15,4 tums skärm med upplösning 1900 x 1200, kommer man över huvudtaget att se någonting med sådan hög upplösning?

 

Jag kör just en Inspiron 6000 med WUXGA monitor, 1920x1200. Var lite tveksam när jag beställde men tycker det funkar fint. Gött att kunna köra fyra bord utan överlapp samt ha plats för typ msn/icq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man köper dell med 1920x1200 kan man då sänka upplösningen till 1680x1050 vid behov?

Japp.

 

ser man isåfall någon skillnad på skärmarna?

Det blir grötigt och fult med 1680x1050.

 

det är alltså bättre att köpa en 1680x1050 än att köpa 1920x1200 och sänka upplösningen av andra skäl än att det är billigare också?

 

tackar för svaren förresten.

 

blir väl att pokra ihop en 6000 snart. lite synd att den ska vara så ful *sneglar åt min 4år gamla ibook som är ljusår vackrare än dellen* :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte mig en Dell Inspiron 6000 och kan säga att jag är grymt nöjd (efter 1 vecka :lol: ). Valde 1900*1200 i upplösning och tycker inte de är några problem att se på skärmen för det. Tycker inte den är så jätteful utan ganska ren och snygg men jag har väll inte så mycker att jämföra med förrutom en 5 år gamal stationär dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till er som köpt en Dell: hur lång tid tog det innan ni fick datorn levererad? Stämde "beräknat skeppningsdatum"?

 

Jag beställde en D810 igår och nu när jag kollade på orderstatus så är det beräknade skeppningsdatumet den 13:e augusti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till er som köpt en Dell: hur lång tid tog det innan ni fick datorn levererad? Stämde "beräknat skeppningsdatum"?

 

Jag beställde en D810 igår och nu när jag kollade på orderstatus så är det beräknade skeppningsdatumet den 13:e augusti!

Jag beställde måndag kväll och fick datorn fredag eftermiddag samma vecka. Det stog att de skulle ta 7-10 arbetsdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till er som köpt en Dell: hur lång tid tog det innan ni fick datorn levererad? Stämde "beräknat skeppningsdatum"?

 

Jag beställde en D810 igår och nu när jag kollade på orderstatus så är det beräknade skeppningsdatumet den 13:e augusti!

 

Tog bara fyra arbetsdagar från beställning till att jag hade den hos mig. Beräknad leveranstid stämde inte alls, tror den var beräknad till drygt 2 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde måndag kväll och fick datorn fredag eftermiddag samma vecka. Det stog att de skulle ta 7-10 arbetsdagar.

 

Jag beställde en 2001FP i måndags. :) Beräknad leverans den 13 juni, precis som ovan.

 

Man måste ju vara hemma när de levererar paketet och jag jobbar på dagarna. Hur lång tid innan ringer de och bestämmer tid? Måste nämligen åka från jobbet lite tidigare då. Helst skulle man ju vilja få gubbsen att komma efter 16:00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...