Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

 

Hittat någon som säljer en helt ny bärbardator som han säljer för ca 3000 kr och info om den är: 128 mb minne eller 256 20 GB hårddisk, 700 mhz processor.

 

Tror ni denna dator är tillräckligt bra för att endast spela poker samtidigt som jag surfar, är inne i msn och laddar hem musik och använder den inte till något spel.

 

Modellen är Apple ibook.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hittat någon som säljer en helt ny bärbardator som han säljer för ca 3000 kr och info om den är: 128 mb minne eller 256 20 GB hårddisk, 700 mhz processor.

 

Tror ni denna dator är tillräckligt bra för att endast spela poker samtidigt som jag surfar, är inne i msn och laddar hem musik och använder den inte till något spel.

 

Modellen är Apple ibook.

 

Tacksam för svar!

 

Om du ska spela på pokerroom(betson mfl) eller något annat nätverk (b2b numera?, pacific?) som stöder mac går det fint. Annars om du tänkte lira genom virtualPC bör du komma på andra tankar.

 

Gillar du mac så finns det numera macOSX för vissa intelburkar att ladda hem genom bittorrent. Dock ingen officiell utgåva än, kommer i butikerna om ett år eller så först(v 10.4). Då kan du lira poker på en vindowspartition och "använda" burken på OSX delen.

 

Men är poker högprioriterat så nej, inget bra köp.

 

/noob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kan verkligen rekommendera Dell. Jag äger en Dell Inspiron 5150 sedan ett par år och har på den upplösningen 1600*1200 och kan därför köra 4 bord bredvid varandra.

 

Ett tips! Köper ni Dell, ring upp en säljare och snacka och fråga lite om offert. Det går att snacka till sig att deras 3-års-nästa-dagen-support ska ingå kostnadsfritt. Det gjorde jag och för någon månad sedan fick jag strul och ringde supporten. Dagen därpå kom en tekniker och bytte moderkortet hemma hos mig - kostnadsfritt.

 

Dell är kanon enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
ni som har en dell inspiron 6000 med 15'4" skärm, hur funkar det att spela med 1900x1200 i upplösning? blir inte allt grymt litet? är typ betsize o sånt ens läsbart?

jag tycker det går utmärkt!

Instämmer.

 

hur är skärmen på denna, matt och mindre bra betraktningsvinkel som min Dell x1 lr?

Vore toppen om den vore så nice som Sony Vaio och deras killer skärmar, är de så bra tro?

upplösningen låter iaf minst sagt lockande!

 

nån som kanske orkar lägga upp lite bilder tagna med en digital kamera så vore det ännu bättre! jag har en del biler på min brevid en vaio men kommer ej ihåg vars man kan lägga upp bilderna, nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra?

 

Har en 17" bärbar med 1920x1200 upplösning fuknar perfekt. Ingen överlappning på 4 bord o då har man lite space över. Inga problem heller med att se vad som händer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra?

Får inte överlapp på mina i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men på femtontummaren får du ju överlappning, (party, stars, b2b bord ivarjefall) . jag undrar hur bra ma ser dessa på en 17-laptop i minsta storlek utan överlappning. Det är inte detsamma som 17-tums skärm tror jag. någon som vet bra?

 

Överlappning eller inte beror på upplösningen och inte vilken storlek skärmen har. Jag kör en 15" med 1920x1200 i upplösning. INGEN överlappning på party och 4 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Överlappning eller inte beror på upplösningen och inte vilken storlek skärmen har. Jag kör en 15" med 1920x1200 i upplösning. INGEN överlappning på party och 4 bord.

 

jo jag vet att det beror på upplösningen t.ex. klara inte min 17 tft fyra bord. Visste dock inte att det fanns laptops 15' som klarar 1920-1200..... vad är det för några ? blir det inte väldigt litet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet att det beror på upplösningen t.ex. klara inte min 17 tft fyra bord. Visste dock inte att det fanns laptops 15' som klarar 1920-1200..... vad är det för några ? blir det inte väldigt litet?

 

Dells inspiron 6000 klarar då 1920*1200, vet inte vilka fler datorer (om någon) som klarar av det.

 

Hittar inget ställe att lägga ett exempel på hur det ser ut med 4 partyfönster i 1920*1200. Men jag tycker då absolut inte att det är för litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Så vad tror ni om macintosh nya MacBook med processor från Intel?

 

http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html

 

Till den lär man väl inte behöva några specialklienter för mac?

 

Jo, de flesta pokerklienter är skrivna för Windows. Det är ungefär samma sak som om du skulle köra Linux på din x86-burk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...