Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Tbh ser jag inte varför Svs ens ska få använda någon form av marknadsföring för att attrahera spelare. Deras uppgift är att tillgodose ett säkert medie att spela i för den delen av befolkningen som behöver tillgodose ett sådan behov, det är definitivt inte att öka sin spelarbas.

Påstående om att de som börjar spela på Svs är kommer från andra aktörer på spelmarknaden ändrar inte detta imo.

Håller med, det bör finnas ungefär samma regler som för spritmonopolet. Ett monopol där man inte försöker maximera vinsten samtidigt som man värnar om folkhälsan.

 

Sen är min åsikt att över en längre period ska Svs gå BE eller min+ efter utgifter och förbättringar. Om de fortfarande redovisar vinst bör avgifter (främst rake) sänkas.

Nej, eventuellt överskott borde gå till statskassan enligt min åsikt. Om man värnar om folkhälsan så måste en viss dämpande effekt i form av avgifter finnas.

 

Vi talar om ett statligt sanktionerat monopol som ABSOLUT INTE ska kunna agera som en fri aktör vanligtvis gör på en öppen marknad.

 

Så antingen öppna marknaden och gör whatever, eller håll er till den funktion som är grunden för er existens.

 

Om man menar allvar med monopolet så naturligtvis bör man göra det, men då måste man också stänga marknaden för utomstående aktörer och lagföra dem som bryter mot monopolet. Det skulle bevisligen vara möjligt. Flera aktörer har "frivilligt" stängt av kunder från t.ex. Spanien på grund av lagstiftningen där. Skulle Svenska Staten åtala eller hota med åtal mot de som bryter mot den svenska lagstiftningen så skulle det gissar jag vara ganska effektivt. Under förutsättning att det inte bara är vapenskrammel utan verkligen leder till åtal om man bryter mot lagen.

 

Tror det skulle vara en ganska bra lösning för de allra flesta. även om jag själv skulle tycka att en sådan hård linje inte är till min egen fördel som någon som gillar att spela poker. Å andra sidan så har jag inga problem med spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, eventuellt överskott borde gå till statskassan enligt min åsikt. Om man värnar om folkhälsan så måste en viss dämpande effekt i form av avgifter finnas.

 

Den går ju till den delvis men främst idrottsrörelsen i Sverige om jag har förstått det rätt. Motiverat att det bara skulle vara en accessoriskt positiv konsekvens av monopolet men som jag tror ändå rättfärdigar monopolet i mångas ögon.

 

Det skulle ju ändå finnas avgifter om än sänkta utifall det gick BE efter underhåll/förbättrings kostnader. Eventuellt att man inkluderar bidrag till forskning på ämnet, dvs spelmissbruk. Skulle men ändå ligga på överskott tycker jag inte staten ska få ytterligare incitament att ha kvar sin kassako utan väl motiverade skäl.

 

Om man menar allvar med monopolet så naturligtvis bör man göra det, men då måste man också stänga marknaden för utomstående aktörer och lagföra dem som bryter mot monopolet. Det skulle bevisligen vara möjligt. Flera aktörer har "frivilligt" stängt av kunder från t.ex. Spanien på grund av lagstiftningen där. Skulle Svenska Staten åtala eller hota med åtal mot de som bryter mot den svenska lagstiftningen så skulle det gissar jag vara ganska effektivt. Under förutsättning att det inte bara är vapenskrammel utan verkligen leder till åtal om man bryter mot lagen.

 

Tror det skulle vara en ganska bra lösning för de allra flesta. även om jag själv skulle tycka att en sådan hård linje inte är till min egen fördel som någon som gillar att spela poker. Å andra sidan så har jag inga problem med spelberoende.

 

Fast en så omfattande åtgärd skulle väl antaligen leda till samhällsekonomiskt omotiverade kostnader och ett system som ändå går att gå runt. Sen på det får man lägga att framställning av given lagstiftning kommer ta så lång tid att grundförutsättningarna sett till omständigheter och teknik kommer ha hunnit förändras så mycket och snabbt att det knappast går att nå effektivitet.

 

Saken är ju den att allt som sker online och gränsöverskridande blir så jävla komplicerat juridiskt. Åtal skulle med största sannolikhet aldrig vara motiverade, se bara på hur immaterialrätten ser ut trots lagstiftning.

Känner du många som åkt dit för att ladda ner, osv osv.

 

Konstigt nog mot vad jag har skrivit så är jag för ett svenskt spelmonopol IRL och ett statligt ägt alternativ online. Man återfinner aldrig den trygghet hos andra aktörer som finns på Svs.

 

Mvh

Purple/FTP http://en.wikipedia.org/wiki/Bankruptcy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går ju till den delvis men främst idrottsrörelsen i Sverige om jag har förstått det rätt. Motiverat att det bara skulle vara en accessoriskt positiv konsekvens av monopolet men som jag tror ändå rättfärdigar monopolet i mångas ögon.

Det var förr som pengarna gick till idrottsrörelsen, nu går den till statskassan. Och nettovinsten på onlinepoker är 214 miljoner kronor, så det blir rätt kraftiga avgiftssänkningar, hellre än att sänka avgifterna till 0kr i vinst så ser jag hellre att staten (vi) tar pengarna.

 

Det skulle ju ändå finnas avgifter om än sänkta utifall det gick BE efter underhåll/förbättrings kostnader. Eventuellt att man inkluderar bidrag till forskning på ämnet, dvs spelmissbruk. Skulle men ändå ligga på överskott tycker jag inte staten ska få ytterligare incitament att ha kvar sin kassako utan väl motiverade skäl.

Tja, motivering är ju just den att ökad återbäring leder till för mycket spelande, det rör som om rätt mycket pengar, 5 miljarder i nettovinst totalt.

 

 

Fast en så omfattande åtgärd skulle väl antaligen leda till samhällsekonomiskt omotiverade kostnader och ett system som ändå går att gå runt. Sen på det får man lägga att framställning av given lagstiftning kommer ta så lång tid att grundförutsättningarna sett till omständigheter och teknik kommer ha hunnit förändras så mycket och snabbt att det knappast går att nå effektivitet.

Knappast, det har som sagt redan införts i ett flertal länder med skillnaden att det inte är en enskild aktör med monopol, utan ett antal bolag med licens. När bolagen inser att de kan åtalas så brukar de frivilligt införa spärrar. Lagstiftningen finns redan, man måste bara se till att den efterlevs. Dessutom så rör det sig om stora pengar, kanske 5 miljarder nettovinst ytterligare,till och med i ett litet land som Sverige. Skulle man stänga ute Unibet och Expekt så skulle det kunna tänkas betala för ganska kraftiga åtgärder.

 

Saken är ju den att allt som sker online och gränsöverskridande blir så jävla komplicerat juridiskt. Åtal skulle med största sannolikhet aldrig vara motiverade, se bara på hur immaterialrätten ser ut trots lagstiftning.

Känner du många som åkt dit för att ladda ner, osv osv.

Nej, det är inte speciellt komplicerat, vilket ett flertal andra länder visat (Danmark,Spanien, Frankrike, Italien). Det går inte att jämföra med olaglig nerladdning (där Sverige har ovanligt uddlös lagstiftning). Det som saknas i båda fallen är den politiska viljan.

 

Konstigt nog mot vad jag har skrivit så är jag för ett svenskt spelmonopol IRL och ett statligt ägt alternativ online. Man återfinner aldrig den trygghet hos andra aktörer som finns på Svs.

Nej, jag är också för en reglerad marknad, inte så mycket för tryggheten, utan snarare för att det är bättre att staten (vi) delar på vinster från spelande, än att ägarna av utländska aktörer gör det. Jag tycker dock att staten ska vara ärlig när de talar om varför vi har monopol, för det är inte av folkhälsoskäl, för då hade vi haft samma hårda reglering som spritmonopolet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir för långdraget utreda ett så brett ämne här men kan bjuda på två läsvärda dokument:

1. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0128:FIN:en:PDF

 

2. http://www.sieps.se/sites/default/files/47-20056.pdf

 

 

och ett rätt fint fall på ämnet http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62008CJ0447:SV:HTML.

 

Så får vi återge tråden till topic :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det går inte att ansluta.. försök igen senare."

 

Kan verkligen inte få igång SvS på stationära (fungerar på laptopen), har provat att pausa virusskyddet (Kaspersky) och windows-brandväggen men det fungerar ändå inte. Har även testat att avinstallera och starta om 100ggr..

 

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väldigt gärna vilja ha late reg. på turneringarna kanske 15min eller så. Sjukt störande att missa en schysst turre bara för att man inte hann anmäla sig 5min innan start.

Sen undrar jag varför ni inte gör utbetalningar på vinster innan hela turneringen är avslutad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Sajtrep vart är du!? :-)

 

Lägg ner sånt trams nu...

 

Enligt din nedstängda dagbok spelar du ju enbart texas, så omahalobbyn borde inte på något sätt påverka dig.

 

Sen skadar det väl inte att TESTA hilow ibland heller. De flesta är ganska missorienterade när det gäller hilow och argument som "sååå tråkigt. splitt heeeeeeeeeela tiden" grundar sig ju enbart på en erfarenhet om <25 händer

 

/wtfseeb8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ner sånt trams nu...

 

Enligt din nedstängda dagbok spelar du ju enbart texas, så omahalobbyn borde inte på något sätt påverka dig.

 

Sen skadar det väl inte att TESTA hilow ibland heller. De flesta är ganska missorienterade när det gäller hilow och argument som "sååå tråkigt. splitt heeeeeeeeeela tiden" grundar sig ju enbart på en erfarenhet om <25 händer

 

/wtfseeb8

 

 

Men va? Du argumenterar mot att kunna sortera bland plo och H/L med att folk borde testa H/L. Det du vill är helt enkelt att folk ska fortsätta att sätta sig ner av misstag för att de då får testa på spelet? Du tycker inte folk ska få testa när de vill testa istället för att de ska sätta sig ner av misstag och bli förbannade när de inser att de spelat ett annat spel än de satte sig ner för att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ner sånt trams nu...

 

Enligt din nedstängda dagbok spelar du ju enbart texas, så omahalobbyn borde inte på något sätt påverka dig.

 

Sen skadar det väl inte att TESTA hilow ibland heller. De flesta är ganska missorienterade när det gäller hilow och argument som "sååå tråkigt. splitt heeeeeeeeeela tiden" grundar sig ju enbart på en erfarenhet om <25 händer

 

/wtfseeb8

 

http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/67323-daxxar-g-r-en-helomv-ndning-och-spelar-plo-svs-igen.html

 

Vad har det med saken att göra? Menar att folk borde testa hilow.. Om man vill testa det får man klicka på hi/low tabben som borde finnas där uppe bredvid alla andra tabbar. Enda anledningen till att du vill behålla det som det är för pga alla som sätter sig fel va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va? Du argumenterar mot att kunna sortera bland plo och H/L med att folk borde testa H/L. Det du vill är helt enkelt att folk ska fortsätta att sätta sig ner av misstag för att de då får testa på spelet? Du tycker inte folk ska få testa när de vill testa istället för att de ska sätta sig ner av misstag och bli förbannade när de inser att de spelat ett annat spel än de satte sig ner för att spela?

 

Nej, jag vill inte att folk ska sätta sig fel. Och nej, det händer inte så ofta heller. De flesta inser det efter ett fåtal händer och lämnar.

 

Det jag vill är att fortsätta göra "reklam" för hilow och inte göra omaha ännu mer highorienterat vilket kommer bli effekten av en lobbyändring.

 

Tillslut kommer folk i väntan på att highborden är fulla, i vetskap om att det är hilow, sätta sig för att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/67323-daxxar-g-r-en-helomv-ndning-och-spelar-plo-svs-igen.html

 

Vad har det med saken att göra? Menar att folk borde testa hilow.. Om man vill testa det får man klicka på hi/low tabben som borde finnas där uppe bredvid alla andra tabbar. Enda anledningen till att du vill behålla det som det är för pga alla som sätter sig fel va?

 

Men nej, det är typ inga som sätter sig fel. Det handlar om att jag inte vill dra fokus ifrån hilow, vilket kommer bli effekten av en lobbyändring.

 

Om du ofta sätter dig fel, filtrera bort dom nivåerna du inte avser att spela på, så blir lobbyn lite renare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan vi ju sätta limit holdem med nl, så att limit inte blir bortglömt, och plo med holdem med för den delen

 

lolz.

 

Om du är en limitspelare så argumentera för det. Jag tänker inte håna dig. Dom ligger ju under Texas/Alla iofs..

 

Sen är du väl inte så dum att du inte förstår att jag måste argumentera för det som gynnar mig (och omaha8) långsiktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är självklart löjligt att man inte kan filtrera på något sätt.

Det är lätt att hamna vid ett bord man inte tänkt sig.

 

Jag har glatt slaskat bort ett inköp av misstag med drag och nutslow på ett high bord :)

Det var så jag lärde mig att inte göra om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Det är en del frågor så jag delar upp det i två poster :-)

 

när ska Helt-ok bannas från chatten? större retard får man leta efter

Vi har också uppmärksammat den här spelaren och vidarebefordrat ärendet till vår säkerhetsavdelning. Det är absolut inte trevligt när folk utnyttjar chatten för påhopp och glåpord och det är därför väldigt bra att ni säger till och uppmärksammar oss när anda spelare beter sig illa och bryter mot våra regler.

 

Tack så mycket och hoppas ni får en trevligare sittning nästa gång.

 

Chatten borde hursomhelst övervakas på något vis. Ingen annan sida skulle tillåta så mycket hot om våld, rasism och allmänna personangrepp.

 

Går det? Jag tog för givet att svs inte skulle orka bry sig

Vi har kontroller av chatten samt ett filter som tar bort de vanligaste svordomarna och glåporden. Tyvärr så är filtret inte hundraprocentigt och det krävs inte så mycket fantasi för att gå förbi det. Och folk med fantasi finns det. Vi vill att Svenska Spels Poker ska vara ett pokerrum där man blir bemött med respekt och vänlighet. Självklart kan man få uttrycka sin frustration när korten går emot en men får då göra det enligt de regler som är uppsatta för chatten.

 

När vi får in tips eller hittar en spelare som bryter mot reglerna får den spelaren en varning eller avstängning från chatten beroende på hur allvarligt regelbrottet varit. Vid upprepade regelbrott kan det även leda till avstängning från hela Svenska Spel.

 

Så för att besvara din fråga så bryr vi oss och vi arbetar för att er pokerupplevelse skall vara så bra och trevlig som möjligt. Men vi kan såklart också alltid bli bättre!

 

större startfält ger större prissummor som ger större startfält som ger....osv.

Tyvärr är väl det stora problemet att svs ej kan erbjuda garantisummor.

 

Inte särskilt kul att komma till ett "finalbord" och inte ens få en prissumma.

 

Jag citerat Rosjon "Kan avslöja en hemlighet för er att de flesta turneringspelare är vanedjur och all förändring är oftast av ondo, man ökar väldigt sällan trafiken genom att ta bort eller flytta runt turneringar."

 

Det är verkligen svs borde ta till sig, jag är så jä**gt trött på alla flyttar och byten av format mm som ständigt sker på svs, såväl enbords som flerbordsturrar, visserligen gör nog svs det för att försöka få upp spelarsiffrorna men det gör att halvseriösa spelare som jag på låga nivåer helt enkelt lessnar, man vet aldrig vad som kommer att finnas nästa dag vilket gör besöken på sajten färre och färre.

 

vet ej vad jag ville med detta inlägg.......kanske bara påpeka att det finns fler som tycker något borde göra åt turneringsutbudet/intresset.........ja, jag inser paradoxen att klaga över förändringar och samtidigt vilja ha det.....:lol:

 

Hej,

 

Får passa på att tacka både dig, Rosjon och alla andra för alla synpunkter och tankar omkring vårat turneringsutbud.

 

Det är för er vi har vår poker och det är för er vi försöker utforma utbudet. Att alla förändringar oftast är till ondo kan vi inte riktigt hålla med om men vi förstår vad som menas.

 

Tanken med utbudet är att vi skall ha en bra mix med ett basutbud som spelas vecka ut och vecka in tillsammans med extra insatta turneringar och event för att spetsa till det. Idag består utbudet av cirka 95 procent basutbud som spelas varje dag / varje vecka / varje månad på samma tider för att hålla en kontinuitet för er spelare. Cirka 5 procent är extra turneringar som läggs ut lite då och då. Systemet är till föratt ni skall veta när era favoritturneringar spelas men samtidigt få chansen att testa på nya turneringar.

 

Det verkar dock inte som om vi nått ända fram med upplägget och får ta till oss av synpunkterna. Vi vill inget annat än att skapa ett så bra utbud som möjligt utifrån era önskemål och synpunkter tillsammans med vårat synsätt om hur pokern bör bedrivas. I vissa fall kan vi göra ändringar direkt och i vissa fall kan det ta längre tid. Är det någon förändring vi inte gör eller tänker göra försöker vi också förklara vårt sätt att se på det och ge en förklaring till varför det fungerar som det gör.

 

Vi är medvetna om att pokerrummet tappat i antalet spelare vilket tyvärr är en trend världen över. Även det får man väga in i utbudet och sedan försöka anpassa till antalet spelare i klienten. Det försöker vi idag göra kontinuerligt och kommer även att fortsätta med det i framtiden.

 

Fortsätt komma med era önskemål och tankar hur ni skulle vilja förändra utbudet och påpeka även det som är bra så vi inte tar bort eller förändrar något som uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så runda två...

 

Får felmeddelandet "Tekniskt fel (1:2:[ERROR])(null)" när jag försöker logga in, wtf liksom? Fler som får detta?

 

Att du får det här felmeddelandet kan bero på flera saker så det är väldigt svårt att på rak arm säga vad det är. För att kunna få bästa möjliga hjälp är det smidigast att kontakta vår kundservice på 0770- 11 11 11.

 

Jag vill kunna sortera bort Hi/Lo borden på omahan. Sjukt tiltande att råka sätta sig fel. Bästa vore om de fick en egen tab uppe bland No Limit/Limit/Pot limit osv.

Absolut inte roligt att sätta sig på fel bord, även om hi/lo kan vara underhållande de också ;)

Vi har mer att göra med våra filterinställningar och vi får ta med oss det här önskemålet till framtida förbättringar.

 

 

"Det går inte att ansluta.. försök igen senare."

 

Kan verkligen inte få igång SvS på stationära (fungerar på laptopen), har provat att pausa virusskyddet (Kaspersky) och windows-brandväggen men det fungerar ändå inte. Har även testat att avinstallera och starta om 100ggr..

 

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Anslutningsproblem beror för det mesta på att ditt antivirusprogram eller brandvägg inte tillåter Svenska Spels Poker att ansluta. Det låter som att du testat det mesta men det är ändå lättast att just i det här ärendet kontakta vår kundservice på 0770- 11 11 11 för att vi skall kunna felsöka och hjälpa dig ytterigare.

 

Jag skulle väldigt gärna vilja ha late reg. på turneringarna kanske 15min eller så. Sjukt störande att missa en schysst turre bara för att man inte hann anmäla sig 5min innan start.

Sen undrar jag varför ni inte gör utbetalningar på vinster innan hela turneringen är avslutad?

 

Late reg. är något vi kommer använda oss av när vi har en funktion som fungerar bättre än den gör idag. Det är flera som eftersöker just den funktionen och vi kommer att använda oss av det när en bra funktion är på plats. Förhoppningsvis inom en snar framtid.

 

Angående vinstutbetalningar direkt efter utslagning så är det även ett önskemål som funnits med en tid tillbaks. Det är idag inte möjligt och tyvärr inget vi kommer få inom kort. Det är bra med era önskemål och jag försäkrar er att alla önskemål kommer fram och prioriteras. Tyvärr är det sedan svårt att se när ett specifikt önskemål blir till verklighet eftersom det handlar om utveckling och prioritering gentemot andra önskemål.

 

Är 95% säker på att Östeuropa och Skottland är samma person, vad gör man åt det? Jag förutsätter att det är en strikt nolltolerans till multiaccounting, kolla IP-adresser och se vad ni kommer fram till!

Hej, vi skickar detta vidare till vår säkerhetsavdelning som får ta ärendet vidare och se vad de kommer fram till. Tack för anmälan om misstänkt fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...