Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Sjukt att det får gå så långt i chatten och dessutom under en längre tid. Har inte stött på personen ifråga (lirar lowstakes), men det borde ju finnas personer som har koll på de olika chattarna? Man ska inte behöva anmäla såna här extrema fall kan man tycka.

 

Kom ihåg när man lira på prima flera år sedan att minsta lilla svordom, annat språk eller liknande som var förbjudet så var det en varning direkt.

 

prima var underbara. När man svor åt chattmodsen fick man mejla in en ursäkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heter Esactun på ngn ipokersite där jag lirade 6max NL10 för x antal år sedan :) Eller oj, kan säga som så vi har "fyra gemensamma vänner" :o

 

ah, formulerade mig lite kasst. du beskrev en snubbe på svs som förföljt dig vid borden. undrade då om det var denna S***-I*** som gjort det mot mig och ett par andra :) kontaktade svs men de gjorde såklart inte ett skit åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah, formulerade mig lite kasst. du beskrev en snubbe på svs som förföljt dig vid borden. undrade då om det var denna S***-I*** som gjort det mot mig och ett par andra :) kontaktade svs men de gjorde såklart inte ett skit åt saken.

 

Njet, pratar om T*******~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel gjorde förra året en vinst på 214 miljoner SEK på sin näst efter lotto populäraste spelform online, internetpokern. De ökade sin marknadsandel med en procentenhet och har nu 34% av marknaden (ingen aning hur de uppskattat hur stor marknaden är, men de bedömer den till c:a 650 miljoner kr per år).

 

Svenska Spel har lägst avgift på kontantspel (c:a hälften jämfört med konkurrenterna) om man jämför med de andra sajterna som är verksamma på marknaden, vilket betyder att man kan konkurrera med en sajt som erbjuder 50% rakeback till sina kontantspelare.

 

För sina turneringspelare däremot så tar man ut branschstandard d.v.s 10% i rake ungefär på flerbordsturneringar och enbordsturneringar, lite lägre på dyrare turneringar då man tar neråt 5% i avgift.

Detta har medfört att enbordsturneringar på SvS är i princip utdött utom på de allra lägsta nivåerna, och att turneringsdeltagandet stadigt minskar utom just SM-veckorna då det är ett rejält uppsving på SvS för turneringspelandet.

 

Precis som de flesta andra sajter så satsar SvS på att locka kontantspelare istället för turneringspelare. Detta trots att man kan se ett ökat kontantspelande om man ökar turneringsdeltagandet, vilket borde leda till ökande intäkter. Jag inser att turneringar inte är den mest inkomstbringande spelformen för sajterna inom onlinepoker, men den drar faktiskt spelare om den sköts rätt.

 

Och med sitt utomordentligt arrangerade online-SM senast som undantaget som bekräftar regeln, så har SvS börjat missköta turneringsspelet.

 

Andra sajter kan åtminstone erbjuda leaderboards med adderat värde (i princip rakerace för turneringspelare), turneringar med garanterade prissummor, och annat adderat värde, bonusar och dylikt, men Svenska Spel är bakbunda när det gäller att erbjuda extra värde till sina kunder. Många gånger har jag hört från de ansvariga på deras pokeravdelning, att hade de bara kunnat så hade de erbjudit massor med värde till sina spelare.

 

Men jag tvivlar faktiskt på detta då de trots sina skyhöga avgifter på turneringsspel nu sedan årets början tar ut ännu högre avgifter på sina satelliter till de större turneringarna. Detta betyder att Svenska Spel ökar sina avgifter per inkvalad spelare, störst höjning för kvalen till de dyrare turneringarna.

 

Ett exempel:

Giganten Direkt kvalar in spelare till Giganten, Svenska Spels stora månadsturnering. Giganten kostar 4850kr + 150kr i avgift till SvS.

Giganten Direkt kostar 500kr + 50kr att spela. Så för varje inkvalad spelare tjänar SvS 650kr, en ökning med 333% i intäkter jämfört med tidigare då satelliterna var avgiftsfria.

 

Tidigare hade man kampanjer där man tävlade ut priser i form av elektronik eller biljetter till idrottsevenemang till deltagare i turneringar, men det verkar också det ha totalt försvunnit.

 

Så på en vikande marknad så ökar man sin marknadsandel, minskar sin vinst p.g.a färre spelare, men väljer ändå att skrämma bort alla turneringspelare så gott man kan genom att ockerhöja avgifterna på sina kval.

Har Svenska Spel inte insett att lyckade kval ökar antalet spelare inte bara genom att fler kvalar in men dessutom blir det mer attraktivt för de som har råd att köpa in sig direkt att spela.

 

SvS hyr in tre av sveriges framgångsrikaste turneringspelare, vilket borde tyda på att man har en plan som går ut på att öka antalet spelare och därmed sina intäkter, och det gör man absolut inte genom att vara dumgiriga.

 

Trots att flera spelare klagat på girigheten och påtalat det orimliga med avgifterna så har SvS inte kunna komma med något annat besked än att de skulle se över avgifterna under våren. Idag kom sedan beskedet att avgifterna blir kvar men att man ska se över dem igen till hösten. Säga vad man vill om Svenska Spel men de är verkligen inte lättrörliga i sitt beteende. Det tog dem t.ex. 18 månader innan de kom med ett nytt (sämre) koncept för Sverigerankingen.

 

Allvarligt talat, Svenska Spel, vill ni att alla turneringspelare ska fly till Pokerstars nu när de påstår sig vara skattefria? Har ni funderat det minsta lilla på vad ni kan göra för att minska flykten? Förstår ni att kontantspelen också minskar om ni missköter turneringsspelen? Kan ni tänka nytt och inte bara rumstera om i turneringsutbudet för hundrade gången? Kan avslöja en hemlighet för er att de flesta turneringspelare är vanedjur och all förändring är oftast av ondo, man ökar väldigt sällan trafiken genom att ta bort eller flytta runt turneringar.

 

Det finns faktiskt fler saker man kan förbättra än utbudet. Bra och frekventa kval är ett måste för att öka antalet spelare. Svenska Spel får inte ens garantera platser i kval, vilket är det vanligaste dragplåstret på andra sajter, och med en sådan nackdel med sitt kvalutbud är det hål i huvet att öka avgifterna så att man istället har de i särklass dyraste kvalen till turneringar.

 

Svenska Spel har egentligen bara en fördel jämfört med de andra sajterna och det är att andelen nöjesspelare är högre, något jag iofs inte har belägg för, men det har varit min uppfattning länge. Men nu kvalar inte nöjespelarna in till de dyrare turneringarna längre och deltagarantalen blir ibland löjeväckande låga. Nu måste ni rycka upp er om inte allt turneringspel ska dö ut på Svenska Spel.

 

Sluta vara dumgiriga!

Ta genast bort avgifterna på era kval!

Halvera era avgifter på enbordsturneringar och på flerbordsturneringar!

Gör någonting och gör det nu !

 

Ambassadörerna har betalt för att förbättra pokern på Svenska Spel, nu är det verkligen dags att de gör rätt för sina arvoden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu skrivit ihop ett brev till svs om personen ifråga. Den som vill vara delaktig och skicka in är fri att använda brevet.

 

 

Hej!

 

Vi är nu en större grupp av aktiva spelar hos Er på Svenska spel som tröttat på en enskild individ. Personen ifrågas smeknamn är "helt-ok". Han inte bara beter sig illa i chatten när vi sitter och spelar, för han spelar inget själv, utan han har vid upprepade tillfälle ljugit om att vi sitter och fuskar tillsammans på ena eller andra sättet. Oftast drar han upp exemplet colluding. Då han i själva verket syftar på hur poker fungerar 2012. Man väntar helt enkelt tills man bedömmer att bordet är tillräckligt bra för att gå plus i långaloppet. Kort sagt sitter man helt enkelt ut tills en "fisk" kommer in. Med andra ord pausar man. Detta är något våran "helt-ok" lagt märke till. Av detta sitter han sedan och kokar ihop historier om fusk/colluding, som sedan sätter griller i den sämre spelaren. Som av naturliga skäl kanske inte alltid har full koll på hur branschen fungerar.

Just detta exemplet har hänt flera gånger. Det aktuella exemplet som fått oss att tröttna hände den 21/5-12, kl 20.40-21.50 på Karin 34 (NL10k). Då lyckades han upprepade tillfälle få "fisken" att lämna bordet. "Fisken" blev osäker om det försiggick fusk eller ej, allt detta något som "helt-ok" påstått sig veta. Det är inget någon av oss kommer att tolerera. Att han ens kommer ha en möjlighet att göra samma sak i framtiden finner vi helt oacceptablet, han måste stängas av.

 

Enligt era regler 2,9G)

"Det är inte tillåtet för Kunder att förfölja, hota, störa eller genom andra former av kontakt agera på ett sådant sätt som upplevs störande för andra Kunder."

 

 

Vänligen

MR_Jimmy

 

Poker är så mysigt. Stäng av alla bumhunters istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är så mysigt. Stäng av alla bumhunters istället...

 

Dock måste du tänka på att om de sitter och byter pengar med varandra för att alla håller samma nivå så kan de lika gärna spela playmoney mot varandra eftersom det bara är SVS som tjänar på att de betalar rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@rosjon: För att spela lite djävulens advokat lite:

 

Svenska spels pokeravdelning lägger i princip ALL sin marknadsföring på turneringssidan, iom den stora kampanjen kring SM men även all bevakning på liveturneringar genom pokerstudion. Man signar turneringseliten som ambassadörer, inte cash-game spelare. Svenska spel har heller aldrig skyltat med att man har lägre rake för cg än branchstandard i sin marknadsföring, trots att man får göra detta. Däremot gör man i mer eller mindre varje avsnitt av pokerstudion reklam för någon av sina turneringar.

 

Utbudet är skralt, absolut, men de redan befintliga turneringarna drar ju inte speciellt mkt folk ens dom, men det har imo väldigt lite att göra med höjda avgifter (vilken nöjesspelare har koll på branchstandard för rake liksom, det har knappt jag själv) och väldigt mycket med att göra att SvS inte kan erbjuda garanterade prissummor, inte kan anordna riktigt satelliter eller ha ordentliga promotions som andra siter. Framför allt besitter ju svenska spel faktiskt en otroligt mkt mindre potentiell spelarbas än de stora siterna som kan locka spelare från stora delar av världens befolkning, medans SvS får nöja sig med de nio miljonerna i Sverige, samtidigt som man begränsas oerhört av de saker jag nämnde ovan.

 

Jag menar inte på något sätt att turneringarna är briljant skötta på SvS, jag menar bara att det är direkt felaktigt att säga att man inte prioriterar turneringssidan när i princip 100% av svs pokers marknadsföring är ämnad just för turneringar. Om en ranking exempelvis förändras till något som anses som sämre bland spelarna är ju svårt att förutse på förhand, man har ju onekligen iaf försökt att göra en förändring(förbättring). Sen går inte allt alltid hem som man hoppats.

 

@Hnk Finns ju knappt ett 5-6max game online idag som inte är byggt kring en fisk. Sad bad true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@rosjon: För att spela lite djävulens advokat lite:

 

Svenska spels pokeravdelning lägger i princip ALL sin marknadsföring på turneringssidan, iom den stora kampanjen kring SM men även all bevakning på liveturneringar genom pokerstudion. Man signar turneringseliten som ambassadörer, inte cash-game spelare. Svenska spel har heller aldrig skyltat med att man har lägre rake för cg än branchstandard i sin marknadsföring, trots att man får göra detta. Däremot gör man i mer eller mindre varje avsnitt av pokerstudion reklam för någon av sina turneringar.

Håller med om att man marknadsför turneringsbitarna mer än kontantspelen.

Uppenbarligen är det inte tillräckligt ändå. Och ändå kan de dra fler spelare genom marknadsföring vilket just SM visar, så varför gör de inte det bättre under resten av året.

 

Utbudet är skralt, absolut, men de redan befintliga turneringarna drar ju inte speciellt mkt folk ens dom, men det har imo väldigt lite att göra med höjda avgifter (vilken nöjesspelare har koll på branchstandard för rake liksom, det har knappt jag själv) och väldigt mycket med att göra att SvS inte kan erbjuda garanterade prissummor, inte kan anordna riktigt satelliter eller ha ordentliga promotions som andra siter. Framför allt besitter ju svenska spel faktiskt en otroligt mkt mindre potentiell spelarbas än de stora siterna som kan locka spelare från stora delar av världens befolkning, medans SvS får nöja sig med de nio miljonerna i Sverige, samtidigt som man begränsas oerhört av de saker jag nämnde ovan.

Visst blir det svårare för SvS att marknadsföra sina turneringar p.g.a detta, men varför göra det ännu svårare genom att i praktiken vara dyrast inom turneringspoker i och med sitt obefintliga tillagda värde och sina otroligt osmarta avgifter på kval?

 

Jag menar inte på något sätt att turneringarna är briljant skötta på SvS, jag menar bara att det är direkt felaktigt att säga att man inte prioriterar turneringssidan när i princip 100% av svs pokers marknadsföring är ämnad just för turneringar. Om en ranking exempelvis förändras till något som anses som sämre bland spelarna är ju svårt att förutse på förhand, man har ju onekligen iaf försökt att göra en förändring(förbättring). Sen går inte allt alltid hem som man hoppats.

 

Jag påstår att man inte prioriterar turneringsidan vad gäller avgifter, precis som i stort sett alla andra sajter.Skillnaden är just att där har man garantier, bonusar, leaderboards.

Marknadsföringen för turneringar är i stort sett bara effektiv under SM, så där behöver de också tänka nytt. Att de inte marknadsför kontantspelen bättre är något annat man kan förvåna sig över. Att de skulle tappa en massa spelare på att ändra rankingen var inte speciellt svårt att räkna ut. Ta bort två av de populäraste turneringarna i veckan och ersätt de med ingenting, utan be istället spelarena spela andra, dyrare turneringar istället. Låter det som ett framgångskoncept? Och detta efter att lagt ner arbete på att få upp populariteten på de gamla turneringarna. Förändringar på SvS är alltför ofta till det sämre och de är inte direkt snabba att införa förbättringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte deltagandet av icke grinders påverkas överhuvudtaget av att sänka raken från 10% till 5% på turneringar och eftersom turneringar redan står för en så liten del av inkomsten är det väl inte rimligt att ändra om det inte medför ökade inkomster (totalt alltså även indirekt via cg).

Kanske inte, men något måste de göra och då har de åtminstone ett argument för varför man ska spela turneringar på SvS, och för min del för de gärna attrahera fler grinders, för ett ökat turneringsdeltagande ger ytterligare dragkraft även på nöjespelarna.

 

Iövrigt så. Ja sattelitändringen var ju riktigt tråkig och räknar man som du gör så är ju 333% helt sinnessjukt. Leaderboards m.m. med adderat värde vore ju kul och attraherar säkert flera spelare än en rakesänkning. Eller bara roliga grejer som bounties även i de billigare turneringarna. Varför inte elektronikprylar som bounties...Men då måste de ju lägga till ett "skill/frågeelement" för att få ge ut priser.

 

Jag vill gå ett steg längre än att kalla den tråkig, jag skulle vilja kalla den ett marknadsföringsmässigt självmord. Och jag förstår inte hur man annars skulle kunna räkna? Och visst behövs det ett frågeelement för syns skull, men det kan jag stå ut med om det skapar ett övervärde, för faktum är att sådana "jippon" drar dit nöjespelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte turneringar, men kan tänka mig att det inte bara skulle locka grinders med lägre avgifter. Vilken nöjesspelare vill spela en turnering som bara ger 10ggr insatsen vid första plats?

Om turneringarna drar stora startfällt tack vare en del grinders tror jag säkert det lockar fler nöjesspelare som vill kunna vinna 100ggr sin insats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

större startfält ger större prissummor som ger större startfält som ger....osv.

Tyvärr är väl det stora problemet att svs ej kan erbjuda garantisummor.

 

Inte särskilt kul att komma till ett "finalbord" och inte ens få en prissumma.

 

Jag citerat Rosjon "Kan avslöja en hemlighet för er att de flesta turneringspelare är vanedjur och all förändring är oftast av ondo, man ökar väldigt sällan trafiken genom att ta bort eller flytta runt turneringar."

 

Det är verkligen svs borde ta till sig, jag är så jä**gt trött på alla flyttar och byten av format mm som ständigt sker på svs, såväl enbords som flerbordsturrar, visserligen gör nog svs det för att försöka få upp spelarsiffrorna men det gör att halvseriösa spelare som jag på låga nivåer helt enkelt lessnar, man vet aldrig vad som kommer att finnas nästa dag vilket gör besöken på sajten färre och färre.

 

vet ej vad jag ville med detta inlägg.......kanske bara påpeka att det finns fler som tycker något borde göra åt turneringsutbudet/intresset.........ja, jag inser paradoxen att klaga över förändringar och samtidigt vilja ha det.....:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tbh ser jag inte varför Svs ens ska få använda någon form av marknadsföring för att attrahera spelare. Deras uppgift är att tillgodose ett säkert medie att spela i för den delen av befolkningen som behöver tillgodose ett sådan behov, det är definitivt inte att öka sin spelarbas.

Påstående om att de som börjar spela på Svs är kommer från andra aktörer på spelmarknaden ändrar inte detta imo.

 

Sen är min åsikt att över en längre period ska Svs gå BE eller min+ efter utgifter och förbättringar. Om de fortfarande redovisar vinst bör avgifter (främst rake) sänkas.

 

Vi talar om ett statligt sanktionerat monopol som ABSOLUT INTE ska kunna agera som en fri aktör vanligtvis gör på en öppen marknad.

 

Så antingen öppna marknaden och gör whatever, eller håll er till den funktion som är grunden för er existens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...