Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

när ska Helt-ok bannas från chatten? större retard får man leta efter

 

äh, jag tycker att han är skön. mtp att han verkar raila 24/7 på svs får man ju nästan ta att han är lite retard.

 

att kunna mutea folk som bara railar kanske vore något dock, vet inte om det går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, jag tycker att han är skön. mtp att han verkar raila 24/7 på svs får man ju nästan ta att han är lite retard.

 

att kunna mutea folk som bara railar kanske vore något dock, vet inte om det går?

 

Du vet inte vad du pratar om, han är inte skön någonstans och igår gick det över gränsen. Banna alla railers från chatten, skulle uppskattas av oss som faktiskt spelar.

 

Edit; Vet inte om du spelar 25/50+ men det är inte så jättelätt att få igång action och när man har suttit i 5h på 50/100 och äntligen får igång ett bord vill man inte ha en idiot till railer som pressar fisken med konspirationsteorier att vi regs sitter och colludar, fisken tyckte det lät sant och vågade inte ens sitta kvar.

 

Ja det går att muta railers men vad spelar det för roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte vad du pratar om, han är inte skön någonstans och igår gick det över gränsen. Banna alla railers från chatten, skulle uppskattas av oss som faktiskt spelar.

 

Edit; Vet inte om du spelar 25/50+ men det är inte så jättelätt att få igång action och när man har suttit i 5h på 50/100 och äntligen får igång ett bord vill man inte ha en idiot till railer som pressar fisken med konspirationsteorier att vi regs sitter och colludar, fisken tyckte det lät sant och vågade inte ens sitta kvar.

 

Ja det går att muta railers men vad spelar det för roll?

 

Ok, låter vidrigt.. han har alltid varit sjukt trevlig när jag har spelat. Har alltid tyckt lite synd om honom då han verkar sitta och raila 25/50+ dagarna i ända.

 

Stänga chatten för railers känns som ett ganska tråkigt alternativ. Låt fisken raila, chatta och kanske ta ett skott om folk är trevliga tillbaka. Det är ju roligare för fisken att prova lyckan på ett bord där folk sitter och trevliga, istället för att allt fokus blir på att se hur snabbt det går för den andra fisken att tömmas. Ban om man inte sköter sig givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog skriva ihop ett mejl om det, de som är intresserade av att signa får höra av sig.
Jag och en till drog iväg ett mail till svs och fick standardsvaret tillbaka att de skulle kolla upp det.

 

Hoppas verkligen de tar det på allvar då hans beteende är riktigt illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog skriva ihop ett mejl om det, de som är intresserade av att signa får höra av sig.

 

Problemet med att om ni ska anmäla honom kommer de vilja veta exakt vilka bord det gäller samt tidsslag.

 

Ni kan även hänvisa till deras ordningsregler 2.9 G)

G) Det är inte tillåtet för Kunder att förfölja, hota, störa eller genom andra former av kontakt agera på ett sådant sätt som upplevs störande för andra Kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att om ni ska anmäla honom kommer de vilja veta exakt vilka bord det gäller samt tidsslag.

Ni kan även hänvisa till deras ordningsregler 2.9 G)

G) Det är inte tillåtet för Kunder att förfölja, hota, störa eller genom andra former av kontakt agera på ett sådant sätt som upplevs störande för andra Kunder.

 

50/100 NL Karin 34. Kl. 20.40-21.50 jag klev vid 10 tiden efter det har jag ingen aning om vad som sades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50/100 NL Karin 34. Kl. 20.40-21.50 jag klev vid 10 tiden efter det har jag ingen aning om vad som sades

 

Bara skriva det i anmälan då, glöm inte datum. Jag hade problem med en kille som följde mig från HU bord till HU bord och satte sig och gick paus, som att killen inte hade ngt liv vid 10+ tillfällen, men innan svs tittade på mitt ärende hade det gått från juni/juni 2011 till oktober/november 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara skriva det i anmälan då, glöm inte datum. Jag hade problem med en kille som följde mig från HU bord till HU bord och satte sig och gick paus, som att killen inte hade ngt liv vid 10+ tillfällen, men innan svs tittade på mitt ärende hade det gått från juni/juni 2011 till oktober/november 2011.

 

Vad hände med säret som förföljde dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med säret som förföljde dig?

 

Inget pga, informationen de behövde exakt hade jag inte sparat och jag hade slutat spela på svs tillfälligt för att jag blev så less på människan. Tror dock han gulade med men han verkar vara tillbaka igen och kom senast idag och försökte "vara rolig" så jag ringde svs supporten och nu följer de honom och ser på hans beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu skrivit ihop ett brev till svs om personen ifråga. Den som vill vara delaktig och skicka in är fri att använda brevet.

 

 

Hej!

 

Vi är nu en större grupp av aktiva spelar hos Er på Svenska spel som tröttat på en enskild individ. Personen ifrågas smeknamn är "helt-ok". Han inte bara beter sig illa i chatten när vi sitter och spelar, för han spelar inget själv, utan han har vid upprepade tillfälle ljugit om att vi sitter och fuskar tillsammans på ena eller andra sättet. Oftast drar han upp exemplet colluding. Då han i själva verket syftar på hur poker fungerar 2012. Man väntar helt enkelt tills man bedömmer att bordet är tillräckligt bra för att gå plus i långaloppet. Kort sagt sitter man helt enkelt ut tills en "fisk" kommer in. Med andra ord pausar man. Detta är något våran "helt-ok" lagt märke till. Av detta sitter han sedan och kokar ihop historier om fusk/colluding, som sedan sätter griller i den sämre spelaren. Som av naturliga skäl kanske inte alltid har full koll på hur branschen fungerar.

Just detta exemplet har hänt flera gånger. Det aktuella exemplet som fått oss att tröttna hände den 21/5-12, kl 20.40-21.50 på Karin 34 (NL10k). Då lyckades han upprepade tillfälle få "fisken" att lämna bordet. "Fisken" blev osäker om det försiggick fusk eller ej, allt detta något som "helt-ok" påstått sig veta. Det är inget någon av oss kommer att tolerera. Att han ens kommer ha en möjlighet att göra samma sak i framtiden finner vi helt oacceptablet, han måste stängas av.

 

Enligt era regler 2,9G)

"Det är inte tillåtet för Kunder att förfölja, hota, störa eller genom andra former av kontakt agera på ett sådant sätt som upplevs störande för andra Kunder."

 

 

Vänligen

MR_Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att det får gå så långt i chatten och dessutom under en längre tid. Har inte stött på personen ifråga (lirar lowstakes), men det borde ju finnas personer som har koll på de olika chattarna? Man ska inte behöva anmäla såna här extrema fall kan man tycka.

 

Kom ihåg när man lira på prima flera år sedan att minsta lilla svordom, annat språk eller liknande som var förbjudet så var det en varning direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppar på tåget åxå copypastear brevet, har även hänt att han kommenterar hur den sämre spelaren ska spela, tex "folda han har färg" eller liknande

 

obv är han inte kapabel till att tolka sådana situationer spec bra men det är rätt irrelevant, man ska bara inte lägga sig i precis som i livepoker imo om man inte är med i handen själv

 

bra initiativ jimmy!

 

bör kanske även tilläggas att det såklart inte är samma heltok som postar här på pokerforum, ifall någon var osäker över det!

 

edit:

nabbes ringde även till svssupporten just kring det här för 1 år sen ungefär och dom sa att dom skulle se över saken men inget hände. skärp er nu svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...