Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Är väl ett gammalt problem som kommit tillbaka då, eller jag vet inte om det någonsin har försvunnit helt.

 

Vore ingenting galet hos svs, vore det galet.

 

Jo, det händer ju mig ibland med. Att det händer ibland trots stabil lina är ju "normalt", men det hände en massa personer idag.

Mycket mer än normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för sjuk grej ni har om man råkar bli disconected? man slängs ut från bordet??!! Man vill sitta kvar och inte hamna utanför och man får fel med uppkopplingen!

 

Ja nått är fel idag.

3b AK pre och potten hamnar på 50bb. Sen får jag se mig själv bli autocheck/folda tre gator bara för att sedan bli uthuttad från bordet. Vafan liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nått är fel idag.

3b AK pre och potten hamnar på 50bb. Sen får jag se mig själv bli autocheck/folda tre gator bara för att sedan bli uthuttad från bordet. Vafan liksom?

 

Mao har du hunnit få tillbaka anslutningen innan handen är slut eftersom du får se alla gator.

Ändå blir du utkastad. Har försökt förklara detta för dom flertalet gånger men dom verkar inte fatta,inte bry sig och definitivt inte göra något åt sin sjukt dåliga lösning vid connection problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ganska naturligt att det i en sådan här tråd blir väldigt mycket negativ kritik, och både mer eller mindre konstruktiv sådan...

 

Även jag har lite negativ kritik (vilken kanske egentligen riktar sig till Boss Media, men eftersom ni är ansvariga för er applikation känns det rätt att vända sig till er) men för att väga upp den tänkte jag börja i lite positiva tongångar.

 

Jag gillar att spela på er klient - det mesta fungerar bra och känns genomtänkt när det gäller applikationens layout och funktioner. Allt kanske inte ser ut och fungerar exakt som man vill, men nu är ju inte applikationen utformad för att endast möta mina krav så jag har full förståelse för att ni måste utforma klienten för att passa de flesta. Jag har också förståelse för att ändringar och rättningar i klienten tar tid att genomföra innan de kan släppas ut i produktion.

 

MEN, och nu kommer vi till den mer negativa delen av kritiken, det finns vissa saker som jag inte har förståelse för. För att inte bli allt för långrandig (många har säkert redan slutat läsa, men nu riktar jag mig ju främst till SvS:s representant) ska jag kortfattat försöka rada upp några saker jag ifrågasätter vad gäller er prioritering av ändringar och rättningar samt själva utvecklingsprocessen av applikationen. (Efter att jag skrivt klart inser jag att jag misslyckades med att inte bli långrandig :roll: )

 

 

Först - och det jag egentligen tycker är märkligast - ända sedan jag började spela på SvS för flera år sedan har det förkommit buggar i programvaran. Vissa har åtgärdats efter hand men vissa problem med Sit-outs och liknande har förekommit till och från under åren, liksom det berömda "Lägger mig"-problemet. Man behöver inte jobba med systemuteckling så många år för att lära sig att en av de viktigaste delarna i utvecklingsprocessen (oavsett vilken utvecklingsmetod man använder) är testfasen. På något sätt känns det som att detta inte har snappats upp av de som utvecklar er klient. Visst kan det sippra igenom fel ut i produktion, men det bör ju vara sällsynt, och OM det inträffar så måste man ju se till att åtgärda det snarast! Att det inte finns tid att fixa är inget argument - det är helt en prioriteringsfråga.

 

...och då kom vi osökt in på det här med prioriteringar. Naturligtvis har ni en massa ändringar som ska göras - rättningar, tillägg av nya funktioner och ändringar av befintliga funktioner. När man prioriterar sina åtgärder bör man så klart ta med olika parametrar, exempelvis hur viktiga de är att få gjorda, hur lång tid de tar att göra och vilken möjlighet resursmässigt man har att utföra dem.

 

Exempelvis bör väl rena fel som förstör för användarna prioriteras väldigt högt, särskilt i ett system som hanter penningtransaktioner som er klient faktiskt gör! Sit-out-problem och liknande borde inte kunna passera er testning, och om de ändå gör det borde full fokus läggas på att lösa dessa problem enligt mig.

 

Fel som inte är lika akuta kanske inte prioriteras lika högt - men om felet är enkelt att rätta borde det ju prioriteras upp av naturliga själv, som exempelvis problemet med "Lägga mig". Ett annat exempel är ett fel jag la märke till för några år sedan. I klienten kunde man se det totala beloppet man hade vunnit eller förlorat på poker på SvS och eftersom jag själva hade koll på hur mycket jag vunnit såg jag att den visade ett för högt belopp. Jag påpekade det för supporten som talade om att de var medvetna om att för vissa visades fel belopp, men att det skulle rättas till. Över ett halvår senare(!) var samma fel fortfarande kvar och jag mailade då en projektledare på SvS poker (jag kommer inte ihåg hennes namn) för att uppmärksamma henne på detta, och fick samma svar - de kände till felet men skulle åtgärda det. Jag tyckte själv att detta borde var ett oerhört högprioriterat ärende eftersom det faktiskt lurade deras kunder att tro att de vunnit mer än de faktiskt hade - och om det var så svårt att rätta till så att det skulle behövas mer än ett halvår att fixa det borde man väl plocka bort det helt tills det fungerade som det ska, vilket naturligtvis skulle vara en väldigt enkel åtgärd. Jag fick till svar att Boss Media satt på problemet och skulle lösa det. Jag gick in igen efter ett antal veckor men samma problem kvarstod och sen har jag inte tittat på det efter det så jag vet inte om det finns kvar eller är tillrättat, men jag tycker att även det belyser att det finns en stor brist i hur ärenden prioriteras hos er.

 

Att ändra på befintliga funktioner är förstås känsligt, eftersom en del användare kanske är nöjda med funktionaliteten som den är idag och kommer att bli missnöjda efter ändringen, men att lägga till ny funktionalitet är ju inte alls lika känsligt och borde vara enklare att besluta om. Att exempelvis lägga till en auto-refill till maxbelopp på kontantborden, som jag sett att många efterfrågar, är ju en relativt enkel sak som inte påverkar någon som inte vill ha den, och är därför en för mig typisk sak som man borde prioritera upp - det finns säker många andra funktioner av samma karaktär också.

 

Även vid nyutveckling av funktioner borde förstås svårighetsgraden vägas in - bättre att få med 10 nya/ändrade funktioner i nästa release än att skjuta på dem tills 1 jättefunktion är färdig att driftsättas.

 

Eftersom jag arbetar med systemutveckling vet jag också att det ofta är lätt att stå utanför en process och klanka ner på hur den sköts, då man inte vet alla parametrar som påverkar de beslut som tas i processen, men ibland känns det ändå ganska uppenbart att något inte står helt rätt till och när det gäller utvecklingen av er klient har jag svårt att känna på annat sätt.

 

Jaja, jag var bara tvungen att skriva av mig lite - att lägga krut på att införa 6-max-bord var väl droppen för mig när det gäller hur fel man får prioritera.

 

Till de som inte somnat - tack för ordet... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ganska naturligt att det i en sådan här tråd blir väldigt mycket negativ kritik, och både mer eller mindre konstruktiv sådan...

 

Även jag har lite negativ kritik (vilken kanske egentligen riktar sig till Boss Media, men eftersom ni är ansvariga för er applikation känns det rätt att vända sig till er) men för att väga upp den tänkte jag börja i lite positiva tongångar.

 

.....

 

This, riktigt bra skrivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man börjar undra om deras utvecklings sektion på svenskaspel har som uppgift att röka sig total stenade och komma på skruvade ideér.....

 

Jag menar ärligt talat....när gjorde dom nått bra senast? ni har ju 3 st heltids proffs, kolla med dom först nästa gång!

 

Som det skrivits massor av gånger i denna tråd så är det inte SvS-utvecklare som utvecklar pokerklienten. Det är Boss Media.

 

+ 1 _zed_

Jag är själv utvecklare och vet hur viktigt test är för kvalitet på sina produkter.

Jag tror inte att Boss Media testar pokerklienten speciellt mycket innan de levererar, de utför iaf inga regressionstester , det är ju uppenbart.

 

Kom igen nu SvS, ställ krav på leverantören!

Acceptera inte att de levererar skit till er, stå på er för det är SvS's ansikte folk tar sikte på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man ställa en fråga utan att bli sågad vid fotknölarna.

 

Vad är det som man förlorar i värde på 6 bord gentemot 5 bord? Varför är kritikerstormen så stor, alla andra klienter kör 6?

 

Tacksam för bra svar.

Svenska spel har en ganska liten marknad att ta hand om och redan alla dessa småsteg mellan nivåer man inför stegvis är dåligt.

 

- Varenda liten grej man lägger till förlänger tiden det tar att hamna på rätt bord. Tid som är bedrövlig att förlänga om man värnar om att en liten marknad ska generera kontinuerlig action.

 

- Statisk spridning av spelarbasen är ännu sämre, mycket sämre, än ovanstående. Bland det absolut sämsta man kan göra med en liten spelarbas, ärligt talat.

 

Kvalitet för tjänsten då? Bortom att saker och ting fungerar är den stora kvalitetsaspeken för svenska spels poker att man trots en liten spelarbas kan generera action, gärna 24/7. Vad ska man göra då? Jo självklart ska man sammanfoga alla spelare som vill spela "ungefär" samma sak, inte ge utrymme för varje liten fetish. Folk som vill spela omaha kanske inte spelar holdem, men folk som vill spela 6-max spelar 5-max.

 

Sorgen och bedrövelsen:

- Det är jättelätt att låta bli att införa en sån här grej.

Det är jätteförbannat skitsvårt att ta bort den. Jätteglad om SvS lyckas motbevisa mig men håll inte andan angående att detta någonsin försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag tror äranledningen till att flertalet av förslagen på 6m bord inkommit till svenskaspel.

 

"Hobbyspelare" har spelat annan site, och upptäcker svs. Han börjar spela och ser att det sitter fem personer vid bordet. Erfaren som han är av internet poker känner han att det är hanns plikt att upplysa svs om att det vanliga faktisk är sex personer vid bordet.

Efteråt känner han sig nöjd med att ha fått visa sig duktig, fast han kanske inte riktigt tänkt på om det är någon skillnad mellan fem och sex personer vid borden.

 

Svs uppfattar det som ett önskemål, när det i själva verket var menat som upplysning om alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel har en ganska liten marknad att ta hand om och redan alla dessa småsteg mellan nivåer man inför stegvis är dåligt.

 

- Varenda liten grej man lägger till förlänger tiden det tar att hamna på rätt bord. Tid som är bedrövlig att förlänga om man värnar om att en liten marknad ska generera kontinuerlig action.

 

- Statisk spridning av spelarbasen är ännu sämre, mycket sämre, än ovanstående. Bland det absolut sämsta man kan göra med en liten spelarbas, ärligt talat.

 

Kvalitet för tjänsten då? Bortom att saker och ting fungerar är den stora kvalitetsaspeken för svenska spels poker att man trots en liten spelarbas kan generera action, gärna 24/7. Vad ska man göra då? Jo självklart ska man sammanfoga alla spelare som vill spela "ungefär" samma sak, inte ge utrymme för varje liten fetish. Folk som vill spela omaha kanske inte spelar holdem, men folk som vill spela 6-max spelar 5-max.

 

Sorgen och bedrövelsen:

- Det är jättelätt att låta bli att införa en sån här grej.

Det är jätteförbannat skitsvårt att ta bort den. Jätteglad om SvS lyckas motbevisa mig men håll inte andan angående att detta någonsin försvinner.

 

Frågan är väl hur många som är regs resp hobbyspelare.

Majoriteten av hobbyspelarna ska väl ha möjligheten att själv välja om dom vill spela 5 eller 6-manna.

Tycker det känns jäkligt konservativt om SS skulle backa och ta bort 6 -manna borden nu när dom infört något nytt.

 

Tror inte heller regsen kommer lämna siten, trots protesterna.

Se det som en möjlighet för SS att få in en större spelarbas istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl hur många som är regs resp hobbyspelare.

Majoriteten av hobbyspelarna ska väl ha möjligheten att själv välja om dom vill spela 5 eller 6-manna.

Tycker det känns jäkligt konservativt om SS skulle backa och ta bort 6 -manna borden nu när dom infört något nytt.

 

Tror inte heller regsen kommer lämna siten, trots protesterna.

Se det som en möjlighet för SS att få in en större spelarbas istället.

Nej jag tror inte heller någon kommer lämna tack vare detta, men jag är lika övertygad om att det inte lockar någon ny heller. Så skillnaden blir större spridning av spelarna inom samma nivå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tror inte heller någon kommer lämna tack vare detta, men jag är lika övertygad om att det inte lockar någon ny heller. Så skillnaden blir större spridning av spelarna inom samma nivå.

 

Kommer säkerligen att bli precis som när bensinpriserna går upp.. RAMASKRI från alla håll och kanter men i slutändan sitter bensinbolagen där och skrattar ändå då alla trots allt fyller tanken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer säkerligen att bli precis som när bensinpriserna går upp.. RAMASKRI från alla håll och kanter men i slutändan sitter bensinbolagen där och skrattar ändå då alla trots allt fyller tanken

 

Vad hade du tänkt svs skulle sitta och skratta åt då chansen är stor att 6max borden genererar mindre rake.

 

En riktigt usel jämförelse, inte precis så att dom har höjt avgiften (bensinen) men folk spelar (tankar) lika mycket iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du tänkt svs skulle sitta och skratta åt då chansen är stor att 6max borden genererar mindre rake.

 

En riktigt usel jämförelse, inte precis så att dom har höjt avgiften (bensinen) men folk spelar (tankar) lika mycket iaf.

 

Jämförelsen var kanske att SPELARNA kommer knyta näven i fickan och godta allt till slut.. Precis som i min "urusla" jämförelse med bensinen där det skrivs spaltmeter i tidningarna, det är uppror i alla kommentarsfält men allt slutar ändå med att folk gladeligen accepterar allt och några dagar efter är allt tyst..

 

Vi är trots allt SVENSKAR.. Inte direkt så att någon kommer barikadera vägar och dumpa koskit utanför SVS huvudkontor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämförelsen var kanske att SPELARNA kommer knyta näven i fickan och godta allt till slut.. Precis som i min "urusla" jämförelse med bensinen där det skrivs spaltmeter i tidningarna, det är uppror i alla kommentarsfält men allt slutar ändå med att folk gladeligen accepterar allt och några dagar efter är allt tyst..

 

Vi är trots allt SVENSKAR.. Inte direkt så att någon kommer barikadera vägar och dumpa koskit utanför SVS huvudkontor..

 

Ofc inte, det handlar om en onödig spelform till en relativt liten pokerklient, inte något som nästan alla har ett stort behov av, bensin.

 

Mao fortfarande en riktigt kass jämförelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej svs-representanten!

 

Kan ni ta bort väntelistan?

Hej svs-representanten!

Kan ni göra så att man kan lämna en väntelista?

 

(En bugg som i alla fall är åtgärdad för länge sedan är att man kan inte längre ställa sej i kö till 5-mannabord med villkoret att det ska sitta minst 6 spelare där för att man ska ta platsen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...