Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 090
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    45

Allt postat av Lobo

  1. Ett spörsmål? Hur komplext är ett spel som Five cart stud om man jämför med Texas Holdem ?
  2. Blir det fullt hus ?
  3. Nu gör vi så att vi spelar som fisken istället och synar och ligger under när pengarna ska in i mitten, så slipper du de eländiga utdragningarna. Du kanske t.o.m. träffar någongång och blir utskälld av en fisk som undrar hur fan du spelar som synar med sånt skit.
  4. Självklart, det fattar nog de flesta. Men att syna en all-in med AQ krävs det en range på nästan 10 % från fi för att vi ska få profit.
  5. Var det du som pusha med AQ, jävla skillnad att pusha än att syna en all-in 150BB med AQ
  6. Varför 3bettar du pre? Varför checkar du turn? fredagkväll ?
  7. Vi vill ju inte calla bakom när en Fi har raisat pre och en annan 3bettat honom och vi sitter med AK, callar hellre med AA. Om du raisar först och blir 3bettad funkar det med en 3betssyn emellanåt. Om det är två lösa eller något liknande kan du 4betta, annars behöver inte detta vara en dålig fold imo.
  8. http://forums.holdemmanager.com/hud-general/214181-problems-hud-hand-importing.html Kanske alltid hjälper någon annan! Man behöver uppdatera till 1.12.10.
  9. min poäng var att när vi har minst 12 outs bör vi fortsatt vara agressiv på turn om vi har bettat floppen. Chansen tillsammans med foldequity + pengarna i potten gör att det bör vara EV+
  10. Nä, vi gillar att fortsätta vara aggressiv när vi har upp till 12 rimliga outs. Betta floppen hårdare också, i alla fall 75 % av pottens storlek.
  11. Han kanske tänkte på nivå 4 och du på nivå 1.
  12. 94 % (payback) i Bet24 fallet. Lägg in Ladbrokes 1,75 och du har ett surebet, och vips du har även ett överodds.
  13. Skule vara ungefär lika kul att höra från dig varför det inte kan ligga på 55/45
  14. Han har blivit utdragen givetvis, det är därför han whinar i din dagbok.
  15. Kör fortfarande HM 1, men nu har HUD slutat att fungera. När man trycker på auto import så kan man se att det numera finns incomplete (ofullständiga) hands. Kan det vara någon uppdatering? Hittar inget på hemsidan. Kan tillägga att licensen är mer än ett år gammal.
  16. Lobo

    flugan

    fyp sry.
  17. Lobo

    flugan

    Att visa upp en sådan graf på 100k och sedan läsa detta är att ha övertro på sig själv. Du borde istället gå igenom dina händer betänkligt och se var dina läckor är för tillfället. Vad är ath? Har det någonting med att göra du sitter shortstackad på för höga nivåer?
  18. Finns det en nivå över GTO-poker?
  19. ner i nivå direkt.
  20. Tycker detta är tråkig läsning så jag mailade tråden direkt till slutaspela.nu och har fått svar. Det går inte att pm:a TackForAllt så jag klistar in svaret här vilket även Thomas (personen jag pratade med) var bra. Först och främst, skönt att du bryr dig. Det värmer åtminstone mitt hjärta. Jag har läst de kommentarer som jag hittar på sidan till TackForAllt. Jag har inget konto, och vill inte skaffa mig ett, så ett ev svar måste komma från dig och det slår troligen högre än med mig som avsändare. Jag tycker du ska tipsa TackForAllt att ringa till Stödlinjen för spelare och deras anhöriga: 020 - 81 91 00 eller http://www.stödlinjen.se. Där vet man vad man pratar om och de kan stötta och hjälpa. Jag får många tankar om spel, spelbolag och ansvar när jag läser kommentarerna. Vill du ta del av det kan du kolla in min blogg på http://www.spelinstitutet.se/thomas-har-ordet Fortsätt att bry dig! Thomas Nilsson, C.Psychologist Spelinstitutet Hoppas att det ordnar upp sig för dig TackForAllt!
  21. Lobo

    .

    Är det inte bättre att höja med en lite lägre summa eftersom du troligtvis höjer med nästan alla händer i 2-manna?
  22. Ändrat reglerna?
  23. Skulle du även gilla om vi laddade ner din musik gratis även om du kunde tjäna mer pengar om vi köpte den?
  24. Hade du tänkt följa följa Kellys grundformel fullt ut? Eller hade du tänkt ha någon modifierad form? Förstår du vad som händer med din rulle om du förlorar ett vad där Kellys säger investera 50 % av rullen? Nä, inte i detta fall.
  25. Jag borde gilla det som har störst edge. En sannolikhet utan ett odds säger inte så mycket. Om du undrar om jag har problem med att spela samma insats på ett spel med 25 % 4,10 som med ett 70 % 1,70 så är svaret nej. Jag har inte heller några problem med att folk väljer att spela med olika insatser. Däremot har jag svårt att svälja snacket kring varför de spelar som de gör, för de anledningar de nämner är oftast rent uppåt väggarna.
×
×
  • Skapa nytt...