Gå till innehåll

SAJT: Expekt.com


QoS

Recommended Posts

Vettiga sajter splittar pengarna på följande sätt:

 

 

Hälften av pengarna delas ut rakt av på kvarvarande spelare

Hälften av pengarna delas ut procentuellt efter chipstack.

 

Bra variant, tycker jag

 

Jag tycker det är bättre om 100 % delas på kvarvarande spelare. Plus att de som är ItM får respektive placeringssumma.

 

Om ett serviceföretag klantar sig får det kosta lite också. inte mer än rätt när rummen tar 10 % i avgift.

 

Jag skulle inte ha något emot det heller men chansen att det händer är minimal... större chans att alla, även dom som åkt ut får tillbaka sina insattser och att turneringen flyttas till ett annat datum.

 

Då skulle dom inte förlora ett öre på turneringen så jag skulle inte vara förvånad om det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle inte ha något emot det heller men chansen att det händer är minimal... större chans att alla, även dom som åkt ut får tillbaka sina insattser och att turneringen flyttas till ett annat datum.

 

Då skulle dom inte förlora ett öre på turneringen så jag skulle inte vara förvånad om det händer.

 

Det skulle ge så mycket badwill att spelarna skulle fly turneringar på Expekt om det är så att spelare som åkt ut får tillbaka sina insatser medan de som slagit ut de utslagna spelarna inte kompenseras med ett ruttet öre. Snacka om att det skulle ge ett oseriöst intryck.

 

Sen är ju just den här turneringen alltför billig för att flyttas till ett annat datum. Det är ju inte säkert att alla kan spela det datumet så det är inte ett tänkbart scenario. SM som flyttades till 1 feb var en helt annan sak, den turneringen strulade innan den kom igång. Den här hade vi ju spelat mer än halvvägs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha något emot det heller men chansen att det händer är minimal... större chans att alla, även dom som åkt ut får tillbaka sina insattser och att turneringen flyttas till ett annat datum.

 

Då skulle dom inte förlora ett öre på turneringen så jag skulle inte vara förvånad om det händer.

 

Det skulle ge så mycket badwill att spelarna skulle fly turneringar på Expekt om det är så att spelare som åkt ut får tillbaka sina insatser medan de som slagit ut de utslagna spelarna inte kompenseras med ett ruttet öre. Snacka om att det skulle ge ett oseriöst intryck.

 

Jo, fast dom hoppas kanske på att deras reklamkanpanjer ska hålla ett tag och få in lika mycket spelar ändå. Just nu så känns faktiskt Expekt mycket oseriöst även om dom delar alla pengarna till de kvarvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vägrar att gå med på splittad prissumma till de kvarvarande, var chipleader vid mitt bord. Känns oacceptabelt att någon på 200marker och omöjligt att nå pengarna ska få samma ersättning som mig!

Har någon satt sig in i Tains policy angående krachade turneringar?

 

Står att dom delar prispotten bland kvarvarande....fanns saxad i en tråd när SM krashade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vägrar att gå med på splittad prissumma till de kvarvarande, var chipleader vid mitt bord. Känns oacceptabelt att någon på 200marker och omöjligt att nå pengarna ska få samma ersättning som mig!

Har någon satt sig in i Tains policy angående krachade turneringar?

 

Vägrar och vägrar... är väl ganska svårt att göra annat än att gå med på vad dom gör... dom har ju trots allt reglerna på sin sida med tanke på deras finstilta lagar och så vidare... man får väl ta det som det kommer antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vägrar att gå med på splittad prissumma till de kvarvarande, var chipleader vid mitt bord. Känns oacceptabelt att någon på 200marker och omöjligt att nå pengarna ska få samma ersättning som mig!

Har någon satt sig in i Tains policy angående krachade turneringar?

 

Så kör iaf B2B, nästa gång är det du som sitter med 200.

 

Dock vet man ju inte hur länge vissa hann spela innan det kraschade. Jag laggade ur mina tre sista varv innan allt låste sig men de andra kunde spela. Vore ju trist om man tappade en ITM plats bara därför... De verkar ha problem med cachningen på servrarna. Senast jag spelade en $10 på expekt så var vi två spelare av 10 som spelade på bordet och det är ju inte heller bra. De andra spelarna laggade ur och sedan kom de in igen på helt skilda tidpunkter... Det var på finalbordet och jag gick från 20k till 40k genom att minraisa varje hand och det är ju helt sjukt att det kan vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Tradesportspoker som ingår i Tain

 

In the event of a tournament crash, where less than half the players have been eliminated, the tournament will be cancelled and all monies refunded; where more than half the players have been eliminated the prize pool will be divided in half – all players will receive an equal share of half the prize money; and the other half of the prize money will be allocated to the chip leaders (chip leaders will be determined by the number of places the tourney would have paid) in proportion to their chip count.

 

När bedömer de att den kraschade då?? Jag kunde inte spela sedan jag hade typ 3400 men blindade säkert ner mig ett par varv till under 3k innan den officiellt kraschade. Jag kan nog bara hoppas på att 43:e platsen hade över 3400 då...

 

Sick :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått två svar av expekt:

 

Från supporten:

 

"Hej Jimmy,

 

Tack för ditt e-mail!

 

På grund av de tekniska problem som uppkom tidigare ikväll bestämde Tain Poker sig för att

starta om systemet. Klienten var då otillgänglig ett tag. Detta dröjde inte mer än 15 minuter

(21:42 tillbaka) efter vilket systemet återblev online igen och pokerklienten fungerade.

Alla turneringar och Sit & Go kommer att bli återbetalda i enlighet med Tain Pokers Crash Policy

inom 48 timmar.

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för detta samt försäkrar dig om att all tillgänglig personal

arbetar med att lösa detta så snart som möjligt.

 

Med vänliga hälsningar

Mats Lundgren

Poker Support

Expekt.com Ltd."

 

Samt från "Sverigechefen Rikard von Yxkull:

 

"Hej Jimmy,

 

Mycket tråkigt att höra. Jag vet tyvärr inte själv vad som inträffat.

Jag ska självklart följa upp detta imorgon. Jag eller en kollega till

mig

kommer tillbaka till dig så fort vi bara kan.

 

Hls Richard"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt har nu delat upp prispengarna på de som var kvar. Tur att löste sig iaf!

 

Skribenten körde en 4k turnering. Tydligen så har de börjat med småkrafset.

 

Min stack var i alla fall värd 1000 + dollares så det skall bli intressant var det landar enligt deras policy.

 

//Faan fick bara tillbaka 700+. Jag har redan haft fyra kompensationskrav till Expekt så det här börjat kännas ganska underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tillbaka runt $400 jag också. Skönt det att gå plus $300 vilket förmodligen skulle ha varit en 20-30 plats eller något sånt så man ska väl inte klaga när man inte var chipleader och allt.

 

Desutom var jag på dåligt pokerhumör och trött så det var nog lika bra för jag känner att det kunde ha gått illa. Hade inte det rätta självförtroendet idag.

 

Aja, man får väl känna sig skapligt nöjd med Expekt då och spela på ett tag till och hoppas att det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...