slasknit Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan Det kanske står någon annanstans i dagboken (har inte sett det dock), men hur mycket tid lägger du på att studera? Citera
VakuumspelarN Postad 8 timmar sedan Författare Rapport Postad 8 timmar sedan 9 timmar sedan, säger slasknit : Det kanske står någon annanstans i dagboken (har inte sett det dock), men hur mycket tid lägger du på att studera? Noll timmar kompis. Poker handlar mer eller mindre bara om pattern recognition, och bästa sättet att förbättra det på är vid borden när man spelar imo. Studera med solvers hade nog varit kontraprooduktivt för mig vid det här laget. Kan nästan garantera att den som lagt ner tusentals timmar på plo solvers, och kan spela perfekt ”gto”, men samtidigt inte fokuserar på att exploita, inte kommer kunna åstadkomma en >10bb/100 wr på de borden jag spelar. 3 Citera
killerwolf2 Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan (redigerade) 2 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Kan nästan garantera att den som lagt ner tusentals timmar på plo solvers, och kan spela perfekt ”gto”, men samtidigt inte fokuserar på att exploita, inte kommer kunna åstadkomma en >10bb/100 wr på de borden jag spelar. tycker om din dagbok, men detta är vild en. Du liksom lägger en "regel" på GTO-kunnige spelaren att han inte fokuserar på exploits alls. Jag kan ju spinna vidare på det istället och säga, om jag nu har studerat så mkt plo gto att jag kan perfekt "gto", tror du inte det är en extremt lätt sak för mig att exploita fiskar då? jag vet ju exakt hur jag skall avvika då jag vet exakt vad hen gör fel utifrån stats och showdowns jag ser. Det är helt enkelt ingen nackdel förstå spelet på djupet, i synnerhet inte om man har aspirationer uppåt. Redigerad 5 timmar sedan av killerwolf2 4 Citera
VakuumspelarN Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 3 timmar sedan, säger killerwolf2 : tycker om din dagbok, men detta är vild en. Du liksom lägger en "regel" på GTO-kunnige spelaren att han inte fokuserar på exploits alls. Jag kan ju spinna vidare på det istället och säga, om jag nu har studerat så mkt plo gto att jag kan perfekt "gto", tror du inte det är en extremt lätt sak för mig att exploita fiskar då? jag vet ju exakt hur jag skall avvika då jag vet exakt vad hen gör fel utifrån stats och showdowns jag ser. Det är helt enkelt ingen nackdel förstå spelet på djupet, i synnerhet inte om man har aspirationer uppåt. Jag lägger ingen regel, men tycker att många som spenderat mycket tid med solvers får någon slags kortslutning i hjärnan som gör det omöjligt för dem att avvika från gto vid borden. De ser på det som om det hade varit olagligt eller nått. De är bara och lyssna på valfri low-highstakes 2-korts coaching video på yt för att förstå vad jag menar. Lite snabba utplock: "Jag rollear 25% här", "this hand is a mix", eller, min favorit: "This hand is indifferent" - Mannen, ser du inte i programmet att 90% av händerna på typ vartenda gata mixear och är "indifferent"? Jag vet också ganska väl hur gto spelas, men det kommer inte vara mitt fokus när jag sitter vid borden och spelar. Sen vill jag heller inte nu att någon misstolkar mina inlägg, och sätter sig vid borden med GtfoGto-hybris, börjar vpippa 60% o gå full Ralph Darko liksom Jag vill också passa på att ställa en motfråga, som inte är riktad speciellt till dig killerwolf, utan mera någonting som den allmäna reggen borde fråga sig och fundera på: Om du studerar på samma sätt, och med samma metoder som average reg där ute gör, kan du då verkligen förvänta dig att uppnå resultat som är mer än average? 1 Citera
killerwolf2 Postad 38 minuter sedan Rapport Postad 38 minuter sedan (redigerade) 1 timme sedan, säger VakuumspelarN : Om du studerar på samma sätt, och med samma metoder som average reg där ute gör, kan du då verkligen förvänta dig att uppnå resultat som är mer än average? jo? på samma sätt som att vi läser samma matteböcker men dom får C i betyg och jag A. edit: för att inte vara så kortsvarad, det finns såklart gto och så finns det att identifiera på vilken nivå din motspelare ligger på och levla honom, och för att kunna göra dem gissningarna så är det ju hjälpsamt om jag förstår hur han tänker och att förstå hur spelet skall spelas och hur han avviker är att väldigt bra hjälpmedel. Sånt här kommer riktigt duktiga spelare lättare fram till med mkt mindre handunderlag medan mindre duktiga på spelet kan behöva betydligt fler händer och fler situationer innan "aha, han tänker så"-sker. Dom kisar du nämner är lowstakes-gtowannabes av en anledning, ditt exempel var någon som kunde perfekt gto, stor skillnad vill jag tycka. Redigerad 17 minuter sedan av killerwolf2 Citera
killerwolf2 Postad 25 minuter sedan Rapport Postad 25 minuter sedan (redigerade) sen behövs det väl inte läggas någon större energi på det här ämnet, vi tycker nog ganska lika egentligen bara att jag är lite mer fyrkantig mot hyperboles numera, stort fan av dem förut upplevde det lite som att du mer eller mindre slängde in cumicon-fast-han-får-inte-exploita. Byt ut namnet om det är ett väldigt dåligt exempel på någon psuedo gto crusher. Apropå cumicon, tiltmenot hade en ganska mysig twittertråd om honom nyligen där han hade sett killen slå sig upp från 1/2 till 10/20 under rätt kort tid och krossat rakt, sen när han väl börjar sätta sig 25/50 så skulle han försöka flexa sina muskler och denya honnom från 25/50. Han spela _1_ session och insåg att han var helt utklassad och spela han aldrig igen "brb dinner" för att rädda ansikte. Så jävulskt balanserad upplevdes han på tider där vi hade noll verktyg att jobba med, han hade iaf aldrig mött någon så balanserad tidigare. Den typen av skräck han gav alltså Redigerad 14 minuter sedan av killerwolf2 Citera
brusig1 Postad 15 minuter sedan Rapport Postad 15 minuter sedan Tänkte svara först, men lät passera fram till kw drog igång. Allt det här är cope obv, du pratar om folk som studerat tusentals timmar som att de skadar dem. När du säger det så målas det upp som att inga studier vore bättre vilket uppenbarligen inte är sant. Det finns många stilar som fungerar och sätt att utvecklas. Solver är såklart S tier, men också det svåraste att använda/utnyttja. Citera
brusig1 Postad 6 minuter sedan Rapport Postad 6 minuter sedan Sen blir ju också den eviga frågan hur man kan veta att man exploitar / max exploitar utan att veta equilibrium. Finns bra mycket spel som ser hjärndött ut för ett otränat öga som är GTO. Spelar jag mina lägre nivåer föredrar jag helt klart mda/explo-spelare som motståndare. Betydligt mycket lättare att exploita än de som försöker spela korrekt. På högre nivåer är det whatever ish då alla som är för dåliga på det ena eller andra sållas bort. Citera
Recommended Posts