Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bettingsyndikatets poddar har imo en del intressanta samtalsämnen och gäster; https://www.youtube.com/@Bettingsyndikatets

Personerna bakom podden driver även en speltipstjänst som de påstår startades bland annat på grund av att de själva blivit limiterade på de flesta spel-siter. Även om deras publicerade spelförslag skulle ha ett spelvärde är frågan om det fungerar i praktiken. Om de flesta av deras kunder försöker lägga spelet direkt efter publiceringen, kommer spebolaget sannolikt sänka oddset ganska snabbt. Utöver detta lär även de flesta av deras kunder drabbas av limiteringar ganska snart.

• Like 1
Postad

Jag håller med om att pratet om limiteringar osv. är svårt att ta till sig. Jag tyckte ändå att podden redogjorde ganska bra för vad som gäller. Jag känner igen det mesta från när jag själv spelade professionellt. Det var också bara något som blev till efter att ha spelat en längre tid hos onlinebolagen. Att han menar att man måste lära sig att förlora köper jag delvis. Har du långa loosing streaks kan det vara svårt att dra på smilebanden, men man lär sig att hantera det. Förlorade jag mycket en dag, var rätt medicin för mig att spela nya spel eftersom jag visste att jag över tid var en vinnande spelare.

Han nämner också riktigt att det kan gå tre månader utan att du får en krona, och att det är en del av vardagen. Volym är så klart A och O, annars kommer det inte att fungera, men att presentera värdebet dagligen är ingen lätt uppgift. Det är viktigt att ha money management, men spelandet blir tråkigare eftersom du tar färre risker och de tunga spelen försvinner. Det blir mer som att du investerar i bra spel, precis som du gör med aktier och till slut går det på auto-pilot.

Postad
8 timmar sedan, säger Lobo :

Jag känner igen det mesta från när jag själv spelade professionellt.

Hur ska detta tolkas? Du har tidigare spelat professionellt men inte längre? Går spelet sämre än tidigare eller vill du inte längre lägga ner den tid som krävs?

Eller annan förklaring?

Postad
58 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Hur ska detta tolkas? Du har tidigare spelat professionellt men inte längre? Går spelet sämre än tidigare eller vill du inte längre lägga ner den tid som krävs?

Eller annan förklaring?

Jag bokför fortfarande en del spel, men jag ser mig inte längre som professionell. Det finns flera anledningar till att jag slutade, men den främsta var limiteringen, och sen var man kanske inte lika hungrig längre.