kukbajs Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 59 minuter sedan, säger massive : Jag tycker du ska ta det som det kommer. även om det kanske är svårt, läs av situationen. Nej. Ja. Jag tycker du ska sluta försöka planera och styra allt. Det funkar ändå inte. Tänk dig att du tar 3 lappar syra. Du förbereder dig. Du gör det du kan. men när väl spännt fast dig i vagnen och bergochdalbanan börjat åka så kan du inte kliva av innan färden är över. Oavsett vad du känner eller tycker. Lös biljett. Ta plats. Släpp taget. Njut av resan. Buy the ticket, take the ride haha. Citera
kukbajs Postad 59 minuter sedan Författare Rapport Postad 59 minuter sedan 49 minuter sedan, säger Pokergod1 : Du låter som en tonåring, så söt. Men som massive skriver så tänk inte så mycket, ta det som de kommer. Jamen, jag vill att det ska bli bra liksom … Citera
massive Postad 49 minuter sedan Rapport Postad 49 minuter sedan 5 minuter sedan, säger kukbajs : Jamen, jag vill att det ska bli bra liksom … Klart du vill. Du vill att det ska bli bra. det är naturligt. För det betyder nått för dig. Och då vill du börja styra och ställa och planera å tänka och undra å vrida och vända kring saker du inte har nån kontroll över. Och saker du inte ska va in och rota i. För allt det gör att det blir svårare för dig att släppa taget och bara enjoy the ride. Oavsett vad som händer eller sker. Det är en försvarsmekanism. Och ett krokben på dig själv. TIll ingen nytta. Lättare sagt än gjort. Citera
massive Postad 46 minuter sedan Rapport Postad 46 minuter sedan 11 minuter sedan, säger kukbajs : Buy the ticket, take the ride haha. Den här bergådalbane-metaforen har jag använt mångengång både för att hjälpa mig att släppa taget, men åxå att kravla mig tillbaka till ytskikt under ego-upplösande resor där jag vill klänga mig fast, å ha kontroll, å va rädd, och va stark å allt annat sånt dumt Citera
kukbajs Postad 3 minuter sedan Författare Rapport Postad 3 minuter sedan (redigerade) 44 minuter sedan, säger massive : Den här bergådalbane-metaforen har jag använt mångengång både för att hjälpa mig att släppa taget, men åxå att kravla mig tillbaka till ytskikt under ego-upplösande resor där jag vill klänga mig fast, å ha kontroll, å va rädd, och va stark å allt annat sånt dumt Haha, jag har träffat på kamrat Hunter som har sagt så till mig. Det var typ 2014 eller något sånt, när 3-meo-pcp och 4-meo-pcp inte var klassat. Lätt de bästa dissos sen MXE. Tycker alla tre är bättre än ketamin. Det var typ dagen före julafton och jag kommer ihåg att jag tänkte att typ ligga och gosa och lyssna på lite musik efter alla har lagt sig blir najs. Jag od:ade ganska rejält och mina päron måste ha hört typ att jag väsnades eller någonting. Tydligen frågade de mig om jag visste vilka de är. Jag hade sagt att jag inte är säker, men att min farsa i alla fall ser ut som en våldtäktsman och att min morsa ser ut som en häxa. Bra stämning på Julaftonsmorgonen. Kommer inte ihåg det alls. Och jag var helt fuckad i typ ett dygn till. Jag kunde inte se färger, allting var typ Matrix-grönt. Och när jag låg och kollade på Kalle, så kom Hunter fram och sa det där ”Buy the ticket, take the ride” och jag tänkte typ ”Amen okej, jag köper biljetten, jag tar åkturen.” Sen åkte jag typ in i teven och allting zoomades liksom in från molekyler till atomer till protoner/elektroner till kvarkar som typ vibrerade. Sen däckade jag igen. Efter det firade jag inte jul med familjen på rätt många år. Redigerad 2 minuter sedan av kukbajs Citera
Recommended Posts