Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr

Recommended Posts

Postad
9 timmar sedan, säger kukbajs :

Fan vad myes pf har varit den senaste tiden, när det varit lite drag i dagbokshörnan och inte bara jag som pratar för mig själv. 🙂 Har inte behövt spamma irl-polers exakt lika mycket som i vanliga fall.

Jag håller med! :D 

Roligt på senaste att jag inte ens tänker på om jag skriver i din, ships eller min egen, det är som att det flyter ihop. LOL

• Like 1
  • Haha 1
Postad (redigerade)
49 minuter sedan, säger massive :

Jag förstår hur det känns. Och jag har inga problem att relatera när det är megavärde och man backar eller går minipluss. :) Och jag förstår stressen kring att ditt pokerus och din privatekonomi, eller rättare sagt, avsaknaden av den, påverkar hur du upplever den här situationen.

Jag förstår. Men reality-check. Du visar upp en break-even graf.

"Har exakt 0 kr på mitt irl-konto nu och 1,5k i br. Kommer redan behöva börja att casha ut med andra ord. Kniven mot strupen, som vanligt. Denna månad kommer fan bli kämpig som in i helvete asså."

Kriga! Du klarar det :) 

Tack för pepp! Asså katastrof är det väl inte, det går ju alltid att låna eller tigga pengar av päronen, men jag undviker helst det. Men du får ju inte glömma bort att det är mest synd om mig!

Redigerad av kukbajs
Postad
41 minuter sedan, säger massive :

Det e fan rätt bra vecko-volym ändå eller? :)

Hur ser det ut på Unibet? Kan du få in nå timmar där åxå?

Unibet är najs, kommer spela där om jag vill köra mer än 5h idag. 🙂 Igår pallade jag bara inte efter jag hade spelat klart 5h, kl. var ändå typ 24. 

• Like 1
Postad
55 minuter sedan, säger kukbajs :

Tack för pepp! Asså katastrof är det väl inte, det går ju alltid att låna eller tigga pengar av päronen, men jag undviker helst det. Men du får ju inte glömma bort att det är mest synd om mig!

Det är så lätt att förlora sig i det kortsiktiga, badbeatsen och billivey.

Zoomar man bara ut liiiite granna så ser man någonting annat ellerhur?

Det blir ju åxå lite provocerande när nån är stabilt vinnande över större sample

och klagar över badbeats, även om jag har full förståelse att man behöver ventilera,

och vad har man annars en dagbok för om inte det :)

Poängen e perspektiv. 

Och ja, jag vet hur svårt det är.

• Like 1
Postad
30 minuter sedan, säger massive :

Det är så lätt att förlora sig i det kortsiktiga, badbeatsen och billivey.

Zoomar man bara ut liiiite granna så ser man någonting annat ellerhur?

Det blir ju åxå lite provocerande när nån är stabilt vinnande över större sample

och klagar över badbeats, även om jag har full förståelse att man behöver ventilera,

och vad har man annars en dagbok för om inte det :)

Poängen e perspektiv. 

Och ja, jag vet hur svårt det är.

This

Jag får mer frustation av att spela dåligt, än av badbeats. Att bli utdragen känns mer som hjälplöshet. Det är ändå humor att läsa att det är mer än jag som blir utdragen.🙂

Postad
5 timmar sedan, säger ShipThat$$ :

Menar såklart inte att du ska föreslå en adressändring som aktivitet vid första tillfället, men blev mer förvånad över att det var såpass tidigt samt kort. Jag köper att ni tog en promenad och sen fika, med facit i hand en absolut okej aktivitet. 
Vad har du för tankar inför nästa träff? Gör något mer personligt, typ laga mat tillsammans om ni nu gillar sånt (dessutom billigare än att äta ute). 

För övrigt roligt att du tog rådet att fråga kring hur ni skulle hälsa, jag hade också gjort så, klassiker för mig är att jag (oavsett vem jag ska hälsa på) typ alltid gör "fel". Skaka i hand kan jag, men initierar jag en kram tänker jag direkt "vilken sida ska huvudet vara på? ska armarna vara under eller ovan motpartens?" sure jag är 186cm så oftast är den andra kortare men folk går så hårt på feeling och gör diverse jag inte förutsett, så ja, där står jag och skapar en scen xD typ som med high five -> varför håller en del kvar? sen när man själv provar den så ville inte motparten det alls och bara WTF

Sociala sammanhang asså.. herregud. Tur min sambo har sånt brett överseende med att jag är ett klappmongo. Hon till och med säger saker tvärtom bara för att trigga xD 

Ja, jag har börjat gått över till att köra promenad som första dejt. För att liksom se om man överhuvudtaget kommer kunna passa ihop. Tycker också det är enklare att prata när man inte sitter mitt emot varandra och glor in i varandras ögon, mycket behagligare att gå bredvid varandra när man ska tjöta.

När jag var lite yngre satsade jag lite mer och brukade köra gå ut och äta middag. Nu har jag ju inte råd med det och skulle ändå inte vilja göra det. Man märker ju rätt fort om det inte kommer fungera alls. Fett stelt att behöva sitta där och hålla god min och äta middag i flera timmar, innan man kan säga farväl för evigt. Det blir ju också sjukt dyrt, i alla fall om man ska träffa många. Känns inte så värt att lägga pengar på någon som man aldrig kommer träffa igen.

Men ah, det var kanske lite kort, ja. Det var en grej som jag hade ångest över efteråt. Jag kom som sagt fan inte på vad mer vi skulle ha kunnat göra efter promenaden och fikat …

När vi snackade dejting och sånt sade hon att hon vill dejtas ”på riktigt” och ta det långsamt. Så förhoppningsvis var det kanske ändå lagom för henne … och mig? Hon skrev ju att hon ville ses igen. Och jag skrev typ ”Vad kul, då ska jag försöka tänka ut en andra dejt”, varpå hon svarade ”Det ser jag fram emot. Det är bara att fråga mig om du behöver ledtrådar till vad vi kan göra.” ”Det kommer jag nog behöva göra, är inte direkt expert på detta haha.” Jag vill nog också ta det långsamt, i och med att jag inte har så mycket erfarenhet av relationer. Så det liksom inte blir för mycket nytt på direkten eller hur man nu ska säga.

Just kramar har jag fan äntligen bemästrat, men det hände ofta att jag trasslade in mig med den jag skulle krama förut haha. Grejen är att inte tveka och bara köra. High fives är ju dock heeelt jävla omöjligt. Min morsa brukar göra det efter vi har joggat typ och det blir fel varje gång. Borde ju ändå ha lite kemi med morsan vid det här laget, men nepp, det blir osynkat, det blir för löst, det blir för hårt, man missar nästan handen osv.

Postad

Ja alltså allt beror väl på hur mycket man pratat och vad man pratat om, sista är kanske viktigare. Känner man att man behöver lära känna personen från grundligaste grunden så är väl en promenad jättesmidig medan är det som när jag och sambon skulle ses första gången så visste vi att vi båda älskade laga mat exempelvis - då blev det matlagning, musik i bakgrunden, vin under hela resans gång och prata mycket trams. Ibland är saker bara lätta, då får man fan rida på vågen.

Och ja, gällande highfives.... gg. Som när jag skulle spanka sambon på röven, råkade dunka till i ryggen - det skrattar vi åt än idag. 

Mvh trams & klant

Postad
20 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Är du från Göteborg?

Ursäkta min nyfikenhet, men jag är intresserad av dialekter.

Nix. Jag kommer ursprungligen från Västerås, men flyttade när jag var 18 och har hoppat runt lite. Pluggade i Uppsala så bodde där i 6-7 år, sen Lund något år, sen Malmö 6-7 år och nu metropolen Norrköping. :P Var kommer du ifrån, kamrat? 🙂 

Dialekter kan vara intressanta! Skånska tycker jag är fascinerande. Det finns så sjukt många dialekter inom dialekten skånska. En lundensare snackar inte i närheten på likadant som en helsingborgare, till exempel.

Postad

Nu har jag börjat köra neovim som en äkta haxxor! Åt helvete med vs code (eller jag körde forken codium), nu gör vi allt i terminalen! Har inget autocomplete eller intellisense heller, så att grejer sätter sig i minnet.

image.thumb.png.dccb39ce6a7e73d34fb84e5b339bd794.png

Fy fan så sexigt. Kommer fan i byxan bara av att kolla på denna skärmdump.

• Haha 1
Postad
28 minuter sedan, säger kukbajs :

Jag kommer ursprungligen från Västerås, men flyttade när jag var 18 och har hoppat runt lite. Pluggade i Uppsala så bodde där i 6-7 år, sen Lund något år, sen Malmö 6-7 år och nu metropolen Norrköping. :P Var kommer du ifrån, kamrat? 🙂 

Intressant.

Jag är född i Stockholm och växte upp i Danderyd, strax norr om Stockholm.