Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

1 timme sedan, säger kukbajs :

 

Aja, jag vände i alla fall denna vecka från -10BIs till typ +30BIs.

 

Ja man kan ju undra vems förtjänst det var som räddade upp dina CP spel med AK.... inte ens ett tack fick man fyfan så ohyfsat, sista gången man coachat dig.... *Fnys*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Ja man kan ju undra vems förtjänst det var som räddade upp dina CP spel med AK.... inte ens ett tack fick man fyfan så ohyfsat, sista gången man coachat dig.... *Fnys*

Är inte säker på om jag hänger me?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger massive :

Tjena Rex!

The one and only Pelvis Hesley 0.5 dödarn här ;)

Man känner sig nästans som nån form av kändis som får vara med i

en sån eminent dagbok som din. Tack!

QJ synen är inte standard, kommer inte ihåg handen, men antagligen är det grudge/history/auto-pilot

Brukar ta synen här i poss mot fitorfoldNIT´s och 10+3bet nissar med en viss frekvens.

Men mot folk som kan spela brukar min standard vara fold eller 4bet/fold här. 

Jag menade ej att klaga på ditt spel btw. Tycker du är lurig och varenda gång jag 4b-bluffar, degar du haha. Fattar inte hur det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, säger Yxel :

Varför spelar du inte högre Pelvis, du verkar ha bra koll?

Jag tvivlar på om jag fortfarande har koll. Alltså, jag har inte spelat på typ 4-5 år (eller vad det nu är) sen senast.

Men ah, det största problemet är att jag är irl-busto. Vill helst inte gå in för mycket på detta, men kan sammanfatta det som att jag under mina jonkår tog massa lån som jag inte ens tänkte på för tillfället, men nu måste sota för. Tror flytten och lägenhetsbytet kommer lösa detta så småningom, men är inte där än.

Klart jag måste gå upp ändå om jag ska lyckas rega /2 tills sommarens slut. Hela denna vecka lär jag ha råd att blanda in /1 i alla fall. Går det bra, kan jag säkert stanna kvar, men det återstår att se. :P Har alltid haft lite en mental låsning över att gå upp i nivåer och sånt ... om jag inte spelar hög, då är jag inte rädd haha, men det ska vi försöka undvika. Men ah, det är ju typ samma spelare ...

Får se hur det har gått nästa söndag. 😃

PS: Vilken gullig profilbild du hade! ❤️

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger kukbajs :

 

Haha, fan alla man spelar mot dyker ju upp här! Men ah, vi har väl vevats en del pre med 3b/4b hit och dit. :D 

Haha, ja, en hel del smet har det blivit oss emellan :) Man gör sitt bästa att sätta press på bättre spelare, som också har en fold-knapp som funkar. ;)

22 timmar sedan, säger kukbajs :

 Tycker stack sizes ofta blir så jävla obekväma i 3b potter, jag har ju i princip committat mig på turn. Känns som jag ofta hamnar i dessa spots, när jag 3b, sen cb 1/3 (ja, ibland kör jag större obviously, beror ju på) ... och om man sen vill få folds, måste man ju nästan alltid beta turn också, känns inte som så många tar 1/3 seriöst, även om man har 3b pre liksom

 

Jag förstår. Och såklart, jag är långt ifrån bra på varken poker generellt eller 3bets, sizes osv. Men min linje är att på svs 0.5 där vi har standard 2-4 gubbz med 40+VPIP, låg Fold/3bet och hög fold/Cbet på varje bord så känns det logiskt i min hjärna att 3-betta sönder med allt som slår deras range. För värde. Rangeövertag. In med degen. Cbetta sönder fitorfoldNITS, Cbet/värde på all fesk. 

Sen mot 27/23-19/14-28/3 personer (som det kryllar av) är det såklart en helt annan strategi vi pratar om.  

Men som sagt. Jag är en novis som delar med mig av mina tankegångar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger kukbajs :

Jag menade ej att klaga på ditt spel btw. Tycker du är lurig och varenda gång jag 4b-bluffar, degar du haha. Fattar inte hur det är möjligt.

:)

Det är lugnt. Jag har massor av läckor i mitt spel. Skulle vi sitta på micro SVS överhuvudtaget om vi inte hade saker att klaga på när det gäller varandras spel? ;)

 

Ang 4bets å deg så tror jag det mest är tillfälligheter över en liten sample. Det mesta är nog bra händer. Sen såklart är det reads/flow/spew/tilt åxå. Inte att förglömma :D Haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Yxel :

Varför spelar du inte högre Pelvis, du verkar ha bra koll?

Hej Yxel!

Inga stats på dig i PT4 sen nya datorn, men kommer ihåg att vi krigat en hel del. :) Va spelar du för nivåer/sidor nu?

Anledningen att jag inte spelar högre, och inte gjort det tidigare heller, förutom i kortare perioder, handlar mer om livet än om pokern. Konsten, musiken, familjen, öka sin självförsörjandegrad med odling och djur, resor, förändrande medvetandetillstånd och tusen andra saker har jag känt haft ett större prio än att spela poker.

Och sen handlar det om hur min hjärna funkar. Det är allt eller inget. Max gas. Oavsett vad det gäller. Och hittills har det i mitt liv alltid varit något annat än pokern som hamnat högre på priolistan. Därav har jag inte lagt ner den tid och energi som behövs för att ha chansen att vara vinnande på högre nivåer. 

Men jag måste erkänna att jag är jävligt sugen med en liten satsning ;)

 

Btw Rex, det är inte meningen att kapa din dagbok med massa svar, bara att säga till i sånt fall!  

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger massive :

Hej Yxel!

Inga stats på dig i PT4 sen nya datorn, men kommer ihåg att vi krigat en hel del. :) Va spelar du för nivåer/sidor nu?

Anledningen att jag inte spelar högre, och inte gjort det tidigare heller, förutom i kortare perioder, handlar mer om livet än om pokern. Konsten, musiken, familjen, öka sin självförsörjandegrad med odling och djur, resor, förändrande medvetandetillstånd och tusen andra saker har jag känt haft ett större prio än att spela poker.

Och sen handlar det om hur min hjärna funkar. Det är allt eller inget. Max gas. Oavsett vad det gäller. Och hittills har det i mitt liv alltid varit något annat än pokern som hamnat högre på priolistan. Därav har jag inte lagt ner den tid och energi som behövs för att ha chansen att vara vinnande på högre nivåer. 

Men jag måste erkänna att jag är jävligt sugen med en liten satsning ;)

 

Btw Rex, det är inte meningen att kapa din dagbok med massa svar, bara att säga till i sånt fall!  

 

finns de nån anledning till att du hoppar in med 50 kr? haha :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, säger massive :

Hej Yxel!

Inga stats på dig i PT4 sen nya datorn, men kommer ihåg att vi krigat en hel del. :) Va spelar du för nivåer/sidor nu?

Anledningen att jag inte spelar högre, och inte gjort det tidigare heller, förutom i kortare perioder, handlar mer om livet än om pokern. Konsten, musiken, familjen, öka sin självförsörjandegrad med odling och djur, resor, förändrande medvetandetillstånd och tusen andra saker har jag känt haft ett större prio än att spela poker.

Och sen handlar det om hur min hjärna funkar. Det är allt eller inget. Max gas. Oavsett vad det gäller. Och hittills har det i mitt liv alltid varit något annat än pokern som hamnat högre på priolistan. Därav har jag inte lagt ner den tid och energi som behövs för att ha chansen att vara vinnande på högre nivåer. 

Men jag måste erkänna att jag är jävligt sugen med en liten satsning ;)

 

Btw Rex, det är inte meningen att kapa din dagbok med massa svar, bara att säga till i sånt fall!  

 

 

 

finns de nån anledning till att du hoppar in med 50 kr? haha :D så nu kanske det kom på rätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Hej Yxel!

Inga stats på dig i PT4 sen nya datorn, men kommer ihåg att vi krigat en hel del. :) Va spelar du för nivåer/sidor nu?

Anledningen att jag inte spelar högre, och inte gjort det tidigare heller, förutom i kortare perioder, handlar mer om livet än om pokern. Konsten, musiken, familjen, öka sin självförsörjandegrad med odling och djur, resor, förändrande medvetandetillstånd och tusen andra saker har jag känt haft ett större prio än att spela poker.

Och sen handlar det om hur min hjärna funkar. Det är allt eller inget. Max gas. Oavsett vad det gäller. Och hittills har det i mitt liv alltid varit något annat än pokern som hamnat högre på priolistan. Därav har jag inte lagt ner den tid och energi som behövs för att ha chansen att vara vinnande på högre nivåer. 

Men jag måste erkänna att jag är jävligt sugen med en liten satsning ;)

 

Btw Rex, det är inte meningen att kapa din dagbok med massa svar, bara att säga till i sånt fall!  

 

 

 

Om du har egna kor eller skaffar kan du få gratis coaching. Oavsett är självförsörjande coolt 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger massive :

Hej Yxel!

Inga stats på dig i PT4 sen nya datorn, men kommer ihåg att vi krigat en hel del. :) Va spelar du för nivåer/sidor nu?

Anledningen att jag inte spelar högre, och inte gjort det tidigare heller, förutom i kortare perioder, handlar mer om livet än om pokern. Konsten, musiken, familjen, öka sin självförsörjandegrad med odling och djur, resor, förändrande medvetandetillstånd och tusen andra saker har jag känt haft ett större prio än att spela poker.

Och sen handlar det om hur min hjärna funkar. Det är allt eller inget. Max gas. Oavsett vad det gäller. Och hittills har det i mitt liv alltid varit något annat än pokern som hamnat högre på priolistan. Därav har jag inte lagt ner den tid och energi som behövs för att ha chansen att vara vinnande på högre nivåer. 

Men jag måste erkänna att jag är jävligt sugen med en liten satsning ;)

 

Btw Rex, det är inte meningen att kapa din dagbok med massa svar, bara att säga till i sånt fall!  

Jag förstår. Livet går alltid före pokern även för mig. Har det som sidohobbyprojekt. Är gammal €nl100-200 grinder själv sen kom livet. Och nu har jag tagit upp pokern igen som ett sätt att fördriva tid, använda min hjärna (har ett ganska monotont jobb, lokförare), och bli skaplig på något jag tycker är kul.

Så jag förstår precis! Kloka tankar, fortsätt så!

Spelar /1-/5 på svs bara. Orkar inte krångla med andra sidor, och svs ger ändå minst rake och mest fisk/tid.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Yxel :

Jag förstår. Livet går alltid före pokern även för mig. Har det som sidohobbyprojekt. Är gammal €nl100-200 grinder själv sen kom livet. Och nu har jag tagit upp pokern igen som ett sätt att fördriva tid, använda min hjärna (har ett ganska monotont jobb, lokförare), och bli skaplig på något jag tycker är kul.

Så jag förstår precis! Kloka tankar, fortsätt så!

Spelar /1-/5 på svs bara. Orkar inte krångla med andra sidor, och svs ger ändå minst rake och mest fisk/tid.

Förstår att det gick som de gick med den mentaliteten för ihelvete!!! Man ska vinna!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger massive :

Btw Rex, det är inte meningen att kapa din dagbok med massa svar, bara att säga till i sånt fall! 

Haha, nej då, det är bara kul, fortsätt tjöta på! Jag svarar säkert mer på söndag. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår, för övrigt, resonemanget bakom att stoppa in så mycket deg som möjligt med en starkare range (dvs 3b mycket). Men har de verkligen hög fold to c-bet? Det samstämmer inte med min erfarenhet, men jag har ännu inte listat ut hur man använder pokertracker eller dylikt till svs, så min uppfattning är säkert subjektivt präglad. Jag hade garanterat varit en förlorande spelare om jag hade spelat typ >10% 3b på denna nivå. :P

Minns inte vad jag hade förut när jag spelade lite högre, den var väl inte riktigt så låg som den är nu, men omkring 10 kanske.

Liksom får jag 99 i sb, jag flatar fan den skiten, jag vet att det inte är korrekt om vi frågar vår vän maskinen, och det är relativt lätt att läsa läsa mig, men skulle jag 3b det skulle det bara komma jävla massa överkort som fårskallarna skulle syna med.

Men vad vet jag, poker har heller aldrig varit min huvudsakliga syssla, inte ens huvudsakliga hobby. Bara en grej jag gjort för att få lite klirr i kassan, typ.

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

venne om ngn statistik för fold t cbet i 3bp o sånt men märkt det är mycket lättare för folk o spazza ur i lägre spr situationer typ som denna hand hade nog slutat väldigt annorlunda om jag flat btn(tror reg ish?) 3b o går 3-väg t floppen men det har jag inga bevis för direkt (skulle inte cold 4b TT vanligtvis men antar att btn 3bettar bredare då han HJ lirade alldeless för många händer)

 

iPoker - kr2 NL (6 max) - Holdem - 5 players


Hand converted by Holdem Manager 3

UTG: SEK221.43 (110.7 bb)
CO: SEK639.60 (319.8 bb)
BTN: SEK516.77 (258.4 bb)
SB: SEK403.60 (201.8 bb)
Hero (BB): SEK200.00 (100 bb)

SB posts SEK1.00, Hero posts BB SEK2.00

Pre Flop: (pot: SEK3.00) Hero has Theart4.gif Tclub4.gif
UTG raises to SEK6.00, fold, BTN raises to SEK18.00, fold, Hero raises to SEK48.00, UTG calls SEK42.00, fold

Flop: (SEK115.00, 2 players) 7heart4.gif 7spade4.gif 5diamond4.gif
Hero checks, UTG bets SEK173.43, Hero calls SEK152.00

Turn: (SEK419.00, 2 players) Kspade4.gif

River: (SEK419.00, 2 players) Aclub4.gif

Results: SEK419.00 pot (SEK16.76 rake)
Final Board: 7heart4.gif 7spade4.gif 5diamond4.gif Kspade4.gif Aclub4.gif

UTG shows Jheart4.gif 6heart4.gif: (One Pair, Sevens)
(Pre 31%, Flop 21%, Turn 7%)

Hero shows Theart4.gif Tclub4.gif: (Two Pair, Tens and Sevens)
(Pre 69%, Flop 79%, Turn 93%)

Hero wins SEK402.24

 

 

 

 

Redigerad av vemvem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det hänt er att ni förundras över hur konstiga ni är? Jag känner liksom ingen annan människa som är lika konstig som jag och jag känner många konstiga människor. Jag menar det inte som ett skryt, det är typ en dålig sak, tror jag. Jag har bara alltid varit så konstig.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 timmar sedan, säger kukbajs :

Har det hänt er att ni förundras över hur konstiga ni är? Jag känner liksom ingen annan människa som är lika konstig som jag och jag känner många konstiga människor. Jag menar det inte som ett skryt, det är typ en dålig sak, tror jag. Jag har bara alltid varit så konstig.

tänkte så förut, nuförtiden misstänker jag att det handlar mer om hur mycket av sig själv man visar omvärlden, venne om det stämmer i ditt fall dock du verkar som en rätt konstig snubbe... och det är en komplimang imo ^^

Redigerad av vemvem
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
15 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Snälla mata inte trollet de finns bättre dagböcker här! ;) 

Jag är ledsen, kamrat kompis, men du kommer nu för alltid behöva få stå i skuggan av min dagbok. Jag kan inte rå för att jag är så jävla populär. Det kommer bara naturligt för mig. Och visst är det lite drygt när man måste signera foton och grejer i kön på icat, men man vänjer sig ...

Buhuhuhu

Eller så låter spöken. Jag menade

Trololololol

Hur brukar ni, för övrigt, garnera era GTs? Jag, för min del, tycker en tydlig smak av kemikalier framhäver enbär- och citrussmaken

IMG_20240710_154026.jpg

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger kukbajs :

Jag är ledsen, kamrat kompis, men du kommer nu för alltid behöva få stå i skuggan av min dagbok. Jag kan inte rå för att jag är så jävla populär. Det kommer bara naturligt för mig. Och visst är det lite drygt när man måste signera foton och grejer i kön på icat, men man vänjer sig ...

Buhuhuhu

Eller så låter spöken. Jag menade

Trololololol

Hur brukar ni, för övrigt, garnera era GTs? Jag, för min del, tycker en tydlig smak av kemikalier framhäver enbär- och citrussmaken

IMG_20240710_154026.jpg

haha äre en tjack n' tonic?
för bryter ihop om du behandlar ditt ladd sådär..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...