Gå till innehåll

Vilsen grabb slaskar Micro


pokernoob

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Såg att det va flera andra från låga stakes som kör dagbok så jag tänkte att jag startar en jag med, har inget att förlora på det ändå.😅

Upptäckte pokern genom Twitch och Jcarver typ 2015 och började sedan själv lira litegrann för skojs skull. När jag senare samma år tog studenten från en utbildning som jag totalt tappade intresset för halvvägs in så kände jag en allmän känsla av vilsenhet i livet, hade absolut ingen aning om vad jag ville göra, inget som drev mig framåt, hade ingen plan i livet som alla mina polare runt omkring mig hade. Pokern blev min räddning/tidsfördriv under den här perioden i mitt liv medan jag försökte få grepp om allting. Under detta år så dedikerade jag väldigt mycket tid till att både spela, titta på och prata om poker. Spelade i princip endast micro på SVS och PS, och hade okej resultat i förhållande till min erfarenhet och förmåga imo. 

919b2d14abc65abf7c9ca67aa735bc06(1).thumb.png.1ae5b411e0f89e04bafa4f5a312139a7.png

Intresset dog något år senare då jag skaffade mig en praktikplats som följdes upp av en anställning på samma arbetsplats och som jag då kände va min "plats" och syfte/mening i livet, fick en känsla av att jag äntligen hade hittat det som jag ska hålla på med i livet. Här var jag sedan fast anställd i några år innan jag bestämde mig för att skaffa mig en utbildning och comitta mig till detta yrket. Jag började med att fixa ett betyg på komvux som krävdes för att söka utbildningen, och ett halvvår senare när allt det va klart så hade jag flyttat hemifrån till en helt ny främmande stad. Kände att jag hade blivit vuxen för första gången i mitt liv. 
Utbildningen rullade på ett tag, men efter cirkus 8 månader så började jag känna mig tveksam på hela grejen. Exakt samma situation och tankar som jag hade i gymnasiet uppstod igen, men jag bestämde mig för att kötta på framtill sommaren och omvärdera situationen under de "lediga" månaderna från studierna. När vi sedan börjar närma oss september och kursstart så insåg jag att jag inte hade en aning om jag vill fortsätta utbildningen eller inte, och det kändes fysiskt omöjligt för mig att bege mig till skolan som jag tidigare gjort utan några problem, kroppen sa ifrån helt enkelt. Jag sökte mig till kurator och sedan vidare till läkare som sjukskrev mig under höstterminen pga depression och ångest.

Har nu tagit en officiell paus från studierna och äter mig igenom mina sparpengar tills att jag antingen gular och checkar ut permanent, eller får ordning på livet igen. För att just nu befinner jag mig i en i princip identisk situation som jag var i efter att jag tog studenten för x antal år sedan och jag känner mig ännu en gång vilsen kring vad min grej i livet är. Alla runt omkring mig har en grej som ger dem vilja och motivation till att ta sig någonstans i livet. Som ett resultat av det här så har jag återigen sökt mig till pokern som en slags räddning/tidsfördriv medan jag försöker klura ut vad jag ska hitta på i livet, kanske är det pokern?
Högst tveksam till det dock. 🤷‍♂️

Pga att inte längre känner att jag har ork att veva flera timmar långa MTTS så har jag till skillnad från mina tidigare år i pokern börjat lira cash, mest för att det går att klicka upp i en timme, ta en timmes paus och sen köra igen, mer flexibelt helt enkelt. Drog igång i mitten på januari med en insättning på någon hundralapp och har sedan lyckats bygga upp det till cirkus 6k.
Skarmavbild2024-03-06kl_17_00_09.thumb.png.8dd00f4c6750a745ec73887152533af7.png
Ni hittar mig på /0.5, /1 och /2, dock främst /0.5. Spelar även då och då några av de MTTS som körs under kvällen på SVS.
Utgår från att ni micro-regs har mig fisk-markerad hehe. 🐡

Jag vet att det här blev ett överdrivet långt intro-inlägg och att jag gick rejält off topic men jag kände att det blev roligare samt kunde finnas mer värde i att berätta lite om min situation/historik än att endast rabbla poker. Jag vet inte hur ofta jag kommer lägga upp, det här kanske blir mitt första och sista inlägg? Who knows. Pga att jag är en Mac-tönt så har jag tyvärr inga grafer osv att visa upp. Om det är någon som vet att det går att fixa PT4 till Mac och som mot förmodan läser allt detta och har kommit hela vägen ner hit så hade jag uppskattat din hjälp :)

Tack för mig! // 🐷

Redigerad av pokernoob
  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pokernoob.

Jag kan tyvärr inte hjälpa det, men jag blir lite orolig när jag läser ditt inlägg, speciellt dessa rader.

'Har nu tagit en officiell paus från studierna och äter mig igenom mina sparpengar tills att jag antingen gular och checkar ut permanent, eller får ordning på livet igen.'

Mvh



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Lobo :

Hej Pokernoob.

Jag kan tyvärr inte hjälpa det, men jag blir lite orolig när jag läser ditt inlägg, speciellt dessa rader.

'Har nu tagit en officiell paus från studierna och äter mig igenom mina sparpengar tills att jag antingen gular och checkar ut permanent, eller får ordning på livet igen.'

Mvh

Jag instämmer. Som jag ser det är det bättre att ha sin trygghet i en säker inkomst samtidigt som pokern är en hobby.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Lobo :

Hej Pokernoob.

Jag kan tyvärr inte hjälpa det, men jag blir lite orolig när jag läser ditt inlägg, speciellt dessa rader.

'Har nu tagit en officiell paus från studierna och äter mig igenom mina sparpengar tills att jag antingen gular och checkar ut permanent, eller får ordning på livet igen.'

Mvh



 

Hej Lobo! 
Det va inte min mening att göra någon orolig med mitt inlägg, det fanns inte ens i mina tankar att någon skulle bli orolig. Men nu när jag läser det igen så kan jag förstå varför någon som läser det skulle kunna bli orolig, jag ville egentligen bara komma med en liten backstory och inte endast snacka poker. Ber om ursäkt om jag gjorde dig och/eller någon annan orolig, samtidigt så uppskattar jag din tanke eftersom att jag är en helt random person på internet så har du ingen som helst plikt att överhuvudtaget bry dig. 
Jag är okej, är bara i en konstig fas i livet just nu. Har ingen ambition att livnära mig på pokern osv, ville endast dela med mig av min relation till pokern. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger pokernoob :

Hej Lobo! 
Det va inte min mening att göra någon orolig med mitt inlägg, det fanns inte ens i mina tankar att någon skulle bli orolig. Men nu när jag läser det igen så kan jag förstå varför någon som läser det skulle kunna bli orolig, jag ville egentligen bara komma med en liten backstory och inte endast snacka poker. Ber om ursäkt om jag gjorde dig och/eller någon annan orolig, samtidigt så uppskattar jag din tanke eftersom att jag är en helt random person på internet så har du ingen som helst plikt att överhuvudtaget bry dig. 
Jag är okej, är bara i en konstig fas i livet just nu. Har ingen ambition att livnära mig på pokern osv, ville endast dela med mig av min relation till pokern. 

Tack för ditt svar och din öppenhet, och du behöver inte alls be om ursäkt. Det var inte heller min mening att du skulle känna dig obekväm. Jag ville bara uttrycka min omsorg. Lycka till med din poker och allt annat i livet.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul trådstart! Önskar dig all lycka och framgång både på pokern och i livet. Vill även credda den varma välmenande tonen i inläggen ovanför. Genuin välvilja är något som jag uppfattar va vanligare i pf's glansdagar men numer sällsynt. Dom fåtal forumiter som håller forumet vid liv tycks vara mer intresserade av att hävda sig och positionera sig som baller än att gemensamt försöka nå fram till sanningen och utbyta uppmuntrande ord.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kul. Håller med föregående talare. Gött ha stabil inkomst+ pokern som hobby! Testat båda delar. Mitt spel är avsevärt bättre utan pressen att leverera för att betala räkningar liksom. Lycka till! Vi ses på microstaksen! 

Redigerad av soldado9
Konstig formulering
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
8 timmar sedan, säger Markus8000 :

Kul trådstart. Instämmer i kören som föreslår lite backup.

 

Nebbis, cds, nabbes, k8-handen, leeeo - ja det var verkligen en omtänksam kultur på pf förut. 😂

Var nabbes otrevlig? Upplevde honom alltid som hövlig vid borden. Och inte bara mot fiskar som mig utan aldrig sett honom skälla på någon öht. Har jag missat något eller? 

Redigerad av afghan_balla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger afghan_balla :

Var nabbes otrevlig? Upplevde honom alltid som hövlig vid borden. Och inte bara mot fiskar som mig utan aldrig sett honom skälla på någon öht. Har jag missat något eller? 

Syftade på trådar som så att säga utgick från ovanstående. Det förekom en hel del då som är värre än en ironisk meme eller vad som nu syftas med baller i pf-sammanhang.

 

Delar din uppfattning om att Nabbes verkade vänlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, säger Markus8000 :

Syftade på trådar som så att säga utgick från ovanstående. Det förekom en hel del då som är värre än en ironisk meme eller vad som nu syftas med baller i pf-sammanhang.

 

Delar din uppfattning om att Nabbes verkade vänlig.

Jo jag läste att du skrev på PF men tänkte att jag kanske missat något vid borden med som inte hängde på PF förrän senaste åren! Cheers for clarification!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, säger speccan :

Kul trådstart! Önskar dig all lycka och framgång både på pokern och i livet. Vill även credda den varma välmenande tonen i inläggen ovanför. Genuin välvilja är något som jag uppfattar va vanligare i pf's glansdagar men numer sällsynt. Dom fåtal forumiter som håller forumet vid liv tycks vara mer intresserade av att hävda sig och positionera sig som baller än att gemensamt försöka nå fram till sanningen och utbyta uppmuntrande ord.

Håller med, så otroligt tröttsamt när Ola, Folke och Boman ska "positionera sig som ballers"

Lär ju bli att vi flyttar vår dagbok till hippieforum med mrdawwe, slarvsylta, speccan osv.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de ska namndroppas så vill jag säga starfittr, trillske, heltok & padrinos är mina all time favvissar. Självfallet har det alltid existerat kaxighet i ett forum fullt av seminyrika unga solo-tävlingsinriktade män. Trashtalk är part of the game. Ta heltokens db som det mest självklara exemplet på en positiv, produktiv levande forum kultur. Det va liksom en hub för sanningssökande/delande. Eller padrinos/heroinhero/partyjack/pkrmon/ fanns en fair share solida underhållning/poker lifestyle bloggar. Nu för tiden postas ingenting levande. Samma trötta jävla skit som går rundgång. Grinder har mordhotat, name koppypastar nån crypto profil med tillhörande meme och skriver färgfulla kommentarer som "till månen bror". Nån flashar sin stora redline-kuk i en vecka o vrålar patetiska nits... Grusig och gråtens passiva aggressivitet förklätt i ödmjukhet när dom humble-bragar eller tvingar ned respektabla forumiter på sina knän för att i all tacksamhets-anda suga i sig allt dom postar. Allt som driver dom att posta är att stärka deras varumärke eller sitt ego. Förenklat så är det en jävla incest-fest härinne. 

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger brusig1 :

Håller med, så otroligt tröttsamt när Ola, Folke och Boman ska "positionera sig som ballers"

Lär ju bli att vi flyttar vår dagbok till hippieforum med mrdawwe, slarvsylta, speccan osv.

Folket dog med Palme. Kronan växte av palmfeber. Då lycka räknas i soltimmar. Kammen räta ej skalpen. Apparaten tyglade vinden. Woooopidoo ja vill ju va som du-uu-uu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger speccan :

Om de ska namndroppas så vill jag säga starfittr, trillske, heltok & padrinos är mina all time favvissar. Självfallet har det alltid existerat kaxighet i ett forum fullt av seminyrika unga solo-tävlingsinriktade män. Trashtalk är part of the game. Ta heltokens db som det mest självklara exemplet på en positiv, produktiv levande forum kultur. Det va liksom en hub för sanningssökande/delande. Eller padrinos/heroinhero/partyjack/pkrmon/ fanns en fair share solida underhållning/poker lifestyle bloggar. Nu för tiden postas ingenting levande. Samma trötta jävla skit som går rundgång. Grinder har mordhotat, name koppypastar nån crypto profil med tillhörande meme och skriver färgfulla kommentarer som "till månen bror". Nån flashar sin stora redline-kuk i en vecka o vrålar patetiska nits... Grusig och gråtens passiva aggressivitet förklätt i ödmjukhet när dom humble-bragar eller tvingar ned respektabla forumiter på sina knän för att i all tacksamhets-anda suga i sig allt dom postar. Allt som driver dom att posta är att stärka deras varumärke eller sitt ego. Förenklat så är det en jävla incest-fest härinne. 

Det är intressant vilka dina favoritforumiter är och hur du anklagar oss för att reppa ballers när flera av dina favvosar postade om hur de knarkade, festade, knullade och spelade i princip ingen poker.  Tycker det är lurigt att kommentera hur andra ser en, men skulle tro det är en otrolig minioritet som anser att vi är passivt aggressiva eller försöker vara ödmjuka. Många skulle nog säga exakt tvärtom.

Jag tror genuint du har hamnat på fel forum. Varför går du in här om du tycker det är så otroligt illa?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger brusig1 :

Det är intressant vilka dina favoritforumiter är och hur du anklagar oss för att reppa ballers när flera av dina favvosar postade om hur de knarkade, festade, knullade och spelade i princip ingen poker.  Tycker det är lurigt att kommentera hur andra ser en, men skulle tro det är en otrolig minioritet som anser att vi är passivt aggressiva eller försöker vara ödmjuka. Många skulle nog säga exakt tvärtom.

Jag tror genuint du har hamnat på fel forum. Varför går du in här om du tycker det är så otroligt illa?

Det är ju inte unikt för pf utan ett av de stora samhällsproblem som är på uppgång att vi förlorar oss själva i social konformitet. Pf är de enda sociala mediet jag nyttjar tho både nu och genom åren så det är här jag predikar när ork infinner sig. Det är en tydlig brist på allmän mänsklig respekt i hur endel kommunicerar. För mig är det helt ofattbart hur man kan avvisa någon som försöker överhuvudtaget. Obv är jag ledsen i ögat för hur jag vid upprepade tillfällen kommer med välutvecklad kritik men får en one-line eller random person angrepp i respons och jag somehow alltid är idioten. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det irriterar mig att jag glömt vad min favoritpostare från 2005-2010 eran nickar. han postade inte ofta och absolut ingen kändis som någon kan gissa fram (förmodligen mindre än 100 poster)  men det var en sån genuin ilska i varje post och det märktes att det inte var ett troll utan en snubbe som var förbannad. det var ett magiskt konto!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort lycka till @pokernoob 

Jag valde poker som yrke under liknande omständigheter. Läste klart en utbildning och insåg när det var dags att söka jobb att jag verkligen inte passade för det, och i mitt personliga fall att jag totalt saknade självkänsla när det gällde den sociala delen av industrin. Att kunna sätta mig framför datorn när jag ville och arbete utan att behöva stå till svars till någon annan var otroligt mycket lättare för mig. 

Det bästa med poker är den totala meritokratin. Det spelar ingen roll vem man är och man är den enda som är ansvarig för sin egna framgång. 

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja flika in att pokerns fördelar (som @GTOBåten nämner) kan uppfyllas med olika former av eget företagande också. Sen är inte det heller lätt eller riskfritt alla gånger men förmodligen lättare överlag än att slå sig fram till en bra inkomst i pokern i dagens klimat. Om man nu inte är undantagen som har driv och talang, skaffar sig en bra coach och kan tänka sig att flytta till andra delar av världen där förutsättningarna att tjäna bra på pokern är bättre. Å andra sidan tror jag denna typen av lösningsorienterade individer landar på fötterna vad de än ger sig in i.   

Bara något att tänka på om du, som jag gjorde, tänker väldigt polariserat mellan plugg -> 9-5 vs poker som enda lösningar. Oavsett vad du tar dig för tror jag dock du bör börja med ett jobb. Även om du skulle vilja lira poker går det antagligen snabbare att slå dig upp till vettiga nivåer med en lön i ryggen än om du fastnar i microstakes-fällan och cashar ut 50 inköp i månadssluten medan du spelar mot för dåligt motstånd för att utmanas och utvecklas. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Härligt med ny DBs start!  Det skulle vara kul att höra vilket ålderspann du är i. Jag anser att åren att efter gymnasiet 19-25år, så tar många nog alldeles för lite risk i form av sattsa på en passion i livet, så de skjuts istället upp till senare i livet och då blir det istället någon form av deseperat försök att uppfylla en ungdomsdröm, vilket då blir aningen patetiskt. 

Den 2024-03-08 kl 11:40, säger speccan :

Det är ju inte unikt för pf utan ett av de stora samhällsproblem som är på uppgång att vi förlorar oss själva i social konformitet. Pf är de enda sociala mediet jag nyttjar tho både nu och genom åren så det är här jag predikar när ork infinner sig. Det är en tydlig brist på allmän mänsklig respekt i hur endel kommunicerar. För mig är det helt ofattbart hur man kan avvisa någon som försöker överhuvudtaget. Obv är jag ledsen i ögat för hur jag vid upprepade tillfällen kommer med välutvecklad kritik men får en one-line eller random person angrepp i respons och jag somehow alltid är idioten. 

 

Jag skulle nog säga att problemet här på forumet här på forumet nu som inte finns kvar är respekten för de som faktiskt har riktig kunskap kring spelet, utan tar varje post personligt. Folk här pratar fortfarande om Leoo som det vore någon Jesus här på forumet som en dag ska återvända och göra forumet till 2012 igen, medans Båten och Brusig med sin dagbok idag faktiskt skulle kunna jämföras med dåtidens Thuritz i form av resultat de visar upp år efter år, om folk skulle sluta vara så lättkränkta det när de kommer nån till nån meme eller om någon inte har samma åskt så tror jag detta forumet hade varit en mycket bättre plats :) Hejhå vi väntar på utdelning i maj dåå! 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger HwardShore :

 Härligt med ny DBs start!  Det skulle vara kul att höra vilket ålderspann du är i. Jag anser att åren att efter gymnasiet 19-25år, så tar många nog alldeles för lite risk i form av sattsa på en passion i livet, så de skjuts istället upp till senare i livet och då blir det istället någon form av deseperat försök att uppfylla en ungdomsdröm, vilket då blir aningen patetiskt. 

Jag skulle nog säga att problemet här på forumet här på forumet nu som inte finns kvar är respekten för de som faktiskt har riktig kunskap kring spelet, utan tar varje post personligt. Folk här pratar fortfarande om Leoo som det vore någon Jesus här på forumet som en dag ska återvända och göra forumet till 2012 igen, medans Båten och Brusig med sin dagbok idag faktiskt skulle kunna jämföras med dåtidens Thuritz i form av resultat de visar upp år efter år, om folk skulle sluta vara så lättkränkta det när de kommer nån till nån meme eller om någon inte har samma åskt så tror jag detta forumet hade varit en mycket bättre plats :) Hejhå vi väntar på utdelning i maj dåå! 

Tror det är ovanligare med yngre som vågar jaga pokerdrömmen idag jmf med förr då jag ändå skulle vilja påstå att det krävs en hel del kunskap som inte alltid är helt lätt att hitta och ta till sig om man som ny spelare vill kunna slå högre nivåer än micro. Kan väl helt enkelt vara så att de som börjar spela i 19-25-årsåldern tar några år på sig innan de inser att pokern är något de kan leva på. Vet bara att av de jag känner i den/min ålder så dröjde det ändå några år av spelande innan man faktiskt kunde göra några ordentliga pengar och då hade man redan dragigt igång med plugg/jobb. Vet inte om det är en glorifierad bild då jag själv inte spelade då men jag har iaf uppfattningen att det var sjukt mkt vanligare med unga spelare som kom ”från ingenstans” för typ tio år sen och helt plötsligt spelade rätt högt.
 

Lycka till @pokernoob!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger HwardShore :

 Härligt med ny DBs start!  Det skulle vara kul att höra vilket ålderspann du är i. Jag anser att åren att efter gymnasiet 19-25år, så tar många nog alldeles för lite risk i form av sattsa på en passion i livet, så de skjuts istället upp till senare i livet och då blir det istället någon form av deseperat försök att uppfylla en ungdomsdröm, vilket då blir aningen patetiskt. 

Jag skulle nog säga att problemet här på forumet här på forumet nu som inte finns kvar är respekten för de som faktiskt har riktig kunskap kring spelet, utan tar varje post personligt. Folk här pratar fortfarande om Leoo som det vore någon Jesus här på forumet som en dag ska återvända och göra forumet till 2012 igen, medans Båten och Brusig med sin dagbok idag faktiskt skulle kunna jämföras med dåtidens Thuritz i form av resultat de visar upp år efter år, om folk skulle sluta vara så lättkränkta det när de kommer nån till nån meme eller om någon inte har samma åskt så tror jag detta forumet hade varit en mycket bättre plats :) Hejhå vi väntar på utdelning i maj dåå! 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-03-08 kl 11:56, säger lamern :

det irriterar mig att jag glömt vad min favoritpostare från 2005-2010 eran nickar. han postade inte ofta och absolut ingen kändis som någon kan gissa fram (förmodligen mindre än 100 poster)  men det var en sån genuin ilska i varje post och det märktes att det inte var ett troll utan en snubbe som var förbannad. det var ett magiskt konto!

Fanns så sjukt många kompletta dårar under storhetstiden men tyvärr så är det svårt att minnas nicken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...