Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
40 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Kan man verkligen lita på sådana här undersökningar? Hur troligt är det att ett parti som legat runt 2% månad efter månad  plötsligt hoppar upp till 3.3%? Det är ju väldigt många som har intresse av att L växer.  I princip halva Sverige.

Ganska misstänksam är jag nog.

Det har jag också funderat på. 3 000 tillfrågade av en population på >10 miljoner. Urvalet är nog viktigt.

Postad
1 timme sedan, säger Lobo :

Det har jag också funderat på. 3 000 tillfrågade av en population på >10 miljoner. Urvalet är nog viktigt.

Jo, men det jag tänkte på är om det möjligen osar katt. Kan det tänkas att man avsiktligt friserat siffrorna? Jag hoppas att jag har fel. Jag vill kunna lita på att allt är ok.

Postad

Nu står Folkpartiet i 1.85-1.85...

Jag spelade "ganska mycket" till i maj 1.36 att den rödgröna röran skulla få flest röster i. Sedan gick de ner till 1.15 i odds. Just nu är de uppe på 1.34 igen. Jag har aldrig tidigare önskat att jag ska förlora ett spel så mycket som jag hoppas jag förlorar detta :ola:

Lustigt förresten, hade bara röda laget hållt käften och inte bedrivit valpropaganda, så hade det varit kassaskåpssäkert. Men så kommer de med det ena dumma förslaget efter det andra, exempelvis bankskatten (som S aldrig kommer genomföra, men soom de vill ha som valfläsk) och vips så inser alla med överbelånade hyresrätter i Stockholms innerstad att det är de som får stå för notan, inte "de rike", och då var det inget roligt att rösta S längre.